Steptronic käigukast. Vastupidavus võrdluseks teistele.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Steptronic käigukast. Vastupidavus võrdluseks teistele.

Postitus Postitas erik »

Olen uurinud e46 mudeleid, pilguga endale mingi aeg sobiv vaadata.
Aga tahaks natuke nende käigukasti valikutest juttu teha.
Et siis diisel näiteks 3.0.
Kas käigukaste kolmes valikus? automaat, automaat (Steptronic) ja manuaal?
Tunneks huvi, kui vastupidav on steptronic. On nendega probleeme?
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

ikka kahes valikus: steptronic ja manual!

Selge see, et manual on pommikindlam samas automaat jälle mugavam!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Andu
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 12.09.2004 23:38 23
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Andu »

Ei hakand uut teemat tegema, kuid tekkis selline küsimus mis point sellel steptronic kasti manuaal lülitusel on..
minuarust täiesti asi, kui seda pmliselt kunagi eriti ei kasuta.
Endal 530d ja pole kordagi tekkinud vajadust selle järgi, ehk keegi seletab selle tagamaid..
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

praktiline kasutus on kindlasti talvel kui lumehangest vaja välja rabeleda :)
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8281
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Tauri kirjutas:praktiline kasutus on kindlasti talvel kui lumehangest vaja välja rabeleda :)
Kas tavalise automaadi 4-3-2-1 asendid mitte sama ei võimalda?
See steptronic on rohkem nagu pulgakomm müügiargumentide loetelus.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Tauri
Klubiliige
Postitusi: 2672
Liitunud: 22.04.2004 12:37 25
Peamine sõiduk: BMW
Telefon: 56220022
Asukoht: Harku vald
Kontakt:

Postitus Postitas Tauri »

esimese otsa stepid on kindlasti müügiargumendina! On ju audil tiptronic jne. Uuemate stepide kohta ei oska veel ju arvata- 3- 4 aasta pärast ehk alles!
E70 X5 3.0d 173kw ; E83 X3 160kw
primary
Huviline
Postitusi: 177
Liitunud: 13.08.2004 14:18 16
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas primary »

Kiire OT: kas tiptronic, kui manuaalseades sõita, vahetab ise käiku, kui pöörded piirajasse jõuavad, või peab siis ikka manuaalselt vahetama?
Vabandan risustamise pärast, aga ei tahtnd uut teemat tegema hakata.
allroad
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

primary kirjutas:Kiire OT: kas tiptronic, kui manuaalseades sõita, vahetab ise käiku, kui pöörded piirajasse jõuavad, või peab siis ikka manuaalselt vahetama?
Steptronic vahetab küll jah ise üles. Ja ei vaheta alla kui kiirus on liiga suur selle käigu jaoks.
Indrek
Andu
Huviline
Postitusi: 38
Liitunud: 12.09.2004 23:38 23
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Andu »

kui kiirus on liiga väike ei vaheta üles kah
HannesT
Huviline
Postitusi: 541
Liitunud: 13.11.2007 11:54 50
Peamine sõiduk: E38
Asukoht: Räpina vald

Postitus Postitas HannesT »

Küsimus: kui nt Steptronicul (a miks mitte ka Tiptronicul) on suvaline käik sees ja kast on manuaalse vahetamise reziimis - kas siis gaasi lisamisel on efekt sama mis automaatkastil, et nagu kummi venitmise ja libistamise efekt või on vedu jäigalt taga nagu manuaalil?
Kui tegu ikkagi esimese variandiga, siis on see manuaalne vahetamine küll suht mõttetu.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8281
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Steptronic kast ei erine millegi poolest tavalisest automaatkastist. Mehhaaniliselt kohe üldse mitte.
Kogu erinevus on natuke erinevas kasutuskontseptsioonis, mis on realiseeritud kasti juhtarvuti tarkvaras.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

HannesT kirjutas:Küsimus: kui nt Steptronicul (a miks mitte ka Tiptronicul) on suvaline käik sees ja kast on manuaalse vahetamise reziimis - kas siis gaasi lisamisel on efekt sama mis automaatkastil, et nagu kummi venitmise ja libistamise efekt või on vedu jäigalt taga nagu manuaalil?
Kui tegu ikkagi esimese variandiga, siis on see manuaalne vahetamine küll suht mõttetu.
Käik on käik nii automaadi kui Steptronicu puhul ... käiguvahetus käib ikka läbi sidurite libistamise. Steptronicu puhul ei vahetata käiku lihtsalt üles-alla automaatselt vaid oodatakse kasutaja sekkumist ... kui muidugi kiirus sobib antud käigu jaoks, kui ei sobi, siis vahetab ikka automaatselt ära.
Indrek
HannesT
Huviline
Postitusi: 541
Liitunud: 13.11.2007 11:54 50
Peamine sõiduk: E38
Asukoht: Räpina vald

Postitus Postitas HannesT »

et siis käigu sees hoidmine ja käiguga kiirendamine käib ka sidurite abil libistades? Tegelikult need polegi vist mingid sidurid vaid lihtsalt õli surve, mis veab ühte detaili teise järel ja kuluosa seal nagu puudub.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

HannesT kirjutas:et siis käigu sees hoidmine ja käiguga kiirendamine käib ka sidurite abil libistades?
Mis mõttes? Kiirendatakse ikka ju mingi käiguga mitte libistades. Libistamine toimub käiguvahetusel.
Indrek
HannesT
Huviline
Postitusi: 541
Liitunud: 13.11.2007 11:54 50
Peamine sõiduk: E38
Asukoht: Räpina vald

Postitus Postitas HannesT »

Sellesmõttes, et klassikalisel automaadil lähevad gaasi vajutades pöörded enne üles ja siis libistab spidomeetrit vaikselt järgi. Manuaalil on aga jäigalt ühendatud asi.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8281
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Kui on vaja automaatkasti tööpõhimõte selgeks saada, siis alles hiljuti oli siin just selle teemaline mõttevahetus koos viidetega howstuffworks.com lehele.
Automaatkast käiku sees hoiab ikka mittelibisevate sidurite/piduritega.
Jäigalt mootori järel pole ta ikkagi, kui just hüdromuhv lukustatud pole.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

Mu töökaaslane kasutas oma Audil tippimist juhul, kui tahtis ristmikut ületades liiklusesse sulanduda, kuna selle A6-l oli 1,8T (110KW) mootor ja jäi kuidagi venitama tavaolukorras. :D
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

Nüüd ma küll enam ei saa asjast aru. Kui olen lülitanud sisse steptronic reziimi, siis minul hoiab küll seda käiku sees ja ei vaheta ilma sekkumiseta ümber :shock: Isegi pidurdab käiguga, mitte nagu automaat reziimil sõites. Mul on siis kast sabaandnud või?
E 39 535 1997.a.
Kasutaja avatar
Karol
Huviline
Postitusi: 806
Liitunud: 14.04.2006 07:58 01
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas Karol »

diislijoodik kirjutas:
kollerimees kirjutas:Nüüd ma küll enam ei saa asjast aru. Kui olen lülitanud sisse steptronic reziimi, siis minul hoiab küll seda käiku sees ja ei vaheta ilma sekkumiseta ümber :shock: Isegi pidurdab käiguga, mitte nagu automaat reziimil sõites. Mul on siis kast sabaandnud või?
Erinevad kastimudelid (konkreetsel on ZF-i 5HP24) käituvad tibakene erimoodi. Kuid väide, et Steptronic käsitisi käike lülitades ainult seatud käiku sees hoiaks on ka veidi vale- lase pöörded redline juurde ja juba on kõrgem käik sees.
Tänud, tavaliselt "redlines" ei sõida. Peab äraproovima.
E 39 535 1997.a.
Kasutaja avatar
Heiki_L
Huviline
Postitusi: 897
Liitunud: 04.08.2004 12:20 44
Peamine sõiduk: BMW 530xd
Asukoht: Harjumaa

Re: Steptronic käigukast. Vastupidavus võrdluseks teistele.

Postitus Postitas Heiki_L »

Aga mis siis viga on automaat kastil kui kasutab 3 esimest käiku ja ei taha kuidagi edasi minne 4 ja 5 käigu peale. 100km/h ja 2500rmp... Pöörded peaks olema 100 juures 1600-1700.

Kas keegi oskab aidata.... 525tds 97a autoks.
E39 530D 01
omandatud keremudelid : e28, e30, e34, e36, e39x3
Lauri_R

Re: Steptronic käigukast. Vastupidavus võrdluseks teistele.

Postitus Postitas Lauri_R »

Mina olen steptronicu puhul "manuaalset" käiguvahetust edukalt kasutanud nt kiirete möödasõitude puhul, talvel kinnijäämisel ka väheke abiks, muidu ikkagi rohkem müügiartikliks :)
Kui vastupidavusest rääkida, siis minu 97 aasta e39-l (ls näitab ~280 000km) pole selle toimimise üle midagi kurta.
AivarK
Huviline
Postitusi: 20
Liitunud: 07.06.2009 19:21 01
Asukoht: Tartu

Re: Steptronic käigukast. Vastupidavus võrdluseks teistele.

Postitus Postitas AivarK »

Minu auto kast vahetab manuaal reziimil ise käike nii üles kui alla. Kui aus olle siis ma ei saa ka selle steptronicu vajadusest aru,ei aita ta lumest välja tulla ega midagi,sport resiim vahetab käike lihtsalt körgemal pöördel. Tava reziimil teravax möödasõiduks on vaja vaid gaasi pedaal üles leida ja knicdown teha.
e39 530D 99a.
Vasta