3.0 d otsime mootrist kõlksu

Üldised arutelud ning näpunäited

Kas on kellelgi veel juhtunud selline asi ?

Jah
21
15%
Ei
116
85%
 
Hääli kokku: 137
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

3.0 d otsime mootrist kõlksu

Postitus Postitas Viljar »

Viimastel päevadel olen tegelenud ühe 3.0 d mootoriga, milles on imelik kõlks sees, võiks nagu arvata, et sõrmekõlks, aga mootorit lahates avastasin hoopiski midagi muud.
Edasi panen pilte ja natuke juttu juurde.

Kuna tegemist on 330 xd-ga, siis on altpoolt asi päris nutune ja mootori eemaldamine tundub mulle nii oluliselt lihtsam.

Pilt
Pilt
Pilt

Tõstuki peale jäi esialgu selline asi (aga mitte kauaks) :)

Pilt

Maas lammutasin asja esialgu kolmeks.

Pilt
Pilt
Pilt

Avastasin veel sellise asja, et käigukast toodetud Pransusmaal (võibolla sain valesti aru)

Pilt

Nüüd sild alla ja auto õue tagasi, kuna ainult üks tõstuk, siis ei saa seda kinni hoida.

Pilt
Pilt

Nüüd siis mootori juurde, esialgu tavapärane nokitsemine ja lopsti kaan maas (ja siis see algas)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Nüüd kindlasti tekib kohe küsimus, et mida-mida, mis nende kolbidega juhtus.
Üks süüallikas on see (teravam silm saab kohe aru, et midagi on mäda)

Pilt
Pilt

Ja nüüd siis peasüüdlane ise.

Pilt

Ma väga süvenenud veel ei ole, mis siibrid need on (vist egr-ga seotud), aga kuuest neli siibrit olid otsustanud läbi silindri õue minna ja oma teekonnal tegid nad pisut pahandust.

Tundub, et selle kõlksu tekitas vat see väike tükk, mis kõlksutas õrnalt vastu klappi.

Pilt
Pilt


Nii et 3.0 d (samuti 2.5 120 kw) omanikud, võti kätte ja siibreid kontrollima (ei me ette tea, kes võib olla järgmine).

Eks ma annan edasistest tegutsemistest samuti teada ja proovin ka mõned pildid teha.

Rida pilt sellest tegemisest, leiab loomulikult www.viltsikas.pri.ee

Tervitades,
remondiannika@viljar.ee
Viimati muutis Viljar, 27.03.2007 22:24 13, muudetud 4 korda kokku.
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

kust auto pärit?
Kas hooldusraamat oli olemas? ja kui suur läbisõit sel mootoril on?
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Homme uurin välja kas auto algusest peale kodumaine, või on kuskilt mujalt kohale toodud.
Läbisõidu saan kellade pealt järgi vaadata (iseasi kui õige see on)
Auto esmane reg on 2001 a.

Käigukast igaljuhul on toodetud aasta varem (muidugi kui see silt, ikka näitab tootmisaega)

Pilt
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ei ole EGR klapp see.
On hoopis sisselaske tangentsiaalkanali sulgemise klapp ja esineb ainult automaatkastiga autol.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

priitv8 kirjutas:Ei ole EGR klapp see.
On hoopis sisselaske tangentsiaalkanali sulgemise klapp ja esineb ainult automaatkastiga autol.
ja mis see eesti keeles on
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
Mulk
Huviline
Postitusi: 1166
Liitunud: 16.12.2003 19:28 23
Peamine sõiduk: A6 4G QUATTRO
Asukoht: Vantaa-Viljandi

Postitus Postitas Mulk »

kui ma ei eksi siis soomlased eemaldavad neid klappe usinalt, kardavad nagu tuld.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Cardo kirjutas:ja mis see eesti keeles on
No see on spetsiaalne kahekanaliline sisselaskekollektor. Visuaalselt saad seda (ja isegi klapp on oma täies ilus) näha selle presentatsiooni 9. leheküljel (6-sil mootor!):
http://www.eere.energy.gov/vehiclesandf ... parzer.pdf
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Ja päris kindel, et neid manuaalkastiga isenditel ei ole?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Raitz kirjutas:Ja päris kindel, et neid manuaalkastiga isenditel ei ole?
Seda vaakumiga regullitavat klappi seal tangentsiaalkanalis ei ole. Kollektor ise on samasugune.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
rixa
Huviline
Postitusi: 106
Liitunud: 12.11.2005 10:35 48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rixa »

Mu manuaalkast hakkas mulle kohe rohkem meeldima.
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Selle artikliga seoses tekkis päris mitu küsimust: 1)Kas 150kw-ne R6 on II-gen või veel I-ne? 2)Mis rolli see tangentsiaalport mängib? 3) Kas lk-l 16 juhib bypass klappi siis elektroonika või on mingi veidrama asjaga tegemist?
4) Miks on see klapp ainult automaadil vajalik?
Kui keegi vaevub vastama, siis oleksin väga tänulik. Kasulik presentatsioon igal juhul.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Raitz kirjutas:1)Kas 150kw-ne R6 on II-gen või veel I-ne?
I-gen kuulus ju vaid 2.4 liitrine M21D24?? See 150kW võiks olla juba M57 mootor, seega Common-Rail-DI ja III-gen.
Raitz kirjutas:2)Mis rolli see tangentsiaalport mängib?
Õhu liikumise reguleerimiseks. Ainult pööriskanalist tõmmates (klapp kinni) on kütuse segunemine parem ja väidetavalt pöörete allosas vääne parem.
Raitz kirjutas:3) Kas lk-l 16 juhib bypass klappi siis elektroonika või on mingi veidrama asjaga tegemist?
Sel turbol minuteada ei olegi bypass klappi. See mis pildil, on VNT (muutuv turbiinigeomeetria) regulaator ja tõesti, DDE juhib teda juba digitaalse signaaliga. Turborõhk saadakse maha VNT abil.
Raitz kirjutas:4) Miks on see klapp ainult automaadil vajalik?
Hea küsimus, vbl. oleks vääne manuaalkastile juba liig?
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

kas tehase andmed näitavad aut. ja man. kastiga autole erinevad väänet???
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

Tänud vastuste ees. Täpsustamiseks:
priitv8 kirjutas:I-gen kuulus ju vaid 2.4 liitrine M21D24??
Selles artiklis on need generatsioonid veidi sassis. Täpsustan, et mõtlesin lk. 17 ja 18 olevate mootorite võrdlust. Kuigi tegemist on X5 mootoritega peaks loogiliselt 3-sel 150 kw-ne olema II-gen.
priitv8 kirjutas:Sel turbol minuteada ei olegi bypass klappi. See mis pildil, on VNT (muutuv turbiinigeomeetria) regulaator ja tõesti, DDE juhib teda juba digitaalse signaaliga. Turborõhk saadakse maha VNT abil.
Muutuva nurgaga labad on tõesti jah ka turbo lõikel näha. Gaasi maha lastes siis keeratakse labad otseks ja selle tõttu turbiini pöörlemiskiirus väheneb ja vähem õhku surutakse sisselaskesse. Umbes selline stsenaarium?
priitv8 kirjutas:Hea küsimus, vbl. oleks vääne manuaalkastile juba liig?
Siia juurde tahaks küll mingit artiklit, mis väidab, et manuaalkastil ei ole vaja seda siibrit.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Raitz kirjutas:Selles artiklis on need generatsioonid veidi sassis. Täpsustan, et mõtlesin lk. 17 ja 18 olevate mootorite võrdlust. Kuigi tegemist on X5 mootoritega peaks loogiliselt 3-sel 150 kw-ne olema II-gen.
Mina lähtusin generatsioonide piiride tõmbamisel ikka lk. 2 graafikust. Selle järgi on kõik DI mootorid ju III-gen ja X5 peal on ainult M57 olnud (tõestavaid fakte praegu käepärast ei ole).
Raitz kirjutas:Muutuva nurgaga labad on tõesti jah ka turbo lõikel näha. Gaasi maha lastes siis keeratakse labad otseks ja selle tõttu turbiini pöörlemiskiirus väheneb ja vähem õhku surutakse sisselaskesse. Umbes selline stsenaarium?
Tegelikult muudetakse gaasi puutenurka turbiini labadega. Kui libamisi lasta, on turbiinile kantav moment väike, kui risti, siis suur.
Raitz kirjutas:Siia juurde tahaks küll mingit artiklit, mis väidab, et manuaalkastil ei ole vaja seda siibrit.
See puhas minu spekulatsioon. Ei oska Sulle tegelikult põhjendada, miks ainult automaatkastiga variandile see peale on pandud. Aga vbl ka nii, et automaadil on all otsas hüdromuhvi kiiremaks pöördesse ajamiseks kasulik rohkem momenti peale anda.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Raitz
Huviline
Postitusi: 366
Liitunud: 06.06.2006 14:53 39
Asukoht: Tallinn + Rakvere

Postitus Postitas Raitz »

hollow kirjutas:kas tehase andmed näitavad aut. ja man. kastiga autole erinevad väänet???
Mina pole seda küll märganud.
priitv8 kirjutas:Tegelikult muudetakse gaasi puutenurka turbiini labadega. Kui libamisi lasta, on turbiinile kantav moment väike, kui risti, siis suur.
Peale väikest uurimistööd nagu selgub, et M57TUD30 mootoril ei ole bypassi ega wastegate'i. Kui bypassi funktsiooni on võimalik asendada niimoodi-juhul, kui gaasi järele lasta, väheneb väljuvate gaaside energia ja kiirus vastu täisavatud suunalabasid hõõrd- ja pööristakistuse tõttu ning kokkuvõttes turbiini pöörlemiskiirus kukub kiiresti.
Selle mootori pöördemomendi graafik on kenasti lame, mis sisuliselt minu jaoks tähendab ühte ja sama boost pressure't selles pöörete vahemikus. Kuidas on see aga võimalik VNT-ga? Oletame, et mootor saavutab oma peak momendi (ja ka max boost pressure) 2000 p/min-s ja turbo labad on juba avatud asendis. Kuidas on see võimalik, et pöörete tõustes mootori pöördemoment ei suurene, kuigi ühes ajaühikus läbib aina suurem väljuvate gaaside hulk turbiini ristlõiget? Vaist ütleb, et seal peaks veel mingi vidin olema või olen midagi kahe silma vahele jätnud. Andestust teema algataja ees massilise OT pärast.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Seda momendi kujunemist määrab väga suuresti softi seadistus DDE-s.
Saab ju VNT kasutegurit muutes boosti konstantsena hoida. Kuni selleni välja, et alates 4000rpm hakatakse Sulle märkamatult juba pritsekogust piirama!

http://www.honeywell.com/sites/ts/tt/tu ... Tworks.htm
http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html#g

http://www.osti.gov/bridge/servlets/pur ... 829811.pdf
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
nockenwelle
Huviline
Postitusi: 5
Liitunud: 10.10.2006 10:45 34

nõrk koht ja tüüpviga....

Postitus Postitas nockenwelle »

Selliselt purunenud mootoreid tuleb aastas ette 3-4 eesti peale. Ehitaja kommentaar väidab defektset turbot, mis väljastab rõhu pulseerivana võlli pöörlemistaktis, mis omakorda pidada lõhkumagi noid klappe? Selles jutus võib muidugist kahelda, sest sisselasketakt samuti pulseeriv aga võibolla tuleb sageduslik resonants mängu? Klapisääred tuleks kuulide ja kella vahelt läbi lasta, mis vähegi kõver ´kindlasti vahetada. Nõnda katki lähevad ka väga uued pillid garantiiajal M57D30TU2. Osa metallitükke on kindlasti ka pöörleva turbo läbinud, ja suitsugaasi puutenurga muutmise labad segi löönud ja istuvad nüüd kusagil katalüsaatori kivi alguses... Konkreetset mootorit oli ka au kuulda ja väga ei valetanud, sellist laginat teeb kas alumiinitriip hülsil või võõrkeha silindris. Igaljuhul möödapääsmatu raua remont ja kompromissitu katkiste juppide vahetus ja kahjud iga kord erinevad. :?
Kasutaja avatar
Viljar
Huviline
Postitusi: 5047
Liitunud: 02.01.2004 21:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus Postitas Viljar »

Kusjuures turbos on tõesti suhteliselt suur loks ja sealt võis see alguse saada küll.
Silindri pinnad tundusid ok olema, aga neljas kolb pealtpoolt on päris kole.
Igaljuhul oli saadaval suhteliselt soodsa hinnaga alumine osa, mis ka kaubaks läks, täna homme peaks ka viimased tihendid saabuma ja siis saab hakata mootorit kokku sättima.
Mercedes EQS 450+ 2022
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kae perra: terve internet on selliseid lugusid täis!
http://www.e39-forum.de/thread.php?post ... post271018

Tolle teema algatajal oli siis 08.2003 aasta 525d ja läbisõitu vaid 82000km!

http://www.e39-forum.de/attachments/sec ... lappen.jpg
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Üheltki pildilt ei jää mulle muljet, et mõni kruviliide lahti oleks tulnud. Aga igal pool on näha murdunud võlle.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Mulle teadaolevalt ilmusid need klapid M57 1999 ümbertöötatud mootorile, mis viidi vastavusse Euro3 nõuetega. Sama hingetõmbega ilmus ka M57D25, mis alustuseks läks vaid E39 (525d) peale.
E46-l toimus seeriasse juurutamine:
M57D30 EU3 - manuaalkast: 09/1999
M57D30 EU3 - automaatkast: 01/2000

Õhuvõtu kohta on öeldud järgmist:
M57 E39/E46 manuaal - sisselaskekollektoris muutusi ei ole
M57 E38/E39/E46 automaat - sisselaskekollektor automaatkasti puhul saab tangentsiaalkanalitesse lisaks pöörisklapi (Drallklappe).

Nende ülesanne on sõnastatud järgmiselt (sorry, ei hakka tõlkima):
Durch die geschlossenen Drallklappen wird die angesaugte Luft über den Drallkanal in den Brennraum befördert. Dies bewirkt eine bessere Verwirbelung der Luft im unteren Drehzahlbereich. Das Ergebnis sind niedrigere Emissionswerte im unteren Drehzahlbereich.
Ehk siis neist lihtsalt loobudes saad samasuguse mootori, nagu on manuaalkastiga auto peal. Mis DDE sellest arvab, ei julge ennustada, sest tema neid klappe vaakumiga ümber lülitab.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Lisan siia lõppu, et selle sakslasest teema-algataja väitel on uus sisselaskekollektor nende klappide osas juba modifitseeritud.
Aga mis täpselt, seda ei tea enne, kui UM-s varuosalattu lähed.

http://www.e39-forum.de/thread.php?post ... post271420
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kait666
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 12.02.2004 23:53 53
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kait666 »

Läbin ka hetkel seda kadalippu :P. Seoses sellega mõtlesin küsida, et äkki on kellelgi pakkuda 2.5 120kw diislile sobivaid 2x sisselaskeklappe ja 2x väljalaskeklappe.Ei pea ju uued olema, peaasi, et sirged :) .

kõik pakkumised oodatud: kait666@hot.ee

Kollektorilt sai järele jäänud klapid välja roogitud ja kui mootori kokku saan, annan teile teada, kas toimus mingeid muutusi ka mineku, mootori käitumise poole pealt.

Oskab keegi umbkaudu õelda, palju UM klapi eest küsib?
Kasutaja avatar
Valdek
Huviline
Postitusi: 1750
Liitunud: 30.10.2003 09:29 22
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Valdek »

vajalikud klapid töökojas olemas.
Kait666
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 12.02.2004 23:53 53
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kait666 »

tänaseks asi juba ammu korras ja ei täheldanud, et klappide eemaldamisest miskit muutus mootori käitumises. Võibolla on erinevus ainult mootori dynos näha.

Kellel klapid veel sees...soovitan soojalt vaakumi ots lahti võtta, et oluliselt vähendada klappidele mõjuvat jõudu ja voolikule "pime" ette panna.
kaupo.k
Huviline
Postitusi: 449
Liitunud: 08.12.2007 17:40 41

Postitus Postitas kaupo.k »

Ja kus see vaakumvoolik täpsemalt asub? Kui keegi viitsiks pildi panna või,siis siit selle vooliku ette näidata oleks väga tänulik http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... A/2000/10/
Kait666
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 12.02.2004 23:53 53
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Kait666 »

kaupo.k kirjutas:Ja kus see vaakumvoolik täpsemalt asub? Kui keegi viitsiks pildi panna või,siis siit selle vooliku ette näidata oleks väga tänulik http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... A/2000/10/

Sellel pildil nr. 10

http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... l-11_2837/
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

Sarnased hädad kummitavad ka GM`i R-4 diisleid(oopel/saab),milledel samuti VNT vurr.Klappide võllidel puuduvad spets.juhtpesad.Võllid toetavad otsipidi Al sisselaskesse,kus mootoriimpulsside poolt tekitatud lammutamine lõhub võllipesad laiali ning tulemuseks on võllide-klappide reibas teekond läbi mootori-turbo summutisse.
Madis K
Huviline
Postitusi: 90
Liitunud: 14.02.2003 18:35 38
Asukoht: tallinna lähiümbrus

Postitus Postitas Madis K »

Kas pime panna siis vacumm box'i poolsesse otsa? :roll:
Vasta