2. leht 2-st

Postitatud: 10.10.2006 16:47 58
Postitas baierlane
Maddafaker kirjutas:Aa...üks asi siiski veel. Nende katete mahakakkumisest piisab, et märke näha või peab selle rihmaratta ka maha keerama, kust pealt genekas jms rihmad jooksevad?
Mul on 126kw M20 see sileda 3in1 pulley´ga (geneka/veepumba, roolivõimu ja ac rihmaratas) ja sellel olid O|T märgid peal mis läksid kokku hammasrihma alumise katte peal oleva märgiga.
125kw mootoril on see 3in1 toothed pulley see hammastega ei tea kas sellel midagi teistmoodi.

paar õpetust mida sai enne uuritud.
http://www.bmwe34.net/e34main/Maintenan ... Timing.asp

http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/d ... Section=08

http://www.e30tech.com/forum/viewtopic.php?t=1929

Postitatud: 10.10.2006 21:40 57
Postitas Margo_325
Väga põhjalik....suured tänud :lol:

Postitatud: 23.10.2006 21:20 04
Postitas Margo_325
Niih, rihm siis nüüd vahetatud. Auto aga käima minna ei taha. Klapid pähe ei käi, seega sai vist õigesti. Või ikka sai? Panin tähele, et selle aja sees, kui alumine rihmaratas teeb pöörde (st jõuab uuesti märgini) on ülemine klapihammasratas teinud ainult pool pööret. Sellest selline loll küsimus, et kas ülemist rihmaratast annab 180 kraadi valesti ka siis märgi järgi kokku panna? :oops:

Postitatud: 23.10.2006 23:00 23
Postitas 325 ix
Ei saa.

Postitatud: 24.10.2006 06:59 18
Postitas truumu
Mõõda kompressioonid ära...

Postitatud: 24.10.2006 18:25 41
Postitas Margo_325
Sain ise juba oma vastuse teada. Tegelikult ikkagi ju saab. Uurige oma BMW mootoreid ja proovige :lol:

Postitatud: 25.10.2006 21:45 13
Postitas kopamees
Väntvõllil pole ju vahet kumba ringi peal ta paika paned nukvõlliga, ainult jagaja hakkab vale takti ajal särtsu pütile pakkuma.
Seega: 50/50 võimalik õieti või valesti panna , kui seda asja loteriina võtta.

Postitatud: 29.10.2006 11:54 00
Postitas Margo_325
Täpselt nii. Kõige lihtsam võimalus mitte puuse panna on näiteks jagaja pealt vaadata, kus asendis ta on ja siis juhtme järgi vaadata, kas annab just 1. silindrile või 6. silindrile.

Postitatud: 29.10.2006 15:50 05
Postitas Danil523
Aare kirjutas:
Algselt postitas Gristo
Vaata väheke nendes teenindustes ringi,mis sepad seal tööl tavaliselt on,nad ei tea seal mitte s***agi.
Minu mõte on see,et kui on võimalik ise ära teha,siis kuhugi teenindusse ma küll ei roni,hoian kasvõi 200.- kokku,asi seegi ja tean vähemalt kui korralikult mul asi tehtud on!
Ei taha siin mingeid remondi kohti solvata,kuid niipalju kui ma tean ja näind olen,siis ennem vii masin kuhugi vanema remondivenna kätte kui teenindusse
"Vanematel vendadel" on tihti oMadis K probleemid
nagu puuduvad eritööriistad, reguleerimisandmetest
ei teata halligi, samuti on bmw juures rida nüannse
mis näiteks opeliga vastupidised on. Tüüpkohad, mille
vastu on minul olnud autode osas eksitud ja just
selle pärast, et ei teata

1.eelsüütenurk
2.klapivahed
3.hammasrihm 127 või 128 hammast
4.tühikäigu reguleerimine
5.peale plokikaane ja sisselaskepoole lammutamist
mootor lonkab, ei tea miks küll:(
6. kardaani kummimuhv

Olen pidanud ise nelja bmw-d ning kõikide puhul
oli probleemiks VÄHESE KVALIFIKATSIOONIGA VÕI
MADALA KVALITEEDIGA (oskamatu) REMONT eelmise
omaniku/e käes:( Õlide "remondiimedest", mis
mu vist ülinõudlikule maitsele ei vasta, võiks
siin terve naljalugude sarja kirjutada. Samuti
on töökoja "põhivarustuses" alati olnud sitased
tunked ning hulk tühje õllepudeleid. Urgudesse
200 krooni kokku hoidma pole mõtet küll ronida.
Kokku hoiad esimese jamani:(
Ise võtsin enda e28 520i peal hammasrihma remondi ette ja sain isegi hakkama, muidu esimest korda auto mootoril midagi suuremat teind..
töökäigus küsisin enda autolukseppa isa käest nõu, kõik nagu siingi kirjutatud
1.eelsüütenurk
2.klapivahed
3.hammasrihm 127 või 128 hammast
4.tühikäigu reguleerimine
5.peale plokikaane ja sisselaskepoole lammutamist
mootor lonkab, ei tea miks küll:(
6. kardaani kummimuhv

Aga ühte ei tea miks peale rihma vahetust oli vaja ka seda kardaani kummimuhvi vahetada, või äkki oli see kokkulahgevus, lihtsalt huvi pärast, mis nagu seab kokku muhvi ja rihma vahetust. (Nüüdseks kõik korras lihtsalt huvi tekkis selle 6. nda punkti pärast.)

Postitatud: 29.10.2006 16:23 39
Postitas priitv8
kopamees kirjutas:Väntvõllil pole ju vahet kumba ringi peal ta paika paned nukvõlliga, ainult jagaja hakkab vale takti ajal särtsu pütile pakkuma.
Oot-oot, kas Sinu autol käib nukk samakiiresti ringi, kui väntvõll?

Postitatud: 29.10.2006 18:49 00
Postitas kopamees
Ei, ka minu autol käib nukk poole aeglasemalt kui väntvõll. Seljuhul ju ongi õige nuka asendi puhul võimalik väntvõll pöördevõrra valesti panna, kui ei jälgi mis takt käsil on.

Postitatud: 29.10.2006 19:38 51
Postitas priitv8
kopamees kirjutas:Ei, ka minu autol käib nukk poole aeglasemalt kui väntvõll. Seljuhul ju ongi õige nuka asendi puhul võimalik väntvõll pöördevõrra valesti panna, kui ei jälgi mis takt käsil on.
Selleks on ju väntvõllil fikseerimisava, et ta õigesse asendisse saaks.

Postitatud: 29.10.2006 21:39 15
Postitas kopamees
No aga kui me räägime jagajaga autost, siis võib ju selle väntvõlli hoorattast fikseerida, aga kui 1 pütt on sellel ringil väljalasketaktis ja paned nuka paika märgi järgi siis see masin käima ju ei lähe. Siis tuleb ka süüde ringi tõsta.
Nii järelikult eelkõnelejal juhtus ja mina vastasin, et kui ainult vända ja nukkvõlli märki jälgida annab valesti panna, tuleb ka süütesüsteemi vaadata.
Kui sa tahad arusaada siis sa peaks juba aru saama, mis ma öelda tahan.

Postitatud: 30.10.2006 00:36 45
Postitas Svenp
Ma ei viitsi praegu ajugümnastikat teha, et ette kujutada kuidas 6-silindrisel väntvõlli asendid on, aga 4-silindrisel on tõesti võimalik väntvõll 360* kraadi valesti panna. Normaalne on fikseerida väntvõll enne mootori lahtivõtmist nukkvõlli järgi 1. sil. ÜSS.

* -- muidugi 360, mitte 180. Panin soga.

Postitatud: 30.10.2006 01:09 23
Postitas Andrus_V
Millise kilometraasi ja aja tagant tuleks hammasrihma vahetada? Mootoriks on M20B25 ja hammasrihma ja pingutusrulliku tootjat ei tea, ilmselt mingi B-osa.

http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?

Siin on väga erinevaid arvamusi.

Postitatud: 30.10.2006 13:47 58
Postitas Aare
M20 kohta väidavad raamatud 100 000 km, kuid UM soovitas vahetada 60 000 pealt. Nt 60 000 sõitnud Gatesi rihmal polnud erilisi väsimise märke kuskil näha (tavaliselt läheb rihm põiki praguliseks).

M40 soovitatakse 40 000 tagant

Originaalrullik kestab umbes kolm rihma. Tarvikute kohta ei oska öelda.

180 kraadi ei saa VV valesti panna, saab 360 kraadi sõltumata mootorist. Seda saab aga vältida, pannes kaltsutropi 1 silindri küünlaauku - survetakti ajal lüüakse see plaksti välja ja kui siis natuke edasi keerata, ongi OT punkt käes.

M40 ja M42 mootoritel on olemas vastav koht starteri all, kuhu pannakse sisse selleks treitud pulk, mis fikseerib väntvõlli asendi. M20-l sellist kahjuks pole.

Põhimõtteliselt pole neid fikseerimisi tarvis, kui kõik õiges järjekorras teha ja mitte rahmeldada.

Muide olen tähele pannud, et M20 mootor saab peale rihmavahetust juskui väge juurde. Ilmselt on küsimus rihma venimises mille tagajärjel läheb nukkvõll paigast ära. Rihma eluea jooksul venib rihm niipalju pikemaks, et märgid kokku ei lähe (ülevalt jääb ca 1 hambavahe puudu).

Postitatud: 12.04.2008 21:15 14
Postitas Mr.Spurway.Cooke
a mis krdi kriips see on mis on sellest O I T natuke eespool ja pealevaadates näha ... selle kriipsu kohapealt on üks hammas ka puudu.

mul oli selle järgi paigas ja täna alles avastasin et mustusekihi all on see O I T tähis ka.

Postitatud: 12.04.2008 21:22 01
Postitas truumu
Mr.Spurway.Cooke kirjutas:a mis krdi kriips see on mis on sellest O I T natuke eespool ja pealevaadates näha ... selle kriipsu kohapealt on üks hammas ka puudu.

mul oli selle järgi paigas ja täna alles avastasin et mustusekihi all on see O I T tähis ka.
Enne OT-d on süütemomendi märk

Postitatud: 12.04.2008 22:13 29
Postitas Mr.Spurway.Cooke
Enne OT-d on süütemomendi märk[/quote]

misjaoks toda kasutatakse ja kuidas?

Postitatud: 12.04.2008 22:15 07
Postitas Mr.Spurway.Cooke
Enne OT-d on süütemomendi märk[/quote]

misjaoks toda kasutatakse ja kuidas?

ühesõnaga on mul siis rihm ühe hamba jagu paigast ära.