kütusefiltri vahetamine

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
beatnuts
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 17.06.2006 16:05 24
Asukoht: tartu

kütusefiltri vahetamine

Postitus Postitas beatnuts »

kui tihti oleks SOOVITATAV vahetada kütusefiltrit? (diiselautol)
Sõita BMWga ja kuulata head DnB-vot see on nauding!!!
prelude20
Huviline
Postitusi: 3724
Liitunud: 19.02.2007 20:38 33
Peamine sõiduk: Metroo
Asukoht: Pärnu / Stockholm-Fittja

Postitus Postitas prelude20 »

mina vahetasin iga 3nda õlivahetusega.
Kasutaja avatar
Marko S
Huviline
Postitusi: 3549
Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
Peamine sõiduk: E39 530d
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Marko S »

mina lasin iga õlivahetus (10000-12000km) ära vahetada küttefiltri...
Kasutaja avatar
Lepard
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 10.05.2006 09:13 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Lepard »

Ka minagi vahetan seda iga õlivahetuse korraga, st umbes iga 10.000 tagant.
Kasutaja avatar
Lepard
Huviline
Postitusi: 428
Liitunud: 10.05.2006 09:13 23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Lepard »

No ilmselt see paarsada krooni ei muuda küll asja, kui ma seda filtrit kord aastas vahetan... :roll:
rynno300
Huviline
Postitusi: 910
Liitunud: 14.02.2006 13:01 50
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas rynno300 »

Jah, ja lisaks jäävad siia tegemata teemad, et "kiirendades poob kinni" vms.
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Kalev »

Inspection II vahetatakse, ja 1.45h peab olema vahetatud. Autodata andmetel.
F11
Kasutaja avatar
Zipp
Huviline
Postitusi: 4148
Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20

Postitus Postitas Zipp »

Lepard kirjutas:No ilmselt see paarsada krooni ei muuda küll asja, kui ma seda filtrit kord aastas vahetan... :roll:
no 850.- vms ikka muudab :P aga eestis muidugi küte vist kõige kvaliteetsem ei ole ja paha ta ei tee kui raha on,sama kehtib ka küünalde kohta,Tõnu Soomer vist ütles et kannatab iga õlivahetus vahetada...

ja saksa kohta nii palju,et seal türklane sõidab see 200k ka ühe õli ja küünaldega :lol: :?
On the 8th day, God created boost.
Kasutaja avatar
beatnuts
Huviline
Postitusi: 43
Liitunud: 17.06.2006 16:05 24
Asukoht: tartu

Postitus Postitas beatnuts »

iga õlivahetuse ajal vist ei kannata välja!!
mul 525d 2000 a ja selle kütusefilter on mingi 800.-
aga kui iga poole aasta tagant vahetada sis pole ka vast hullu ma arvan!
Sõita BMWga ja kuulata head DnB-vot see on nauding!!!
Kasutaja avatar
Zipp
Huviline
Postitusi: 4148
Liitunud: 08.09.2006 11:56 42
Peamine sõiduk: E36>E46>E93>F30>Audi>G20

Postitus Postitas Zipp »

beatnuts kirjutas:iga õlivahetuse ajal vist ei kannata välja!!
mul 525d 2000 a ja selle kütusefilter on mingi 800.-
aga kui iga poole aasta tagant vahetada sis pole ka vast hullu ma arvan!
mhh...
kui tihti sa seda õli siis vahetad? :lol:
On the 8th day, God created boost.
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Ma mõtlen, et piisab kui korra aastas enne külmasid vahetada.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Minu soovitus, vaheta filtrit kevadel ja kindlasti vaheta sügise lõpu poole, enne külmade saabumist, kui nii teed, siis sa ei eksi.

Vanema diisel bmw-ga on lihtne, lähed poodi ja küsid kütusefiltrit veoautole: volvo, scania, sisu ja mure laheneb 50-70 krooniga.
Ei julge 100% lubada, aga kuni 3.0 diisli (kuni 97-98 aastani) tulemiseni peaks veoka filter sobima.
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Jep, ise kasutangi enda tds´il scania kütusefiltrit.
525 TDS´a EXECUTIVE
TD
Huviline
Postitusi: 408
Liitunud: 07.04.2007 20:57 47
Peamine sõiduk: Bmw

Postitus Postitas TD »

mis marki filter
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Ku jätta kütusefilter pikaks ajaks vahetamata,kaasneb sellega nii või teisiti mustumine. Võib juhtuda, et filterelement hakkab eritama osakesi kütuse hulka (igal filtril on oma ettenähtud aeg, mil ta peab vastu filtreeritavale keskkonnale). Kütuse mustusmist ei saa ka põhjendada sellega, et auto hakkab "pooma" või "ei saa kütust kiirendamisel kätte". Kui juba tekib väiksemgi kütuse läbivoolu takistus filtrist (erinevus ettenähtust) ei suuda plunžer täielikult täituda, plunžerkolvi tekib vaakum ning võib sattuda ka õhk. Selliseid nähtusid saab teha kindlaks põlemisrõhkude (Pz) mõõtmisega (kes seda teil mõõdab, ei tea). Põlemisrõhud muutuvad juba ennem, kui filtri mustumine hakkab auto minekule olulist mõju avaldama. Kui plunžerpaaris tekib liigne vaakum ja plunžer ei jõua oma käiguga kütust ette "imeda", siis tekib osaliselt kuivhõõrdumine ning tulemuseks on erosioon ning plunžerkolvi pindade riknemine. Sarnased ilmingud võivad tekkida ka nt vigase või kulunud kütuse etteandepumba tõttu.

Seega ärge oodake oma filtri vahetusega seni kuni autol hakkab hing kinni jääma või filtrikorpus hakkab mädanema.
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Samas aga on eriti mõnus seda vahetada kuskil pimedas ja vihmaga, ülikond seljas. Ei tee paha seda siiski vähemalt 2 korda aastas vahetada. Kinni ta hakkab üldjuhul siiski nii jääma, et kõrgematel pööretel enam ei tööta. Ei saa lihtsalt kütet kätte kuid siiski tavaliselt kannatab remondikohta sõita.
E 39 535 1997.a.
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

kollerimees kirjutas:Samas aga on eriti mõnus seda vahetada kuskil pimedas ja vihmaga, ülikond seljas. Ei tee paha seda siiski vähemalt 2 korda aastas vahetada. Kinni ta hakkab üldjuhul siiski nii jääma, et kõrgematel pööretel enam ei tööta. Ei saa lihtsalt kütet kätte kuid siiski tavaliselt kannatab remondikohta sõita.
Sellisel juhul on suur eelis autoomanikel, kel see filter kapoti all asub, nende ees kel see põhja all asetseb :D
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

diislijoodik kirjutas:Kulla mees, sinu jutus olevate tingimuste täitumiseks peab filter nii umbes olema, et selles tekiks rõhulang ligi 5-7 Bar ehk ka atmosfääri suhtes kavitatsioon (-1 Bar). Aja hirmu ja õuduste jutte, kuid mis liig, see liig. Kas sinu arvates on tehases lollid, et nad määravad kogemustest lähtudes ja kalkulatsioonidele tuginede kindlalt VARUGA filtri vahetusvälbaks inspection 2?
Hirmutada polegi vaja.
Plunser on suht kiire liikuja ning kui selle täitumine on raskendatud, hakkavad probleemid. Plunser tänu oma kiirele liikumisele tõmbab ennast küttest lahti :!: (tüüpiline kolbpumba tööpõhimõte - miks me ei saa kasutada kiirepöördelisi vedelikkolbpumpasid?). Rõhulang ei teki mitte filtris vaid plunserpaaris - need on kaks erinevat asja.

Ma lihtsalt räägin, et milleni viib üks lohakus ja millega see lõppeda võib. Inimesed siin ägavad, et diiselmootor vajab liiga palju remonti ning pumbad on kehvad ning kallid remontida. Kõik saab ju alguse neist enditest, kas pole nii. Jätad filtri vahetamata, tekib vähene kulumine, auto on sõitnud 300000, siis on juba märgatav kulumine. Keskmisel eesti inimesel ongi see 300kkm sõitnud diisel ning häda ja viletsus pealekauba.
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Olen täitsa mõõtnud (küll tööstuslik diisel, siiski analoogne sõiduautodiislile) põlemisrõhkusid silindris võrreldes kõrgsurvepumbale etteantava kütuse rõhu muutumisega ning filtri ummistumise tingimustel. Fikseeritud on töö ebaühtlus silindris (määratav ainult põlemise lõpprõhkude diagrammiga), kuid töö visuaalselt häiritud ei olnud. Lisaks sellele on täitsa olemas pumpade plunserpaarid, mis on selle tõttu kannatada saanud (erodeerunud).
Mõõteriistadena kasutatud siis Malin ja Spizdru abivahendeid:
http://www.malin.co.uk/

Juttu on siis monokõrgsurvepumpadest, jaoturpeaga kõrgsurvepumpadest ja rida(plokk)kõrgsurvepumpadest ning nede tööst. Common-rail ning uuemate süsteemidega pole kokku puutunud.
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

See pole plangu ja hiinamüüri võrdlemine, vaid diisli teooria. Ühesõnaga, et saaks ka inimene, kes asjaga pole ehk kokku puutunud, aru sellest, mis juhtub, kui filtrist on raskendatud kütuse liikumine edasi kõrgsurvepumbale, mis sellega kaasneda võib.

Inimene on igati leidlik olend ning võib sinna 100 imet ja rõhuandurit vahele ehitada. Sellega kaasneb ka täpselt sama palju asju, mis võivad probleemseteks muutuda, seega oleks vähemalt kasulik teha enda poolt kõik võimalik, et vältida probleeme tulevikus - muidugi igaühe enda otsustada.

Ma pole väitnud et filtrit tuleks iga paberis ettenähtud kord vahetada (ega tee seda isegi) vaid rõhun sellele, et mitte ära unustada et filter on kuskil olemas ning seda tuleks vahetada enne, kui see ennast meelde hakkab tuletama ;)

Ja auto diiselmootor töötab samamoodi nagu kõik teisedki diislid. Muutuvad nüansid, mitte tööpõhimõte.

Loodan, et kellelgi oli antud jutust kasu!
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Postitus Postitas Danil523 »

Täna hommikul lugedes teemat- keerasin filtri välja ja alumisest punnist sai kõik ilusti välja- pesin mitu korda puhtaks - nüüd rahulikult sõidan.....See muidugi lihtsalt profülaktika...
Sai muidugi ka õhufilter vahetatud (see panin ikka uue kuna oli eriti must)
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

[quote="diislijoodik]
Nii, et me mõtted tegelikult klapivad, va osas, mis puudutab sõiduauto mootori töörežiimi eripära ja miks mind ajab kiruma, kui siia näitena tööstusmootori tood, mis võib töötada pidevalt täiskoormusel.[/quote]

Loggiz klapivad... selle järelduseni võib minna otse või ringiga - antud juhul ringiga :D

Tööstusliku diisli all mõtlesin laevadiisleid ning paadidiisleid (töötavad vägagi muutuvatel koormustel) ning ka teatud mudeleid Caterpillari ning MAN toodangust, mida kasutatakse diiselelektrilistes seadmetes (suht püsivad koormused) ning ka eriotstarbelistes rasketehnikamasinates ning veomasinates (jällegi muutuvad koormused).

Pole ennast mõtet kiruma ajada :lol: usun, et sellised vestlused-teemaarendused on siin täitsa kasulikud, vähemalt saan ise küll targemaks.

peace :D
Kasutaja avatar
JaanusJ
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 29.10.2009 19:15 12
Asukoht: Pärnu

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitus Postitas JaanusJ »

Kysiks kui filter vahetada kas peab ennem uue filtri tagasi keeramist selle diisliga täitma? Või siiski mitte?
Donald
Huviline
Postitusi: 1337
Liitunud: 13.10.2010 15:36 24

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitus Postitas Donald »

Mõistlik oleks jah, on lihtsam käima saada.
avicii
Huviline
Postitusi: 224
Liitunud: 09.02.2012 11:39 59
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: siinseal

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitus Postitas avicii »

Oleneb. E39 530d küll ei vaja. Filter külge, süüde sisse. Ja elektriline pump teeb ise töö (sh ka õhu väljutamise).
Kasutaja avatar
JaanusJ
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 29.10.2009 19:15 12
Asukoht: Pärnu

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitus Postitas JaanusJ »

Eks homme katsetan aga kuna tegu tdsiga siis panen siiski diislit sisse. Aga kas seda paljaga käega ka on võimalik lahti keerata?
Donald
Huviline
Postitusi: 1337
Liitunud: 13.10.2010 15:36 24

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitus Postitas Donald »

Aga millega siis veel? Minu oma tuli kätega keerates lahti ja uus läks samamoodi asemele ka.
Kasutaja avatar
Riivo
Huviline
Postitusi: 8162
Liitunud: 27.02.2003 10:13 41
Peamine sõiduk: Ateca 4Drive
Asukoht: Edgarlandia
Kontakt:

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitus Postitas Riivo »

tds-i filter on soovitav täis kallata ilusti....mina lasen mootori soojaks enne, vahetan filtri ja kui käivitan siis annan pedalit vähe aega tugevalt kuni õhumull läbi käib (külmalt ei saa ju tallata)...
´17 4Drive
Kasutaja avatar
Kalev
Huviline
Postitusi: 1666
Liitunud: 10.09.2005 21:37 46
Asukoht: Viljandimaa

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitus Postitas Kalev »

Ja vana filtri sisu ei ole ka mõistlik uude filtrisse kallata, nagu keegi siin foorumis mingi aeg soovitas. ;)
F11
punamargus
Huviline
Postitusi: 42
Liitunud: 28.09.2008 19:15 39

Re: kütusefiltri vahetamine

Postitus Postitas punamargus »

Mina vahetasin täna oma Bmw 330d 150kw kütusefiltrit, millel see põhja all, kui töö tehtud, siis ei läinud käima käiasin autot vääääga kaua, aga ei midagi, siis lugesin, et mõistlik täita filter, aga kas kellelgi kogemust, et saab ka teist moodi selle pilli käima, ilma, et see püsti tõsta ja filter täita, sest seal all pole kõigeparem toimetada.
Ettetänades.
Vasta