auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
tramtram
Huviline
Postitusi: 655
Liitunud: 15.09.2007 14:40 24

auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas tramtram »

Tere,
tekkis huvi, kumb oleks parem lahendus ja millised head või vead on kiletamisel vs. ülevärvimine.
Värvimise kohta oleks siis probleemideks:
1. rohkem lammutamist auto juures.
2. võib tekkida vajadus vana värv maha lihvida ja siis hakkab tuleviks varem-hiljem roostetama.
3. paljud värvijad keeravad asja per...
4. ... ?
Ülevärvimise plussid:
1. värv on loomulikum ?
2. saab vahatada ja poleerida, hakkab särama.
3. ... ?

Sooviks infot kiletamise kohta, kuulnud vaid kuulujutte. Näiteks:
Kiletatud autod hakkavad roostetama.
Kile tuhmub kiiresti ja siis ei saa seda poleerida ega vahatades särama nagu värviga teha saab.
veel midagi?
ramman
Huviline
Postitusi: 99
Liitunud: 06.02.2011 23:07 14

Re: auto katmine kilega head/vead

Postitus Postitas ramman »

Kõige mõistlikum oleks autole lasta teha korralik värvitöö ja siis, kui on tahtmist, kiletada. Kata läbipaistva kivikaitse kilega kividele tundlikud osad, näiteks esistange, kapoti serv, karbid jne. Siis säilib värv ja ei teki kuskile roostet kivitäkete pärast.
Suvel - Chevrolet Camaro Z28 5.7 V8; Iga päev - Grand Voyager 3.8 AWD
Uunikum - ZAZ; Tööl - MB Sprinter
Ander
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 2421
Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
Peamine sõiduk: E70 4.8i
Asukoht: Tallinn

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas Ander »

Ei hakanud uut teemat tegema ja arendaks seda veidike edasi ;)
Olen viimastel päevadel kahevahel kas lasta auto (E30) üle värvida või kiletada carboniga üle.Õnneks sügiseni veel aega on otsustada.
Ootaks tagasisidet nendelt kes sellega kokkupuutunud :!:
Olen lugenud,et korralik carbon kile katab ka väiksemad kriimud jne ära,väidetavalt isegi mõne augu :shock: See oleks eeliseks sellele,et värvimine ei toimuks kallis töökojas,carboni puhul saaks vähemalt iluvigade puudumises kindel olla.
Carboni eeliseks peaks olema,et selle auto katmisega peaks ka ise hakkama saama vaadates kui hästi see paigaldatav on :?: Mõned keerulisemad kohad jätaks muidugi asjatundjatele aga suuremate detailidega ei tohiks vast probleemi olla.Sellega hoiaks siis ka töörahapealt veidike kokku võrreldes värvimisega.
Kas kõik carbon kiled on ühe paksused ? Sellepärast on valikuks ka carbon,et see peaks üks paksemaid kilesid olema mis meil pakutakse mõistliku hinnaga.Iseenesest mulle see mustriline kile väga ei meeldigi :lol:
Annab seda kile kuidagi nii ka jätkata,et eriti näha ei jääks.Selline küsimus kuna enamasti on netis silma jäänud,et kilerulli laius on umbes 1,3m.
Kiletamisele hakkasin mõtlema,kuna see kilehind on päris mõistlikuks muutunud ja ilmselt saaks tutvuste kaudu selle ka letihinnast odavamalt.Auto ka keskmisest väiksem ja ei tohiks palju kile minna.
Äkki keegi oskab umbkaudu pakkuda kuipalju kile võiks kuluda vana 3 seeria auto kiletamisele.
Täpsustaks ka seda igaksjuhuks,et ei plaani nüüd auto iluvigasid selle kilega peita :mrgreen: vaid teeks ikka enne keretööd ära ;)
E70 4.8i /// E93 335i
Kasutaja avatar
loffa
Huviline
Postitusi: 2695
Liitunud: 02.03.2008 15:23 50
Asukoht: Tallinn

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas loffa »

Kas sa oled kunagi mõnda päris CF tükki lähedalt näinud ja selle kilega võrrelnud? need pole isegi ligilähedaselt sarnased ju, üks on vakstu sisse pressitud ruudustik, teine kiuline materjal :?


Ja muidu kiletamise kohta veel nii palju, et Politsei Skoda Superbidel (2-3a vanad keskmiselt) on kõigil küljekarbid ja tiivakaared hullemini ussitanud kui eesti keskmisel e30.. Jalaga vastu tiiba toksides kukub kile vahelt roostetükke. Tee omad järeldused.
Põssadipõssadipõssadipõssadi-põsspõss
Kasutaja avatar
leko
Huviline
Postitusi: 1538
Liitunud: 23.07.2008 17:13 30
Asukoht: Tallinn

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas leko »

Ander kirjutas: Annab seda kile kuidagi nii ka jätkata,et eriti näha ei jääks.Selline küsimus kuna enamasti on netis silma jäänud,et kilerulli laius on umbes 1,3m.
Kile jätkamine on kepp, seal on ikkagi muster mis on vaja kokku jooksma panna. arvestades et kuna kile paigaldamisel kuumutad ja venitad siis ei ole väga lihtne korraliku tulemust saavutada.

Värviga kilel kui jätku koht sisse teha, jääb see paraku paistma. Kui otsad ilusti kokku panna, siis ajapikku võib vahe sisse tulla. Kui üks ots üle panna, siis jääb reljeefne joon jällegist.

Kõige parem oleks jätkamis koht teha liistu või mõne randi peale.

Mina soovitaksin värvimist. Korralik kile ja tööraha juurde tuleb võibolla 10% soodsam kui auto värvimine.
Ander
Klubiliige - moderaator
Postitusi: 2421
Liitunud: 03.04.2007 12:20 51
Peamine sõiduk: E70 4.8i
Asukoht: Tallinn

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas Ander »

Tänud info eest ja jään siis ikka algse plaani juurde värvida auto üle.
E70 4.8i /// E93 335i
ramman
Huviline
Postitusi: 99
Liitunud: 06.02.2011 23:07 14

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas ramman »

loffa kirjutas: Ja muidu kiletamise kohta veel nii palju, et Politsei Skoda Superbidel (2-3a vanad keskmiselt) on kõigil küljekarbid ja tiivakaared hullemini ussitanud kui eesti keskmisel e30.. Jalaga vastu tiiba toksides kukub kile vahelt roostetükke. Tee omad järeldused.
Ise sõidan juba üle kolme aasta osaliselt kiletatud MB Sprinteriga (teada-tuntud roostetajad). Kiletatud on see auto olnud alates 2000. aastast ja peaks ütlema, et kile all ei ole kuskil ei roostet ega mingeid tükke. TNT vahetab oma Sprintereid välja ja nägin ise üht bussi, millel oli kile just maha võetud. Värv oli värske ja säras nagu uus. Kile alt läheb rooste siis, kui kiletamine on tehtud oskamatult ja lohakalt. Näiteks noaga läbi värvi lõikamine jne. Kvaliteetse töö alt ei hakka kunagi ussitama. Kui ei usu võta minuga ühendust ja ma näitan sulle 11 aastat kile all olnud autot.

Teistele isetegijatele soovitan soojalt lasta see töö teha kogemustega mehel. Föönitamine, venitamine ja kumeruste ja nõgususte peal mängimine jne. Väga lihtsalt läheb pe....sse, kuigi näib lihtne töö.
Lase auto korralikus kohas kvaliteetsete vahenditega üle värvida ja siis kata kivitundlikud kohad näiteks 3M kivikaitse teibiga.
Suvel - Chevrolet Camaro Z28 5.7 V8; Iga päev - Grand Voyager 3.8 AWD
Uunikum - ZAZ; Tööl - MB Sprinter
Kasutaja avatar
leko
Huviline
Postitusi: 1538
Liitunud: 23.07.2008 17:13 30
Asukoht: Tallinn

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas leko »

Väga suur erinevus on kiletada tutikad ja 20a vanu autosid ;)

Tutikal autol ei ole roostet ja see ei saagi kusagilt tekkima hakata kui korralik ja tugev kile peal.
Vanemal autol sõltub see täiesti keretöödest. Kui pealispind on ilus aga põhjas kusagil ikkagi uss veel sees, siis ei ole kile küll nüüd see asi mis seda roostet peataks.
Kasutaja avatar
agoy
Huviline
Postitusi: 2558
Liitunud: 10.05.2009 12:09 58
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas agoy »

leko kirjutas:Väga suur erinevus on kiletada tutikad ja 20a vanu autosid ;)

Tutikal autol ei ole roostet ja see ei saagi kusagilt tekkima hakata kui korralik ja tugev kile peal.
Vanemal autol sõltub see täiesti keretöödest. Kui pealispind on ilus aga põhjas kusagil ikkagi uss veel sees, siis ei ole kile küll nüüd see asi mis seda roostet peataks.
Ega siis autot värvides ka värvi ussipeale ei panda ju :lol:
kui roostet välja ei saa, siis läheb see värviall ka mädanema kunagi ju.
Kasutaja avatar
markJ
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 01.02.2010 15:19 47
Asukoht: Harjumaa

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas markJ »

Kiletasin ka siis eile oma autot,sain asja ära proovida :) .Ostsin siis läikivat musta 3M kile 1.52 lai ja jm. oli kuskil 17eur.Tegelt kiletasin teist korda aga esimene kord ostsin vale kilet ,kuna ei teadnud ,et on vaja struktuuriga kile.Sellele on pressitud kilesse õhu kanalid ,et kile paremini jookseks ja ei tekiks mulle.Hinnas on ka vahe tavaline maksis 7 euri. struktuuriga 17e.Seda tavalist kile ei ole võimalik küll ise hästi panna, kui pole enne pannud ,kuna seal ei tohi mitte ühtegi mulli jääda ja kui labidaga tõmbad valesti on kile nässus.Puhuriga ka ikka päris palju mängimist ja kinni lahti kakkumist.See liim on ka päris kõva seal küljes ,sest lahti tirides tõmbas mul ukse äärest natuke lakki maha.3h panekut ja sain kuidagi peale aga pean ikka ühekorra veel maha võtma ,kuna ei osanud ikka neid ääri nii hästi kohe teha ja katuseluugi juurest on ääred nüüd lahti kuivanud.Puhastasin terve katuse piiritusega aga ikka polnud sealt kinni.Asi lõikamises ka.Ja tegin vist valesti ,et hoidsin katuseluuki kinni kui panin ja siis lõikasin välja hiljem kui kõik oli peal aga oleks pidanud veel lisa jätma äärde.ja hiljem katuseluugi eraldi panema ,nii oleks lihtsam ka olnud.Mõned kindlad nipid peab ka selgeks tegema ,et kuidas midagi seal lihtsamalt või kuidas õiged nipid selle kiletamise juures on.2 kesi lihtsam kindlasti kui üksi.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas Indrek_M »

Kiletades mingit vedelikku ei lase vahele, et kile alt kergelt mullid välja saada ja kilet mitmeid kordi lahti saaks vajadusel?
Kuivalt pannes on jube nikerdamine ju.
Indrek
Kasutaja avatar
markJ
Huviline
Postitusi: 44
Liitunud: 01.02.2010 15:19 47
Asukoht: Harjumaa

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas markJ »

On olemas sellised kiled, mis pannakse veega, nagu toonkile, aga sellel kilel küll kuiv ja rasvavaba pind ,kuna sinna siis enam kile külge ei hakanud kui vesi all.Puhuriga peab koguaeg juures suht olema, siis nagu lihtsam.Mõned kortsud kaovad ka puhuriga ära, Kile nagu venib välja vms.See ongi jamamine jah ,et peab koguaeg kile maha ja peane tirima.
tramtram
Huviline
Postitusi: 655
Liitunud: 15.09.2007 14:40 24

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas tramtram »

kas kile jääb loomulikust autovärvist/lakist väga palju erinev?
Kustas
Huviline
Postitusi: 3407
Liitunud: 11.02.2004 02:31 21

Re: auto katmine kilega head/vead vs värvimine

Postitus Postitas Kustas »

tramtram kirjutas:kas kile jääb loomulikust autovärvist/lakist väga palju erinev?
Erinev jääb ta ikka jah, kuid kas just väga palju, oleneb kilest/värvist. Värskelt kleebitud auto pind ei pruugi väga eristatav olla lakita värviga auto pinnast, kuid kile tuhmub/kriimustub kohe kindlasti kiiremini kui lakita värv (jällegi, oleneb värvist).

Eks see kile on siuke p3de värk rohkem, saab värve vastavat tujule vahetada. Tahad normaalset kauakestvat tulemust oma autol näha - lase värvida.
E90 330i 190 kW, 6MT / Yamaha XS650 Cafe 1979
Vasta