kuidas oleks kõige mõttekam pigistada 325i motot

Üldised arutelud ning näpunäited
BMW325i
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 10.04.2005 22:49 55
Asukoht: Võru

kuidas oleks kõige mõttekam pigistada 325i motot

Postitus Postitas BMW325i »

nii siis, tahaks natu oma auto motole jõudu lisada
aga kuidas seda kõige parem teha oleks, milliseid vidinaid vaja läheb ja
palju hinnad neil vidinatel oleks? turbot ja nitrot ei taha esialgu veel, et nagu sportnukkvõll jne vidinatest siis???

autoks siis 325i. 2,5. e30. 86a. r6. 126kw
VIN-kood WBAAB310701774929

ette tänades!!!
penapump :S
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

vea mõne kohaliku tjuunija juurde - miinus 10 hj saab kindlasti :D
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Eruc
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 28.10.2004 22:36 06
Asukoht: Keila-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eruc »

Aare kirjutas:vea mõne kohaliku tjuunija juurde - miinus 10 hj saab kindlasti :D
Või siis õiges kohas +250kw
Aare tõsiselt on kopp ees sinu targutamistest. Sa pole kõiketeadja ja isegi viisakale küsimusele PS-s ei vaevu sa vastama. Hoia oma mokk maas ja selliste postitustega mine omadega ausalt metsa. See ,et kolmepoolene on ainukene mootor ehitamiseks jäta ka oma teada. Üle 500hj 325 mootorist pole teab mis kunst ning seda tunduvalt väiksema eelarvega mida sa oma 535 jaoks peaksid kulutama et sama tulemus kätte saada.
Ivar
Tanel_P
Huviline
Postitusi: 1759
Liitunud: 07.08.2004 21:07 40
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tanel_P »

Ah jumal küll, selliseid teemasid on juba sitaks olnud, kasuta otsingut ja leiad hulgaliselt "kvaliteetseid" soovitusi. :evil:
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Silweri teema on vast kõige parem näide selle kohta kuidas -10hp tuuningut teha :)
patrik
Huviline
Postitusi: 4587
Liitunud: 19.01.2003 20:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kuma tee 8, Peetri
Kontakt:

Postitus Postitas patrik »

Silweri teema on vast kõige parem näide selle kohta kuidas -10hp tuuningut teha
jah,
niikaua kui kvaliteetset tervikut kokku ei pane siis -10hj garanteeritud
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Eruc kirjutas:
Aare kirjutas:vea mõne kohaliku tjuunija juurde - miinus 10 hj saab kindlasti :D
Või siis õiges kohas +250kw
Aare tõsiselt on kopp ees sinu targutamistest. Sa pole kõiketeadja ja isegi viisakale küsimusele PS-s ei vaevu sa vastama. Hoia oma mokk maas ja selliste postitustega mine omadega ausalt metsa. See ,et kolmepoolene on ainukene mootor ehitamiseks jäta ka oma teada. Üle 500hj 325 mootorist pole teab mis kunst ning seda tunduvalt väiksema eelarvega mida sa oma 535 jaoks peaksid kulutama et sama tulemus kätte saada.
Ivar
Sinu postitus on kah piisavalt nõme...

Aga teemasse kah tiba. 2,7 ehitamine on suht odav ja lihtsate vahenditega teostatav. Võimsust vähemaks kah ei tohiks jääda...
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Eruc
Huviline
Postitusi: 26
Liitunud: 28.10.2004 22:36 06
Asukoht: Keila-Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eruc »

Silwer kirjutas:
Sinu postitus on kah piisavalt nõme...
Mis minu postituses nõmedat on?
See ,et ma ainukesena julgen midagi vastu vaielda AARE-le?
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

See: "Üle 500hj 325 mootorist pole teab mis kunst ning seda tunduvalt väiksema eelarvega mida sa oma 535 jaoks peaksid kulutama et sama tulemus kätte saada."

Ja kui tahad seda väidet tõestada siis PS abiks, siin on juba piisavalt topicu välist juttu.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Re: kuidas oleks kõige mõttekam pigistada 325i motot

Postitus Postitas Charly »

BMW325i kirjutas:nii siis, tahaks natu oma auto motole jõudu lisada
aga kuidas seda kõige parem teha oleks,

autoks siis 325i. 2,5. e30. 86a. r6. 126kw
VIN-kood WBAAB310701774929

ette tänades!!!
Tee mootorile kap remont, saad päris mitukümend hobujõudu juurde...
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Kasutaja avatar
meph
Huviline
Postitusi: 3271
Liitunud: 07.08.2003 03:16 05
Peamine sõiduk: BMW 320Ci E92
Telefon: 5140229
Asukoht: Tallinn, Kesklinn
Kontakt:

Postitus Postitas meph »

Mina sain kapremondiga praeguse seisuga 9hp ja 12nm juurde :)
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

meph kirjutas:Mina sain kapremondiga praeguse seisuga 9hp ja 12nm juurde :)
Sinu mootorile ei tehtud kap remonti.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
BMW325i
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 10.04.2005 22:49 55
Asukoht: Võru

Postitus Postitas BMW325i »

kapprem. on niikuinii tulemas aga tahaks midagi modida kah, et veel natu juurde saada ja siis veel ja siis veel ja otsingust midagi konkreetset ei leidnud ...teema hakkab küll hästi aga siis kisub läbuks käes ära :(

kõik räägiva, et selline ja selline nukkvõll ja selline väntvõll jne.
aga kust neid saab ja palju need maksavad sis? mingit vana/kasutatud juppi küll ei tahaks sisse panna kui juba tegemisex läheb.
penapump :S
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Enamik juppe on võimalik Sauelt hankida. Saaled ja muu kulumaterial tasuks Aavest või UM-ist osta.

Kõige lihtsam oleks vast teha järgmine:

1) 2,7E vänt või 2,4TD vänt (81mm)
2) 2,7/2,0/2,3 kepsud (130mm)
3) 325i 8,8:1 või 325i 9,7:1 kolbid
plokist -2mm
reguleeritav nukaratas
tiba kangem nukk ei tee kah halba aga siis oleks ka vaja juba vastavat softimuudatust.

Surveaste peaks sel juhul tulema (olenevalt mis kolbi kasutad):
1) 325i 9,7:1 = 10,41
2) 325i 8,8:1 = 9,44
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Teema algatajale asjast ka: arvestades neid teadmisi, mis Sinu postidest välja paistavad (palun mitte solvuda) ei soovita sellise asjaga ise tegelema hakata. Liiga keeruline ja oht valesid asju osta.

Kui vana mootor on norm korras, siis hoia korras ja sõida sellega. Kiirenduse lisa suhteliselt odava hinnaga (küll lärmi ja kütusekulu arvelt) saab nt kõrgema peaülekandega.

Arvestades seda, mida vabalthingava bmw mootoriga Eestis teha mõistetakse, ei ole mõtet liigselt vaeva näha, see läheb maksma suurusjärgus 10-20 tuhat+jupid ja efekt on marginaalne.

Kui raha rohkem on, siis kirutud teema, et töömahule asendajat pole. Eruc võib tatti pritsida, aga 10 000 krooni 2.5st eest 200+ hj ja 300+Nm ei saa üheski tuuningfirmas. Ehk asendada 2.5 3.5-ga. Kujuta ette olukorda, et 3.5 mootoril on tühikäigul rohkem jõudu kui peeneks aetud 2.5-l :cool:

Kui raha veel rohkem on, siis lasta ehitada turboauto.

Mis puudutab seda haukumist eespool "õigest" ja "250 lisajõust", siis kindlasti ei tee seda kodugaraazis amatöörioskuste ja keskmise Eesti palga eest.

Jõudu :)
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
marx
Huviline
Postitusi: 202
Liitunud: 02.10.2003 10:49 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas marx »

Ja keegi autoriteet ütles siin kunagi, et vabalthingava mootori modimine on raha põletamine....
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Jajah, aga toimivat turboprojekti alla 100 000 nagu ei saa ja kõigil pole seda raha lihtsalt võtta. On näiteks 20 000 või 10 000. Kas siis peab asja katki jätma?

Need igasugu kompunnid romula turbo, seeriakompuutri, stock pihustite, iseviilitud seeria valukolbidega jne on alguses näiliselt odavad, kuid tavaliselt ei toimi õieti ja pauk kipub ka kergesti tulema.

Kõige parema kw/eek suhtega vahend mõnikord paarutamiseks on nitrosüsteem, odavamad maksavad 7000 kanti ja lisa on nii dünol kui sõiteks ikka kõvasti tunda. Mina tegin selle lolluse, et ostsin kalli EFI mootori dry süsteemi, mis vajab ikkagi suuremaid pihusteid, oleks pidanud ostma poole odavama wet'i, surveregulaatori ja paar lisavidinat ja krutid 150 lisajõudu välja nagu nalja. Lihtsalt 7-10 tuhande eest sellist lisajõudu ei paku ükski firma ega imevahend.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Andry
Huviline
Postitusi: 299
Liitunud: 03.10.2002 10:13 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andry »

tee 2,7i eriti kui sa nagunii hakkad mootori kapremi tegema.
See on alustuseks hea küll.
E30 forever
BMW325i
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 10.04.2005 22:49 55
Asukoht: Võru

Postitus Postitas BMW325i »

Aare kirjutas:Teema algatajale asjast ka: arvestades neid teadmisi, mis Sinu postidest välja paistavad (palun mitte solvuda) ei soovita sellise asjaga ise tegelema hakata. Liiga keeruline ja oht valesid asju osta.

Kui vana mootor on norm korras, siis hoia korras ja sõida sellega. Kiirenduse lisa suhteliselt odava hinnaga (küll lärmi ja kütusekulu arvelt) saab nt kõrgema peaülekandega.

Arvestades seda, mida vabalthingava bmw mootoriga Eestis teha mõistetakse, ei ole mõtet liigselt vaeva näha, see läheb maksma suurusjärgus 10-20 tuhat+jupid ja efekt on marginaalne.

Kui raha rohkem on, siis kirutud teema, et töömahule asendajat pole. Eruc võib tatti pritsida, aga 10 000 krooni 2.5st eest 200+ hj ja 300+Nm ei saa üheski tuuningfirmas. Ehk asendada 2.5 3.5-ga. Kujuta ette olukorda, et 3.5 mootoril on tühikäigul rohkem jõudu kui peeneks aetud 2.5-l :cool:

Kui raha veel rohkem on, siis lasta ehitada turboauto.

Mis puudutab seda haukumist eespool "õigest" ja "250 lisajõust", siis kindlasti ei tee seda kodugaraazis amatöörioskuste ja keskmise Eesti palga eest.

Jõudu :)
sinu teoria on väga nõrk minu praktika juures
penapump :S
Kasutaja avatar
v20se
Huviline
Postitusi: 18
Liitunud: 13.09.2003 14:33 32

Postitus Postitas v20se »

Silwer kirjutas:Kõige lihtsam oleks vast teha järgmine:
1) 2,7E vänt või 2,4TD vänt (81mm)
2) 2,7/2,0/2,3 kepsud (130mm)
3) 325i 8,8:1 või 325i 9,7:1 kolbid
plokist -2mm
reguleeritav nukaratas
Millise hinnaga tuleks sellise töö ettevõtmisel arvestadada?
pruugitud vänt, kepsud Sauelt?
nukaratas?
tihendid, saaled, poldid?
ploki lihvimine?
Palju sellise asja tegemine aega võtab (palju tuleks tööraha arvestada?)
Kas üle 10 aasta vanal mootoril peaks laskma klapid & pesad ka üle käia? Palju see võib maksma minna?

Ilmselt on seda võimalik uurida ka otse tegijate juurde minnes ja varuosapoode mööda kolades, aga kuna siin paljud juba sellise tee läbi on käinud, äkki panete umbkaudse hinnaklassigi? 5K projekt? 10K? 15K?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

"BMW325i
sinu teoria on väga nõrk minu praktika juures
:shock:

siis sa vast nii elementaarseid asju siin ei küsiks, vaid ehitaks või oleks ammu juba valmis ;)
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

v20se kirjutas:
Silwer kirjutas:Kõige lihtsam oleks vast teha järgmine:
1) 2,7E vänt või 2,4TD vänt (81mm)
2) 2,7/2,0/2,3 kepsud (130mm)
3) 325i 8,8:1 või 325i 9,7:1 kolbid
plokist -2mm
reguleeritav nukaratas
Millise hinnaga tuleks sellise töö ettevõtmisel arvestadada?
pruugitud vänt, kepsud Sauelt?
nukaratas?
tihendid, saaled, poldid?
ploki lihvimine?
Palju sellise asja tegemine aega võtab (palju tuleks tööraha arvestada?)
Kas üle 10 aasta vanal mootoril peaks laskma klapid & pesad ka üle käia? Palju see võib maksma minna?

Ilmselt on seda võimalik uurida ka otse tegijate juurde minnes ja varuosapoode mööda kolades, aga kuna siin paljud juba sellise tee läbi on käinud, äkki panete umbkaudse hinnaklassigi? 5K projekt? 10K? 15K?
Kõik oleneb, saab ehitada u. 7 tuhande eest aga samas ei ole ka 30 tuhande kulutamine sinna üldsegi mitte keeruline. Arvesta 15tuhat ja hästi kombineerides peaksid kuidagi-moodi hakkama saama.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
BMW325i
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 10.04.2005 22:49 55
Asukoht: Võru

Postitus Postitas BMW325i »

põhimõtteliselt on treipingid, freespingid, lihvpingid ja isegi plokki puurimise pink olemas ja koos spetsialistiga veel :cool:
siin foorumis jäi muidu ka üks plokk silma mis on juba madalamax freesitud ainuke jama on selle siia saamisega(võrru) siis on olemas diisli vänt, 2,3se kepsud, plokikaas, mis siis hetkel treiali käes ja 0 EEKi tegemine ;) ühesõnaga ei pea ma treialile mitte pennigi maksma kui miskit vaja -->teene, teene vastu<-- :cool: nüüd veel siis vaja plokk, 9,7:1 kolvid ja reg.nukaratas

teen teise mootori..vanaga kärutan veel veidi ringi
penapump :S
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Nende kepsudega on nii, et spetsiaalselt midagi taga otsida pole vaja - M20-l on vaid kahte sorti kepse

135 mm ehk pikad kepsud - ainult 2.5 mootor
130 mm ehk lühikesed - kõik ülejäänud kuuesed mootorid k.a diisel.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Kepse on küll kahte erinevat pikkust aga mitut erinevat kaalu.
Hea oleks kui saaksid kõik ühe ja sama mootori kepsud. Samuti on kepsudel erinevad värvikoodid.

Kaalu erinevus ühepikkustel, kuid erinevate mootorite kepsudel võib olla u. 30g.
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Tegelikult oleks võimalik ka turbo diisli juppe kasutades mingi madalal rõhul töötav turbo masin ehitada. Ei tohiks eriti kulukas ka olla kui ise teed.
Kasutaja avatar
Silwer
Huviline
Postitusi: 3459
Liitunud: 23.12.2003 15:36 10
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Odavam on kohe osta turboga auto... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo & BMW X3 F25 xDrive20d & BMW E46 S54B32 + M SMG & BMW X7 G07 Pure Excellence
BMW325i
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 10.04.2005 22:49 55
Asukoht: Võru

Postitus Postitas BMW325i »

Silwer kirjutas:Kepse on küll kahte erinevat pikkust aga mitut erinevat kaalu.
Hea oleks kui saaksid kõik ühe ja sama mootori kepsud. Samuti on kepsudel erinevad värvikoodid.

Kaalu erinevus ühepikkustel, kuid erinevate mootorite kepsudel võib olla u. 30g.
nii nii kappan siis homme poodi kaalu ja värvikoode uurima

TÄNUD!
penapump :S
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Tom kirjutas:Tegelikult oleks võimalik ka turbo diisli juppe kasutades mingi madalal rõhul töötav turbo masin ehitada. Ei tohiks eriti kulukas ka olla kui ise teed.
Diisli turbod on nii väikesed, et sobiks heal juhul 1,5 bensumootorile.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
xeon
Huviline
Postitusi: 63
Liitunud: 12.03.2004 10:33 32
Asukoht: aseri
Kontakt:

Postitus Postitas xeon »

vaadata mis diisli turbo....jossi oma on su pea suurune..aga kui arvesta seda et 2,4 d mootor 0n 63 kw ja 2,4 td on 85 kw siis paarkümend kw saaks juurde!!!aga see oleks natuke keeruline kõik ära arvestada!!!
võib olla mitte.aga see proekti tulemust tahaks näha!
324td ....hea asi:) eriti touring
Vasta