keretööde järjekord

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
karmo
Huviline
Postitusi: 1360
Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46

keretööde järjekord

Postitus Postitas karmo »

Kuna toodete kodulehed annavad vastuolulisi järjekordi vahendite kasutamise suhtes,küsin abi targematelt
1. Metall haljaks
2. Silikooni eemaldajaga rasvast ja mustusest vabaks
3. Klaaskiudpahtel
4.Roostekrunt
5. Pritspahtel (kas on üldse vaja?)
6. Viimistlusvärv
7. Silikooni eemaldajaga puhtaks
8. Lakk peale

Palun abi just järjekorra õigsuses.
Kas klaaskiudpahtel sobib ka koopaäärte aukude täitmiseks(koopaääred sakilised) või oleks seal eelnevalt vaja klaasriiet ja vaiku?
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: keretööde järjekord

Postitus Postitas fiziks »

mina pahtlit otse haljale metallile küll ei paneks, pigem ikka kõigepealt laseks mingit krunti sinna peale.

ja mis silikooni eemaldajaga sa seal mässad? haljas metall ongi rasva ja mustuse vaba kui sa seda just väga moosipirukaste näppudega ei muserda vahepeal.

pritspahtel minuteada on enne värvi peale kandmist asja ühtlustamiseks, nii et selle vajadus sõltub ilmselt konkreetsest olukorrast.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Re: keretööde järjekord

Postitus Postitas raimo_r »

Kas tegemist on mõne suvalise panniga või on vaja korralikumat tulemust?
Esimesel juhul pole ilmselt väga vahet, paar aastat kestab ikka kui vähegi korralikult teha.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
karmo
Huviline
Postitusi: 1360
Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46

Re: keretööde järjekord

Postitus Postitas karmo »

tegu 19 aastat vana autoga,tahan teha nii,et 2-3 aastat ikka kestaks.
Ja moosi ja jäätist ei kavatse metallile hõõruda :D
Kasutaja avatar
Vavava
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 13.07.2009 19:46 10
Peamine sõiduk: BMW e39 520i
Asukoht: Tartu

Re: keretööde järjekord

Postitus Postitas Vavava »

1. korralik pesu (pigi)
2. auto ära märkida (mõlgid/rooste)
3. olenevalt pinnast kas siis rooste korral haljaks, mõlgi korral matiks
4. haljale pinnale pulloka happekrunt alla
5. olenevalt pinnast haljale pinnale mis on eelnevalt happekrundiga üle käidud tinapahelt/klaaskiudpahtel, viimistled tavalise pahtliga
6. pahtli lükkamine 120, 180
7. pinna üleni matistamine 320
8. kui mõni koht tuleb välja (haljaks) siis pulloka happekrunt peale
9. katmine
10. täitekrunt
11. krundi lükkamine vibraga 320 üle lasta 500/800 (käsitsi lükates ainult 500/800)
12. kui peaks tulema mõni pahtli koht välja või pind kuskilt haljaks minema jälle siis pullokakrunt peale (soovitatav miski 500/800 käsnaga see üle käia)
13. katta
14. sobiva tooniga (hele/tume) märgmärjale krunt alla
15. värv/lakk
16. kui kambrit pole siis tolmutäppide eemaldamine miski 2000-1000 vesipaberiga, laki matistamine 3000 vesipaberiga
17. poleerimine (jäme, peene, läige, vaha)

Vb! jäi miski märkimatta aga ise teen nii töö juures.
Soovi korral võib ka plastik detailidest rääkida ja klaasiriide ja vaiguga lappimisest..

Madis.
tramtram
Huviline
Postitusi: 655
Liitunud: 15.09.2007 14:40 24

Re: keretööde järjekord

Postitus Postitas tramtram »

3. olenevalt pinnast kas siis rooste korral haljaks, mõlgi korral matiks
4. haljale pinnale pulloka happekrunt alla

kas peale roostekoha haljaks ajamist roostesurmaga üle käima ei pea?
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Re: keretööde järjekord

Postitus Postitas raimo_r »

tramtram kirjutas: kas peale roostekoha haljaks ajamist roostesurmaga üle käima ei pea?
Peaks küll, muidu on roostetäpid lühikese ajaga värvist läbi tulnud.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
karmo
Huviline
Postitusi: 1360
Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46

Re: keretööde järjekord

Postitus Postitas karmo »

Suur tänu Vavavale (Madisele) kui viitsimist on võiksid natuke ka vaigu ja riide kohapealt valgustada :) oleks väga tänulik ja küllap teisedki saaks targemaks.

Kas happekrunt on parem kui roostekrunt?
Kasutaja avatar
Vavava
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 13.07.2009 19:46 10
Peamine sõiduk: BMW e39 520i
Asukoht: Tartu

Re: keretööde järjekord

Postitus Postitas Vavava »

karmo kirjutas:Suur tänu Vavavale (Madisele) kui viitsimist on võiksid natuke ka vaigu ja riide kohapealt valgustada :) oleks väga tänulik ja küllap teisedki saaks targemaks.

Kas happekrunt on parem kui roostekrunt?
Phm. sama asi. happekrunti kui ostad pulloka oma siis vaata, et oleks kahekompunentne. ühe kompunentne tahab krunti peale ilma selleta võib värv ülesse keeta.
Kasutaja avatar
Vavava
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 13.07.2009 19:46 10
Peamine sõiduk: BMW e39 520i
Asukoht: Tartu

Re: keretööde järjekord

Postitus Postitas Vavava »

Vavava kirjutas:1. korralik pesu (pigi)
2. auto ära märkida (mõlgid/rooste)
3. olenevalt pinnast kas siis rooste korral haljaks, mõlgi korral matiks
4. haljale pinnale pulloka happekrunt alla
5. olenevalt pinnast haljale pinnale mis on eelnevalt happekrundiga üle käidud tinapahelt/klaaskiudpahtel, viimistled tavalise pahtliga
6. pahtli lükkamine 120, 180
7. pinna üleni matistamine 320
8. kui mõni koht tuleb välja (haljaks) siis pulloka happekrunt peale
9. katmine
10. täitekrunt
11. krundi lükkamine vibraga 320 üle lasta 500/800 (käsitsi lükates ainult 500/800)
12. kui peaks tulema mõni pahtli koht välja või pind kuskilt haljaks minema jälle siis pullokakrunt peale (soovitatav miski 500/800 käsnaga see üle käia)
13. katta
14. sobiva tooniga (hele/tume) märgmärjale krunt alla
15. värv/lakk
16. kui kambrit pole siis tolmutäppide eemaldamine miski 2000-1000 vesipaberiga, laki matistamine 3000 vesipaberiga
17. poleerimine (jäme, peene, läige, vaha)

Vb! jäi miski märkimatta aga ise teen nii töö juures.
Soovi korral võib ka plastik detailidest rääkida ja klaasiriide ja vaiguga lappimisest..

Madis.
Lisaks niipalju juurde mis tuli meelde, peale kruntimist tuleks pind üle vaadata kriimupahtliga, ala pahtli auke ja kriime täita. Soovitatavalt peale krunt.
Kasutaja avatar
Vavava
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 13.07.2009 19:46 10
Peamine sõiduk: BMW e39 520i
Asukoht: Tartu

Re: keretööde järjekord

Postitus Postitas Vavava »

Vaik ja klaasriie! (stange lappimine)
Pean kohe ette mainima, et seda on keerulisem seletada ilma pildi materjaalita

1. pind puhastada
2. kui on olemas katkise stange jupid siis joota ned stange külge tinutus kolviga
3. stange pind seest poolt matistada kas relaka või 120-80 paberiga (matistamatta pinnal vaik ei püsi eriti kaua, eriti meil hetkel olevate ilmadega
4. lõigata klaasriidest sobivad paigad
5. segada valmis vaik + kinniti (kinniti lisamisel jälgi toote juhiseid, liigne kinniti kogus pole hea, st võib kuivamisel lahti tulla.
6. matistatud pind kata alt vaiguga pane peale klaasriie ja plõtserda vaiguga üle nii, et kogu klaasriie oleks korralikult vaiguga kaetud
7. õlle paus! vaik kuivab ca. tunnike
8. kuna seest poolt pole mõtet viimistleda siis võtame ette teise poole.
9. relakaga käiata sügavalt sisse nii, et jõuad välja teiselpool oleva klaasriideni. Vajalik kuna lappimise ja pahteldamise korral ei jäeks stange antu koha pealt punni.
10. lõigata taaskord sobiva suurusega klaasriide lapid ja see sinna ära plõtserdada vaiguga.
11. taas õlle paus!
12. käiata vaigu äärde üle ja veidi sisse ka, et oleks kuhu pahteldada klaaskiud pahtliga.
13. lükka klaaskuid pahtel ca 120-80 paberiga ära ja viimistle pind tavalise pahtliga ja lükka ca 120-180 paberiga üle
14. matista kogu pind 320
15. kui kuskilt on paljas plastik (värvita/krundita pind) väljas siis alla plastikrunt, kui mitte siis ainult täitekrunt. (vaata pind üle kriimupahtliga)
16. krundi lükkamine vibraga 320 ja siis üle ca 500-800 paberiga (käsitsi ainult 500-800)
17. kui kuskilt tuleb krundi alt välja pahtli kohad või värvipind siis pullokakrund peale (soovitavalt matista üle käsnaga 500-800)
18. märgmärjale krunt
19. värv/lakk
20. edasi juba sama mis üleval toodud teemaski.

Midagi võis kindlasti meelest minna jälle aga nii ta enam vähem käib.

Lisaks veel niipalju juurde, et see märgmärjale krunti pole alati vaja. Halli värvi korral soovitan kindlalt kasutada. märgmärjale krundi kasutamisel on kindlam see, et värv ei jäe pilve ja värvi kulub vähem ka kuna katab paremini. Ning kui pind on jamalt matistatud siis täidab ka mingil määral kriime.

Madis.
Kasutaja avatar
Vavava
Huviline
Postitusi: 281
Liitunud: 13.07.2009 19:46 10
Peamine sõiduk: BMW e39 520i
Asukoht: Tartu

Re: keretööde järjekord

Postitus Postitas Vavava »

Kindlasti oleks neid punkte vähem, kuna palju asju saaks ühe alla kokku võtta aga nii parem seletada.
Kui töö juures enam nii kiire pole panen ka mõned pildi seerjaga õpetuse ülesse!

Muidugi oodatud ka teiste poolseid õpetusi ja lahendusid kui keski/miski oskab paremini või kiiremini!

Madis
Vasta