P või N ?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
joffe
Huviline
Postitusi: 1990
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

P või N ?

Postitus Postitas joffe »

Mis on käimakastile mootori koha peal töötamise ajal tervislikum- kas Parking või Neutral või ehk polegi vahet? Diagnostikas öeldi, et on piduriga paarutatud, aga õnneks pole veel fataalseid tagajärgi oodata. Siis tuli meelde, et ülevaatuspunktis üritati mu masinat lendu lasta, ise ma ei näinud, mis asendis kang oli. (Edaspidi lugege ülevaatajale sõnad peale! :lol: ) Aga tühikäigu pöörete juures...? :?
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

oleneb kaua sa tahad seda autot koha peal töötada lasta...kui jääd kraabin siis on P peal ja ple häda midagi, aga ÜV punktis igal juhul vaja N peale panna, eriti kui seal veel "peenestatakse"!
joffe
Huviline
Postitusi: 1990
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Sain pihta! :)
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

P ja N asenditel pole käigukasti sisemusele mingit vahet, kõik asjad on samas asendis välja arvatud see, et P peal blokeeritakse väljundvõlli pöörlemist mehaaniliselt (et auto ei veereks).

See on loll linnalegend, et ühe asendi peal lendab ja teise peal mitte :!:

Ja mismoodi saab diagnostikast aru, et "piduriga on paarutatud" :shock: Tahaks ka teada!
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
joffe
Huviline
Postitusi: 1990
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

Aare kirjutas:
Ja mismoodi saab diagnostikast aru, et "piduriga on paarutatud" :shock: Tahaks ka teada!
Käisin DIA- s, pani aparaadi külge ja need on diagnostiku sõnad (võib olla mõningase erinevusega), mis esimeses postituses kirjas!
aarekas
Huviline
Postitusi: 150
Liitunud: 17.02.2005 13:26 16
Asukoht: Raplamaa 56930948

Postitus Postitas aarekas »

Ei te mismoodi saab lendu lasta? Mul autol hakkab pöörete piiraja ennem tööle, kui tiivad välja lastakse.
E34 520A ; E34 524TDA
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Aare kirjutas:See on loll linnalegend, et ühe asendi peal lendab ja teise peal mitte :!:
Ideaalselt korras kasti puhul võibolla küll aga mul eelmine kast hakkas
ülevaatusel konkreetselt suitsu välja ajama kui P peal kõrgeid pöördeid hoiti.
Ja seda mitu korda kuna ei saanud CO näitu alla. Siis ma palusin neil N peal panna ja ei suitsenud enam.

Kuigi jah. p***s kast võib igas asendis suitseda aga võibolla on siin tegemist teatud kastidel tüüpveaga (nagu R kadumine) mis P asendis ühendab veel mingi siduri ja soodustab kasti lagunemist.
Viimati muutis Ragnar, 01.02.2007 21:17 31, muudetud 2 korda kokku.
joffe
Huviline
Postitusi: 1990
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

aarekas kirjutas:Ei te mismoodi saab lendu lasta? Mul autol hakkab pöörete piiraja ennem tööle, kui tiivad välja lastakse.
Avaldan arvamust, et tegelikult said aru küll, millest räägin. Igaks juhuks kordan maakeeli- tuure anti nii, kuidas mina oma masinale pole tihanud elu sees anda ja ei kavatsegi. Tiibadest nii palju, et ka ilma saab lennata, kuigi "lendu laskmine" oli lihtsalt sõnakõlks. Minul on tõsi taga, kui sina tahad ironiseerida võ nalja visata, siis märgi oma teksti vastava emotikoniga, muidu võib sinust kentsakas mulje jääda. :|
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Et kuda siis on? Võib siis P peal paaru anda või ei. Üks väidab, et ei ole mingit vahet, samas teine ütleb, et kast kärssab :roll: . Ise olen siiani küll lasknud kohapeal pöördesse(pumba seadistusel,mitte retsimise eesmärgil) ja ei ole veel kärssama hakanud kuid tahaks siiski kuulda kindlat vastust, et vältida edaspidi kasti kokku laskmist omast lollusest.
525 TDS´a EXECUTIVE
Marko_J
Huviline
Postitusi: 510
Liitunud: 30.09.2002 22:04 59
Asukoht: Tln

Postitus Postitas Marko_J »

no mina teen täpselt nii nagu kirjutasin, igaljuhul P peal tuuritama ei hakka!
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Aarel selles mõttes õige jutt, et P ja N peal ainult üks ja sama sidur on ühendatud. Sellest seisukohast pole tõesti vahet.
Mina aga tean omast kogemusest, et kui juhtplokk jamab siis ei pruugi see nii enam olla.
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

Mulle oleks nagu kõrva jäänud, et P asendis pöördeid mitte anda üle 2000
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

See teie diganostik ilmselt nägi, palju näitab õlitemperatuuri andur. Et õli kuumaks saada, on pidur peal stallimine ainult üks variant. Seal sellist andurit küll ei ole, mis näitab, kuidas enne sõideti :shock:
Ideaalselt korras kasti puhul võibolla küll aga mul eelmine kast hakkas
ülevaatusel konkreetselt suitsu välja ajama kui P peal kõrgeid pöördeid hoiti. Ja seda mitu korda kuna ei saanud CO näitu alla. Siis ma palusin neil N peal panna ja ei suitsenud enam
ma ju eespool kirjutasin, et kasti koormusel ei ole vahet, kas on N või P peal. Sisemised osad on täpselt samas asendis välja arvatud Parki pidur, mis koosneb hammastega rattast ja P asendis sinna vahele lükatavast lukustushoovast, mis väldib veerema hakkamise

käigukangi asendiga puudub seos. paarutades lõi sul õli tuulutuse vahelt välja, see sattus summuti peale ja hakkas tossama. lõi oma sortsu välja, kärssas ära ja valmis

käigukasti ja kangi ühendus on siiski mehhaaniline
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kas pole mitte nii, et see P ja N peal kärssamine oli ainult mingite 4HP22 probleem? Ja 5HPxx enam ei ole teemaks?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Küsin siia otsa kohe sellise küsimuse, et kuidas mõjub küllaltki järsu kallaku peal P asendiga parkimine. Olen täheldanud, et P läheb sel juhul sisse küll kergelt, aga hiljem tuleb rakendada vähest jõudu, et kang parkingust kätte saada. Ise olen sel juhul kasutanud käsipidurit, kuna kardan, et võin niiviisi kastile liiga teha.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kuna see P-pidur töötab umbes nagu roolilukk, siis pole ka imestada.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Tarvo
Huviline
Postitusi: 1998
Liitunud: 20.10.2003 23:53 19
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas Tarvo »

priitv8 kirjutas:Kas pole mitte nii, et see P ja N peal kärssamine oli ainult mingite 4HP22 probleem? Ja 5HPxx enam ei ole teemaks?
Aga Ragnaril ju pole 4HP22?
Ja mis nendel vanadel niiväga häda on?
truumu

Postitus Postitas truumu »

Olen isiklikult ühe hainina kasti stendis tuksi keeranud (pööre kuni 3000 rpm)
ja valits "P" asendis nii et linnalegend see kohe kuidagi ei ole
Hakkas samamoodi hõõrdeketaste kärsakat tulema ja pärast käigud ei toiminud(libisesid)
Uuematel seda viga ei tohiks enam olla
Siiski panen valitsa "N" peale, kui tuleb autole pikemalt tuuri anda
Ja mis puutub diagnostikasse Aare, siis salvestab aju ikka vägagi palju erinevaid asju eriti kui see seotud veakoodidega
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Netist on ka kuulda olnud peetiminekuid heitgaasi testi ajal. Samas minu loogika ei taha hästi omaks võtta, et see juhtub ainult P peal. Siis peab juhtuma ka N ajal.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Ragnar
Huviline
Postitusi: 1531
Liitunud: 26.04.2003 14:25 24
Peamine sõiduk: E83
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Ragnar »

Siis olekski loogiline, et omadega sassis juhtplokid vanadel kastidel
lülitavad veel mõne siduri. Mul oli selline asi ka veel eelmise kastiga, et N peal mõnikord hakkas tagurpidi liiguma õranlt.
Viimati muutis Ragnar, 03.02.2007 12:34 38, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
--overdose--
Huviline
Postitusi: 462
Liitunud: 25.06.2006 15:44 48
Asukoht: võru

Postitus Postitas --overdose-- »

p peaks ikka olema mõeldud siis kui kohapeal soojendad või jätad üldse seisma... :roll:
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Et siis see kast, mis peab nahka minema, see läheb sinna nagunii ja korras ajuga kast töötab igas asendis.
525 TDS´a EXECUTIVE
Kasutaja avatar
--overdose--
Huviline
Postitusi: 462
Liitunud: 25.06.2006 15:44 48
Asukoht: võru

Postitus Postitas --overdose-- »

kui sa nii arvad...alati saab ka terve siduri ribadeks lasta... :roll:
Kasutaja avatar
Maiks
Huviline
Postitusi: 665
Liitunud: 13.08.2005 19:15 45
Asukoht: Märjamaa

Postitus Postitas Maiks »

Las mõni suurem kastispets ütleb siia oma lõpliku vastuse ja toob rahu meile, automaakastide tarbijatele.
525 TDS´a EXECUTIVE
Vasta