Maanteel tühikäigult viiendale vahetades ragiseb käik

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
tallshady
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 13.06.2005 14:05 04
Asukoht: Tartu

Maanteel tühikäigult viiendale vahetades ragiseb käik

Postitus Postitas tallshady »

Auto: E34 BMW 520i 110kw 24v (kat) 1991/92a

Probleem algab alles kiiruselt ~ 75 - 90 km/h. Nimelt kui lasta natuke aega vaba hooga kulgeda (käik väljas, sidur lahutamatta), siis viies käik läheb hirmsa raginaga sisse, sellise efektiga, nagu sidur ei lahutaks hästi. Sidur iseenesest ei libise(tõmmet teeb ka 1500rpm juures), kuigi võtab hästi lõpust.

Kas selline nähtus on normaalne? Linnas natuke kõrgematelt pööretelt käike vahetades, tunnen ka vahel mingit õrna jõnksatust kangis - kuigi mingit raginat just ei käi. Aga on tunda et mõne hammaka liikumine peatati nüüd.

Kas ülikiire käiguvahetus on autole väga koormav? nii et pöörded 'esimesega' peaaegu laeni lasta ja siis mega-kiiresti 'teine' sisse tõmmata ja sidur kiiresti lahti, nii et korraks jälle vile lahti tõmbab (maksimaalselt hea kiirendusaja saamise eesmärgil)

auto on katalüssaatoriga. Kas "katiga" võib üldse palju duuri anda?

aitäh süvenejatele
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Tundub, et sünkronisaator otsas omadega...
Mägilane
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 19.05.2005 23:24 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Mägilane »

AARE530 kirjutas:Tundub, et sünkronisaator otsas omadega...
Sama arvamus siingi.
BMW touring
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Katti tuuritamine küll ei riku... vähemalt siis küll mitte kui mootor korras on.
Kasutaja avatar
tallshady
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 13.06.2005 14:05 04
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas tallshady »

AARE530 kirjutas:Tundub, et sünkronisaator otsas omadega...
kuna pole just eriline "autotegija", siis see sõna ei ütle suurt midagi. Mis vidin see on ja palju ta maksab? On teda lihtne vahetada?

Mis seda sünkronisaatorit üldse lõhub?

Üldiselt kõik käigud lähevad suht ilusti ja kiirelt sisse, ainult see viienda pull maanteekiirusel. Ja ragin käib siis AINULT siis, kui lasta eelnevalt tühikäigul joosta. Niisama neljandalt viiendale vahetades pole mingit probleemi.
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Sünkronisaator on selline ''vidin'', mis kergendab käiguvahetusi, õigemini siis lihtsamalt öeldse laseb käike ilma raginata vahetada... Muuseas, olen sõitnud jupp aega sünkroniseerimata käigukastiga veokaga (SISU) ja uskuge või mitte, aga ilma sünkroonideta käigukastiga, kui asi käpas, saab käike jupp maad kiiremini vahetada kui tavalisel kastil, on veel võimalik ka ilma siduripedaali puutumata (tegelikult ka tavlisel autol, nii üles- kui ka alla vahetades)... ja 10tonnine auto liikus jupp maad edulisemalt kui Sierra näiteks ;) Aga see selleks... Mis puutub hindadesse ja vahetamisse, siis kahjuks selle koha pealt ei oska küll praegu öelda, ei ole ise vahetanud...
Kasutaja avatar
tallshady
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 13.06.2005 14:05 04
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas tallshady »

AARE530 kirjutas:Sünkronisaator on selline ''vidin'', mis kergendab käiguvahetusi, õigemini siis lihtsamalt öeldse laseb käike ilma raginata vahetada... Muuseas, olen sõitnud jupp aega sünkroniseerimata käigukastiga veokaga (SISU) ja uskuge või mitte, aga ilma sünkroonideta käigukastiga, kui asi käpas, saab käike jupp maad kiiremini vahetada kui tavalisel kastil, on veel võimalik ka ilma siduripedaali puutumata (tegelikult ka tavlisel autol, nii üles- kui ka alla vahetades)... ja 10tonnine auto liikus jupp maad edulisemalt kui Sierra näiteks ;) Aga see selleks... Mis puutub hindadesse ja vahetamisse, siis kahjuks selle koha pealt ei oska küll praegu öelda, ei ole ise vahetanud...
kui kast töötab edasi ja mingit jama ei teki, siis on ju suva se sünkronisaator.

aga aitäh vastajatele. sain palju targemaks ;)
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Anna vahegaas enne kui viienda vaba hoo pealt sisse lülitad.

Sünkronisaator ühtlustab hammakate pöörlemiskiirusi käigukastis. Mida suurem on kiiruste erinevus ja mida kiiremini on vaja ühtlustada, seda rohkem nad kuluvad.

Kui sa mõistusega käigukasti kasutad ja väga ei suru, siis saad veel jupp aega sõita enne kui remontima pead.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
tallshady
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 13.06.2005 14:05 04
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas tallshady »

Svenp kirjutas:Anna vahegaas enne kui viienda vaba hoo pealt sisse lülitad.

Sünkronisaator ühtlustab hammakate pöörlemiskiirusi käigukastis. Mida suurem on kiiruste erinevus ja mida kiiremini on vaja ühtlustada, seda rohkem nad kuluvad.

Kui sa mõistusega käigukasti kasutad ja väga ei suru, siis saad veel jupp aega sõita enne kui remontima pead.
tänud
Vasta