2. leht 3-st

Postitatud: 15.03.2007 10:45 52
Postitas ArgoV
Raivo kirjutas:Kui kõik oma aastased läbisõidud ka kirja paneks, siis saaks juba parema ülevaate. Et kas kogu asi toimub 10tkm või 100tkm vahemikus :)
Noh, mul oli inspectionite vahemik kusagil 17000-18000 km. Ostes oli spidol 78000 km, müües vast kusagil 120 tuh. ringis, enam ei mäleta täpselt.

Ehk siis 20-25 tuh. aastas

Postitatud: 15.03.2007 12:02 41
Postitas Relk
Minul on keskmine aasta läbisõi 28K.

Postitatud: 01.06.2007 15:01 40
Postitas Ilves
Raitz kirjutas:PS: Vabandan teema omaniku ees OT ja teksti võimaliku pealiskaudsuse ja subjektiivsuse eest. Ei ole mõeldud halamiseks, vaid mõtteaineks võimalikele antud margi potentsiaalsetele klientidele, kes ei ole oma sõiduvahendi peale mõelnud igakuiselt plaanitust kordades rohkem kulutama.
Üldiselt ma olen sinuga täiesti nõus, et bmw on langenud mõnede tehniliste lahendustega ikka üsna sügavasse praaki, mida siis auto kasutajad kinni taovad. Sa võiks kommenteerida, mis su diislil siis juhtunud on ja palju on maksma läinud, sest ise täheldan sama autoga (2003 M57N) just vastupidist. Võrreldes E39-ga pole praeguse E46-ga 1 aasta jooksul mitte midagi (3xptüi) erakorralist vaja olnud vahetada, samas E39-l pane või kott sappa mis kõik katkised jupid kinni püüab ;). Alguspunkt oli mul mõlemaga sama (70 tuh läbisõitu ja kontrollitud ajalooga saksa esindustest).

Autom. kastide osas viis lõpuks isegi Bmw sisse poliitika, kus "eluaegset" õli 100KKM pealt siiski vahetama hakati. Ilmselt kaebasid lombitagused elanikud neid piisavalt usinalt kohtusse, et odavam oli preventiivsetele lahendustele mõelda.

Aga üldiselt on üsna kahtlane, millist autot tulevikus endale tahta mõeldes E60 ja X5-ga kaasnevatele korralistele roolilati vahetustele.

Postitatud: 01.06.2007 15:27 46
Postitas Raitz
Tuttava E60 530d (2003/11) automaatkast ütles umbes pärast 15 000 km läbimist üles. See sai küll garantii korras välja vahetatud, aga sisetunne ütleb, et selle mudeli kastid ei talu seda momenti. Mis saab neist teise ringi kasutajatest, kelle masinal ei juhtunud garantiiaja jooksul sellega midagi? Ja jällegi vaist ütleb, et see ei pruugi olla ainuke nõrk koht. Vastupidavuse probleem tundub olevat läbiv kogu mudelivaliku lõikes.

Mul endal tegemist 2003/4 (piisavalt uus ju nagu paljud mõtlevad) aasta E46-ga. Aasta jooksul sõitnud veidi üle 30 000 km (lisakulutused ligi 80 000 kr, täpsemalt vaadata signatuuri klõpsides) See moodustab pea kolmandiku praegusest auto turuväärtusest. Mõtlesin ka, et seda keretüüpi ja sisuliselt sama võimsusklassi diislit juba toodetud päris kaua, vead peaks olema välja koorunud ja faceliftiga need kõrvaldatud, aga võta näpust. UM-s sai ka 24-punkti kontroll tehtud (kasko nõue), ei julge küll öelda, et tegu lihtsalt õnnetu masinaga. Siit sarkastiline järeldus. Saksa inseneridel on töölepingule alla kirjutades töökohustuste all ilmselt puna-rasvaseks võõbatud selline punkt: "Kohustun projekteerima detailid, mis peavad vastu täpselt 2 aastat või 100 000 km!". Ja teine punkt: "Kui sõlmes või koostus ütleb üles kõige nõrgem lüli, siis peab ta kindlasti ka kõik terved detailid ära lõhkuma!"

Mingit taolist illusiooni pole tekkinud, et peale ostmist peaks auto sõitma ilma igasuguste kuludeta. Pigem peavad kulud olema otseselt sõltuvuses sõidu- ja haldamisstiiliga. Kogu see frustratsioon ei tekiks siis, kui minu näol oleks tegemist hirmsa maniakk-lõhkujaga või kui mul auto õigeaegsest hooldusest oleks täiesti suva.

Praegusel hetkel on igakuised kulud tõusnud tuttuue masina soetamisel tekkivate kulude tasemele. Tasub selle peale mõelda, kui plaan on soetada endale teise-kolmanda ringi liikur. Teiste foorumikasutajate ütluste põhjal võib järeldada, et osade vastupidavus on aasta-aastalt kahanenud. Tõsi küll, on üks hea asi, kere ju ei roosteta enam nii palju.

Tobe ju on veits koostamistööliste tööd jupp-haaval uuesti teha, aga kuna jonni on palju, siis tahan näha kuhu see nali jõuda võib. Sinnamaani aga sõidan rõõmuga oma masinaga edasi. BMW poliitika ei istu lihtsalt.

See, kui ma kliendina oma 1+M kr maksnud autoga pean iga kvartal teeninduses käima, mis tegelikult UM asukoha ja järjekorra tõttu on suhteliselt ebameeldiv toiming, siis see paneb ikka väga kõva põntsu margi usaldusväärsusele.

Minu arvates käitub BMW AG küll nagu mingi india väiketootja moodi, kes uut klienti üritab võita koorma elektroonika külgepookimisega ning selle tõttu kasvavat tühimassi mehaanika komponentide tugevusvaru arvelt kompenseerida. Tänapäeval kasutatav CATIA modelleerimisprogrammiga, mida minu teada kasutavad BMW insenerid, on võimalik dimensioneerida kogu koost (loomulikult peavad kõik detailid olema muutujatega määratud) vabalt ainult tugevusvaru muutes. Kuna tänapäeval on tugevusarvutustega tegelevad programmid sedavõrd arenenud, et kõik detailid on väikseima makroosakeseni läbi analüüsitud, siis materjali pannakse ainult sinna kus seda tõeliselt vaja läheb. Vaatamata tehnoloogia arengule on BMW veermiku probleemid isegi süvenenud, seega jääb ainult üle see variant, et kõik on taotluslik ja reglementeeritud.

Loomulikult on veel ajamõõde. Staatilistele koormustele lisaks peab arvestama palju ohtlikemate dünaamiliste koormustega, metalli väsimisega, termopingetega, pinge kontsentraatoritega. Mina kujutan Bmw insenere kasutamas tarkvarapakette, mis suudavad simuleerida erinevaid teekatteid. Iga auk ja mügarik teekattes ning kiirendused erinevates suundades on võimalik taandada erinevateks jõududeks. Muutes nende suurust , mõjumise suunda, sagedust on võimalik päris asjalikult simuleerida sõitmisel tekkivaid koormusi ja seeläbi testida kogu koostu vastupidavust kaugelt enne prototüübi valmimist.

Raitz

Postitatud: 01.06.2007 16:09 10
Postitas Ilves
Raitz kirjutas:Mul endal tegemist 2003/4 (piisavalt uus ju nagu paljud mõtlevad) aasta E46-ga. Aasta jooksul sõitnud veidi üle 30 000 km (lisakulutused ligi 80 000 kr, täpsemalt vaadata signatuuri klõpsides) See moodustab pea kolmandiku praegusest auto turuväärtusest.
Sa ei ole kuskil maininud mis läbisõiduga masina sa ostsid? Vaadates seda nimekirja, pidi sul ostes ees olema kuskil 150-200KKM (jamad roolilati, pihustite, kardaanimuhvi ja tagasillaga), siis muutub sinu remondinimekiri üsna loogiliseks eeldusel, et eelmine omanik väga korralik just polnud.

Teiseks ei saa ma aru, kuidas sa said aug'06 UM-s vahetada esiamordid + õõtsad ja seda kõike kokku 10kilo eest? Mul maksid ainult esiõõtsad koos puksidega ca 10K. Teiseks ei saa ma aru, miks sa aasta hiljem uued esiamordid ostsid, sest UM-i juppidel on 2a garantiid.

Üldiselt tundub, et su masina probleemid tulenevad pigem läbisõidust ja halvast varasemast hooldusest, mitte E46 halvast kvaliteedist (sellest vist andis ka vihje auto üldine sanitaarne seisukord kui sa selle ostsid ;).

Postitatud: 01.06.2007 16:37 56
Postitas Raitz
Ilves kirjutas:Sa ei ole kuskil maininud mis läbisõiduga masina sa ostsid? Vaadates seda nimekirja, pidi sul ostes ees olema kuskil 150-200KKM
Ostmise hetkel oli Sn 127 000 km .
Ilves kirjutas:Teiseks ei saa ma aru, kuidas sa said aug'06 UM-s vahetada esiamordid + õõtsad ja seda kõike kokku 10kilo eest? Mul maksid ainult esiõõtsad koos puksidega ca 10K. Teiseks ei saa ma aru, miks sa aasta hiljem uued esiamordid ostsid, sest UM-i juppidel on 2a garantiid.
Hea tähelepanek. Kuna peale bulgaariast naasmist olid esiamordid täiesti läbi ja ma sel ajal Tallinnas ei viibinud, siis polnud aega UM-i järjekorras seista, vaid lasin need võimalikult kiiresti ära vahetada (mingid Kayabad sain alla, sel hetkel ei olnud tähtis kvaliteet, vaid kiirus). Seda ma kuluarvestusse ei pannud ka. Õõtsad ja stabikad lasin siiski UM-s vahetada, seega sama hind mis sul.
Ilves kirjutas:Üldiselt tundub, et su masina probleemid tulenevad pigem läbisõidust ja halvast varasemast hooldusest, mitte E46 halvast kvaliteedist (sellest vist andis ka vihje auto üldine sanitaarne seisukord kui sa selle ostsid ;).
Täiesti võimalik. Aga kuidas on võimalik masinat halvasti hooldada, kui saksas oli tal umbes pool aastat varem garantii lõppenud? Inspectionid tundusid enamvähem õigel ajal tehtud olevat. Veermiku osa tegelikult ei tekitagi väga kõneainet (see on liiga otseselt eesti teedega seotud). Probleem on pigem elektroonilistes vidinates (kliima ventikas, eelsüüteplokk, -küünlad, pihustid). Hooratta vahetus on ajanud eriti ärevile, sest see võib põhjustada erinevate laagrite kulumise (alates mootori saaledest, lõpetades käimari osadega). Loodan kõike paremat.

Postitatud: 01.06.2007 23:08 32
Postitas priitv8
Minu arusaamise järgi on üks peamisi hädasid see, et isegil, kui detaili või koostu tarnib BMW AG-le mainekas saksa tootja, on see ikkagi valmistatud paremal juhul idaeuroopas, halvemal juhul aasias. Saksas lihtsalt on kahjulik toota. Nt. IBM pani oma suure kõvaketaste tootmise tehase Hannoveris kinni juba üle 10 aasta tagasi. Tootmine koliti aasiasse, hoones on nüüd allüürnikud ja IBM koolituskeskus.
Probleemi teine pool on see, et Tallinna teeolud ületavad ka kõige karmima katsepolügoni tingimusi. Tegelt võikski katsepolügoniks Tallinna tänavaid kasutada.
Ja kolmas, mida ka varem maininud olen: järjest enam kulusid läheb pehmete asjade (elektroonika ja tarkvara, heitmenormid ja kütusekulu) arendamiseks. Et auto lõpphid päris käest ei läheks, on mehhaanika ja viimistluse pealt hakatud kokku hoidma. Nagu ka siit ühest jutulõngast juba läbi käis: E60 pagassis on juba 1/10 auto hinna eest vaid meelelahutuselektroonikat. Teist samapalju keskkonsoolis.

Postitatud: 01.06.2007 23:13 35
Postitas Zipp
mul ka 70k läbisõidu juures roolilatt enam OK ple,Valdek seal kangutas seda ja väike lõks andis tunda... :?

Postitatud: 04.06.2007 16:05 28
Postitas Aare
Loo moraal on selles, et ei maksa joosta nende 4a vanade liisingust tagasi tulnud/saksamaalt tassitud sahvrite järgi. Eestlane on selline rahvas (erinevalt muudest arenenud rahvastest), et kui ta võiks midagi endale lubada, siis ta seda iga hinnaga ka teeb. Kas on vaja iga hinnaga punnitada 745i või X5 järel ja pärast kurta muresid siin?

Postitatud: 05.06.2007 09:20 31
Postitas Tauri
Aare kirjutas:Loo moraal on selles, et ei maksa joosta nende 4a vanade liisingust tagasi tulnud/saksamaalt tassitud sahvrite järgi. Eestlane on selline rahvas (erinevalt muudest arenenud rahvastest), et kui ta võiks midagi endale lubada, siis ta seda iga hinnaga ka teeb. Kas on vaja iga hinnaga punnitada 745i või X5 järel ja pärast kurta muresid siin?
sellist X5-te ja 7XX konsentratsiooni 1 km2 ei leia tõesti naljalt mõnes teises euroopariigis. Äsja konnasööjate pealinnast naasnuna hakkasid enim silma uued 1XX ja x3-ed. oli ka 3XX ja 5XX esindatud, kuid ma ei mäleta ühtegi 7 st :roll: X5- si oli linnapildis umbes kahe x3-e kohta üks!

to Aare: ega siin eriti X5 omanikud nutagi, ka 7 ste omanikud pole silma hakanud.
Samas olen 101% kindel, et see hala ei ole kaugel. Varsti tekib 3.0 bensiinimootoritega X5-si rahavasekka omajagu (arvatavasti hinnaga ca 200 - 300k) Teisisõnu kahtlase läbisõidu ja hooldusajalooga masinad!

Kui me räägime garantii ajal otsad andnud ATM kastist või roolilatist siis siin ei näe ma probleemi- selleks garantii ongi!

Tuletaks kahte asja meelde :!:

1)

E46-l keritakse LS väga ilusti tagasi nii, et ei jää mingit jälge!
Paraku hakkab silma, et mõni E46 laguneb kuidagi hirmpalju- enda ja paljude E46 omanike kogemusel võin väita, et tegemist kindlasti ühe viimase aja parima vastupidavusega BMW mudel :!:

2)

teadupärast oli vanasti "rohi rohelisem" ja nii on ka BMW- ga. Me ei mäleta tegelikult seda aega, kui uued BMW-d ei lagunenud

Postitatud: 05.06.2007 10:09 35
Postitas Raitz
Tauri kirjutas:E46-l keritakse LS väga ilusti tagasi nii, et ei jää mingit jälge!
Paraku hakkab silma, et mõni E46 laguneb kuidagi hirmpalju- enda ja paljude E46 omanike kogemusel võin väita, et tegemist kindlasti ühe viimase aja parima vastupidavusega BMW mudel :!:
Kere ja koostekvaliteedi koha pealt olen täiesti nõus, kui välistada enne 2001 aasta mudelite tagasilla kanduri probleem. Usaldan kõige rohkem tagumikutunnet ja see ütleb, et kere jäikusega probleeme ei ole. Video E46 koostamisest: http://www.tylermerrick.com/car_movi..._of_an_E46.wmv Selles videos ei näe mootori võimsuse/massi järgi nö kere jäikuse diferentseerimist. Selline automatiseeritud tootmisliin tõstab küll aga igatpidi usaldust.

Postitatud: 05.06.2007 17:11 17
Postitas Arux
Tauri kirjutas: sellist X5-te ja 7XX konsentratsiooni 1 km2 ei leia tõesti naljalt mõnes teises euroopariigis. Äsja konnasööjate pealinnast naasnuna hakkasid enim silma uued 1XX ja x3-ed. oli ka 3XX ja 5XX esindatud, kuid ma ei mäleta ühtegi 7 st :roll: X5- si oli linnapildis umbes kahe x3-e kohta üks!
Peaks kah mainima, et mujal on jah 1er seeria väga populaarne ja "konnasööjate pealinnas" minu meelest ka Mini. Kopenhaagenis nägin ma X5 poole aasta jooksul ainus kord autonäitusel :) . Eks see "võimalikult uus ja uhke auto võimalikult odava raha eest" haigus möödub Eestis ajaga.
Kui kvaliteetset saksa autot tahta tuleb osta Opel :) (uuringute järgi pingereas kõrgeimal kohal olev sakslane hetkel).

Postitatud: 05.06.2007 18:18 31
Postitas Aare
Vaadake seal mingisse autopoodi sisse ja jälgige autode hindu kah. Norra vend ütles, et ta ladus uue 530iA touringu eest lauale ligi 1,1M eeki. Ehk seal olid autod umbes poole kallimad kui siin.

Postitatud: 05.06.2007 20:02 04
Postitas Muhv
Kui siin oma e46-ga hädas olevat inimest see pisutki lohutab, siis tea, et E ja C klassi mersu elektroonika ei olegi mõeldud töötama. Raadio, kliimablokk, spidomeeter, süütelukk on vaid mõned asjad, mida kindlasti õnnestub garantii jooksul välja vahetada. Kui nüüd mõtled, et Lexus on selline igiliikur - siis tea, et esinduse demo GS'i armatuur nagiseb sees juba hullemini kui minu 20a vana E30-l jne.
Olles oma E46-ga 2,5a jooksul läbinud üle 60 tuhende km'i ilma suuremate probleemideta, julgeksin arvata, et keegi on Su autot kunagi kas väga halvasti kohelnud või siis ei vasta see spidonäit enam teps mitte tõele. :(
PS. Üldiselt laguneb BMW keskmisest rohkem - on ju seal ka keskmisest rohkem sõidurõõmu pakkuvaid jubinaid.
PS2. Tauri, konnosööjate maal ei mahu suurema auto kui X3-ga sõitma. Meie "kama" vabariigis on X5 väga hea auto. ;) Millal Sa X-ide kokkutuleku korraldad?

Postitatud: 05.06.2007 20:07 04
Postitas toivoku
muhv miks ei peaks mahtuma suurema autoga kui x3 sõitma? mahub lõdvalt, lihtsalt arvesta,et mõlgitakse ära :D

Postitatud: 05.06.2007 20:45 25
Postitas Helis
h82lose kirjutas:mul ka 70k läbisõidu juures roolilatt enam OK ple,Valdek seal kangutas seda ja väike lõks andis tunda... :?
käisin UM-is veermiku kontrollis ja ka mina sain meeldiva üllatuse osaliseks, et roolilatt läbi...väike loks sees... :? aga vahetus ikka jube kallis...aga siis vähemalt oleks paariks aastaks mure lahendatud ....ja edasi juba garantiikorras oleks see jupp :P eks kuu pärast tuleb see asi ette võtta ...

Postitatud: 05.06.2007 21:13 31
Postitas rixa
Tuttav ostis just 2003 aasta e46, kokku käis kolme saksat tulnud autoga UM'i ostueelses testis. Mitte ükski ei tulnud välja kommentaarita, et roolilatil loks sees. Ise käisin kuu aega tagasi hoolduses ja kah mainiti ära, et väike loks roolilatil sees, aga et kestab veel pikalt ilma et roolis aru saada oleks.

Postitatud: 05.06.2007 21:18 14
Postitas veekaheksa
Arux kirjutas:
Tauri kirjutas: sellist X5-te ja 7XX konsentratsiooni 1 km2 ei leia tõesti naljalt mõnes teises euroopariigis. Äsja konnasööjate pealinnast naasnuna hakkasid enim silma uued 1XX ja x3-ed. oli ka 3XX ja 5XX esindatud, kuid ma ei mäleta ühtegi 7 st :roll: X5- si oli linnapildis umbes kahe x3-e kohta üks!
Peaks kah mainima, et mujal on jah 1er seeria väga populaarne ja "konnasööjate pealinnas" minu meelest ka Mini. Kopenhaagenis nägin ma X5 poole aasta jooksul ainus kord autonäitusel :) . Eks see "võimalikult uus ja uhke auto võimalikult odava raha eest" haigus möödub Eestis ajaga.
Kui kvaliteetset saksa autot tahta tuleb osta Opel :) (uuringute järgi pingereas kõrgeimal kohal olev sakslane hetkel).
Kopenhaagenist niipalju, et X5 ikka liigub siin ringi päris parajalt. Tänase päeva jooksul jõudsin silmata ka kolme E38 7st, milledest üks oli iL. Kusjuures tegu pole mitte kesklinnaga. Taksodena on Kopenhaagenis näha uusi 5seid touringuid ja ka sedaane - kusjuures üht uuemat 7st olen kah näinud(ühte). Oslos muuseas on päris mitmeid X5 3.0d taksosid.

Postitatud: 05.06.2007 21:30 28
Postitas Silwer
Muhv kirjutas:esinduse demo GS'i armatuur nagiseb sees juba hullemini kui minu 20a vana E30-l jne.
E30 ja armatuur nagiseb??? Minul on nagisenud keskkonsool aga ka selle saab vaikseks. Ja muid naginaid ma küll ei tea mida e30 puhul võiks normaalseks lugeda...

Postitatud: 05.06.2007 21:35 37
Postitas Silwer
Aare kirjutas:Vaadake seal mingisse autopoodi sisse ja jälgige autode hindu kah. Norra vend ütles, et ta ladus uue 530iA touringu eest lauale ligi 1,1M eeki. Ehk seal olid autod umbes poole kallimad kui siin.
Just vaatasime ühele tuttavale UM-st uut 530xi sedaani. Selle auto baashind siis 720 600.- EEK (530i Touring on sama hinnaga). Koos mõningate elementaarsete lisadega (automaat + M-Tech + GPS ja natuke veel) tuli letihind 1 040 000.- eek. Seega ei ole see 1,1 miljonit midagi nii ulmeline.

Postitatud: 05.06.2007 22:04 46
Postitas Raitz
Muhv kirjutas:Kui siin oma e46-ga hädas olevat inimest see pisutki lohutab
Olles oma E46-ga 2,5a jooksul läbinud üle 60 tuhende km'i ilma suuremate probleemideta, julgeksin arvata, et keegi on Su autot kunagi kas väga halvasti kohelnud või siis ei vasta see spidonäit enam teps mitte tõele. :(
Noh ega ma nüüd väga pettunud oma autos ka pole. :) Lihtsalt viimasel ajal on remonttööde kontsentratsioon järsult tõusnud. Tasub vaid kellegi tuttava mitte-bmw-ga sõita ja oma masinasse on ikka ja alati rõõm tagasi istuda. Kiireid kilomeetreid on ta mulle hulgemalt kinkinud, seega kokkuvõttes olen ikkagi üpris rahul.

Ma üritan samal teemal enam mitte sõna võtta, ei viitsi oma hala lugeda :P :D

Hmmm leidsin sellise kasuliku threadi neile, kes hoolivad veermiku tervisolekust ja modimisest. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1648157 Ma ei tea kas see on foorumist läbi käinud. Teemas süvenetakse veidi põhjalikumalt amortide karakteristikutesse (compression/rebound võimetesse), dünotakse tagaamorte (paraku mitte päris reaalsust kajastav eksperiment) ja võrreldakse omavahel. Väga huvitavaks osutus reaalse tänavasõidu test. Testi jaoks paigaldati amordi liikuva osa külge kiirendusandur. Seejärel sõideti üks ja sama tänav cruise controliga erinevate setingute ja amortidega edasi-tagasi läbi ning andmetest koostati graafik. Suht hästi on graafikutelt näha, et 0,5 bar liigrõhku rehvis võib põhjustada ligi kaks korda suuremaid kolvi kiirendusi (põhimõtteliselt võib neid löökideks nimetada) võrreldes lubatud rõhuga. Seega veidi vale seting võib teie amortide ja teiste komponentide jaoks pidevalt kaks korda suuremaid dünaamilisi koormusi(lööke) tähendada. See ka põhjus, miks ise eelistan tavasõidul normeeritud rehvirõhust veidi madalamaid väärtusi. Usun, et tootja on veidi liialt üldistanud ukse küljes oleva tabeliga. Kiirteele need tõesti sobivad.

Postitatud: 05.06.2007 22:46 40
Postitas Arux
Aare kirjutas:Vaadake seal mingisse autopoodi sisse ja jälgige autode hindu kah. Norra vend ütles, et ta ladus uue 530iA touringu eest lauale ligi 1,1M eeki. Ehk seal olid autod umbes poole kallimad kui siin.
Ei vaidle vastu, Taanis tuleb auto hinnale mõningal juhul peaaegu 100% maksu juurde - propageeritakse ühistransporti ja jalgrattasõitu. Seal vaadatakse vanu luksauto ostjaid tavaliselt reservatsiooniga, need on enamasti türklased või muud sisserännanud, kes selliste sulgedega end ehivad.

Huvitav kas BMW pole mõelnud kehvade teedega riikide jaoks eripaketti pakkuda a la külmade riikide pakett? Venemaa karmidele oludele minu teada on osad auto tootjad kohaldanud oma mudeleid...

Postitatud: 05.06.2007 23:08 03
Postitas prelude20
jube lugeda uute autode hoolduse /remondi kulusid. samas vaatan oma e36 remondi päevikut. siin on ainult hooldused esisilla remont,ja starteri remont ja auto on igapäevases liikumises ja isegi kõik el lisad töötavad nagu uuel. (kont kompu el aknald lukud )ometi sõitis see 31.12.1992 tehasest välja.vahel tundub et uus ja parem ei pruugigi see kõige parem olla

Postitatud: 05.06.2007 23:10 40
Postitas Zipp
Arux kirjutas: Huvitav kas BMW pole mõelnud kehvade teedega riikide jaoks eripaketti pakkuda a la külmade riikide pakett? Venemaa karmidele oludele minu teada on osad auto tootjad kohaldanud oma mudeleid...
huvitav kuda see oleks?

Pilt

Postitatud: 06.06.2007 00:22 08
Postitas eero
Silwer kirjutas:
Aare kirjutas:Vaadake seal mingisse autopoodi sisse ja jälgige autode hindu kah. Norra vend ütles, et ta ladus uue 530iA touringu eest lauale ligi 1,1M eeki. Ehk seal olid autod umbes poole kallimad kui siin.
Just vaatasime ühele tuttavale UM-st uut 530xi sedaani. Selle auto baashind siis 720 600.- EEK (530i Touring on sama hinnaga). Koos mõningate elementaarsete lisadega (automaat + M-Tech + GPS ja natuke veel) tuli letihind 1 040 000.- eek. Seega ei ole see 1,1 miljonit midagi nii ulmeline.
Väike OT veel mis autohindadesse erinevates kohtades puutub, aga Singapuris maksab X5 üle 4M krooni. Ühtegi ei näinud. See eest väga palju E65 keresid, aga kõik 3-liitrised, sest suurema mootoriga on teemaks (Sin)$$$.

Postitatud: 06.06.2007 09:30 16
Postitas Aare
Arux kirjutas:Huvitav kas BMW pole mõelnud kehvade teedega riikide jaoks eripaketti pakkuda a la külmade riikide pakett? Venemaa karmidele oludele minu teada on osad auto tootjad kohaldanud oma mudeleid...
Venemaa turu jaoks on vähemalt 3sel eripakett olemas, sisaldades kõrgemaid vedrusid. Kas munakad ka erinevad, ei tea. Ka on vene turu jaoks paljudel firmadel armatuurikirjed venekeelsed.

Postitatud: 06.06.2007 09:48 18
Postitas Ilves
Raitz kirjutas:Suht hästi on graafikutelt näha, et 0,5 bar liigrõhku rehvis võib põhjustada ligi kaks korda suuremaid kolvi kiirendusi (põhimõtteliselt võib neid löökideks nimetada) võrreldes lubatud rõhuga. Seega veidi vale seting võib teie amortide ja teiste komponentide jaoks pidevalt kaks korda suuremaid dünaamilisi koormusi(lööke) tähendada.
Leidub ikka makaronides tõmbetuule mõõtjaid ;) Ausalt öeldes ma veidi kahtlen selles teoorias, et 0.5bar extra rõhku lõhub 2x kiiremini sharniire, puhtalt talupojamõistuse ja kogemuste baasilt. Ma sõidan endiselt 3.0 bariga ringi ja leian, et antud rehvide (Nokian NRY) ja minu jaoks on tegu sobiva kombinatsiooniga. Võib olla oleks miskite teiste rehvide puhul, millel on jäigem külgserv juba 2.6 piisav, aga nende kummikufirma jalavarjude puhul läheb juba linnas juhitavud oluliselt ebakonkreetsemaks kui kasvõi seesama 2.6 sisse panna. Raplas vajus 2.8 bariga tagumine rehv niipalju läbi, et hakkas külje peale. Samas läheb antud juhul sõidumugavuse kriitiline piir just 3 bari pealt - kui rehvifirmas pandi ilmselt vale manomeetri järgi 3.2 sisse oli juba tagumikuga aru saada, et liiga kõva on. Samas võib-olla hooopis mu manomeeter valetab :P (tegelikult siiski ei).

Ühesõnaga maitseid on erinevaid, mina eelistan konkreetset juhitavust ja teadmist, et ma velge ühes lugematus pommiaugus ära ei lõhu.

Tagasi vastupidavuse juurde. Märtsis vahetati UM-s alla esiõõtsad koos puksidega, esmaspäeval Valdeku juures selgus, et parem puks on oluliselt vedelam kui vasak - niipalju siis originaaljuppide kestvusest. Hea, et on garantii. Samas on see ikka üsna uskumatu, et 5tuh üsna rahulikult sõitnud jupp juba minema hakkab.

Postitatud: 06.06.2007 10:10 56
Postitas tanel25
Ei lagune midagi see e 39 nii hullusti. Sai just käidud veermiku kontrollis(mitte UM-is) ,vänsutati siit ja sealt ,95% kõik ok. Kuigi saksast tooduna käis UM-is ,siis öeldi et vana raud(12 000 raha eest juppe).
Ja üldse kus autot remontida? Kõlbab iga teine autoteenindus.(ei pea silmas mingeid garaazi bokse).Remondi tehnika sama mis UM-is.
Ja üle üldse Tartu UM-is remonditöökojas nägin ,et mingid noored kulud mehaanikuteks(värskelt vist kutsekast tulnud).Vaevalt ,et neid kuskil saksas koolitatakse.
Kokkuvõteks:UM-is töötavad samasugused inimesed nagu igas teises töökojas. Nii et igat UM-is öeldut ei tasuks veel puhta kullana võtta.
Lihtne näide autopesust:UM-is maksab välispesu 250 eeku(lõuna -eesti), teistes 100-150. Kas siis UM-i autopesu on parem?
RAHAL EI OLE SILMI PEAS

Postitatud: 06.06.2007 10:23 10
Postitas Ilves
tanel25 kirjutas:Ei lagune midagi see e 39 nii hullusti. Sai just käidud veermiku kontrollis(mitte UM-is) ,vänsutati siit ja sealt ,95% kõik ok. Kuigi saksast tooduna käis UM-is ,siis öeldi et vana raud(12 000 raha eest juppe).
Nojah, enda lohutuseks võib alati sõbra leida, kes ütleb, et ei logise see rooliots ja sharnir veel midagi...eks eksib ka UM, aga pigem selles suunas, et ei leia kõiki lokse üles nagu siin kellelgi just mureks oli.

Auto ei ole biomehaaniline olevus kelle katkist sharniiri saab aspiriini ja voodirezhiimiga parandada. Kui ikka on midagi minemas, siis targem on ta välja vahetada.

Postitatud: 06.06.2007 10:34 49
Postitas Indrek_M
tanel25 kirjutas:Ja üldse kus autot remontida? Kõlbab iga teine autoteenindus.(ei pea silmas mingeid garaazi bokse).Remondi tehnika sama mis UM-is.
UM-is on sillajupid enamuses kohapeal olemas, lisaks igasugused mutrid, klambrid, tüüblid ja teadmine kuidas asjad käima peavad. Lisaks 2-aastane garantii juppidele ja töödele.
Tehnika kindlasti sama aga inimeste teadmistes vahe - autosid on nii palju erinevaid, igaühel on omad nüansid, mida tuleb silmas pidada.
Mina usaldan UM-i või ainult BMW-ga tegelevaid töökodasid rohkem kui mingit suvalist töökoda kus tehakse kõike.
Kena näide on omast käest võtta - eelmine omanik oli minu autol lasknud amordid vahetada Saaremaal Toyota esinduses - tulemus oli see, et läbilöögipuksid universaalsed, tolmukaitsmed universaalsed, amordid valetpidi all ja tegelikult ka valed amordid.