Kuidas see töötaks/kuulduks?

Küsimused ja vastused seoses autosse paigutatava audio- ja videotehnikaga.
Vasta
Kasutaja avatar
Vanapeer
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 22.04.2010 21:18 09
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tavaliselt Läänemaal.

Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Vanapeer »

Pilt
tegemist E39 pagassiga.
I like to live in my OWN WORLD ! ***** the regular life...I have my own La-la-land!
enn1
Huviline
Postitusi: 1872
Liitunud: 20.12.2007 11:32 36
Asukoht: Tartu

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas enn1 »

Tegin endale pm samasuguse lahenduse, kuna mul tagaiste alla ei käi saab supaka kinnitada plekist vaheseina külge. Suusaluugi kohale lõikasin augu. Supakas istub täpselt käetoe taga, see krõpsuga riie varjab ta ilusti ära. Tulemus sai heli mõttes isegi parem kui lootsin, pagass ise moodustab väga hea kõlakasti ja samas ruumi kaotus on minimaalne :)
Kasutaja avatar
Vanapeer
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 22.04.2010 21:18 09
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tavaliselt Läänemaal.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Vanapeer »

enn1 kirjutas:Tegin endale pm samasuguse lahenduse, kuna mul tagaiste alla ei käi saab supaka kinnitada plekist vaheseina külge. Suusaluugi kohale lõikasin augu. Supakas istub täpselt käetoe taga, see krõpsuga riie varjab ta ilusti ära. Tulemus sai heli mõttes isegi parem kui lootsin, pagass ise moodustab väga hea kõlakasti ja samas ruumi kaotus on minimaalne :)
Leidsin selle auto ühest mitte eesti müügiportaalist, nüüd viskan ka kasti välja. Kas supaka ees olev sein/kate on ka ise tehtud või plekile peale pandud?
I like to live in my OWN WORLD ! ***** the regular life...I have my own La-la-land!
enn1
Huviline
Postitusi: 1872
Liitunud: 20.12.2007 11:32 36
Asukoht: Tartu

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas enn1 »

Pildilt ei saa aru, kas see on ise tehtud, aga orig. on ka selline tüüblitega kinnitatud papi peal polster seal.
Kasutaja avatar
Vanapeer
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 22.04.2010 21:18 09
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tavaliselt Läänemaal.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Vanapeer »

Kui paksust materjalist see "kast" peaks olema? Samas seal ju otseselt mingit tümmi vastu ei tao, pigem lihtsalt kinnitus!?
I like to live in my OWN WORLD ! ***** the regular life...I have my own La-la-land!
Kasutaja avatar
Günther
Huviline
Postitusi: 3483
Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
Asukoht: Haapsalu

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Günther »

Ma eeldan, et tegemist peaks olema freeair supakaga mitte tavalise supakaga!!!
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
enn1
Huviline
Postitusi: 1872
Liitunud: 20.12.2007 11:32 36
Asukoht: Tartu

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas enn1 »

Ei peaks olema"freeair", pagass ise moodustab ju nn.kinnise kõlakasti. Ise panin 12" tavalise 500W supaka. Pagassi ruumala ei ole sellise supaka jaoks kindlasti ideaalne, aga tulemus on täiesti rahuldav :cool:
Kasutaja avatar
Günther
Huviline
Postitusi: 3483
Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
Asukoht: Haapsalu

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Günther »

Pagass on kindlasti liiga suur tavalise supaka jaoks. Võta lahti oma supaka juhend, seal on kirjas kui suur kast on soovituslik ;) Sellise lahendusega on ikkagi vaja freeair supakat. Ma usun, et kui sa freeairi ei kasuta, siis helikvaliteet, bass ja kõik muu on allapoole arvestust!!!
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
Kasutaja avatar
Vanapeer
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 22.04.2010 21:18 09
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tavaliselt Läänemaal.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Vanapeer »

Günther kirjutas:Pagass on kindlasti liiga suur tavalise supaka jaoks. Võta lahti oma supaka juhend, seal on kirjas kui suur kast on soovituslik ;) Sellise lahendusega on ikkagi vaja freeair supakat. Ma usun, et kui sa freeairi ei kasuta, siis helikvaliteet, bass ja kõik muu on allapoole arvestust!!!
Ma panin kiiruga sinna nüüd Alpine E-type, 12", 800W peal kirjas, aga nüüd peab ta ju veel paika timmima, kõik need nupukesed üle kruvima, mis võimul küljes!
I like to live in my OWN WORLD ! ***** the regular life...I have my own La-la-land!
Kasutaja avatar
Günther
Huviline
Postitusi: 3483
Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
Asukoht: Haapsalu

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Günther »

panid ikka tavalise supaka vä?
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
enn1
Huviline
Postitusi: 1872
Liitunud: 20.12.2007 11:32 36
Asukoht: Tartu

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas enn1 »

Teooria on üks asi, praktika ja kõrvaga kuuldav tulemus midagi muud ;) Ise olen küll rahul. PS. Pean lugu tasakaalus helipildist, ei tahagi, et tümakas püksid jalast, või autol numbri küljest lööks :roll:
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas hillarr »

Günther kirjutas:Pagass on kindlasti liiga suur tavalise supaka jaoks. Võta lahti oma supaka juhend, seal on kirjas kui suur kast on soovituslik ;) Sellise lahendusega on ikkagi vaja freeair supakat. Ma usun, et kui sa freeairi ei kasuta, siis helikvaliteet, bass ja kõik muu on allapoole arvestust!!!
Täiesti õige jutt. Kindlasti on vaja freeair subwoofrit. Kuigi bagass moodustab jah kõlakasti, siis jääb see tavalise kõlakasti jaoks mõeldud elemendile liiga suureks ja ei avalda piisavat vasturõhku. Tulemuseks on ebatäpne esitus, oluliselt väiksem helirõhk kui see sama element kastis suudaks ja asja eluiga jääb tunduvalt lühemaks, sest amplituud läheb ebapiisava vasturõhu tõttu liiga suureks.

Eks suvaline element kindlasti midagi mängib, aga totaalselt valesti. Ja üleüldse on iga subwoofri puhul vaja ikka tehaseandmeid vaadata, mitte suvalisse linnupuuri see panna. Heli kvaliteedi poolest on kinnises kastis subwoofer vaieldamatult kõige parem. Kui eesmärk on aga maksimaalne helirõhk ja tümakas siis pigem invertertoruga kast. Freeair lahendus on hea selles osas, et saab odavalt hakkama ja võtab kõige vähem ruumi. Samas on ka tulemus kõige kehvem. Üks miinus freeair'i puhul on veel, et autos muusikat kuulates hakkab bagassi osa väljas nõmedaid hääli tegema ja jätab nõmeda odava mulje autost. Eriti veel kui bagasniku tihendid ei ole enam esimeses nooruses ja sõiduki number kehvasti kinnitatud.
Kasutaja avatar
Vanapeer
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 22.04.2010 21:18 09
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tavaliselt Läänemaal.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Vanapeer »

Günther kirjutas:panid ikka tavalise supaka vä?
Ikka tavalise.
I like to live in my OWN WORLD ! ***** the regular life...I have my own La-la-land!
Kasutaja avatar
marko9bbb
Huviline
Postitusi: 385
Liitunud: 16.08.2010 17:59 24
Asukoht: Rakvere
Kontakt:

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas marko9bbb »

Endal freeair sub olemas, enne oli koos kastiga, kuid pidin välja viskama autost, kuna lapsevanker mahtus täpselt taha ära, kuid kui lihtsalt sinna kruvida, siis mahuvad ehk kõik ära kui see süsteem iseenesest toimib et suusaluugi ette kruvida see.
hillarr
Huviline
Postitusi: 350
Liitunud: 18.06.2004 17:05 26

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas hillarr »

marko9bbb kirjutas:Endal freeair sub olemas, ...kui see süsteem iseenesest toimib et suusaluugi ette kruvida see.
No toimib ikka kui õige element olemas ja ka selle õigesti paigaldad. Idee on see, et bagasiruum peaks moodustama enam-vähem kinnise kasti selle elemendi jaoks. Ehk siis suusaluugi avausse pead selle paigutama nii, et auk oleks täpne ja elemendi ümbert ei käiks õhku läbi. Ka teised avaused tuleks ära tihendada. Eks kui subwoofri oled paika saanud ja käima paned, siis kõvemal kuulamisel kohe saad aru, mis osad plärtsuma ja lisahelisid tekitama hakkavad ja kui heas korras on bagasniku tihend.
Kasutaja avatar
Günther
Huviline
Postitusi: 3483
Liitunud: 01.04.2007 13:27 25
Peamine sõiduk: Bmw e39 M5
Asukoht: Haapsalu

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Günther »

Mul omal selline lahendus hetkel autos täitsa olemas. Vaata mu auto teemat seal ka paar pilti ;)
* e39 M5 http://foorum.bmwclub.ee/viewtopic.php?f=4&t=282508
* f10 530d 2011 Xdrive 190kw
Rakvererax22
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 10.03.2007 12:30 31

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Rakvererax22 »

Esimese posti pildil on "kastike" selle pärast et see seinast veidi eemale tuua. Muidu hakkab woofer vastu käima kuskile vb. Sees on käetugi ka, millele tuleb mingi vastus leiutada kui suusaluuk ära võtta. Sest muidu kui käetoe üles paned ja autos keskel keegi istub taga, siis vajutab selle käetoe elementi. :mrgreen:
Kriks
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 20.06.2010 19:59 55

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Kriks »

Väga paljud on oma freeair lahenduse väheke valesti teinud ja selletõttu ei ole tulemas olnud kõige parem. Freeairi puhul peab kindlasti olema freeair element sest see on ehitatud väheke jäigemalt ja ei ole eeldatud, et on olemas kastisisene rõhk mis toimib nö vedruna koonuse liikumisel sisse ja välja. Teiseks vaheseina kuhu woofer on kinnitatud ja salongi vahel ei tohi olla võimalust õhu liikumiseks ehk peab olema õhukindel. Tegelikult kvaliteedi poolelt freeair ei ole sugugi nii kehva aga helirõhku välja võluda on keerulisem.
1982 315 E21
1984 528i E28
1994 320i E36 Vert.
2001 330xD E46
Kasutaja avatar
siim .j
Huviline
Postitusi: 1849
Liitunud: 06.09.2006 16:44 26
Peamine sõiduk: F10 535i M Performance
Asukoht: Pärnu/Tallinn

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas siim .j »

Kui ~30l kaotus ei morjenda ja head heli tahad, siis soovitaks siiski kinnist kasti elemendile taha. Ise tegin sellise lahenduse: https://picasaweb.google.com/siim138/Su ... X22Install#
paremat lahendust e39 sedaani vist väga ei ole ka. :) Kui ruumi vaja või midagi suuslaluugi ava kaudu vedada vaja, siis sellise pisikese kasti ja ühe juhtmepaari lahtiühendus võtab aega alla ühe minuti. Käetugi võib ka vabalt kinni olla ning inimenei sinna vastu oma selga toetada, meelaga sai selline suurem õhuvahe sinna jätta, muidugi kui käetugi kinni, siis bassi väga ei ole ning ei maksa vol. nuppu väga peale laiatada.
Die Freude am Fahren liefert nur der "i" - N55
Kriks
Huviline
Postitusi: 116
Liitunud: 20.06.2010 19:59 55

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Kriks »

Ilus! Midagi sellist tahaks endale ka ainult mul tegemist E36 Cabrioga millel ruumi veel piirab pehmekatuse kamber ja lihtsalt ei ole selleks ruumi.
1982 315 E21
1984 528i E28
1994 320i E36 Vert.
2001 330xD E46
Kasutaja avatar
Vanapeer
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 22.04.2010 21:18 09
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tavaliselt Läänemaal.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Vanapeer »

siim .j kirjutas:Kui ~30l kaotus ei morjenda ja head heli tahad, siis soovitaks siiski kinnist kasti elemendile taha. Ise tegin sellise lahenduse: https://picasaweb.google.com/siim138/Su ... X22Install#
paremat lahendust e39 sedaani vist väga ei ole ka. :) Kui ruumi vaja või midagi suuslaluugi ava kaudu vedada vaja, siis sellise pisikese kasti ja ühe juhtmepaari lahtiühendus võtab aega alla ühe minuti. Käetugi võib ka vabalt kinni olla ning inimenei sinna vastu oma selga toetada, meelaga sai selline suurem õhuvahe sinna jätta, muidugi kui käetugi kinni, siis bassi väga ei ole ning ei maksa vol. nuppu väga peale laiatada.
Väga omapärane lahendus jällegi, aga väga läbimõeldud! Mu õige kast jäi tänu sellele välja, et ruumi pagassi jäi vähevõitu. Aga kui jälle see tunne, et vaheldust vaja, siis mõtlen vanale kastile sellise pikenduse külge!
I like to live in my OWN WORLD ! ***** the regular life...I have my own La-la-land!
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Cert85 »

Pagasiruumist te õhukindlat asja nagunii ei saa. Kuna ta on juba tehtud sellise ehitusega, et see ei oleks õhutihe.
Kui eemaldate tagumise bamperi, siis leiate sealt:
Pilt

Ja ka tagumine aknalaud pole teab mis õhutihe. Kõik on selleks, et autos saaks ka inimlikult uksi kinni tõmmata. Vastasel juhul tekib seal natukese suurem õhurõhk.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Anti
Huviline
Postitusi: 737
Liitunud: 02.10.2002 13:25 52
Peamine sõiduk: Sarvedeta troll
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Anti »

Cert85 kirjutas: Kõik on selleks, et autos saaks ka inimlikult uksi kinni tõmmata. Vastasel juhul tekib seal natukese suurem õhurõhk.
Uste kinnipanemine on üks aspekt, põhiline põhjus on ikka et toimiks õhu läbivool - kont/kliima puhub ju eestotsast pea koguaeg õhku juurde. ;)
Kasutaja avatar
eclipse
Huviline
Postitusi: 261
Liitunud: 03.01.2005 23:13 26

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas eclipse »

Ärge neid pagasi auke küll kinni pane. Sellisel juhul on kohe kõrvad lukus, kui puhuri käima panete.
530d
Kasutaja avatar
Vanapeer
Huviline
Postitusi: 546
Liitunud: 22.04.2010 21:18 09
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: Tavaliselt Läänemaal.

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Vanapeer »

eclipse kirjutas:Ärge neid pagasi auke küll kinni pane. Sellisel juhul on kohe kõrvad lukus, kui puhuri käima panete.
Polnud plaaniski!!!:)
I like to live in my OWN WORLD ! ***** the regular life...I have my own La-la-land!
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Kuidas see töötaks/kuulduks?

Postitus Postitas Cert85 »

Anti kirjutas:
Cert85 kirjutas: Kõik on selleks, et autos saaks ka inimlikult uksi kinni tõmmata. Vastasel juhul tekib seal natukese suurem õhurõhk.
Uste kinnipanemine on üks aspekt, põhiline põhjus on ikka et toimiks õhu läbivool - kont/kliima puhub ju eestotsast pea koguaeg õhku juurde. ;)
Jah, selle unustasin sootuks mainida!
Tänud! :)
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
Vasta