Keretüüpide erinevused
- Kristina5
- Klubiliige EKBK
- Postitusi: 482
- Liitunud: 21.04.2008 23:39 41
- Peamine sõiduk: BMW E34 525i 1988
Keretüüpide erinevused
Tere,
mis on põhilised erinevused kabrioleti ja näiteks tavalise sedaani vahel. Mind just huvitab, mis erinevused on kere konstruktsioonidel ja materjalidel. Võite rääkida just näiteks vanemate BMW-de põhjal, mõtlen just E36, E30 ja näiteks ka E46. Eriti huvitaks mind just, et mismoodi siis saavutatakse see kerejäikus neil. Kas kasutatakse raame? Paksemat teraslehte kere puhul? Mismoodi oled sa kaitstud, kui nt auto käib üle katuse, kas esiklaasi raam on tugevdatud mingit moodi? Kõik arutelu väga oodatud..
mis on põhilised erinevused kabrioleti ja näiteks tavalise sedaani vahel. Mind just huvitab, mis erinevused on kere konstruktsioonidel ja materjalidel. Võite rääkida just näiteks vanemate BMW-de põhjal, mõtlen just E36, E30 ja näiteks ka E46. Eriti huvitaks mind just, et mismoodi siis saavutatakse see kerejäikus neil. Kas kasutatakse raame? Paksemat teraslehte kere puhul? Mismoodi oled sa kaitstud, kui nt auto käib üle katuse, kas esiklaasi raam on tugevdatud mingit moodi? Kõik arutelu väga oodatud..
E34 525i '88 ja E34 540i 94 ja E36 325i cabrio 93
Re: Keretüüpide erinevused
Mis, kas on plaan ise miskit cabriot ehitama hakata, et selline küsimus?
Re: Keretüüpide erinevused
Arvatavasti jäävad need küsimused siin pikaks ajaks vastamata, sest ma ei usu, et paljud on kokku puutunud täesti tühjaks visatud cabrio ja sedaaniga nt.
Kui loogiliselt mõelda, siis enamus uued autod (cabriod just) on mitusada kilo raskemad kui näiteks coupe variandid, seega pannakse struktuurilisi elemente ikka kõvasti juurde või siis mängitakse materjalidega ( eriti just esiklaasi püstakuga, sest sinna ei ole ju võimalik mingisugust lisaaretust teha).
Kui on plaanis midagi sellist ehitama hakata, siis lihtsam soovitus on otsida tehase cabrio mitte ise seda aretama hakata. Peaks ju veel liikvel olema. Säästab ennast nii peavalust kui ka suurematest väljaminekutest (tavaliselt kipub see nii minema, kui tahad korralikult teha).
Kui loogiliselt mõelda, siis enamus uued autod (cabriod just) on mitusada kilo raskemad kui näiteks coupe variandid, seega pannakse struktuurilisi elemente ikka kõvasti juurde või siis mängitakse materjalidega ( eriti just esiklaasi püstakuga, sest sinna ei ole ju võimalik mingisugust lisaaretust teha).
Kui on plaanis midagi sellist ehitama hakata, siis lihtsam soovitus on otsida tehase cabrio mitte ise seda aretama hakata. Peaks ju veel liikvel olema. Säästab ennast nii peavalust kui ka suurematest väljaminekutest (tavaliselt kipub see nii minema, kui tahad korralikult teha).
- Kristina5
- Klubiliige EKBK
- Postitusi: 482
- Liitunud: 21.04.2008 23:39 41
- Peamine sõiduk: BMW E34 525i 1988
Re: Keretüüpide erinevused
Ei ei :)
Ma just mõtlesingi, et võibolla on keegi kabrioletti paljaks võtnud niiöelda. Sedaane, touringuid jne olen ka ise kümneid 'paljastena' näinud, kahjuks pole aga kabriolette näinud sellisena. Aga pole hullu kui ka vastamata jääb, eks peab ise uurima ja puurima. Ostma ma ei hakka ja neid on tõesti väga palju saadaval :)
Ja kahjuks ma ei saanud hästi aru mida sa selle esiklaasi teema kohta öelda püüdsid? Võibolla seletaksid.
Kristina
Ma just mõtlesingi, et võibolla on keegi kabrioletti paljaks võtnud niiöelda. Sedaane, touringuid jne olen ka ise kümneid 'paljastena' näinud, kahjuks pole aga kabriolette näinud sellisena. Aga pole hullu kui ka vastamata jääb, eks peab ise uurima ja puurima. Ostma ma ei hakka ja neid on tõesti väga palju saadaval :)
Ja kahjuks ma ei saanud hästi aru mida sa selle esiklaasi teema kohta öelda püüdsid? Võibolla seletaksid.
Kristina
E34 525i '88 ja E34 540i 94 ja E36 325i cabrio 93
Re: Keretüüpide erinevused
Esiklaasi püstaku all mõtlesin siis raami, millega esiklaas ees on. Raam peab olema piisavalt tugev, et just "üle katuse käies" kogu esiklaas kohe nagu paber sülle ei kukuks. Kuna sinna on suht raske mingeid talasid teha nii, et asi jääks ka kaubandusliku välimusega, siis tuleb mängida materjalidega (sulamitega). Tehakse piisava tugevuse ja muude näitajatega raamid, et asi oleks stabiilne/jäik jne.Kristina5 kirjutas:Ei ei
Ma just mõtlesingi, et võibolla on keegi kabrioletti paljaks võtnud niiöelda. Sedaane, touringuid jne olen ka ise kümneid 'paljastena' näinud, kahjuks pole aga kabriolette näinud sellisena. Aga pole hullu kui ka vastamata jääb, eks peab ise uurima ja puurima. Ostma ma ei hakka ja neid on tõesti väga palju saadaval
Ja kahjuks ma ei saanud hästi aru mida sa selle esiklaasi teema kohta öelda püüdsid? Võibolla seletaksid.
Kristina
Re: Keretüüpide erinevused
E30 kabriol(ilmselt ka teistel) on hulk tugevdusi üle kere mida teistel mudelitel ei leia, lisatugevdused lansekatest tagaotsani- ka esiaknaraamil ja küljekarpidel lisatugevdused. Lihtsamini nähtav vahe tavaautoga on nii seest kui väljast massiivsemad küljekarbid. Audi kabrioletil kasutusel jäikuse suurendamiseks topeltpõhi mistõttu ka arvatavasti ei pakutud seda tehase poolt neliveolisena.
Lisatugevdusi vajab ka universaalkerega autode tagaosa, kuna puudub põikijäikust andev tagumine aknalaud. Neist hoolimata näinud mitmetel E30 touringutel mõrasid C-piilaris akna alumises nurgas.
Lisatugevdusi vajab ka universaalkerega autode tagaosa, kuna puudub põikijäikust andev tagumine aknalaud. Neist hoolimata näinud mitmetel E30 touringutel mõrasid C-piilaris akna alumises nurgas.
- Kristina5
- Klubiliige EKBK
- Postitusi: 482
- Liitunud: 21.04.2008 23:39 41
- Peamine sõiduk: BMW E34 525i 1988
Re: Keretüüpide erinevused
Tänud, just sellist infot vaja oligi :)
E34 525i '88 ja E34 540i 94 ja E36 325i cabrio 93