E91 (bensiin) ?

Nõuanded sõiduki soetamisel
Vasta
paul_k
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 24.05.2018 12:39 34

E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas paul_k »

Tere.

Olen (esialgu) külalisesineja saabifoorumist. Senine 99. aasta kupee 9-3 on pere juurdekasvu tõttu ebasobivaks muutunud: tahaks midagi turvalisemat ja laps on piisavalt suur, et enam hälliga hakkama ei saa – nüüd kuluks ka tagumised uksed ära.
Seega liikusid mõtted muuhulgas E91 3. seeria suunas.
Esialgu on selge see, et kui juba, siis juba bensiinimootor. (Sõidan lühikesi otsi ja mulle tõesti ei sümpatiseeri kaaskulgejate suitsevad ja haisevad autod)

Mõned küsimused:
  1. Kui õnnestunud E91 töökindluse osas on? Autolehe ülevaadet lugesin, kas see mudel ongi nii traagiline?
  2. Milliseid mootoreid eelistada? Tõenäoliselt jäävad soovid kuhugi 110…125kW kanti. Kuulutusi lapates leidsin autosid, kus ca 200k km kanti oli mootoriplokke vahetatud (tõsi, vist olid diislid). Kas mingid tüüpvead või lihtsalt ei suudeta hoolitseda? Kui tüüpvead, siis kas on mõned töökindlamad mootorid, mida need ei puuduta?
  3. Bensiinimootorid on sellel mudelil nii siin foorumis kui auto24-s selgelt tagasihoidlikult esindatud – kas peale tagasihoidlikuma väändemomendi ja kõrgema kütusekulu on veel mingi põhjus?
  4. Kuidas automaatkastid kestavad? Manuaali otsi tikutulega.
  5. Mõni soovitus, kuhu Tallinnas ja Tartus auto ostueelsesse kontrolli viia? Tallinnas BM Auto, Carmasters? Kokkuvõtlikku nimekirja siit foorumist kahjuks esimese raksuga ei leidnud.
  6. Olen mõnda aega Saksamaal – kas on mõtet siin autoostuga sekeldama hakata? Kas Eesti soolatud teed on piisav argument, et peaks Saksa ajalooga autot vaatama? Ostueelseks kontrolliks kohalikku BMW esindusse ja seal küsida ka ajalugu?
  7. Kuidas tehaseheli on? Ei vaja subwooferit pagasiruumi, seni olen Saabis 6 kõlariga hakkama saanud (bassikõlarid ustes). Milline varustusetase võiks minimaalselt olla?

Mõned näited auto24-st, mis silma jäänud:
http://www.auto24.ee/used/2831412" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... 600eb95a43" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.auto24.ee/used/2828799" onclick="window.open(this.href);return false;

Aitäh ette!
Kasutaja avatar
Frenzi
Huviline
Postitusi: 576
Liitunud: 02.04.2016 21:28 47
Peamine sõiduk: M5

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas Frenzi »

Esimene on kõige mõistlikum. Viimsaed 2 otsepritsega, pole just kõige paremini välja kukkunud mootor töökindluse poolest.
Jäta valikust välja navita isendid.
Supriim
Huviline
Postitusi: 318
Liitunud: 24.07.2010 23:56 54
Asukoht: Tallinn

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas Supriim »

Frenzi kirjutas:Jäta valikust välja navita isendid.
Miks?
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas ttsys »

Võta jah esimene (pruun nahk on muidugi maitse asi - mulle ei meeldi, aga pole ka küsitud prantslaste maitset, kuhu auto algselt müüdi), aga arvesta, et hind on justnimelt ka vastav ehk seal on vaja ca 200 000km juures vahetada valvetronic täies ulatuses ehk ca 1800€, kui orig osade ja teadmistega asjale läheneda. Kunstnikud teevad selle remondi 600€-ga ja siis poole aasta pärast teevad üle veel 600€-1000€ ulatuses. Kuna kuulutuses on kirjas, et valvetronic mootor on vahetatud siis võib pimesi paugutada, et seal on liikuv viga ja kõigepealt alustati nn odavamast välistusmeetodi remondist. Auto ostueelne kontroll ei pruugi absoluutselt seal viga tuvastada (kui juba otseselt ei lonka). Ühtlasi ka kett vahetada, kui lahti võtmisel tuvastatav, et lõtk sees.
Teed need tööd ära ja edasi sõidab kaua ehk müügi jaoks valvetronic-ut tehasevalmidusse ei remondita. PS: Kindlasti naviga nagu juba öeldi.
PS!: Kui Saksamaalt leiad kuni 80 000km sõitnud siis sellega sõidad ca 80 000-100 000km ja vahetad mootoris kõik, mis kuulutuses loetletud + valvetronic + kett. Kõik on kinni LL haigest õlivälbast, mida need mootorid 5 aasta "tasuta hoolduse" egiidi all sissesõidul saavad. Hoiad välba 10 000-15 000km vahel ja kestab 300 000km ka paugutades.
Kasutaja avatar
Frenzi
Huviline
Postitusi: 576
Liitunud: 02.04.2016 21:28 47
Peamine sõiduk: M5

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas Frenzi »

Supriim kirjutas:
Frenzi kirjutas:Jäta valikust välja navita isendid.
Miks?
Sest hiljem neid on raskem müüa.
Võid vaadata ka 325i 160kw isendeid, kütusekulu poolest sarnased, aga tihtipeale rohkema varustusega, 2007 algus millalgi hakati minuteada nendele ka otsepritset panema.
http://www.auto24.ee/used/2752532" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaakk
Huviline
Postitusi: 666
Liitunud: 18.02.2009 17:00 05
Peamine sõiduk: BMW 525i E60 2007
Asukoht: Tartu, Raadi

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas Jaakk »

N53 jah tuli 2007 ja siis muutus 2,5>3.0, kw jäi samaks
Kasutaja avatar
Juss1
Huviline
Postitusi: 290
Liitunud: 30.05.2016 09:49 47
Peamine sõiduk: E91

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas Juss1 »

Varustusest rääkides. Heli võiks olla Professional ehk Logic 7 - 13 kõlarit, bassikõlarid esiistmete all. Navi võiks samuti olla Professional ehk suure ekraaniga. Mul leiavad palju kasutust püsikiiruse hoidja (distantsi hoidev pigem haruldane), vihmasensor, talvel roolisoojendus, parkimisandurid. Talvel on mugav ka puldiga tehase Webasto. Esituled kindlasti Xenon. Esiistmed võiksid olla comfort, soojendusega, elektrilised, juhiiste mäluga. Need on mõned võimalused, mis sel autol võivad olla aga eks palju sõltub su enda vajadustest. Oma autol tunnen vast kõige enam puudust kärukonksust.
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas sigaelmar »

Saab on ju turvalisuse etalon ja 3 seeria BMW pole küll nüüd auto, mida mahuka auto otsingul vaadata. Mis valiku sa teinud oled? :D
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
oja86
Huviline
Postitusi: 1024
Liitunud: 18.07.2005 17:36 43
Peamine sõiduk: BMW g11 740e M-Sport
Asukoht: Vantaa

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas oja86 »

3 seerial pole comfort istmeid
BMW g11 740e M Sport
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas ttsys »

E90 on tugevama korpusega kui E60 ja Saab 9-3 jne nii, et on argumente.
Sealt lingi infost ja selle najal võid edasi googeldada.
http://youwheel.com/home/2016/06/20/car ... sive-list/" onclick="window.open(this.href);return false;
sigaelmar kirjutas:Saab on ju turvalisuse etalon ja 3 seeria BMW pole küll nüüd auto, mida mahuka auto otsingul vaadata. Mis valiku sa teinud oled? :D
sigaelmar
Huviline
Postitusi: 3716
Liitunud: 02.07.2006 16:24 43

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas sigaelmar »

9-3 sedaaniga ju E90 peaaegu sama (22000 vs 22500) ja universaalil on natuke vähem aga E91 pole seal nimekirjas ka... Minu üllatuseks on ühel mu lemmikul - Alfa Romeo 159'l suisa 31400. Kas see number kajastub ka juhitavuses? Sest 159 on üks parima juhitavusega auto millega ma sõitnud olen.
Nissan Micra on vist plastiliinist tehtud :mrgreen: 4000
316ti E46; 325i E36; 325iA E36; 328iA E36; 520iA E34; 520iA E34; 525tdsA E39; 525dA E61; 528i E39; 530dA E60; 730d E65; 730iLA E38; 740iA e38; 750iLA E38; 750iLA E38; 750i E65; X5 4.4i E53
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas Kalev »

2.0d m47 mootoriga voiks olla odavam üleval pidada. 430kkm juures mootorisse kaevuda ei olnud vajadust. Käis nagu kell, originaal tahmafiltriga. Ei suitsend ja ei haisenud. Normaalsel linnasõidul põletas ka tahmafiltrit. Käivitus iga ilmaga.
F11
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas ttsys »

Kupee ja wagon kered on reeglina -2000Nm/kraad ehk vähem versus sedaan. Jah sellel on otsene seos ka juhitavusega. Bugatti Veyron on kleiminud, et nad püüdsid kinni vähemalt 60,000 Nm/kraadile. BMW E30 M3 puuriga eksole 23500Nm/kraad või F80 M3 puhtalt 40000Nm/kd juures. Meie hullukatel teedel alla 30 000Nm/kd ongi igapäevane mäng elu ja surma vahel. Tesla S oma 19 000Nm-ga on aastal 2018 eriti piinlik - Tartu mnt laubakas pole lootustki eluga pääseda. Ilmselt seda on siiski parendatud.
Selle Nissan Micra-ga ongi üle 50km/h alas liikumine võrdsustatav enesetapukatsega. ;)
sigaelmar kirjutas:9-3 sedaaniga ju E90 peaaegu sama (22000 vs 22500) ja universaalil on natuke vähem aga E91 pole seal nimekirjas ka... Minu üllatuseks on ühel mu lemmikul - Alfa Romeo 159'l suisa 31400. Kas see number kajastub ka juhitavuses? Sest 159 on üks parima juhitavusega auto millega ma sõitnud olen.
Nissan Micra on vist plastiliinist tehtud :mrgreen: 4000
paul_k
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 24.05.2018 12:39 34

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas paul_k »

Aitäh kommentaaride eest!
ttsys kirjutas:E90 on tugevama korpusega kui E60 ja Saab 9-3 jne nii, et on argumente.
Sealt lingi infost ja selle najal võid edasi googeldada.
http://youwheel.com/home/2016/06/20/car ... sive-list/" onclick="window.open(this.href);return false;
sigaelmar kirjutas:Saab on ju turvalisuse etalon ja 3 seeria BMW pole küll nüüd auto, mida mahuka auto otsingul vaadata. Mis valiku sa teinud oled? :D
Ma pole päris kindel, et väändejäikus tingimata suuremat ellujäämiskindlust näitab. Ühest küljest jah, "turvapuur" võiks mitte liiga palju deformeeruda, samas inimesele ei mõju ka turvavööst põhjustatud ülemäära suured jõud - autokere peaks üleliigse energia deformeerumisega pehmemaks muutma.
Vt ka Kris Meeke'i viimane avarii Portugalis.

Aga tõepoolest, Saab võis turvalisuse etalon millalgi 90ndatel olla, aga pärast EuroNCAPi autolõhkumise algust, on ka teised tootjad panustama hakanud.

BMW on näiteks märgatava arengu teinud. Lk 23 siit.
Pilt

Austraalia NCAP kasutab EuroNCAPi avariide andmeid, aga avaldab tärnidest väheke detailsemat infot. Tegin väikese kokkuvõtte. Üldiselt on sõitjatele mõjuvate koormuste osas enamik kaasaegseid autosid sarnases suurusjärgus, 2000ndate keskpaigast on areng eelkõige juhiabide osas toimunud.
https://www.dropbox.com/s/ozu8c2rm0e6bd ... e.pdf?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
ttsys
Huviline
Postitusi: 5711
Liitunud: 20.07.2011 17:24 45
Asukoht: Tallinn, Tel:51905398
Kontakt:

Re: E91 (bensiin) ?

Postitus Postitas ttsys »

Valdkonna eksperdid on selles kindlad ja ka mina - Nm/kraad on otseses korrelatsioonis ellujäämisvõimalustega. NCAP on selles kontekstis lasteaed ja tänaseks on sellest välja koorunud eelkõige odavate autotootjate reklaaminurgake. Vaata ainuüksi kiirusi, mille juures kõike NCAP-is mõõdetakse(!) Ka japsidest lödikeredel on seal uhkelt 5 tärni. Huumor ehk mõttetu parameeter 2018.
paul_k kirjutas: Ma pole päris kindel, et väändejäikus tingimata suuremat ellujäämiskindlust näitab.
Vasta