28. leht 40-st

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.11.2014 13:22 36
Postitas arnis
Jah, laiad rehvid on takistuseks.
Diisli puhul ma informeeriks, et suur osa kütusest läheb selle standardse vajaliku
energia nivoo peale (tuuletakistus+veeretakistus). Diislit väga ei huvita, kas
kiirendad vaikselt või kiirendad reipalt. Lisaks nivoost väljub külmad esimesed
kilomeetrid ja start-stop liikluse puhul piduriklotsidesse kulutatud kütus.
Mul siin üks kohalik armastab mõlemat sõidustiili, nii memmelist liikumist
kui ka agressiivset 3.0d vajutamist. Kulu erinevus sadade kilomeetrite peale
kokku ei erine märgatavalt, vast 10% piires. Küll peaksin mainima, et agressiivse
stiili puhul ta siiski ei kuritarvita pidurit, vaid laseb võimalikult palju kineetilisel
energial edasi viia.

Muideks, kui oled diagnostiku juures käinud, milline on kõige halvema pihusti näit
kohapeal tiksudes ja ka väiksemal kiirendamisel/koormusel?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.11.2014 14:21 26
Postitas pancho villa
Donald kirjutas:Sul on siis auto väga katki, sest osad panevad sama autoga 6 liitrit sajale. :roll:
oleks väga tänulik enam, kui suusõnalise tõestuse eest sellele, minu e38 730d oli vist väga katki, kuna kõige ökonoomseim paagitäis oli kölnist poola kiirteele kiirusehoidja 110kmh peale 6.6 sajale, tallinnas 16" talveratastega 10 sajale ja 19" suveratastega 11. küll olen tähele pannud, et kümneka kaupa tankides ning arvutinäidu järgi kütusekuluga kelkides võivad teooriad faktidest erineda kardinaalselt..

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.11.2014 15:06 22
Postitas arnis
Krimm-Harjumaa 99' 530d eeskujulikud tingimused (ilm, 15" kitsad kulunud rehvid) alla 4,5l/100km tankla paberite järgi, pardaarvuti näitas 0,15 mööda.
Auto ja rehvid ääreni täis, kiirus tihti 110 kandis.

Kõige õigem on õigeks kuluks võtta kõige väiksem saavutatud number, sinna tuleb vabatahtlikult
liita halvad omadused (ebasoodne ilm, halb tee, laiad rehvid) ja kõik mis läheb üle, on "katkine auto".
Miks nii? Sest mootor on mootor ja paremaid ning halvemaid kui stock tehasest välja ei lastud,
küll aga lähevad asjad ainult halvemaks :D (ärme räägi siin mikropeensustest nagu liblikklapid).

Ahjaa, faktoreid on meeletult, ärge unustage ära rehvide veeretakistust (isegi samasuguste mõõtude puhul).
Üks liiter ekstra on täiesti arvetatav (räägin maanteest).

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.11.2014 15:27 31
Postitas Mart_L
pancho villa kirjutas:
Donald kirjutas:Sul on siis auto väga katki, sest osad panevad sama autoga 6 liitrit sajale. :roll:
oleks väga tänulik enam, kui suusõnalise tõestuse eest sellele, minu e38 730d oli vist väga katki, kuna kõige ökonoomseim paagitäis oli kölnist poola kiirteele kiirusehoidja 110kmh peale 6.6 sajale, tallinnas 16" talveratastega 10 sajale ja 19" suveratastega 11. küll olen tähele pannud, et kümneka kaupa tankides ning arvutinäidu järgi kütusekuluga kelkides võivad teooriad faktidest erineda kardinaalselt..
Arvan, et nüüd tehakse sind küll foorumi häbiplekiks. Kuidas sa julgesid sellise kütusekuluga sõita ja veel sellist ausat ja tõetruud postitust siia teemasse teha :mrgreen: Aga teemasse, siis minu X5 keskmine kütusekulu on suvel 9.0 - 9.3L sajale (19"rattad) ja talvel 9.8 (18"rattad). Seda siis ligikaudu 70% maantee ja 30% kõike muud kuumaastiku, sealhulgas linn.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 24.11.2014 15:45 30
Postitas Ma®tin
Lehe alguses näeme, et Kuno mahlapaki ja kepikasti combo võtab Compacti peal 6,7.
Usun, et see 80kkm sõitnud pill on tehniliselt paremas korras, kui enamike kolmeliitrised viiekad ja seitsmekad siin, mis väidetavalt sama kuluga suht puhast linna siin sõidavad. Kõik vähegi reaalsustajuga 530d/730d atm omanikud arvestavad oma linnakuluks ~10l/100km.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 25.11.2014 16:35 17
Postitas karlhobe
Raas kirjutas:E36 328i sedaan manuaal. Tartu.

Praeguste temperatuuridega lühikesed otsad (<3 km) külma mootoriga 14-17L/100km, olenevalt jala raskusest.
Sooja mootoriga kukub kütusekulu kolinal. Suvel sama marsruut kuskil 11-13L/100km.
See suvi proovisin veel ka eriti agressiivset sõitu linnas: Esimesena foori tagant või ristmikult kummivilinal ja vähemalt 1. käik tühjaks, seejärel ruttu 5. käik. Järgmise ristmikuni pidurdasin mootoriga. Selle lühikese, 20min "siia-sinna läbi linna" paugutamise kulu jäi alla 12L/100km.

Maanteel suvel üle 8L/100km saamiseks tuleb tublisti vaeva näha, tavaliselt on 7.4-7.5 L/100km. Ökorekord Jõgeva-Tartu mitu korda 6.5L/100km. Talvekatega maanteel pole veel mõõtnud.

Need on enam-vähem täpseks timmitud OBC näidud. Rohkem numbreid hetkel pähe ei tule.
Väiksemas linnas sõites (lühikesed otsad, külmkäivitused) peab tõesti arvestama linnas ca 15l sajale. See ei ole enam üldse üllatus mulle, kuna isegi tutikas Seat Leon 1,4 TSI võttis samamoodi sõites kevadel ca 11 sajale. Ei ole eriti raske jalaga kuid ei jää ka kellelegi jalgu otseselt.

Et niisama tühi postitus poleks, siis viimase ajaga kogenunud info Bmwdega veel oma kogemuse põhjal OBC järgi mnt sõit Tartu<->Tallinn:

1) E90 325iA 160kw 225/40/18 rehvidega 6,8-7,3 tavaliselt.
2) E90 320iA 110kw 215/50/17 rehvidega 6,9 (rohkem pole sõitnud)
3) E61 530dA 173kw LCI 225/50/17 rehvidega 5,9-6,2.
4) E60 525iA 170kw LCI 225/50/17 rehvidega 7,0-7,2

Kui tahta ökotada, siis tuleb osta diisel manuaal väike punn, mis ei liigu kuhugi, kuid ei võta ka mitte midagi - Pesukott 207 1,6 HDI 86kw võttis samal trassil 3,2 ja Tartu linnas ca 6 kanti. Sõidumugavus seevastu ei olnud väärt seda paari eurost säästmist :D

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 26.11.2014 10:44 41
Postitas zaruljom
e46 328 aut sedaan. 110kmh peal 2k rpm viimase käiguga.

Tartus 4km linnas töölesõit välistemperatuur -25 ja -30 vahemikus pakasega. kell 9 sinna ja kell 18 tagasi ehk liiklus pole väga tihe. s.h töötav mootor koos akende kraapimisega.
pardakomp näitas 30 sajale. ilmselt tõene, paagimeetodil mõõta ei viitsinud.
normaalsematel tingimustel võtab linnas 15 sajale kindlasti. tagasi ei hoia pedaaliga, ei näe nagu mõtet.

Maanteel püsikaga 100ga 7,5l sajale rahulik sõit teise kategooria teedel (pinnatud ja keskimiselt kurviline tee)
tln-trt olen ka saanud 6,5. möödasõite praktiliselt ei teinud. püsikiiruse laks, tõenäoliswelt oli veel tagantuul ka.

Maanteel kiirem sõit (möödasõidud kickdowniga ja nii 110-120 kellal olenevalt oludest) 8-9 sajale keskmiselt.

suvel eurotrip 4500km: keskmine 8 sajale. sisaldas linnu , kiirteid (kuni 150kmh), ummikuid. 2 inimest ja kliima sees. siledad sirged teed ja lääne euroopa parem kütus ilmselt mängisid oma rolli.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 03.12.2014 01:32 49
Postitas arnis
Tegin mujal teemas postituse, mis sobib siia paremini.
Põhineb küll vanal 97a TDSil, kuid sarnased on nad pea alati.
Number üks kütuseröövel linnas on piduripedaal.
Kui seda mitte kasutada, saab küttekulu väiksemaks kui maanteel.
Automaatkast teeb selle mittekasutamise totaalselt võimatuks.

Number kaks röövel on külm* mootor. Seda saab vähendada ainult
elektrilise plokisoojendusega või +20C garaažiga; webasto annab
minimaalse kütusesäästu. Säästab küll mootorit väga edukalt.
*alla 80*C

Number kolm röövel on liikumise kiirus, täpsemini selle puudumine.
100km/h=6l/100km
50km/h=3l/100km
10km/h= 6l/100km
8km/h= 7,5l/100km
6km/h= 10l/100km*
4km/h= 15l/100km*
2km/h= 30l/100km*
0km/h= 0,6l/tunnis*
*Automaatkastiga korrutada kahega.
Waze näitab väga hästi keskmist ummiku kiirust :)


Seda räägib teile kuller, kes on Tallinnas nii kell 4 päeval kui kell 4 öösel sõdinud.
Autoks oli TDS ja küttekulu erinevus on kolmekordne, 6-18l/100km,
aluseks on tanklatšekid ja GPS teepikkus, kokku 40 000 km kanti Tallinnat.
Kui näiteks muu õgard võtab maanteel 12, siis võib umbkaudselt aimu saada, mis juhtub
siis kui asi linna satub.

Kuna number 1 on igal juhil täiesti individuaalne, siis linna numbreid identsetel autodel
on väga lootusetu võrrelda. Üks sõidab tööle kell 5, teine kell 7 hommikul.

Gaasi tallamine diislil annab märgatavalt vähe erinevust kulus.
Järgmine kord, kui ütlete "olen vajutaja", siis pigem rääkige piduri vajutamisest,
saab paremat sotti, kuhupoole küttekulu kalduda saab :!:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 11.12.2014 22:57 39
Postitas alarh
Ökopill e36 323i. "Hollywoodis" paak kõrini ja vurama. Mäoni 90-95kmh ja Mäost Tapale 95-105kmh. Paaki 6,91 ja 125km. Maagilised 5,553l/100km.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 12.12.2014 07:07 32
Postitas Riivo
maanteekulu on päris okei

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 16.12.2014 23:29 03
Postitas J_V
BMW 728ia 1997
606,3km ja 56,53l = 9,32 l/100km, samas kompuuter näitas 8,9.
50% maantee ja 50% linn + mõned lühikesed otsad külma mootoriga.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.12.2014 01:28 30
Postitas arnis
J_V kirjutas:BMW 728ia 1997
606,3km ja 56,53l = 9,32 l/100km, samas kompuuter näitas 8,9.
50% maantee ja 50% linn + mõned lühikesed otsad külma mootoriga.
Tundub alla keskmise. Sarnase autoga klientidel vähestel on alla 10 (kompuuter),
aga enamik tiksutavad autot põhjendamatult kohapeal ka, nii et ei üllata.
Selline mootor võtab soojast peast kohapeal üle liitri tunnis, neid tunde on
sarnase 600km-se läbisõidu kohta lühikeste otsade sõitjatel mitte vähem kui 2 :lol:
Mis mõõdus rehve kasutad ja palju nendesse pumpad?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.12.2014 11:11 38
Postitas J_V
Rehvid tsipa liiga madalad - 205/55/16 ja rõhku peaks 2.5 olema.
Liiga palju pole jah kohapeal tiskunud, nii palju kui oli vaja klaase puhastada.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.12.2014 12:03 22
Postitas Ma®tin
Ehk siis sa läbisid 558.4 km, mitte 606.3km.
Arvuta nüüd uuesti

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 17.12.2014 12:16 30
Postitas Chuulo
BMW 728 2001a automaat.
Originaal rehvimõõt 215/65 R16
Keskmine REAALNEkulu 11,7/100km. Keskmine kiirus 36km/h

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 19.12.2014 21:43 04
Postitas Kaspar L
330d M57N 150kW automaat
Paak täis-tühjaks meetodil: 10,2l/100km, 100% linn
BC näitas: 9,1l/100km.
Originaal rehvimõõt (225/45R17 ees, 245/40R17 taga, nimirõhk, lamell) 40% sõitudest tipptunnil Tallinnas, kord päevas aetakse tahm torudest lahti, muidu sõidab mõistlikult.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 20.12.2014 07:26 23
Postitas Ma®tin
Tore on siin teemas reaalsustajuga inimesi ka kohata vahel :)

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 20.12.2014 17:15 02
Postitas MehisM
Bmw e91 330d 170kw manuaal.
Täispaagi meetoditega pidevalt keskmist mõõtnud ja tuleb praegusel ajal 8-9,1l/100km.
Suvel 7,5-8,7.
Viimane paak 567km 46liitrit kütet. Keskmine 8.1

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 22.12.2014 16:40 32
Postitas janek p
BMW E39 535 iA 297 km millest umbes 50 km Võru ja Viljandi linna vahel Kütuse kulu 30,92L
keskmine 10,41L.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 30.12.2014 21:37 30
Postitas Henri.
alarh kirjutas:Ökopill e36 323i. "Hollywoodis" paak kõrini ja vurama. Mäoni 90-95kmh ja Mäost Tapale 95-105kmh. Paaki 6,91 ja 125km. Maagilised 5,553l/100km.
Kas paak kõrini on nii täis, et ülevalt kütuseavast hakkab kütust paistma või tankuri esimene 'klikk'?

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 30.12.2014 21:44 00
Postitas RagnarV
Henri. kirjutas:
alarh kirjutas:Ökopill e36 323i. "Hollywoodis" paak kõrini ja vurama. Mäoni 90-95kmh ja Mäost Tapale 95-105kmh. Paaki 6,91 ja 125km. Maagilised 5,553l/100km.
Kas paak kõrini on nii täis, et ülevalt kütuseavast hakkab kütust paistma või tankuri esimene 'klikk'?
Tundub ikka väga ulmeliselt väike kulu. Eelmine e46 oli ka 323i ja maanteel 7-8l/100km. Alla selle küll mingi valemiga ei saand.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.01.2015 13:32 05
Postitas alarh
Nii, et see "lukk", mis ava ees on, on ka kütuse all. Järgneva paarikümne-saja ml korral oleks mööda tiiba bensiin alla nirisenud.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.01.2015 21:19 01
Postitas sigaelmar
Rakz kirjutas:
Henri. kirjutas:
alarh kirjutas:Ökopill e36 323i. "Hollywoodis" paak kõrini ja vurama. Mäoni 90-95kmh ja Mäost Tapale 95-105kmh. Paaki 6,91 ja 125km. Maagilised 5,553l/100km.
Kas paak kõrini on nii täis, et ülevalt kütuseavast hakkab kütust paistma või tankuri esimene 'klikk'?
Tundub ikka väga ulmeliselt väike kulu. Eelmine e46 oli ka 323i ja maanteel 7-8l/100km. Alla selle küll mingi valemiga ei saand.
Seal võib olla see vahe, et üks on manuaal ja teine automaat. Võib-olla lisaks sellele on E46 veidi raskem ka.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.01.2015 22:01 58
Postitas Heigo_K
Eks iga mehe jalg on ka erinev.
Minu rahulik on teise "piitsutamine"
Eriti naerma ajavad muidugi need V8 ja V12 mehed kes räägivad kuidas nende masinad võtavad 9-11 sajale.
E39 540 universaal atm
Rehvid 225/45/18
Talvel 17.1

E32 750
Rehvid 205/55/16
Keskmine hetkel 20

39 sai vahepeal piitsa ja vahepeal rahulikku sõitu.
32 olen suht viisakalt hetkel liigelnud.


Sõbrale sai just leedust E60 525d 6 manuaal toodud.
Tagasiteel näitas kompu mingeid ulmelisi numbreid 5l kanti+- 0,5l 100le

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.01.2015 22:19 37
Postitas arnis
Naera edasi siis :lol:
Sõbra GMC regmassiga 3,5t sõidab samasuguseid numbreid.
Kui su otsad on jalutuskäigu pikkused, siis pole vast midagi nuriseda,
peale selle, et võikski otseses mõttes jala pool kilomeetrit kõmpida.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.01.2015 22:22 18
Postitas Tauri_J
tehaseandmed on PFL 5,6 ja FL 5,2

e61 525d siis

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 04.01.2015 22:34 47
Postitas arnis
Korras diislid on haruldus, aga need on siiski olemas.
Enne kui 2 korda kõrini ei tangi ei jää uskuma :lol:

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.01.2015 00:19 18
Postitas Heigo_K
arnis kirjutas:Naera edasi siis :lol:
Sõbra GMC regmassiga 3,5t sõidab samasuguseid numbreid.
See kulu on kindlasti veel linnas tipptunniajal ja täiepasaga piitsa andes onju ? :)

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.01.2015 03:09 52
Postitas arnis
Heigo_K kirjutas:
arnis kirjutas:Naera edasi siis :lol:
Sõbra GMC regmassiga 3,5t sõidab samasuguseid numbreid.
See kulu on kindlasti veel linnas tipptunniajal ja täiepasaga piitsa andes onju ? :)
Seda pole võimalik üheaegselt teha.

Re: Kütusekulust lõplikult

Postitatud: 05.01.2015 17:14 59
Postitas janek p
Heigo_K kirjutas:
E39 540 universaal atm
Rehvid 225/45/18
Talvel 17l
Kas linna kulu?