EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas Danil523 »

Nimelt kas korras ning töötava EGR-iga TDS mootor soeneb( jõuab kuni töösoojani) kiirmini või sama moodi - vs EGR millel pime ees... Kuidas EGR mõjutab temperatuurile mootoris koormusel- suvel. Ning tiksumisel talvel - 20C...
Arvan et ka teistel oleks huvitav (kellel mõni münt mootoris)- EGR mõjust. Kas asi on ON/ OFF

Miks küsin. Ühel 525tds- Egr korduvalt proovides ise läheb lahti millal tahab ning tekib jõukadu.
Teisel 525tds- il aga vaht pole- liigub sama moodi.Ehks panen mõlemale siis pimedad: juhul kui toesoe jõuab kiiremini... Kui see egr on vajalik- siis vb katkun lahti ning parandan ära enne talve saabumist.
Kasutaja avatar
yllar21
Huviline
Postitusi: 538
Liitunud: 13.04.2009 11:03 18
Asukoht: Tallinn/Saaremaa

Re: EGR- kohta (TDS)

Postitus Postitas yllar21 »

Mingil määral võib EGR aidata soojendada natuke kiiremini, kui sõita alla 2000 pööretel. Teadupärast lüüakse klapp kinni, kui turbo rakendub (klapile vastusurve tekkimisega s.kolles turbo poolt).
Ma ei näe probleemi mootori soojenemises, töösoojaks läheb praeguste temperatuuridega 5km linnas sõiduga. Kusjuures enne töösoojaks saamist ei anna ka üle 2000 pöörde.

See, et ühel liigub klapp ebamääraselt võib olla selles, et tahab vähe puhastamist mingi tugevatoimelise lahustiga. Võib osaliselt kogu aeg lahti olla ja peaks liikuma hakkama ikka väga tugeva jõu rakendamisel.

Muidugi võiks võrdluse teha, kui suur see vahe tõenäoliselt on, aga seda võiks teha siis ühe mootori peal.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
fuse r32
Huviline
Postitusi: 91
Liitunud: 20.10.2009 21:55 26

Re: EGR- kohta (TDS)

Postitus Postitas fuse r32 »

Pilt

Uploaded with ImageShack.us

4 – Heitgaasi (EGR) tagastusklapp. Selle avanemisel juhitaksegi heitgaas sisselaske
torustikku.
5 – Jahutatud õhu klapp, juhib tegelikult läbi vahejahuti sisselasketorustikku lastavat
õhku, kuid EGR süsteemis saab selle klapi abil tekitada suuremat hõrendust sisse-
lasketorustikus ning sellega reguleerida heitgaasi kontsentratsiooni õhu hulgas.
8 – Heitgaasi jahuti, jahutab silindritesse antavat heitgaasi, et suurendada selle tihe-
dust. Heitgaasi jahutatakse jahutusvedelikuga(gaas-vedeliktüüpi soojusvaheti)
17 – Arvutijuhitav hõrendusklapp soojendatud õhu klapi juhtimiseks
18 – Arvutijuhitav hõrendusklapp heitgaasi tagastusklapi juhtimiseks
19 - Arvutijuhitav hõrendusklapp jahutatud õhu klapi juhtimiseks
22 – Jahutatud õhu klapi hõrendusega töötav ajam


Pilt

Uploaded with ImageShack.us
Need pildid ei ole bemari mootorist, vaid on üldine skeem, kuna pildid ja info on vanad siis uutematel autodel kindlasti midagi juurde tulnud.
Ma loodan et sellest pildist on aru saada, kui midagi arusamatuks jääb siis võib küsida.
Kasutaja avatar
yllar21
Huviline
Postitusi: 538
Liitunud: 13.04.2009 11:03 18
Asukoht: Tallinn/Saaremaa

Re: EGR- kohta (TDS)

Postitus Postitas yllar21 »

Kenad ilustreerivad joonised küll, aga seda heitgaasijahutit (detail 8) ei tohiks m51 mootoril olla. Tuleb toru kohe turbo väljalaskekoja juurest ja otse EGR klapini. See toru läheb ka suhteliselt kuumaks.
BMW e34 525tds 105kW & Honda CBR1000f 98kW & CBR1000rr 126kW
fuse r32
Huviline
Postitusi: 91
Liitunud: 20.10.2009 21:55 26

Re: EGR- kohta (TDS)

Postitus Postitas fuse r32 »

Ega jah, see mis on joonisel näha on juba vähe edasi arenenud EGR, aga sellest on juba ka uusi ja keerulisemaid välja mõeldud :)
Kristo_K
Huviline
Postitusi: 252
Liitunud: 30.03.2005 19:24 05
Asukoht: Tallinn/Tartu

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas Kristo_K »

Kas E39 530d EGR klapi kinni panemine jätab ka veakoode ajusse?
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4359
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas PeeterA »

Peaks jätma küll, kuna retsirkuleeritava heitgaasi kogus arvutatakse õhulugejast läbivoolava värske õhu massi põhjal. EGR klapi avamise korral suunatakse sisselaskesse tagasi heitgaase ja sel momendil on sissetõmmatava värske õhu kogus väiksem kui oleks suletud EGR klapi korral. Kui aga EGR süsteem muuta klapi labase sulgemise teel töövõimetuks, siis mootori aju püüaks endiselt klappi avada. See aga tingib ettemääratust liiga suure värske õhu koguse ja aju reageerib sellele vastavalt. Kui ma ei eksi, siis aju peaks pritsekogust vähendama sel juhul ja see peaks sõidul kah tundma andma. Veakoodi salvestumine on iseenesest mõistetav
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4359
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas PeeterA »

On su masinal üldse õhulugeja? Kataloogi järgi näitab, et E36-l tuli õhulugeja 01/1996.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas sander k »

Niipalju kui ma Dis-iga egr olen uurinud siis on jäänud mulje et egr avamisega antakse tavapärasest suurem pritsekogus, ja selle seadistamise võimalus ka olemas. Egr pimedaks tegemisel peaks ajust ka ära disablima.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4359
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas PeeterA »

Huvitav...ma DIS-s vähemalt "service functions" alt DDE2.2 jaoks küll sellist parameetrit EGR seadistamiseks leidnud pole. Samas DDE3.0 ja DDE4.0 on värske õhu ja EGR suhte(-85 kuni +85) seadmise võimalus küll.

Samas pole viitsinud katsetada kah, mis tegelikult juhtuma hakkab, kui klapilt vaakumvoolik ära võtta ning pimedaks teha.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas sander k »

DDE 2.1 oli olemas service functioni all. Minu meelest oli DDE 2.2 ka midagi seal, aga ei mäleta täpselt. DDE2.2 oli adaptationite all.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Kasutaja avatar
sander k
Huviline
Postitusi: 1578
Liitunud: 02.07.2007 17:26 44
Asukoht: Tartu

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas sander k »

Tühikäik läheb ehk veidi ebaühtlasemaks kui ajust välja ei kirjuta seda. Seda ma enam ei mäleta kas DDE2.2 lasi panna ilma egr-ita varianti. DDE2.1 laso küll.
e32 750i & IX35 & A6 4F & Jeep GC
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4359
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas PeeterA »

EGR'i täielikult deaktiveerida ei saagi minuteada. Ajust seda kontrollprotseduuri välja rookida vaevalt keegi oskab. EGR tagasi suunatud heitgaaside kogus arvutatakse kaudselt õhulugeja näidu põhjal. Kui EGR on näiteks avatud, siis värsket õhku võetakse ka vähem sisse. Ajusse on õhukoguse arvestuslikud piirid programmeeritud - nii kinnise kui ka lahtise EGR korral. Kui need ületatakse(näit. maha roogitud EGR korral), siis lähebki aju avariireziimi. DIS'is oli mingi parameeter EGR'i ja värske õhu koguse balansi seadmiseks, kuid ma arvan, et täielikult kinni pandud EGR'i ta ajule talutavaks ikkagi ei tee.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
Danil523
Huviline
Postitusi: 1721
Liitunud: 30.12.2004 12:52 38
Asukoht: Saue

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas Danil523 »

Proovisin mitu korda juba- ega suurt vahet pole: kas mündiga või ilma. asi vist ikka ökom ilma mündita- vähemalt kõhutunne ütleb.(hommikuti on sumpast õhk puhtam pütist)

Mis funktsioon on EGR teisel voolikul- see teine klapp-- egr peal? Mul see üldse puudub- teisel TDS-il läheb kusagile mootori ette - sisse (seal kus kett on). Kas panna sinna pime ette või las ta olla?

Ehk kedagi huvitab- tehtud katsetused mitme TDS/ TDSA kallal...
-Õhukulu mõõtja lahti ühendades kaob minek üldse ära.... ca max 80kw
-Map andur lahti ühendades ei toimu midagi
-Map vooliku lahti ühendades on turbo ära
-temp anduri ära kiskudes on süüde varasem ning suurem küttekugus- eriti 99a uuemal pumbal-ajul.
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas TimoA »

krt. ma ühendasin enda masinal EGS ise vabatahtlikult lahti. EGR viga küll sees, aga auto ise on tunduvalt erksam. Mitte ei poo hinge kinni.

Vaata pigem et sul kõik vastavad augud on kinni, mis võisid tekkida selle egr systeemi eemaldamisel.

Niipalju kui mina tean välismaa foorumitest, siis mehed võtavad neid süsteeme täiesti maha, ja panevad augud kinni. Et ta sisse laset nii täis ei tahmaks, ja auto erksam oleks.

Ma muidugi ei tea mis aasta auto sul on, aga vaevalt et EURO 4 nõuetega juba. Siis peaks sul ka mootori tule põlema lööma....

Hea meelega viskaks pilgu peale, et mis moodi sul see asi seal tehtud on.
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas TimoA »

oled sa arvutiga vaadanud, mis teema selle õhulugejaga on. et kas ta näitab sulle ikka õigeid asju jne.
Õhukogused jms.

Eks seal annaks LIVEs vaadat nii mõndagi. Ma usun et seal on miskit lihtsalt puud, või ikka vale signaal kuksilt jne jne.
Robska
Huviline
Postitusi: 789
Liitunud: 16.12.2007 18:22 16

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas Robska »

Danil523 kirjutas:
Ehk kedagi huvitab- tehtud katsetused mitme TDS/ TDSA kallal...
-Õhukulu mõõtja lahti ühendades kaob minek üldse ära.... ca max 80kw
-Map andur lahti ühendades ei toimu midagi
-Map vooliku lahti ühendades on turbo ära
-temp anduri ära kiskudes on süüde varasem ning suurem küttekugus- eriti 99a uuemal pumbal-ajul.
Hmm, kui ma enda autol õhukulu lugeja ära vahetasin siis miski HIRM suurt vahet küll ei tundnud, vahe oli olemas,just madalatel pööretel. B-varuosa, võibolla selles jama? Nüüdseks see jälle kutu vist( võibolla proovida puhastada?) .

Aga siuke küsimus ka ,et kuidas seda EGR kontrollida saab. Tean,et sellest juttu olnud,aga ei leidnud otsingust.
TimoA
Huviline
Postitusi: 770
Liitunud: 28.04.2004 15:54 34
Asukoht: tallinn

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas TimoA »

kõigepealt vaata kas EGR-ile tuleb vaakum peale.
Kui tuleb, siis kontrolli kas klapp liigub või ei.
Tyhikäigul, peaks klapp lahti olema. gaasi vajutades peaks kinni minema.
Kasutaja avatar
Tarmo_N
Huviline
Postitusi: 1257
Liitunud: 28.05.2006 15:55 53
Telefon: 51975325
Asukoht: heinola-viljandi.

Re: EGR mõju mootori soojenemisele (TDS)

Postitus Postitas Tarmo_N »

530d möjub küll päris oluliselt soojenemisele kui egr töökorras.samas tegin minagi 2,5tds mootoril asja pimedaks.auto vähe erksam.3,0d pole mingit vahet märgata kas asi töötab või mitte,välja arvatud soojenemisele.vastus danil küsimusele miks on uuematel 2voolikuga egr klapp on see et kollektori poolne voolik viib ära öli mis tömmatakse klappi sisse ja rikub ära diagframa mis tömbab egr lahti.vöib olla on tal ka mingi teine otstarve,vähendada karteris olevat survet ehkki ma nats kahtlen selles.2,5tds pole ma soojenemisele mingit möju märganud kas töötab või ei.2.5tds läheb niigi kiiresti soojaks vörreldes 3,0d ga.2,5tds käib talvel 10min tühikäiku ja seier keskel,3,0d ei lähe tühikäigul ilma webastota mingil juhul soojaks.
powered by bmw e39 530d touring ja e34 525tds touring.
minu bmwde ajalugu e12>e21>e28>e30>e34>e39.
Vasta