katalysaator umbes..millega asendate teie?!

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
hacman
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 25.03.2004 11:06 18
Asukoht: Tallinn-Saku

katalysaator umbes..millega asendate teie?!

Postitus Postitas hacman »

niisis, uuriks millega siinsed kodanikud on asendand umbes katalysaatorit!?
kas:
ostnud uue originaali..mis maksab mingi ~30k!?
asendanud universaalse katalysaatoriga!?
asendanud mingi muu resonaatoriga!?
pannud otse toru..?!
veel mingi variant..!?

avaldage oma teadmisi..tänan :roll:
..purjus autojuhid ahju..
alts20
Huviline
Postitusi: 540
Liitunud: 21.03.2004 18:03 10
Asukoht: Jõgeva,Tartu

Postitus Postitas alts20 »

tihti pannakse otse toru olemasoleva tühjaks pekstud katalüsaatori sisse ja tehakse seda ülevalt ehk siis salongipoolsest küljest et altvaatajad vigisema ei hakkaks
Priit_P
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 01.07.2004 12:22 30
Peamine sõiduk: 545 e60
Asukoht: tln

Postitus Postitas Priit_P »

Toru panekuga võidad ka kütusekulus, samas saastad rohkem õhku.
Siiski peaks korras mootoriga ülevaatusel normi täis saama ka ilma katita.
Kui mul oleks kindel koht kust saaks ülevaatuse ka siis kui saaste norm päris täis ei tule otsustaks ilmselt toru kasuks.
hacman
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 25.03.2004 11:06 18
Asukoht: Tallinn-Saku

Postitus Postitas hacman »

okei..otse toru..aga minu 520'il on vähemalt nii et
kolektor tuleb yhe toruna sisse..st.pool ja pool
ja kati ning reso vahel on kaks toru..?!
lahendus..milline..?!
..purjus autojuhid ahju..
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Priit_P kirjutas:Toru panekuga võidad ka kütusekulus, samas saastad rohkem õhku.

päris nii see ka ei ole, ma arvan, et mittekorras mootor saastab rohkem kui kat.


Siiski peaks korras mootoriga ülevaatusel normi täis saama ka ilma katita.
Kui mul oleks kindel koht kust saaks ülevaatuse ka siis kui saaste norm päris täis ei tule otsustaks ilmselt toru kasuks.

Diisliga võid ülevaatuselt läbi saada, aga bensiinimootori puhul enam ei saa, näitajaid on nii palju, et neid on juba pea võimatu petta :(
Aga on veel lihtsam võimalus läbi saada :)
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
hacman
Huviline
Postitusi: 58
Liitunud: 25.03.2004 11:06 18
Asukoht: Tallinn-Saku

Postitus Postitas hacman »

jah..sellest ylevaatuse jutust olen teadlik..aga ikkagi
kas siis tõesti kellelgi pole katid umbe läind..või siis ostetakse tõesti uued esindusest ja jutul lõpp..!? :o

aga ei tahaks seda juttu hästi uskuda..ja sooviks ikkagi minegeid kogemusi kuulda..lugeda :roll:
..purjus autojuhid ahju..
Kasutaja avatar
martin471
Huviline
Postitusi: 583
Liitunud: 25.08.2005 21:41 00

Postitus Postitas martin471 »

Kas diisel bemmiga on mingi vahe ka, kui katalüsaator on tühjaks löödud, kas toru on sees või mitte? Kas kui paneks toru sisse hakkaks vähem kütust võtma? Suits on diisli puhul ükskõik, ülevaatuselt saab läbi ikka.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

universaalkatt peaks ju m20 mootoritega töötama. m50'le ei sobinud universaalid eriti. universaal mingi 1500-... olenevalt mõõtmetest.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
Roman
Huviline
Postitusi: 432
Liitunud: 23.07.2004 17:01 10
Telefon: 58226717
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Roman »

raimo_r kirjutas:universaalkatt peaks ju m20 mootoritega töötama. m50'le ei sobinud universaalid eriti. universaal mingi 1500-... olenevalt mõõtmetest.
Soovitan samuti ennem universaalkatti kui paljast toru.
tel: 58226717
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

mina pole just bensukate fänn. Mazdal kogetu põhjal SÕITSIN katalüsaatori puhtaks. Korralik küte sisse ja siis tuld palju torust tuleb. No jah, meil 200-ga nagu Sakasas lasta ei saa aga kõrge haagisega annab masinal ennast tühjaks lasta joosta küll. Ka mõned tuttavad sama varianti kasutanud. Lihtne arvutus paneb asja paika. Uuus kat maksab ikka tonnades - samas leida üks päev, üks tellimus ja piinata masin tühjaks selleks korraks. Saab tonnaga hakkama.

Kui kellegi teistsugused kogemused - andke teada.
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
Kasutaja avatar
gebolax
Huviline
Postitusi: 51
Liitunud: 27.09.2005 18:38 34

Postitus Postitas gebolax »

mina lahendasin probleemi nii et kat ülevalt poolt lõhki, sisu välja, asemele 60mm toru, kuhu puurisin 168 4mm auku, kivivill ümber ja kokku tagasi. alt vaadates on kat nagu ehtne, aga gaasid küll tõusid, juba ninaga tunda.
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8456
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

mina oma e34 530i l võtsin ka kati alt ära ja asendasin selle universaalresodega.

Töötab siiamaani ja co on ka normis.
Vähemalt viimati kui selle auto omanik ÜV l käis.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
oniel
Huviline
Postitusi: 1
Liitunud: 06.09.2005 11:27 02
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas oniel »

mina võtsin enda 520i ka kati alt ära ja panin otse toru
kuna mul oli üks kat siis sobis sinna asemele mersu w124 alt toru kus kaks toru läheb üheks
oniel
Relk
Huviline
Postitusi: 1665
Liitunud: 21.08.2004 00:06 09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Relk »

Mina ostsin esindusest uue ja maksin natuke alla 10K. Hetkel näitab neil laoseis - 20161.61 EEK (koos käibega).

Samas sõber pani alla mingi universaalse jubine 3K eest.
Kasutaja avatar
Holari
Huviline
Postitusi: 1011
Liitunud: 23.04.2004 23:24 43
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Holari »

Endal ei ole õnneks veel juhtunud, aga kui peaks juhtuma, siis isiklik arvamus asjast, on, et kui me´tahame, et meil ka lastel ja lastelastel midagi higata oleks, siis oleks mõistlik asendada uue katiga, kas siis universaaliga,kui vähegi sobib, sest esinduse omad jah päris päris kallid asjad.
nuki
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 23.08.2004 05:23 45
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas nuki »

Mina lasin enda omale universaali panna ja tulemusega olen rahul. Ülevaatusel veel käinud pole aga auto liigub palju vaiksemalt kui enne ja tunne selline, et justkui jõudu on kah rohkem.
E39
Ergo750
Huviline
Postitusi: 1103
Liitunud: 04.09.2005 16:14 50
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Ergo750 »

Mina soetasin endale originaalkatalüsaatori romulast. Olles eelnevalt kuulda võtnud targemate soovitusi,et enne kasutatud originaal,kui mingi universaalne uus (univ.pidavat max. 2 aastat vastu pidama).
Õnnestuski siis leida kat.koos lamdaanduri ja pükstega,mis kokku maksis 1000.-EEK-u ;)
NB! Autot ostes oli seal 2 sirget toru kat´i asemel !
kenz
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 10.03.2004 10:45 01
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas kenz »

Mustamäel Laki auto taga olevas summuti töökojas lasin panna uue katalüsaatori, tegu oli universaalse katiga. Kokku läks koos vahetamisega 1300.- minumeelest tip-top
Kasutaja avatar
ax
Huviline
Postitusi: 79
Liitunud: 02.01.2005 20:18 14
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas ax »

Pane universaal kat. ja asi toimib! :roll:
kristjan128
Huviline
Postitusi: 172
Liitunud: 08.08.2003 13:43 03
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas kristjan128 »

panin minagi universaalse kati ja asi igati ok. ostes oli otse toru ja ülevaatuse mehi ka ei tunne :lol:
BMW 525 E39/ galant 2,5 v6
Jan01
Huviline
Postitusi: 40
Liitunud: 30.05.2005 20:36 01
Asukoht: Tln - Järvamaa

Postitus Postitas Jan01 »

Aga kuidas aru saada, et kat umbes on?
Mul auto käis kohapeal umbes 15 minutit ja vahepeal järsku hakkas kärsahaisu sisse ajama, kui sõitma hakkasin siis oli näidiku järgi kütusekulu u 4l keskmisest suurem. Andsin siis veidi talda ja kütusekulu tuli tagasi normaalsuse piiridesse.
Kas võis olla, et ajas kohapeal mingit sodi katalüsaatorisse ja see ummistus ära? Miks ta seda sodi just tühikäigul sinna ajas?
Mootor siis m50b25
325
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Näiteks, kui lambda enam õieti ei tööta ja mootor saab liiga rikast segu, siis tühikäigul on katalüsaatori temperatuur madalam kui maanteel valu andes. Maanteel on koormus suurem, temperatuur suurem ning kogu tahm põleb katist välja.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
MantaOwner
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas MantaOwner »

Lasin see nädal oma E30 320-le universaalse katalüsaatori paigaldada sellises kohas nagu autosummutid.ee, koos tööga läks asi maksma ca 2000 eeku. Ca 15 minti peale kati vahetust läksin Truumu juurde diagnostikasse ja heitgaasid olid paigast ära üsna tõsiselt (3000 RPM juures CO oli lubatud 300 asemel ca 600 ning CH oli lubatud 100 asemel ca 300).
Mõtlesin juba, et igavene jama, autol kõik vajalikud jupid vahetatud (katalüsaator oligi viimane oluline jupp) ja ikka ülevaatuselt läbi ei saa. Aga nüüd eile sai käidud ülevaatusel Laki tänaval ja seal ülevaatust teinud mees hoidis mootori pöördeid ca 2500 RPM peal 3-4 minutit ning heitgaaside mõõtmine andis järgmised tulemused: CO lubatud 300 asemel 9 ning CH lubatud 100 asemel 36. Ülevaatus läbitud ilma ühegi veata :).

Tõnu
Driven by goa
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

MantaOwner kirjutas:Lasin see nädal oma E30 320-le universaalse katalüsaatori paigaldada sellises kohas nagu autosummutid.ee, koos tööga läks asi maksma ca 2000 eeku. Ca 15 minti peale kati vahetust läksin Truumu juurde diagnostikasse ja heitgaasid olid paigast ära üsna tõsiselt (3000 RPM juures CO oli lubatud 300 asemel ca 600 ning CH oli lubatud 100 asemel ca 300).
Mõtlesin juba, et igavene jama, autol kõik vajalikud jupid vahetatud (katalüsaator oligi viimane oluline jupp) ja ikka ülevaatuselt läbi ei saa. Aga nüüd eile sai käidud ülevaatusel Laki tänaval ja seal ülevaatust teinud mees hoidis mootori pöördeid ca 2500 RPM peal 3-4 minutit ning heitgaaside mõõtmine andis järgmised tulemused: CO lubatud 300 asemel 9 ning CH lubatud 100 asemel 36. Ülevaatus läbitud ilma ühegi veata :).

Tõnu
Nii tegelikult ei tohi ;) Ta peaks mõõtma sul ~750 ja ~3000rpm juures heitgaase, sinu juhul aga vist pani 750 asemel 2500, et norm näit masinasse saada.
Seega ära arva, et su auto tegelikult ka korras on.
Kasutaja avatar
MantaOwner
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas MantaOwner »

Ta peaks mõõtma sul ~750 ja ~3000rpm juures heitgaase, sinu juhul aga vist pani 750 asemel 2500, et norm näit masinasse saada.
Mõõtmine toimus ikka 800 ja 3000 pöörde juures, nii nagu ette nähtud ja mõlemal juhul olid näidud kenasti normis. See mitu minutit 2500 pööret oli katalüsaatori soojenduseks vajalik.
Lause sõnastus sai enne vähe kehva :oops:.

Tõnu
Driven by goa
Vasta