Õlikulu - kellel kui palju ja miks

Üldised arutelud ning näpunäited
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Õlikulu - kellel kui palju ja miks

Postitus Postitas vull »

paneks siia need kirja? :) siis hea teistega võrrelda ja mõningaid järeldusi teha.
ehk julgustab ka õlitaset jälgima ja sellega auto seisukorra eest hoolt kandma :)
ja kui keegi omal suure kulu probleemi lahendab, siis saaks siia ühte kohta kõik kirja panna

Õlivarda kriipsude vahe = 1liiter
õli tüüp * kulu läbisõidule * auto mudel * aasta * mootor

mul endal:
Castrol 5w40 (täissünt) * ~700ml/9000+km * e36 * 1992 * 2.5i
(karterituulutusklapil oli mul veel enamus ajast tihend läbi ja see koht oli õline ka).
vahetasin õli kuna talvel külma mootoriga klõbises paar minutit ja tahtsin mahapestud soga välja lasta. poolsündi tulemused saab ~10k km pärast teada.


lisaks veel vajaliku õlikoguse kohta:
http://www.e34.de/vin/index.php

suur õlikulu võib tulla vist päevi näinud klapikambrikaane tihendist, karterituulutusklapist/selle tihendist või siis klapisääre tihenditest? miskit veel? teadjamad ehk aitavad.
(eks diagnostika selgitab täpsemalt, aga võiks üldisemalt kirja panna).

mõned postid veel, mis leidsin:
Raivo kirjutas:
diislijoodik kirjutas:Bemmi tehas lubab õlikuluks kuni 1,2l/1000km peale, seega isegi kui ta kütusele lisaks õli kütteks kasutab, pole midagi kobiseda, kui ta sinna piiri sisse jääb :mrgreen:
Lihtsalt täpsustuseks, imo oli kas 1.2-1.5L tehase lubatud norm Audi V8 mootoritele.
Bemmile meenub miskit 0.7L
Arti kirjutas:2,8 mootoril on mitmeid võimalusi kuhu see õli kaob. Esiteks vaata üle karterituulutuse vaakumklapp (UM ca. 800 EEK) ja tavaliselt on ka õlivarda toru tuulutus kinni.
Kui need asjad korda tehtud või üle vaadatud, siis võid edasi otsida. Kompressioonide mõõtmine ei teeks ka muidugi paha.
ACEA klassifikatsioonid:
http://www.eava.ee/opiobjektid/mto/auto ... sioon.html
Viimati muutis vull, 15.10.2010 17:01 42, muudetud 3 korda kokku.
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Castrol EDGE Sport 0w40 * paarsada ml ~22 tuhande jooksul (vahetusvälp ~30 tuhat) * E39 * 2001 * 530d
Enne karterituulutusklapi vahetust kulus õli umbes pool liitrit 15 tuhande peale.
Indrek
leits
Huviline
Postitusi: 1030
Liitunud: 21.03.2008 11:22 13

Postitus Postitas leits »

vahetusvälp 30 tuhat km? :shock:
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

leits kirjutas:vahetusvälp 30 tuhat km? :shock:
3.0 diislil on jah ... 5-6 tuhat km üks roheline tuluke, 25-30 tuhat õlivahetusvälp. Annab progeda ka 15 tuhande peale, mis on mõeldud eriti karmide tingimuste jaoks.
Indrek
leits
Huviline
Postitusi: 1030
Liitunud: 21.03.2008 11:22 13

Postitus Postitas leits »

Hmm sorry for ot, aga mulle on igal pool räägitud et mitte yle 15k lasta, et õli saab mustaks jms ...
Tsetseen
Huviline
Postitusi: 1071
Liitunud: 15.04.2008 18:08 06
Asukoht: Zürich

Postitus Postitas Tsetseen »

Dislal ongi õli praktiliselt kohe must.
Urmet_N
Huviline
Postitusi: 893
Liitunud: 28.01.2008 17:53 22
Asukoht: Viljandi/

Postitus Postitas Urmet_N »

20 Tuhande KM läbimisel kallan peale 0.7 liitrit peaaegu

Autoks E36 1,8i 85 KW 92.a.
Viimati muutis Urmet_N, 17.07.2008 22:48 53, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
TiitR
Huviline
Postitusi: 6439
Liitunud: 24.05.2006 19:16 00
Peamine sõiduk: E70 xDrive30d
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru

Postitus Postitas TiitR »

Tulin nädal tagasi just Um-st, kust teostati plaanijärgne vechicle check ja ainsaks "veaks" auto juures öeldi, et varsti tuleks natuke õli lisada, aga kuna õlivahetus niikui nii 13000km. pärast, siis juurde lisama ei hakatud. Vaatasin siis õlivarrast ja õli oli täpselt 2 kriipsu vahel :cool: , seega 17000km-ga oma 0,5L võtab ikka ära :D (seal muidugi talv ka sees).
Enne: E30-1,8i/2,5i/2,4d, E34-2,4tda/2,5tds, E36-2,5td, E39-3,0d/3,0da, 2xE60-3,0da, E70 3.0sd M-pakett
Nüüd: ´12a. VW Passat 2.0 tdi DSG;´09 E70 3.0d M-pakett, ´85a. VAZ 21063, ´05a. Škoda Octavia 2.0 tdi DSG
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Postitus Postitas Rain. »

Tea kas mu andmetest kasu on, aga autoks E34 530 '95 V8 ning M60 mootor ja õlivahetus iga 10000km tagant - siiani neli korda õli vahetanud. Senimaani pole kordagi tulnud õli juurde valada (ptui, ptui, ptui :D) ning õlitase pole kordagi ka alla maksimumi langenud.

Autol läbisõiduks juba ~210000 midagi ning minu käes sõitnud sellest 36000.

Ahjaa õlimargiks täissünt BP Visco 5000 5W-40
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

vahet pole mis õli * 1L 1500-2000km peale * 530i * 2001 * M54B30
Kasutaja avatar
erik
Huviline
Postitusi: 1228
Liitunud: 07.09.2004 17:29 17
Peamine sõiduk: 530D E60
Asukoht: Kohila/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas erik »

erik kirjutas:Jeesus, kus teil kulub õli, see peab ikka mingi jama olema.
Enda sõidustiil pole üldse rahulik aga õli kulub 10 000 km peale väga minimaalselt, maksimumi kriipsust mingi 3mm alla.
Läksin kohe ja vaatasin oma õlitaseme üle:
Pilt
Pole tõesti kordagi juurde valanud. Aga nagu pildilt näha, siis suhteliselt mustaks juba läinud.
Eilne väljavõte lugejate autost "BMW 318ti M-Sportpakett E36, 95a, Mayle"

Õli vahetan vastavalt oilservice tulukestele. ~11 000 km. tagant. Sees alati täis sünt.
Et sedamoodi siis..
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2401
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas TarmoV12 »

.. et keegi äkki kommenteeriks ikkagi, mis täpsemalt põhjustab õlikulu !?

enda autol (M73 mootor) pool välpa läbi sõidetud (mingi 7kkm vist ..) ja õli miinimumis .. samas klapikambrikaante tihendid on üsna märjad, mootori ja kasti vahelt on ka õline .. samas loiku veel alla ei jää :P
muid anomaaliaid pole täheldanud - mootor käib korralikult, tagant vikerkaarevärvilist tossu ka ei tule .. kui siis ainult põhjagaasiga :P

kasutan Castrol GTX 5w40 ..
V8
Mikk_O
Huviline
Postitusi: 259
Liitunud: 21.07.2005 00:29 24
Asukoht: pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas Mikk_O »

väsinud klapisääre tihendid, kulunud õlirõngad, katkised karterituulutus klapid ja õlilekked ongi asjad, mis õli võtavad. samas turbomootoritel lahkub kuigipalju ka turbo kaudu. karterituulutus klappe kõige lihtsam kontrollida töötava mootoriga. vaata, kas õlipunn tuleb pealt ära ja kas mootori pöörded muutuvad. kui muutuvad, siis arvatavasti karterituulutus klapp omadega õhtal. mul võttis katkiste klappidega ca liitri 1000km kohta
AllarH
Huviline
Postitusi: 1174
Liitunud: 06.10.2007 10:23 53
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas AllarH »

Autoks E34 525TDS(a) 94a. ning M51 mootor.Ja õnneks Läbin 10 000km nii et õli on normis, ehk ei võta õli üldse.Aga igaks juhuks sülitaks samuti üle õla et seda probleemi ei tekiks :P
Maile
Huviline
Postitusi: 386
Liitunud: 05.11.2007 15:25 31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Maile »

Texaco Havoline Ultra 5w40, ~2000km 1liiter e36, 12/1995, 1,8ti 103kw.
Rallitada meeldib päris palju, algus arvasin, et sellest. Siis mõtlesin, et klapisääre tihendid :roll: aga erilist tossu ta tagant välja ei viska Aga nüüd tuleb välja, et päris mitmetel siuksed diilid.
Kokkuvõttes ma usun, et mingi õli kulu on küll vana mootori puhul normaalne. Ja kui auto tahab.. las sööb.. ega mul kahju talle anda ei ole! :lol:
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

ilma katita masinal on jah savi aga kui autol on 2 katti hinnaga 22-23k siis eriti hea meelega juurde ei kalla :) minu autol suht 100% õlirõngad, kuna sääretihendid ja karterituulutus on vahetatud, mootor väljast kuiv. madalaim kompressioon oli vist 11,5bar
Kasutaja avatar
Henri.
Klubiliige - admin
Postitusi: 12078
Liitunud: 03.03.2008 18:24 02
Peamine sõiduk: 328 kuut
Asukoht: Tln/kesklinn
Kontakt:

Re: Õlikulu - kellel kui palju ja miks

Postitus Postitas Henri. »

Mul siis:
Bardahl 5W-40 XTC 100% SYNTHETIC (täissünt.) * ~1l/2000km * e36 * 2,5i (125kw)

Õlikulu suur tõenäoliselt sellest, et enne sõitnud poolsündi peal ja kui nüüd täissünt sai pandud, siis sööb päris ahnelt. Arvestades, et selle õli liitrihind on mingi 300.- siis igakuiselt see 300.- välja käia pole just rõõmus, aga kohe-kohe ka õlivahetus tulemas ja siis mõtleb sinna midagi muud välja. Tõenäoliselt ikka Bardahli, aga suurema viskoossusastmega.
MartenL
Huviline
Postitusi: 2548
Liitunud: 05.09.2007 21:54 36
Peamine sõiduk: Alltrack
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MartenL »

Sügisel õli vahetades oli täpselt kahe kriipsu vahel. Nüüd 20 000 km hiljem täpselt samas kohas.

Õliks valvoline täissünt 5w30 ja mootoriks 166000km sõitnud 1.9 bensukas.
Ceed
Huviline
Postitusi: 819
Liitunud: 14.05.2005 00:34 14
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ceed »

Castrol 5W 40 * 10ml * e36 * 1993 * 1.8

Sõitnud 220000km
Kasutaja avatar
Margus_
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 02.12.2005 14:06 11
Peamine sõiduk: Babyracer

Postitus Postitas Margus_ »

Esso 10W40* 400-500ml. 10 000km peale juurde* e34 2.5 91a.
ivari
Huviline
Postitusi: 614
Liitunud: 06.12.2006 16:06 28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ivari »

Hetkel kulus just 1,5 kuuga 1,5l õli(Castroli täissünt).
Targema inimese käest kuuldud tõenäolised põhjused:
1)Karterituulutusklapp
2)Klapisääre tihendid
3)Õli ise kuidagi oma määrdeomadused kaotanud(vahetus on ettenähtud umbes 2-3 tuhande km pärast).

Eks selle tuulutusklapi laseb ära vahetada. Kui sellega probleem ei lahene, siis tuleb lihtsalt aegajalt juurde kallata. Tihendite vahetus ca 6000+ krooni sest mul ju V8 ja odavam tuleb õli osta kui see töö ette võtta, et "ehk on viga selles." Vähemalt hetkel olen sellisel seisukohal.

Autoks 530iA M60 mootoriga, ls u. 260000km.
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

Ma vist olen ainuke kes valab õli juurde siis kui õli vahetab?! Seni ei ole pidanud õli kahe vahetuse jooksul juurde lisama... mägedes oli isegi tunne, et peaks vähemaks võtma :) . Tsehhis näitas gramm üle max-i. ja Eestis on kõik jälle normis (ennem reisi oli ka Eestis õlitase normis).
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
hansu
Huviline
Postitusi: 1384
Liitunud: 02.10.2005 23:06 07
Peamine sõiduk: BMW F11 535D ´13

Postitus Postitas hansu »

Mobil 5w50 (täissünt) * ~0ml/~10000+km * e34 * 1991 * 2.5i
Kas see 0 just õige on aga juurde pole küll pidanud valama ja mingit märgatavat vähenemist ka mitte.
Andres
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 20.09.2005 16:01 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andres »

Kasutasin Castroli täissünti 10w40, võttis 2000km peale ca 1L ära.
Vahetasin karterituulutus klapid, ning hakkasin kasutama poolsünt Motul 4100 Power 15w50 õli. Nüüd 7000km sõidetud ja natukene on maksimumist langenud :cool:

Mootor M70 (5.0 V12)

PS. Otsisin just paksemat (50+) sünteetilist õli mõistlku hinnaga ja valik langes Motul-ile. Tegu on Prantsuse tootja kvaliteet asjaga, mis on mujal euroopas väga tuntud, Eestis suht tundmatu. Toodavad ka kõiksugu racing vedelikke!
Kasutaja avatar
touringmeez
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 04.06.2007 21:00 13
Asukoht: viljandi/tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas touringmeez »

Kus asub karteri tuulutus,äkki keegi osutab mingi lingi kus oleks see näha.
E34 525i touring.
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

touringmeez kirjutas:Kus asub karteri tuulutus,äkki keegi osutab mingi lingi kus oleks see näha.
nr1 jupp on karterituulutusklapp:
http://bmwfans.info/original/E34/tou/52 ... l-11_1284/
john185 kirjutas:20 Tuhande KM läbimisel kallan peale 0.7 liitrit peaaegu

Autoks E36 1,8i 85 KW 92.a.
vahest ikka vahetad ka? :)

vahetusvälp vist on selline siis?:
0w40 - 25000-30000km
5w40 - 15000 km
10w40 - 10000 km
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

TarmoV12 kirjutas:.. et keegi äkki kommenteeriks ikkagi, mis täpsemalt põhjustab õlikulu !?

enda autol (M73 mootor) pool välpa läbi sõidetud (mingi 7kkm vist ..) ja õli miinimumis .. samas klapikambrikaante tihendid on üsna märjad, mootori ja kasti vahelt on ka õline .. samas loiku veel alla ei jää :P
muid anomaaliaid pole täheldanud - mootor käib korralikult, tagant vikerkaarevärvilist tossu ka ei tule .. kui siis ainult põhjagaasiga :P

kasutan Castrol GTX 5w40 ..
Sinu(minu ka)mootoril peale klapisäärte ja mittetoimiva karterituulutuse erilisi kulukohti pole.

E-31. 5,4(M-73 mootor).Oli sees 5W40 Castrol TXT. Kulu oli ka pikima välbaga,mida proovisin-19000 km. minimaalne,ehk siis olematu.
Nüüd sõidan Motul 15W50 õliga,mis peaks veelgi paremini sees püsima.
Marginaalse õlikulu eelduseks on KORRAS mootor.
52 72 989
Kasutaja avatar
TarmoV12
Klubiliige - admin
Postitusi: 2401
Liitunud: 27.12.2006 22:15 52
Peamine sõiduk: BMW X5 4.8i
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas TarmoV12 »

Trionic kirjutas:Sinu(minu ka)mootoril peale klapisäärte ja mittetoimiva karterituulutuse erilisi kulukohti pole
karterituulutusklapid said mõlemal poolel tutikate vastu vahetatud mingi pool aastat tagasi .. nendes ei tohiks vast probleem olla :roll:
V8
Kasutaja avatar
erikred
Huviline
Postitusi: 1636
Liitunud: 04.11.2005 22:07 33
Peamine sõiduk: E38 740D
Asukoht: põhja läti metsad

Re: Õlikulu - kellel kui palju ja miks

Postitus Postitas erikred »

Õlivarda kriipsude vahe = 1,5 liitrit(täpsustuseks, minu mootoril)

Castrol Edge 0w40 (täissünt) * ~200ml/vahetusvälbale * e34 * 1996 * 2.5 TDS

See oli pm talvine kulu, kui selle aasta talve üldse talveks lugeda, praegu pole veel viitsinud kapoti alla vaadata peale vahetust kas ta üldse ongi kriipsuni täis.

terv
erich
Viimati muutis erikred, 22.07.2008 12:24 24, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Trionic
Huviline
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 20:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Trionic »

Õlivarda kriipsude vahe on seni ikka 1 liiter olnud :shock: .
52 72 989
Vasta