Lambda andur?

Üldised arutelud ning näpunäited
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Lambda andur?

Postitus Postitas Raivo »

Algselt postitas marko
Kuidas saada aru, kas see on läbi ja vajaks vahetamist? Kuuldavasti on lood nii, et kui autol ei ole enam piisavalt võimu ja hakkab kõvasti kütet nõudma, siis on see kreeka tähega tähistatav asjandus vaja välja vahetada. No minul ei ole küll enam nii hea minek, kui suvel oli - ja kütet võiks ka vähem kuluda. Aga kuidas selgeks teha minu lambda olukord, võibolla on asi lihtsalt talves kui aastaajas?
ma arvan et asi on ilmas. ega see -10C hea ei ole.
mul samuti, tõmme nagu uimasem...ning bensa läheb ka 1-2l rohkem.
tuleb kevadet oodata:)
530d
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

ma arvan et tõmme on ikka -10 parem kui + 10 ga. teatavasti külmem õhk on tihedam ia seda mahub silindrisse rohkem ja lax peaks ikka tugevam olema kui sooja õhuga mis hõredam. isegi kiirendusvõistlusel oleks kasulik jääkott õhuvõtja ette aretada !!
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Algselt postitas salamander
ma arvan et tõmme on ikka -10 parem kui + 10 ga. teatavasti külmem õhk on tihedam ia seda mahub silindrisse rohkem ja lax peaks ikka tugevam olema kui sooja õhuga mis hõredam. isegi kiirendusvõistlusel oleks kasulik jääkott õhuvõtja ette aretada !!
ideaalne temp peaks olema kusagil +4-0C. sedasi olen kuulnud.
530d
kala_6
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 17.10.2002 12:08 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kala_6 »

diagnostika muidugi abx, iseasi kas see raha ennast ära tasub s.t konstateeritakse fakti et on katki ja öeldakse et osta uus. uus maksab aga palju-palju, lihtsam on asjandus lihtsalt lahti ühendada, benakulu v-o suureneb 0,5-1 liitrit sajale aga ei pruugi üldse suureneda. ühesõnaga mõttetu vidin, eriti vanemate (10+) autode puhul:)
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

teema korduvalt ee.auto newsgroupist läbi käinud.

alustuseks ütlen seda, et väidetavalt boschi diagnost lambda korras/rikkisolekut ei tuvasta.

andurit soovitati testida lihtsal lahtiühendamise teel. kui juhtmed lahti ja midagi ei muutu (või muutub isegi paremaks> küttekulu langus, ühtlased pöörded), siis on lambda surnud või suremise äärel ning aju juba default rezhiimil.

sul oleks targem vast newsgroupiga liituda ning arhiiv esialgu läbi lugeda. aegajalt on seal ka tarka juttu.
kala_6
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 17.10.2002 12:08 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kala_6 »

Algselt postitas marko
No oletame, et mul on lambda andur katki. Ja oletame, et auto võtab praegu
tänu sellele keskeltläbi 17 liitrit 100 km läbimiseks (auto24 foorumis keegi kirjutas nii). Ja ma mingi valemiga võtan selle lambda anduri vahelt ära. Mis siis täpsemalt juhtub? Auto kulu suureneb veel 0.5 kuni 1 liitri võrra 18 liitrile 100 km läbimiseks? Või kukub tagasi 12 liitri peale, kiirendus paraneb ja CO sisaldus heitgaasides suureneb?

Kui nii peaks olema, siis võib ju kasvõi proovi pärast selle anduri ära võtta, et vaadata, mis juhtub. Kui ta on ikkagi terve ja asi on külmas ilmas, siis võib ta ju hiljem uuesti tagasi panna... Või on anduri näppimisel mingeid pöördumatuid kahjustusi? Kui keegi asja jagab, võiks sõna võtta. Mina, näiteks, ei jaga. Ainult sõita oskan! :D
kui kulu juba 17 sajale siis peaks ta tõenäoliselt katkise lambda lahtiühendamise tulemusena langema küll. anduri näppimimisel pöördumatuid kahjustusi ei ole, kui siis saad teada kas asi oli lambdas või mitte.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Algselt postitas Cardo
ma arvan et tõmme on ikka -10 parem kui + 10 ga. teatavasti külmem õhk on tihedam ia seda mahub silindrisse rohkem ja lax peaks ikka tugevam olema kui sooja õhuga mis hõredam. isegi kiirendusvõistlusel oleks kasulik jääkott õhuvõtja ette aretada !!
Ei ole. Külmade õlidega on sisekadu suurem.
Iru dünos nägin ise, kuidas iga järgneva katsega iseenesest mingi 0,5 kw lisandus.
Õlide soojenemise(vedeldumise) arvelt, oli mehhaaniku kommentaar
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Algselt postitas marko
Kuidas saada aru, kas see on läbi ja vajaks vahetamist? Kuuldavasti on lood nii, et kui autol ei ole enam piisavalt võimu ja hakkab kõvasti kütet nõudma, siis on see kreeka tähega tähistatav asjandus vaja välja vahetada. No minul ei ole küll enam nii hea minek, kui suvel oli - ja kütet võiks ka vähem kuluda. Aga kuidas selgeks teha minu lambda olukord, võibolla on asi lihtsalt talves kui aastaajas?
Tere
Esimene tunnus on ujuvad tühikäigupöörded.
Kui asi päris umbes on, siis suur küttekulu, must toss taga ja olematu võimsus.
kala_6
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 17.10.2002 12:08 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas kala_6 »

Esimene tunnus on ujuvad tühikäigupöörded.
Kui asi päris umbes on, siis suur küttekulu, must toss taga ja olematu võimsus.
mul oli esimeseks tunnuseks võimsuse kadumine. külma mootoriga oli kõik ok, kui aga mootor soe, oli valgusfoori taga tunne nagu keegi oleks kummipaela autole taha sidund. päästis paar-kolm korda kiiresti gaasi vajutamine ja antud korraks probleem kadus. järgmise valgusfoori taga sama jama.
Kaido S
Huviline
Postitusi: 758
Liitunud: 07.01.2003 10:45 07

Postitus Postitas Kaido S »

Endal oli just hiljuti lambdaga jama. Põhitunnuseks on tõesti sooja mootoriga pöörete ujumine (vahemik ca 400 - 1500 p/min). Lambdasond on põhimõtteliselt vajalik vaid selleks, et katalüsaatori puhul püsiksid heitegaasid normis ja kütust kasutataks optimaalselt. Sond ütleb ajule, kas segu on liiga rikas või lahja, voolu kõikumine on sondi puhul ca 0 - 1V. Kui nüüd näiteks sondi ja selle korpuse vahel on tekkinud mingi oksiidikiht (rooste, sool, vms), tekib juba sellest väike pinge ja sond ütleks nagu ajule, et segu on liiga rikas. Aju vastavalt muudab segu kogu aeg lahjemaks, pöörded lähevad alla, kuni auto ähvardab välja surra. Sel momendil saab aju aru, et sondi info on bs ja muudab segu uuesti rikkaks ja pöörded hüppavad üles. Kogu jama hakkab otsast peale.

Iseenesest võib lambda vahelt ära katkuda, bensiinikulu suureneb sellest kõige rohkem liitri jagu. Labdat ära võttes tuleks see ka auto ajus ära nullida - iseasi, kas kõigil seda teha saab (näit 88a E30 kerega 325el sai, 95a E36 kerega 325el ei saa). Võimsusekadu lambda ei tohiks tekitada, ilmselt on hoopis katt umbes. Kui kati minema viskad, pole ka lambdal mõtet, kui kat jääb, on ka lambda vajalik. Kati võid minema visata, võimsus suureneb ja bensiinikulu väheneb, kuid arvesta sellega, et ülevaatuselt sellest peale enam ausalt läbi ei saa.

Uuh, sai pikk ja segane, aga umbes nii see käib. Äkki veel Aare räägib miskit?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Algselt postitas Kaido SEndal oli just hiljuti lambdaga jama. Põhitunnuseks on tõesti sooja mootoriga pöörete ujumine (vahemik ca 400 - 1500 p/min). Lambdasond on põhimõtteliselt vajalik vaid selleks, et katalüsaatori puhul püsiksid heitegaasid normis ja kütust kasutataks optimaalselt. Sond ütleb ajule, kas segu on liiga rikas või lahja, voolu kõikumine on sondi puhul ca 0 - 1V. Kui nüüd näiteks sondi ja selle korpuse vahel on tekkinud mingi oksiidikiht (rooste, sool, vms), tekib juba sellest väike pinge ja sond ütleks nagu ajule, et segu on liiga rikas. Aju vastavalt muudab segu kogu aeg lahjemaks, pöörded lähevad alla, kuni auto ähvardab välja surra. Sel momendil saab aju aru, et sondi info on bs ja muudab segu uuesti rikkaks ja pöörded hüppavad üles. Kogu jama hakkab otsast peale.
Mõnel juhul on aidanud ja anduri väljalaskes oleva otsa leotamine ja pesu atsetoonis-siinne bensiin sisaldab ju kõike ning kui väike kord peal on, siis ehk aitab. Aga kes neid andureid näinud on, siis kohaliku küttega on seal kohanud igasuguseid eluvorme:D
Kasutaja avatar
allanasi
Huviline
Postitusi: 1263
Liitunud: 27.02.2009 21:46 38
Peamine sõiduk: E60 530D
Asukoht: tartu/põlva

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas allanasi »

kaevan vana teema ülesse, siin on päris palju huvitavat lugeda
kellel oleks veel küsimusi esitada


küsin paar küsimsut lambda kohta

Kui autol lihtsalt lambda läbi või ei ole üldse küljes , mis sümptomid tulevad esile?

enda autol selline jama , et lambda alt ära võetud sai avastatud auto alla roomates, mootori poolne pistik olemas , aga edasi ei lähe midagi sealt , mingi kate ette pandud pistikule ja kõik.. autoks on 525 92a 10 kuu ja on vanosega PS TEHNILISES PASSIS EI OLE KAT märgitud, AGA AUTO ALL ON OLEMAS

http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... _silencer/


jama selles , et küttekulu tuleb alla 10-ne kompuuter näitab ka 9.6 keskmiseks ise arvestasin nii , et tuli läks põlema tankisin 40 liitrit ja sõita sain 425, kui tuli läks põlema , pöörded ei kõigu , käivitub hästi , mineku koha pealt ei oska nagu midagi öelda vist on natukene uimane vb lihtsalt tundub , eile sai küünlaid vahetatud ja küülnad enamus valged , ehk siis lahja segu?

Peaks nagu lambda ikka külge organiseerima , aga ei oskagi millist osta jne ?
ma annan vin koodi kah wdbhd510x0bg53426

Oleks tänulik , kui oskate ja viitsite midagi öelda
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas fiziks »

ilmselt on lambda ära võetud, kuna ei saanud ülevaatuselt läbi. ju siis peksis andur segast ja keeras küttesegu pekki ning gaasitest ei andnud head tulemust.

mõistlik oleks andur siiski tagasi panna ja ära ühendada. võib ka natuke parema kütusekulu saada kui just koguaeg põhjalapatsiga sõitja ei ole :D
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas teet82 »

fiziks kirjutas:ilmselt on lambda ära võetud, kuna ei saanud ülevaatuselt läbi. ju siis peksis andur segast ja keeras küttesegu pekki ning gaasitest ei andnud head tulemust.
Heitgaase sellisel viisil normi küll ei saa, sest katalüsaator ei tööta ilma lambdata. Teatavasti peab katalüsaatori töötamiseks segu pidevalt kõikuma rikka ja lahja vahel. Aju muudab segu pihustite kauem lahti hoidmisega rikkaks ja kui saab lambdalt signaali, et see tõesti on rikas, siis muudab selle lahjaks ja nii hakkab see protsess korduma.. Milleks see segu kõikumine vajalik on, võib igaüks ise uurida, ei hakka siin mingeid keemilisi reaktsioone kirjeldama :D
Lugesin selle teema läbi ja siin pole mainitud, et lambda esmane eesmärk on ikkagi segu paika panna. Aju saab õhulugejalt signaali siseneva õhukoguse kohta ja hoiab vastavalt sellele mingi X aja pihusteid lahti. Kui aga osa õhku kusagilt mujalt sisse hiilib või kütuserõhk pole korrektne, siis on segu koostis tegelikkuses vale. Ilma lambdata aju sellest aru ei saaks ning selle tulemusena võib suureneda küttekulu või väheneda võimsus. Lambda poolt tehtud korrektuurid on diagnostikaseadme abil nähtavad nn. adaptsioonidena, mis põhimõtteliselt näitavad, palju on aju pikendanud või lühendanud pihustite avatust lambdalt saadud info põhjal.
Seega esmalt pannakse lambda abil õhu ja kütuse suhe paika ja hiljem hakatakse seda natuke kõigutama ühele ja teisele poole katalüsaatori töö võimaldamiseks ;)
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas fiziks »

:shock:

puhta huvitav arusaam asjast, sellise teooria peale ei oskaks küll uneski tulla :D
äkki ikka katsud natuke täpsemalt selgitada, miks katalüsaatori "tööle hakkamiseks" on vaja segu pidevalt rikka ja lahja vahel kõigutada?

"Seega esmalt pannakse lambda abil õhu ja kütuse suhe paika ja hiljem hakatakse seda natuke kõigutama ühele ja teisele poole katalüsaatori töö võimaldamiseks"
õhu ja kütuse suhet siiski lambda abil paika ei panda, lambda signaal on pigem fine-tuningu vahend mootori töö reguleerimise seisukohalt.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas teet82 »

fiziks kirjutas:puhta huvitav arusaam asjast, sellise teooria peale ei oskaks küll uneski tulla
äkki ikka katsud natuke täpsemalt selgitada, miks katalüsaatori "tööle hakkamiseks" on vaja segu pidevalt rikka ja lahja vahel kõigutada?
Loomulikult on tehtud ka teise tööpõhimõttega katalüsaatoreid , kus toimus lihtsalt heitgaaside järelpõletamine lisaõhu andmisega jne. aga need on minevik. Mina rääkisin siis tänapäevasest kolmiskatalüsaatorist, mis võeti kasutusele umbes 1990a. Neis süsteemides pannakse CO, HC, lämmastikoksiidid NO omavahel reageerima ja tekivad ohutud komponendid nagu N, CO2 ja H2O. Üldiselt võiks CO vähendaniseks segu kogu aeg lahja olla, kuid NO tahab just CO-ga reageerida, ning viimase saamiseks on vaja segu korraks rikkaks muuta. Kui segu oleks kogu aeg rikas, jääks vähese vaba hapniku tõttu neutraliseerimata HC ja CO jne.
Enamus ju teavad, et lambda mõõdab segu koostist ning selle signaalpinge jookseb kogu aeg edasi-tagasi mingis kindlas vahemikus. Puhta loogikaga võiks juba taibata, et järelikult segu koostis muutub pidevalt rikka ja lahja vahel ;)
fiziks kirjutas:õhu ja kütuse suhet siiski lambda abil paika ei panda, lambda signaal on pigem fine-tuningu vahend mootori töö reguleerimise seisukohalt.

Ja huvitav, mida ta siis reguleerib? Äkki süütehetke :lol:

Need pole unes nähtud teooriad, vaid koolis õpitud ja raamatutest loetud ;)
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
fuse r32
Huviline
Postitusi: 91
Liitunud: 20.10.2009 21:55 26

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas fuse r32 »

Mis aasta masinaga üldse tegu on?
Kui mootori aju ei saa hapniku andurilt signaali, siis teeb aju automaatselt küttesegu rikkaks.
Seega kui lihtsalt tagant ära võtta, siis see aitab küll imevähe.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas fiziks »

ei see on peaaegu kõik täitsa õige jutt, mis sa siin räägid, AGA...miskipärast on sul üks asi küll täitsa valesti läinud.
nimelt katil (jah, see uuem ja tänapäevane) ei ole sooja ega külma lambdaandurist! on vale väita, et katt ei tööta kui lambdat pole. katt töötab igal juhul kui ta on oma töötemperatuuri saavutanud. küsimus on lihtsalt selles kui efektiivselt ta töötab juhul kui segu ei ole nö. ideaalselt paigas. ja seda paikapanemist tõesti lambda signaali abil tehakse.
sama kehtib ka vastupidi muide, lambdaandur ei ole mootori juhtimissüsteemi osa ainult sellepärast, et katt tööle saaks hakata. lambdaga saavutatakse optimaalne segu - optimaalne segu tahetakse saavutada eelkõige ikkagi sel põhjusel, et kütuse põletamine oleks võimalikult efektiivne. muidugi selle tulemusel on ka katil võimalik maksimaalselt hästi oma tööd teha.

Function of a lambda probe
Lambda probes are used to reduce vehicle emissions by ensuring that engines burn their fuel efficiently and cleanly. Robert Bosch GmbH introduced the first automotive lambda probe in 1976[1], and it was first used by Volvo and Saab in that year. The sensors were introduced in the US from about 1980, and were required on all models of cars in many countries in Europe in 1993.
By measuring the proportion of oxygen in the remaining exhaust gas, and by knowing the volume and temperature of the air entering the cylinders amongst other things, an ECU can use look-up tables to determine the amount of fuel required to burn at the stoichiometric ratio (14.7:1 air:fuel by mass for gasoline) to ensure complete combustion.

teet82, ma eeldan, et sa oled kursis terminitega open-loop ja closed-loop. kui nii siis mul on sulle üks küsimus...mis siis juhtub kui mootor töötab open-loop reziimis? kas sel ajal pannakse õhu ja kütuse suhe paika "nii kuidas jumal juhatab"?
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas fiziks »

fuse r32, kui mootori aju saab andurilt mingil põhjusel VALE signaali, et segu on näiteks liiga rikas/lahja siis aju ei oska selle peale muud teha kui reageerida suurendades/vähendades kütuse kogust. anduri signaali järgi läheb asi siis paremaks, TEGELIKULT aga ei ole küttesegu õige ning kat ei suuda piisavalt palju ja efektiivselt ka väljuva gaasi koostist mõjutada. vigase anduri lahti ühendamine ei tee imet, kuid see VÕIB mõnel juhul (eeldades, et kõik muu on korras) anda parema tulemuse väljalaskegaasi mõõtmisel.
Kasutaja avatar
allanasi
Huviline
Postitusi: 1263
Liitunud: 27.02.2009 21:46 38
Peamine sõiduk: E60 530D
Asukoht: tartu/põlva

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas allanasi »

fuse r32 kirjutas:Mis aasta masinaga üldse tegu on?
Kui mootori aju ei saa hapniku andurilt signaali, siis teeb aju automaatselt küttesegu rikkaks.
Seega kui lihtsalt tagant ära võtta, siis see aitab küll imevähe.

92a aasta ja 10kuu , mul just küttekulu normis , aga millegipärast lambda puudu autol sai vaadatud aju , et on boschi oma ja nüüd saab lambda ära osta ja külge kuidagi panema aju juures oli küll natukene imelik juhtme majandus kuigi kõik oli nagu orignaal isolatsiooniga tehtud
fuse r32
Huviline
Postitusi: 91
Liitunud: 20.10.2009 21:55 26

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas fuse r32 »

fiziks kirjutas:fuse r32, kui mootori aju saab andurilt mingil põhjusel VALE signaali, et segu on näiteks liiga rikas/lahja siis aju ei oska selle peale muud teha kui reageerida suurendades/vähendades kütuse kogust. anduri signaali järgi läheb asi siis paremaks, TEGELIKULT aga ei ole küttesegu õige ning kat ei suuda piisavalt palju ja efektiivselt ka väljuva gaasi koostist mõjutada. vigase anduri lahti ühendamine ei tee imet, kuid see VÕIB mõnel juhul (eeldades, et kõik muu on korras) anda parema tulemuse väljalaskegaasi mõõtmisel.
Vabandust aga ma rääkisingi lambda andurist.
Kui aju ei saa lambda andurilt signaali, või signaal on liiga kõre või madal, siis mootori aju läheb varutoimingule üle, tehes küttesegu natukene rikkamaks.
Katalüüsmuundur hakkab tööle 400- 600C juures.
Et teemat korralikult edasi arutada oleks vaja teada mis aasta autoga on tegu, mitme lambda anduriga on tegemist ja mis tüüpi andurid on.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas fiziks »

jah, mis andurist me siin siis veel rääkima peaks? :)

see ei ole õige jutt, et kui signaal on liiga kõrge või madal siis aju tõmbab kohe open-loop reziimi. mõtle loogiliselt, poleks ju üldse mõtet seda sensorit siis pista sinna vahele. muidugi ma usun mingid piirväärtused on ajule sisse programmeeritud, mille järgi ta otsustab, et nüüd on andur küll kindlasti vigane, aga ega siis see anduri vananemine/kahjustumine ei ole mingi täiesti onoff lülitus. et ühel hetkel on täiesti korras ja näit on perfektne, järgmisel hetkel on näit täiesti vale ja kõik? selge ju, et nii ikka asjad ei käi...
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas teet82 »

fiziks kirjutas:teet82, ma eeldan, et sa oled kursis terminitega open-loop ja closed-loop. kui nii siis mul on sulle üks küsimus...mis siis juhtub kui mootor töötab open-loop reziimis? kas sel ajal pannakse õhu ja kütuse suhe paika "nii kuidas jumal juhatab"?
Ausalt öeldes ei oskagi täpselt öelda, kas kasutatakse adaptsioonidena salvestatud eelnevaid reguleeringuid või lihtsalt lambda signaali keskväärtust 0,45 volti. Kaldun arvama, et ikkagi esimene variant, sest kui näiteks diagnostikaseadmega vaadata, siis open-loop (bmw DIS näitab lihtsalt Lambda Control Off) korral pole lambda signaaliks mitte 0,45V, vaid mingi suvaline väärtus. Huvitav on veel see, et kui näiteks lambda pinge seisab sooja mootoriga praktiliselt kohapeal ja ajus on staatuseks Lambda Control Off, siis lambda veakoodi sageli pole. Uus lambda külge ja kohe kõik näitajad korras..
fiziks kirjutas:muidugi ma usun mingid piirväärtused on ajule sisse programmeeritud
See väide on õige, piirväärtused ongi nendel adaptsioonidel. Lõpmatuseni ju pihustite avatuse kestust suurendada ei saa. Kui saavutatakse ülemine piir, kuid lambda signaali põhjal on segu ikka lahja, siis peaks minema nn. open-loop-i. Vähemalt vanemate BMW-de puhul tekib sellisel juhul veakood 201-Lambda Control, mis sisuliselt tähendab seda, et aju ei saa rohkem segu muuta, kuigi lambda signaali põhjal oleks see vajalik..

Ma ei ürita siin midagi norida, räägin lihtsalt oma teadmistest ja kogemustest :D
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas fiziks »

teet82, sama siin! aga tunnistan, et minu teadmised ei pruugi ka olla perfektsed, ilmselgelt.

mind huvitab antud hetkel kõige rohkem see küsimus, miks peab segu kõikuma selleks, et katalüüsmuundur korralikult töötaks. nagu sa enne mainisid siis kõigutatakse seda nö. tahtlikult, et muundur oma keemilisi reaktsioone efektiivsemalt teostaks. aga need keemilised reaktsioonid on ju pidevad ja toimuvad ülikiirelt...
kui sa oskad seda asja seletada siis oleks väga hea, mind reaalselt huvitab asi, kuid kuskilt materjalidest siiamaani ei ole leidnud sellisele asjale kinnitust.
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas teet82 »

fiziks kirjutas:kui sa oskad seda asja seletada siis oleks väga hea, mind reaalselt huvitab asi, kuid kuskilt materjalidest siiamaani ei ole leidnud sellisele asjale kinnitust.
Netis on tõesti väga vähe infot selle kohta, peale pikka otsimist midagi leidsin:
http://www.autoshop101.com/forms/h64.pdf
Tegelikult on välja antud ka üks eestikeelne raamat, kus on seda asja natuke seletatud, sealt see teooria mul vist meelde jäänud ongi :D
http://www.shoppa.ee/ep/meelelahutus/ra ... 4A3B196D9C
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas fiziks »

selge, suured tänud hea info eest! võti tundub olevat siis selles, et hapnikku nö. kogutakse lean tsükli ajal ja kasutatakse teise reaktsiooni jaoks omakorda rikka tsükli ajal. ei oleks uskunud, et selline kogumine seal toimuda saab...aga jah, ega ma pole eriline keemik ka :D

siit siis ka kohe vastus sellele, miks üks korras lambda andur peab tegema teatud arvu tsükleid ajaühikus. kuna vaid õigest keskväärtusest ei piisa.
j-a-a-n
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.01.2011 11:32 59
Asukoht: Tartu-Antsla

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas j-a-a-n »

Kui palju peab olema lambdast tulev signaal? E36 1.8 83kw
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas fiziks »

umbes 0.1 - 0.9v
Kasutaja avatar
Jaan_S
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 17.09.2008 15:15 20

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas Jaan_S »

Signaali mõõtmise puhul on veel tähtis teada, et töökorras anduril tühikäigul üks signaalivõnge sekundis, pööretel (2000rpm) 2,5-3 võnget sekundis.
e36 316i 1995a; e34 525tdsa 1994; e39 530d 09/2000; e39 530d 2002; e61 525d 2008; e65 730d 2004; e61 530xd 2008
j-a-a-n
Huviline
Postitusi: 16
Liitunud: 31.01.2011 11:32 59
Asukoht: Tartu-Antsla

Re: Lambda andur?

Postitus Postitas j-a-a-n »

mul pidevalt mingi 0,25v ja kui mõõtma hakkad hakkab vaikselt langema. Kas see loeb kõvasti et katti al pole.
Vasta