Mootori sissesõit

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Mootori sissesõit

Postitus Postitas meph »

Tahaks tarkadelt teada saada teooriaid mootori õigeks sissesõiduks.

Praeguse seisuga olen mingit miljonit erinevat teooriat juba kuulnud ja asi on päris segaseks enda jaoks läinud.

Küll räägitakse, et peale kokkulappamist poolsünt sisse ja 2000km sõitu ning valmis. Siis on teooria, et molymäärdega nukad ja muud liikuvad osad ära määrida, mineraalõli sisse, 20 minutit 2500 pöörde juures keevitada, peale seda õlivahetus, 1500 kilomeetrit mitte kuigi memmemoodi sõitu ja siis korralik õli sisse.

Tahaks tarkade inimeste arvamust mootorile sissesõidu tegemise kohta.
e36forever
Huviline
Postitusi: 582
Liitunud: 09.04.2005 16:54 19
Asukoht: Berlin/Tartu

Postitus Postitas e36forever »

Esimesed 2-3 tuhat olenevalt autost peaks rahulikult sõitma ja pöördeid mitte piirajasse lasta. Soovitav on sõita ainult sooja mootoriga.
Kasutaja avatar
M4rt
Huviline
Postitusi: 595
Liitunud: 09.03.2004 16:13 21
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas M4rt »

vfts-id lähevad peale kokkupanemist uue mootoriga kohe rajale, max paar km sissesõitu. Kui endal mootor valmis saab kavatsen esimesed 500km rahulikumalt võtta..
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

VFTS kolvilõtk on ka bmw tavalise 2-3 sajandiku asemel 6-14 sajandikku.

-----------

Minu arusaam sissesõidust:
Alustuseks võib vabalt mineraali sisse panna. Selle sama õliga (eeldusel et mootori sisemus oli ikka kokkupanemisel piinlikult puhas) võiks sõita u. 1500-2000km ja seda linnatsüklis ehk siis vahelduvate koormustega. Lühiajalised kiirendused ei tee halba.

- Ainult poole või veerandi gaasiga sõit pikendab sissesõitu.
- Pikaajaline täiskoormusega ruunamine aga võib halvasti lõppeda.
- Mööda maanteed fiks kiiruse ja koormusega sõitmine ei ole sissesõit.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

meph kirjutas:Küll räägitakse, et peale kokkulappamist poolsünt sisse ja 2000km sõitu ning valmis. Siis on teooria, et molymäärdega nukad ja muud liikuvad osad ära määrida, mineraalõli sisse, 20 minutit 2500 pöörde juures keevitada, peale seda õlivahetus, 1500 kilomeetrit mitte kuigi memmemoodi sõitu ja siis korralik õli sisse.
Huvitav, millega neid teooriaid objektiivselt põhjendatakse.

Esimesed 1000...2000 km sõita rahulikult, vahelduvate pööretega. Kasutada kuni 2/3 mootori võimsusest (kuni 4000 p/min). Vältida põhjagaasi.

Nii on kirjas tuuleklaasi nurgal mu autos. Pole raatsinud seda kleepsu maha võtta -- tekitab uue auto tunde :)

Tegelikult ma arvan, et vahet pole. Sõidad sisse või mitte, enne järgmist 100 000 km on ta nagunii jälle laiali :D

EDIT: Tõe huvides käisin kontrollimas :): sõita vahelduvate kiiruste ja pööretega mitte ületades 2/3 kiirusest vastaval käigul. Täisgaasi ja kick-downi vältida.
Sakslaste jaoks võib Vollgas natuke teise tähendusega olla kui muude eurooplaste jaoks ;)
Viimati muutis Svenp, 17.04.2006 23:14 34, muudetud 4 korda kokku.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Nad ei saa ju sinna kleepekale kirjutada et võid küll gaasi põhja vajutada aga tee seda mõistuse piires - paljudel see mõistus kahjuks puudub... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4225
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Milleks sinule seda vaja :shock:, tahad pensionile minnes mootorit kaasa võtta ve .....
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Milleks kellele mida vaja on? Mootori sissesõidust sõltub vägagi palju tema edasine töövõime.

Natuke materjale, mis mind mõtlema on pannud:

http://tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid= ... =3996#3996 <- sealt kasutaja jyrki jutt flat tappet mootori kohta.

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm <- suht samasse auku minev jutt mingi ameeriklase poolt. Lehe disain ja kujundus küll viitavad viagra müümisele, kuid mõned terad, mis välja tuuakse ei tundugi väga valed iseenesest.
Kasutaja avatar
Svenp
Huviline
Postitusi: 750
Liitunud: 12.10.2004 12:46 45
Asukoht: UK/Tartu

Postitus Postitas Svenp »

Pseudoteadus. See jyrka või kes ta seal oli, hoiatab ju ise ka, et molübdeenmääre võib filtri ummistada. Milleks toppida mootorisse midagi, mis õlisüsteemi ummistab?

Kui see asi sind tõesti huvitab, siis jäta see internetijura ja võta mõni teor.mehhi raamat või sisepõlemismootorite raamat ja uuri sealt hõõrdepaaride sissetöötamise kohta. Tallinnas on ka tehnikakõrgkoole, seal on kindlasti pädevaid inimesi, kes lahkelt nõustavad.
Sõidurõõm
Kasutaja avatar
MantaOwner
Huviline
Postitusi: 300
Liitunud: 21.08.2004 12:59 47
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas MantaOwner »

Ei ole mõtet seda asja nii keeruliseks ajada. Esimesed 3000 kilti sõidad suht rahulikult, niiet pöörded üle 3000 eriti ei lähe, siis õlivahetus ja võid normaalselt sõitma hakata.

Tõnu
Driven by goa
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Sissesõit oleneb detailide valmistamis täpsusest, mingi vana venekaga pead kauem seda tegema aga näiteks uue M5'ga ma arvan, et võid peale paarisadata kilomeetrit paugutama hakata. Alpina näiteks sõidab kõik mootorid pingis sisse ja lubab hakata kohe autot täiel koormusel kasutama.
Mina isiklikult üle 500 ei sõidaks sisse, siis uus õli/filter ja oleks rahul.
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Praegustest juttudest tundub kokku tulevat parim teooria, et esimeseks 500 kilomeetriks mineraal sisse, selle aja jooksul väga mitte lapata kuid vahest teha ka täisgaasiga kiirendusi, tundub, et mootoriga pidurdamine on ka tähtis. Peale 500 kilomeetrit tuhandeks paariks poolsünt sisse ning peale seda täissünt ja paugutama.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4225
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

sissesõit on üldiselt nagu ülepuuritud või lihvitud mootorile, peale silindri karestamist/hoonimist ei ole pikk sissesõit vajalik, mida sa seal siis niiväga sisse sõidad? See on sul siis ikka mõeldud pereautoks mis peab 400000 läbi sõitma või mis ?
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

ei tea paljud teist teavad Piirsalut, aga Enno jutt oli kunagi järgmine; natuke pane seda pulbrit vahele (ei mäleta enam pulbri nime) ja kokku. paar tuhat kilomeetrit tavalist sõitu (koos kiirendamistega) ja õlivahetus.

Seni ei ole nende mootoritega midagi juhtunud.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Svenp kirjutas:Pseudoteadus. See jyrka või kes ta seal oli, hoiatab ju ise ka, et molübdeenmääre võib filtri ummistada. Milleks toppida mootorisse midagi, mis õlisüsteemi ummistab?
irw, ma arvan et kõigi meie teadmised mootoritest ei anna ka niipalju kokku kui selle posti teinud inimese omad, keda sa maha tegema kipud.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Hetkel jutt siiski sissesõidust kui sellisest üldisemalt. Teema muidugi veidi seotud ka minu enda seisuga. Loomulikult tahaks, et mootor peaks võimalikult kaua vastu. Iga aasta nagu ei ole plaanis mootorit vahetama hakata, nagu siiamaani põhimõtteliselt olnud on. Kolmas aasta autot ja kolmas mootor :p
Kasutaja avatar
vanaisa
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus Postitas vanaisa »

Loen ja loen neid tarku arvamusi. Eks tegelikkuses on mootori tööiga siiski suuremas sõltuvuses tema ekspluatatsioonist, mitte sissesõitmisest. Kes soovitab sissesõitmiseks mineraali - no suuresti kaheldav soovitus. Ainsaks poolt argumendiks on õli hinna odavus. Sissesõitmine ajal on mootori detalide kulumine kordades suurem ja seega ka selle lisahõõrdumisel tekkinud sodi väljapesemise tähtsus suur. Mineraalidel just pesemisomadus on oluliselt halvem! Kindlasti tasub jälgida temperatuuri sissesõitmisel - eriti just kolvigrupi vahetuse järel. Muideks, on olemas ka sissesõitmist soodustavad õlid. Kas neid just jaemüügis - ei oska öelda. Paljud mudelid (BMW kohta ei oska kahjuks kindlalt öelda) on tehasest tulles just selle, sissetöötamist hõlbustava, õliga täidetud ja eeldavad peale 1000 kilomeetrit õli ja filtri vahetust. Samas on sissesõitmist soodustavad õlil sees aktiivsed abrassivosakesed ja kui seda õli kasutada osaliselt remonditud mootoris, siis tulemuseks vaid suurem kulumine. Oma kogemustest väidan, et piisavalt vahelduvat koormust ja sellest piisab täiesti. Poka poka sõites mootorit sisse ei sõida aga peenestades võib ka hea masin juba esimestel tuhandetel kokku joosta.

Üks ääremärkus asja juurde. Igal mootori liitril on siiski nn tonnkilomeetri ressurss. (Sai kunagi poisi kardile supermootor seadistatud. Lendas kui nool aga kahjuks kooles ennem määratud arvu ringe.) Kes ja kuidas neid kasutab - see juba individuaalne. Ülearune pole märkida, et 30 aastaseid forsseeritud mootoreid ei näe kuskil aga penskarite pot pot masinaid ikka kohtab. Järeldused teeb igaüks enda jaoks ise, mida ta tahab.
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

vanaisa kirjutas:Muideks, on olemas ka sissesõitmist soodustavad õlid. Kas neid just jaemüügis - ei oska öelda. Paljud mudelid (BMW kohta ei oska kahjuks kindlalt öelda) on tehasest tulles just selle, sissetöötamist hõlbustava, õliga täidetud ja eeldavad peale 1000 kilomeetrit õli ja filtri vahetust.
Just, ka teatud marki jaapaniautodel on see nii, et esimese 3000-5000km pärast peab hoolduses käima ning tehakse tasuta õlivahetus.
Esindusest öeldi veel, et esimene 1000km sõita mitte üle 4000rpm ja vahelduvate kiirustega, mitte maanteel ühtlaselt kulgedes.
Ning mootoril tekib õige "hingamine" alles nii 10 000km läbimisel.

Aga eks kõige kindlamat informatsiooni saad ikka sellel alal tegelevate inimeste käest, sest teooriaid on ju palju lugenud, aga see pole ilmselt piisav alus, et oma 10-15K kulutust kohe mitte "potist alla lasta".
530d
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Müüakse spetsiaalseid sissesõiduõlisid küll jah. Näiteks Castrol täiesti pakub sellist.
Ja need on kõik mineraalõli baasil ;) Mina ise arvan küll, et sissesõidu ajal peabki olema sees õli, mis liigselt libe ja vedel ei oleks. Kulutab asjad kiiremini paika :)
hansu
Huviline
Postitusi: 1384
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Postitus Postitas hansu »

Mul üks tuttav tellis kunagi enda toyotale kolvirõngad, milles oli kaasas õpetus, et algul tuleb sõita mineraalõliga kui ei eksi siis esimesed 1000km.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Jaanus_P kirjutas:ei tea paljud teist teavad Piirsalut, aga Enno jutt oli kunagi järgmine; natuke pane seda pulbrit vahele (ei mäleta enam pulbri nime) ja kokku. paar tuhat kilomeetrit tavalist sõitu (koos kiirendamistega) ja õlivahetus.

Seni ei ole nende mootoritega midagi juhtunud.
Enno Piirsaluga käisime kunagi Tartust minu Audi S4 Revo ostmas... :)
Aga rohkem tunnen ta poega Erki Piirsalut.

Ennol peaks olema kogemust tehnika vallast ikka kõvasti. Ise olen tegutsenud Rain Aava õpetussõnade järgi kellel on kah tiba kogemust tehnika vallas... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Vasta