V8 mootorite (M60/62) õlipumba kinnituspoltidest

Üldised arutelud ning näpunäited
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

V8 mootorite (M60/62) õlipumba kinnituspoltidest

Postitus Postitas Henrik88 »

Siis kui teised kodus mune koksisid tagusin mina pead vastu velge. Sai siis see legendaarne M60 mootori protseduur tehtud. Õlipumba poltide kontroll. Esimene üllatus oli õlivanni põhjas.3 polti. kaks peenemat õlipumba korpusest ja suur õlipumba kinnituspolt mis oli ka ketivahelt läbi käinud(kasutuskõlbmatu). Ülejäänud kõik mis nähtavad olid olid lahtised. sai vabalt sõrmega kaks tiiru peale keerata.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Henrik88 kirjutas:ja suur õlipumba kinnituspolt mis oli ka ketivahelt läbi käinud(kasutuskõlbmatu).
Sel mootoril on siis vedanud.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

priitv8 kirjutas:
Henrik88 kirjutas:ja suur õlipumba kinnituspolt mis oli ka ketivahelt läbi käinud(kasutuskõlbmatu).
Sel mootoril on siis vedanud.
Õnneks ainult polt. Kett ja hammsrattad kõik korras. Pole ühtegi jälge ka peal. ptui ptui ptui. Õnnelik juhus et sai asi nüüd kätte võetud. Tegelt see töö kripeldas hingel juba autot ostes. Infot auto kohta kogudes oli see õlipumba nali läbiv teema. Kuskilt jäi silma et isegi 750. - il olid mingid asjad seal sees ära lõhkunud.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

One would wonder - palju see kone läbi sõitnud oli? Tegi mingit häält ka? Külmalt käivitades näiteks.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

1. Käivitades jah väike klõbin/sahin sees. ei osanud tähelepanu varem pöörata. Auto sõitnud 205K spido järgi :D :D :D :D :D . Ise aevan et on sinna 500k kanti.Um soovitab iga 250.K tagant neid polte kontrollida.

MarkoA aga palun. Tartu satud anna teada ennem.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

Kas nende kontrollimine on väga suur ettevõtmine?
530d
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Henrik88 kirjutas:1. Käivitades jah väike klõbin/sahin sees. ei osanud tähelepanu varem pöörata. Auto sõitnud 205K spido järgi
No vat ei tea. Mul hakkas paar päeva tagasi 115K sõitnud konel peale seismist käivitamisel ka sekundiks mingi plagin läbi käima. Seep küsin ja peab vist enda omal põhja alt võtma et asi üle vaatada :shock:

KOntrollimine ei ole mingi vägitegu. Kõige koledam osa on õliga solgerdamine (välja - sisse) kui õlivahetus nagunii oleks teemaks, siis pole suurt vahet.

Väike põhi alt ära ja kohe on kõik näha.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

Raivo - Tegelt ei ole hull töö. Mina sättisin täpselt ülivahetuse ajaks. Enne võtsin igaksjuhuks UM uue karteritihendi.
Töö käik siis lihtne.
1.Põhjakate maha
2.Karter maha( Kinnikeeramisel ettevaatust poltidega, liiga hooksalt ei tasu väänata)
3. Karter vaikselt alla lasta st. Ära võtta. Karteri põhjas umbes 1-2 liitrit õli mis välja ei ole jooksnud.
3 õlipumba alumise rulliku ees on kate kolme mutriga lahti keerata siis saab õlipumba kinnituspoltidele ligi.
4. Kõik mutrid poldid mis näha on üle keerata.
Ongi kõik. Vaja läheb siis 10 ja 13 padrunit. Väikest. Tirri ja pikka pikendust.
Ajaliselt läks 3 tundi koos õlivahetuse , pooleks keeratud karteripoldi kättesaamise ja sügamise , munemisega.

Eero- Sul võib asi õlis olla. Enda autole sai ka suures tuhinas alguses Castroli 0 -30 sisse pandud ja siis oli ka käivitades klobin sees. Eriti kui paar päeva oli seisnud.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Henrik, mis seisus karteri tihend oli, kui ära võtsid? On see metalltihend või mingi muu? Krt ajasid mulle ka hirmu nahka, peab ikka asja ette võtma, seni laisk olnud :oops: Küsin seepärast, et UM pole just käeulatuses, et äkki saab ka niisama :)
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Postitus Postitas Rain. »

Ega siis Henrik ainult sulle Aare hirmu nahka ei ajanud, ka minul on väike hirm selle õlipumba ees ;)
Kasutaja avatar
kimmo
Klubiliige - admin
Postitusi: 2998
Liitunud: 30.09.2002 15:51 18
Peamine sõiduk: BMW 530d xDrive
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas kimmo »

Rain530 kirjutas:Ega siis Henrik ainult sulle Aare hirmu nahka ei ajanud, ka minul on väike hirm selle õlipumba ees ;)
Parem karta kui kahetseda... minu masina esimese õlivahetuse käigus sai protseduur ära tehtud - karterivannis oli 2 polti ning üks kohe-kohe lisaks tulemas :)
Raivo
Huviline
Postitusi: 3610
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

kimmo kirjutas:
Rain530 kirjutas:Ega siis Henrik ainult sulle Aare hirmu nahka ei ajanud, ka minul on väike hirm selle õlipumba ees ;)
Parem karta kui kahetseda... minu masina esimese õlivahetuse käigus sai protseduur ära tehtud - karterivannis oli 2 polti ning üks kohe-kohe lisaks tulemas :)
Veidi OT, aga ei tea kas UM'is õlivahetuse käigus nad vaikimisi seda kontrollivad kah?
EDIT: ise küsin, ise vastan: ei kontrolli neid keegi seal.
Viimati muutis Raivo, 17.04.2006 13:38 22, muudetud 1 kord kokku.
530d
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

Henrik88 kirjutas:3. Karter vaikselt alla lasta st. Ära võtta. Karteri põhjas umbes 1-2 liitrit õli mis välja ei ole jooksnud.
On see nii? :shock: Ma ei mäleta et olnuks.
Normaalsel õlivahetusel jääb siis alati 1-2 liitrit (e. kuni veerand) vana sisse? :roll:
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Henrik88
Huviline
Postitusi: 1242
Liitunud: 28.03.2003 11:16 32
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Henrik88 »

Aare - Tihend on metallist , kummi äärega. Võtsin esindusest uue tihendi nii igaks juhuks.Ja selgus vana oli suht juust. Tihendit peaks esinduses olema. Maksab sinna 300 - 400 krooni kanti.

Raivo - UM soovitab iga 250 000 km tagant seda kontrolli teha. Samas usas on probleeme olnud autodel mis on sõitnud 140 000 kmi.

Eero- Hoiatan sellepärast selle õli kohta ,et rabasin hooga selle vanni alla ja auto alune ujus vanast õlist. Kui lahti võtta siis tilgub sealt suht palju vana õli. soovitan midagi alla panna, et põrandat ära ei määriks.

Väike õpetus ka kuidas ja mida teha:
http://members.cox.net/revhigh/Oil%20pu ... k%20V8.pdf

Tegelt võiks keegi uue teema teha. See suht aktuaalne probleem.
E36 325tds; E36 316i Compact
BMW on BMW
raimo_r
Huviline
Postitusi: 2108
Liitunud: 05.04.2005 16:05 41
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas raimo_r »

Keermeliimi võiks ka nendele poltidele panna. õpetus soovitab ka, küll loctite'i.
E30 325iX '86 (müüdud) || E53 X5 4.6is '02 (müüdud) ||
E30 M3 '88 || E39 530d M-Technik || E60 550iA '06 ||
Kasutaja avatar
adamka69
Huviline
Postitusi: 3
Liitunud: 05.04.2006 13:43 07

Postitus Postitas adamka69 »

siis on vedanud, kui asi piirnes ainult poltide kinnikeeramisega....mul lõhkusid need poldid õlipumba keti ära, õlirõhk kadus ning niikaua, kui suutsin sõita kohta kus peatamine oli võimalik (punane õlituli põles) jõudsid saaled kotti joosta, väntvõll kõveraks väänduda ning kõik oli ilusti metallipuru täis. Niisiis uus mootor 150 000.- :shock: ....Õnneks või kahjuks leidus UM-il olevat üks e38 740iA millelt sai mootor ümber tõstetud..aga ega 20 000-gi väike raha pole :roll:
Kasutaja avatar
sokkmiis
Huviline
Postitusi: 85
Liitunud: 23.07.2004 11:09 52
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas sokkmiis »

V8 mehed - laske see krdi õli välja ja tehke see tunnikest(no kui jokutada siis kaks) nõudev job ära :)
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Oma teemas just kirjutasin sellest , sai tehtud, mul jälle julge lasta :P Ja oligi mingi 2 tundi :)
MarkoA
Klubiliige
Postitusi: 534
Liitunud: 06.05.2003 19:11 52
Peamine sõiduk: F01 740XD ,E90 320i
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas MarkoA »

Tegin minagi selle protseduuri ära.Minu suurepäraseks üllatuseks olid kõik poldid kinni mis kinni.Igaksjuhuks sai Aare530 helistatud ja küsitud et missugused poldid need lahti pidid olema.Ühesõnaga seekord vedas.
Kasutaja avatar
eero
Huviline
Postitusi: 5626
Liitunud: 05.06.2003 13:50 21
Peamine sõiduk: F07 535i GT
Telefon: 5256627
Asukoht: Kadaka tee 187C Tallinn. Tel. 5256627, eero@autoint.ee
Kontakt:

Postitus Postitas eero »

117K sõitnud M62 poldid olid kinni mis kinni.
E34 540 - X5 E53 4,4 - E30 316i - R28 R1150R - E32 740 - E34 540 touring - E36 325i - E30 325ixa - Z3 1,9 M44 - F07 535i GT
Kasutaja avatar
wirx
Huviline
Postitusi: 793
Liitunud: 08.05.2003 10:14 54
Peamine sõiduk: M5
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas wirx »

minu 750 olid ka ostes poldid lahti aru sain sellest, et midagi mäda, et õlisurve tuluke hakkas igapäev järjest madalamatelt pööretelt põlema...
BMW M5 V10
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Vahi raiska, ei olegi ainult V8 häda...Kummaline... :roll:
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Vaatasin omal ka siis pumba üle ja ühtegi vannis ujumas ei avastanud.
Kõik olid omal kohal, ainult et 0,5-1 ringi sai kõigile peale keerata suht vabalt. Suuremad poldid panin keermeliimiga kõik. Väiksemad üle ühe.

Mis aga tegi meele mõruks oli see, et ketil oli tohutu lõtk sees, mida ma ei
suutnud likvideerida :cry:
Üritasime sõbraga keerata pumba ja kere vahel olnud kuuskant
'vahepukse' lehtvõtmega aga ei tahtnud need liikuda üldse.
Kus see õige koht üldse peaks olema?
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Postitus Postitas Rain. »

tsiteerin enda teemast:
Rain530 kirjutas: kas pumba kett peakski nii lõdva olema, või tuleks see ka millalgi ära vahetada
priitv8 kirjutas:
Läbipaine peaks olema 10mm. Ja enne, kui vahetama hakata, saab teda ju pingutada. See poldikinnitus, mis lahti kukub (ka Sinul tühi ja punase noolega), ongi pingutusmehhanism. Samast august saab kuuskandiga pumba korpuse ja raamlaagri kaane vahelist puksi sisse-välja keerata ja keti pingust reguleerida.
tundub et keerasite õigest kohast vähemalt :?
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Ei me üritasime väljastpoolt lehtvõtmega. Nüüd pole vist lootust enam pingutada ka kuna keermeliimi kasutusjuhendis oli kirjas, et tava töötiistadega neid polte enam lahti ei saa kuhu seda panndud on. :roll:
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Oleneb ka sellest, kui palju seda liimi keerme vahele paned.
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Tegin täna loomkatse selle liimiga.
Keerasin ühe M8 poldi 8mm paksuse terasplaadi sisse. Liimi panin ümberingi kogu keerme ulatuses. 5h pärast keerasin poldi ilma erilise pingutuseta välja :?
Ainuke vahe on selles, et kõrvale samasugusesse avasse keerab näpuga poldi sisse siis sinna liimiga avasse võtmega.
Liimiks Loctite roheline 2701, mis pidi kange kraam olema.

Nii et kui viitsib õliga mässata jälle siis saab vist õlipumba ka lahti ikka, keti pingutamise jaoks.
Kasutaja avatar
Ingmar
Huviline
Postitusi: 589
Liitunud: 10.02.2005 12:46 17
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ingmar »

Kas karteri kaane kinnitamisel on mõttekas panna tihendi asemele hermeetikut?
Remondimees pakkus välja, et asi peaks sama kindel olema ka hermeetikuga.
Või kindluse mõttes ostetakse iga kord peale õlupumba kontrollimist uus tihend (teist korda vana küll panna ei tahaks)?
EDIT: Mitte et ma moraalijuttu tahaks kuulda, vaid lihtsalt uurisin, et miks ka siin foorumis soovitatud remondimees kangesti hermeetikut tahtis panna. :?
Viimati muutis Ingmar, 26.03.2007 20:30 58, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

inxx kirjutas:Või kindluse mõttes ostetakse iga kord peale õlupumba kontrollimist uus tihend (teist korda vana küll panna ei tahaks)?
Kui on see uus metalltihend (kummihuulega), siis seda võib korduvalt kasutada. Mitu korda, seda pead ise ära tabama. Aga vana korktihendit ju niikuinii sinna tagasi panna ei saa ja seda enam ei müüda ka.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
veekaheksa
Huviline
Postitusi: 406
Liitunud: 22.04.2006 00:24 35
Peamine sõiduk: Audi A4 3.0 TDIQ
Telefon: 5295728
Asukoht: P-Jaagupi EST/Scand
Kontakt:

Postitus Postitas veekaheksa »

Hermeetikust olen kuulnud suht õudsaid jutte. Nimelt just nendest ribadest, mis kokkupigistamisel tekivad. Pidid päris kenasti õlipumba õlivõttureid jne ummistama. Kes soovib, see proovib.
All good things come to those who wait.
Vasta