3.91 diffri mõtekus?
3.91 diffri mõtekus?
Kuna eelmine siimu käest ostetud 3.64 blokk otsad andis peale 10km sõitmist , siis nüüd võimalus alla panna 3.91 või kõvasti kiirem differ.
On kellelgi kogemusi selle diffriga? Moto on 2.3 ja differ ilma blokita.
Lõppkiirust ei soovi aga kiirendust just.
On kellelgi kogemusi selle diffriga? Moto on 2.3 ja differ ilma blokita.
Lõppkiirust ei soovi aga kiirendust just.
Ära parem plaani, kui just väga palju maantesõite pole. Mul E30 325i all oli enne 3.91 ja nüüd 3.45... kiirenduse kohalt kaotad päris palju - kui maksimaalselt kiirendada siis käiguvahetustel kukuvad pöörded üsna lolli tsooni kus auto esialgu kogub ja siis alles hakkab tõsiselt liikuma. Sõidumugavuselt on muidugi hea, linnakiirustel üle 3 käigu vaja ei lähe... samas näiteks maanteel möödasõitudel on vaja 5 käik alla vahetadasysi kirjutas:mina sõidan 3.91 diffriga ja 2.3i mootoriga. kiirendust originaalis oleva 3.45 diffriga võrrelda ei tea, sest ostes oli juba 3.91 all. siiski pean tunnistama, et käikudega tuleb igapäeva sõidus tohutult vehkida, nii et plaanin originaali installi.
no ma olen mingi 2000+km sõitnud selle autoga ainult, võibolla on esialgu lihtsalt harjumatu.
teised autod, millega liiklen, on 4cyl esiveolised, suht pikkade käikudega.
ühesõnaga autod täiesti erinevatest ooperitest, sealt kontrast pärinebki.
muud hullu võibolla polegi, aga analoogia Indreku postiga - esimene käik on ikka suht maasturi esimene
teised autod, millega liiklen, on 4cyl esiveolised, suht pikkade käikudega.
ühesõnaga autod täiesti erinevatest ooperitest, sealt kontrast pärinebki.
muud hullu võibolla polegi, aga analoogia Indreku postiga - esimene käik on ikka suht maasturi esimene
Hmm... aga võib ju panna ka 2.5i orig 3.64 difri kompromissina. Minu dislale on 3.45 ette nähtud ja ostes oli all 3.91. Käigud olid ikka krdi lühikesed, eriti kui arvestada, et diislil on juba madalal pöördel piisavalt väänet. Eelmisel suvel vahetasin 3.64 peale ja nüüd tundub täiesti ok, kuigi linnas võib siiski veel vabalt 5.-ga sõita.Arvo kirjutas:Mul E30 325i all oli enne 3.91 ja nüüd 3.45... kiirenduse kohalt kaotad päris palju - kui maksimaalselt kiirendada siis käiguvahetustel kukuvad pöörded üsna lolli tsooni kus auto esialgu kogub ja siis alles hakkab tõsiselt liikuma. Sõidumugavuselt on muidugi hea, linnakiirustel üle 3 käigu vaja ei lähe... samas näiteks maanteel möödasõitudel on vaja 5 käik alla vahetada
E30 324d '87 > E34 524td '90 > E39 530d '99
blabla ... Oleneb mootori iseloomust ikka, mingile V8 momendimonstrumile millel madalatelt pööretelt kõik hobused saada sobib loomulikult kiirem differ rohkem, esimene käik kaotaks muidu oma mõtekuse...Aare kirjutas:Kõrge tagasilla panek on nõrga mootori tunnus
Mootorile kus hepad 7000+ juures kätte tulevad 2.xx peaülekanne ei sobi... näiteks E36 3,2 M3 tagasilla ülekanne on 3.64 - sama mis E30 325i-l
Ilmselt on tema kast siis difriga vastavuses.M4rt kirjutas:enda e30 1.8i 4.1 differ, ja ei ütleks ,et käikudega niiväga vehkimist oleks, teisega läheb kuni 110 ja viiendaga maanteel 90 sõites pöörded ca 2000
E30 324d '87 > E34 524td '90 > E39 530d '99
Ja ja jaArvo kirjutas:
blabla ... Oleneb mootori iseloomust ikka, mingile V8 momendimonstrumile millel madalatelt pööretelt kõik hobused saada sobib loomulikult kiirem differ rohkem, esimene käik kaotaks muidu oma mõtekuse...
Loomulikult on stock M20 6000 peal piirajaga rämedalt pöördelembene pill, et on vaja kindlasti vähemalt 4.5 tagasilda. Normaaloludes ebapiisava kiirenduse korral pannakse ikka võimsam mootor enne, mitte ei topita mingi 1,0 võrra kõrgema ülekandega sild, et "rämedalt kiirendada". See natuke kiirenduse paranemist tuleb kütusekulu ja tippkiiruse arvelt. Mis tänavaautol on vaks olulisemad kui 0-100 vahe alla 0,5 sekundi.
Tehases pandud sild on kõige parem kompromiss (vähemalt bmw-l) kiirenduse, tippkiiruse/ja ökonoomsuse vahel. Vähemalt siiani pole keegi suutnud tõestada, et ise valitud ülekannetega saadakse parem kiirendus, ökonoomsus ja tippkiirus. Vähemalt ühtegi räigelt vale ülekandega autot küll ei tea...
Kui ikka mootor on nõrk, siis ei aita seal midagi. Mingine suht tühine kiirenduse vahe tuleb ikka räigelt kiiruse ja kütte arvelt. Võidusõiduauto
on teine teema-seal töötab mootor ka kõrgemas diapasoonis.
Võta kasvõi see iivelduseni jahutud väike vs suur mootor samas keres. Parema ökonoomsuse/dünaamika suhte eelduseks on ikka võimsam ehk suurem mootor, mitte mingite jaburate difrimängudega tegelemine. 520-le 3,25 silda alla pannes on 100ni kiirendus vähemalt 15 sek, 5,.. silda pannes aga ei tule 7.0 ka raha eest.
Kiirendus saadakse sobiva mootori ning sinna järgi sobitatud ülekande, mitte stock mootorile lambiülekannete proovimisega.
Nõrgapoolsel mootoril lisandub veel see probleem, et ülekannet valides saadakse soovitud kiirendusüritusele üks käiguvahetus juurde, mis normaalselt röövib kohe 0-100 ajast vähemalt 0,5 sekundit. 520 kiirendab seepärast nii kehvalt, et tal tuleb 100 saamiseks natuke peale 90-t kolmas käik panna. Tegelikult pannes natuke aeglasema silla langeb jälle 1. ja 2. käigu kiirendus, et tulemus tuleb ikka sama. Parema kiirenduse saamiseks tuleb ikka võimsam mootor panna ehk 520 asendada 525ga.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
Aare sa peaks ju väga hästi teadma miks võidusõidus ülekannetega mängitakse ja asi ei ole üldse ju kiirenduses. Kui nii võtta võib ju ka seda kiirenduseks nimetada , aga võidusõidu kuldreegel on see , et vastavalt raja omapärale ja üldiselt kiireima sirge pikkusele kiiruse suhtes mängitakse jõuülekanded nii , et viimane käik jookseb piirajasse kiireima sirge lõpuks. Käigud mängitakse välja just nii , et kõigi käikudega oleks võimalik töötada mitte ei kasutata ainult esimest kolme ..... võimas mootor , ei ole ju vajadust ???? Minuarust on ikka. Teine asi tõesti tänavasõidu variant kus ei soovita küll ülekannet üle ühe või äärmisel juhul 2 ühiku võrra muuta. Tootja on omad arvestused teinud just millegi kasuks.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
On veel selline tegur nagu elastsus kõrgematel käikudel - oma autol praeguse 3.4x diffriga võin sõita 3 käiguga kuni 160 km-h. 3.9x diffriga tuli sama kiirus kätte 4 käiguga aga aega selleks kulus tunduvalt vähem.Aare kirjutas:Noh ma ei tea, ma olen oma 325i all 4 erinevat ülekannet kasutanud ja ültleks, et 500-700 eegu eest aeglasem differ on best bang for a buck. 0-100 aeg on argument ainult mingis automüügikataloogis, tegelikult muudab 325i stock 3.73 diffri vahetus näiteks 4.1 vastu tugevalt auto iseloomu.Arvo kirjutas:
Loomulikult on stock M20 6000 peal piirajaga rämedalt pöördelembene pill, et on vaja kindlasti vähemalt 4.5 tagasilda. Normaaloludes ebapiisava kiirenduse korral pannakse ikka võimsam mootor enne, mitte ei topita mingi 1,0 võrra kõrgema ülekandega sild, et "rämedalt kiirendada".
Keskmine kütusekulu kompuutri järgi erines M20 mootoril 3.25 ja 3.91 diffriga 0,7l võrra. Tippkiirust ma pole 325i-ga ära proovinud ja ei tunne sellest puudust kah.See natuke kiirenduse paranemist tuleb kütusekulu ja tippkiiruse arvelt. Mis tänavaautol on vaks olulisemad kui 0-100 vahe alla 0,5 sekundi.
Kiirendus saadakse sobiva mootori ning sinna järgi sobitatud ülekande, mitte stock mootorile lambiülekannete proovimisega.
Kokkuvõtteks ... stock mootoriga autol peaülekande näiteks 0,3 ühiku võrra kiiremaks muutmisega võib saavutada maanteel 1l/100 kütusesäästu ja linnasõidul vähem käikudega rapsimist. 0,3 võrra aeglasema ülekande kasutamisel saab tunduvalt sportlikuma iseloomuga auto mis kiirendab näiteks ka 5 käiguga väga hästi. Suurem peaülekande muutmine on juba overkill.