Mootoriga pidurdamine

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
userxxx
Huviline
Postitusi: 72
Liitunud: 20.05.2004 19:08 11

Mootoriga pidurdamine

Postitus Postitas userxxx »

Lugesin siin ühte teemat ja tekkis küsimus, et kui autot mootoriga pidurdada, ehks siis jalg gaasilt ära võtta kas siis bensiini enam peale ei anta mootorile või? ja kui uuesti gaasi anda siis lüüakes uuesti pritsung tööle või?
Ja kui nii ongi kuidas siis see välja nagu arvutatakse, et käik on sees ja hoog veab mootorit, kas kuskil on käigukasti küljes mingi andur selle jaoks?
Kasutaja avatar
bimmer099
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 28.12.2004 19:01 54
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas bimmer099 »

Üldiselt kaasaegsetel autodel on jah nii, et kui käik sees ja jalg gaasilt maha võtta, siis kütte pihustamine lõppeb. Neid andureid on ju tänapaäeva autodel nii palju, et ei jõua kokku lugedagi.
MiQ
Huviline
Postitusi: 84
Liitunud: 22.02.2004 16:36 24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas MiQ »

kui tühikäigulüliti annab signaali ja pöörded on üle tühikäigu(nt. 800p/m) siis ei anta kütet peale..!
Kasutaja avatar
naips
Huviline
Postitusi: 158
Liitunud: 07.03.2005 17:37 30

Postitus Postitas naips »

milleks asja nii keeruliseks teha.Exs ikka lahja segu sinna jookse,kui sina käiguga pidurdad on mootori pöörded rohkem kui 700.Vastupidi ülekandeid on kole raske ringi ajada.Kuivalt ei tohiks mootor käia.
328 M52
Kasutaja avatar
rzz
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 27.08.2004 21:10 14
Asukoht: TLN-KSK
Kontakt:

Postitus Postitas rzz »

http://www.statoil.ee/parem2.php?035262301334141249 bensiini kokkuhoiu mõttes.. :D

aga palju see käiguga pidurdamine ülejäänud autot ruunab ? mootorit või siduriketast vms .. ? Mul endal on küll tunne käiguga pidurdades, et teen autole haiget.. :roll:
I had a life once. Then I bought a BMW
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Postitus Postitas acid »

siis sidurit vast veidike jah.Aga mida te suvel käiguga pidurdate pole vist erilist mõtet või mis (kulutad sidurit aga hoiad piduriklotse või)ise olen täheldanud käiguga pidurdamise eelist ainult libedal teel,aga ega ma võibolle ei teagi paremaid nõkse mida suvel sedasi teha võib või saab:)
marko456
Huviline
Postitusi: 2
Liitunud: 14.03.2005 16:42 24
Asukoht: Tallinn, Tartu

Postitus Postitas marko456 »

acid kirjutas:siis sidurit vast veidike jah.Aga mida te suvel käiguga pidurdate pole vist erilist mõtet või mis (kulutad sidurit aga hoiad piduriklotse või)ise olen täheldanud käiguga pidurdamise eelist ainult libedal teel,aga ega ma võibolle ei teagi paremaid nõkse mida suvel sedasi teha võib või saab:)
suurel kiirusel püsib kurvis tunduvalt paremini. :lol:
tafka
Huviline
Postitusi: 73
Liitunud: 14.05.2004 20:30 18

Postitus Postitas tafka »

acid kirjutas:siis sidurit vast veidike jah.Aga mida te suvel käiguga pidurdate pole vist erilist mõtet või mis (kulutad sidurit aga hoiad piduriklotse või)ise olen täheldanud käiguga pidurdamise eelist ainult libedal teel,aga ega ma võibolle ei teagi paremaid nõkse mida suvel sedasi teha võib või saab:)

sidurit ta põhimõtteliselt ei ruuna
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Postitus Postitas acid »

suurel kiirusel püsib kurvis tunduvalt paremini. :lol:[/quote]

Pigem siis juba selleks lülitada ennem kurvi madalam käik et kurvist väljudes saaks hoo kiiremini ülesse
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Auto ei tea, et sa just käiguga pidurdad. Ta teab a) et sa ei vajuta gaasi ja b) et pöörded on veel piisavalt kõrged ilma kütust peale andmata sõitmiseks (umbes alla 1500rpm peaks jälle hakkama kütust pihustama).

Ja käiguga pidurdamine ei tee autole midagi halba kui seda normaalselt kasutada (ebanormaalne on ala võidusõidu stiilis vahetada enne käike alla ja siis sidur lahti ning selle tagajärjel mootor punase piirimaile).
Kasutaja avatar
rzz
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 27.08.2004 21:10 14
Asukoht: TLN-KSK
Kontakt:

Postitus Postitas rzz »

acid kirjutas: Pigem siis juba selleks lülitada ennem kurvi madalam käik
misasi see käiguga pidurdamine siis on ?
I had a life once. Then I bought a BMW
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Postitus Postitas acid »

rzz kirjutas:
acid kirjutas: Pigem siis juba selleks lülitada ennem kurvi madalam käik
misasi see käiguga pidurdamine siis on ?
See et ennem kurvi vaja hoogu veidike maha tõmmata ja siis jälle sealt hea hooga välja sõita,no ma ei tea kunagi sai rallikrossi niimodi mõni aeg sõidetud,asfaldil või tänaval ei tea kuida asi käitub.
Kasutaja avatar
rzz
Huviline
Postitusi: 127
Liitunud: 27.08.2004 21:10 14
Asukoht: TLN-KSK
Kontakt:

Postitus Postitas rzz »

acid kirjutas:
rzz kirjutas:
acid kirjutas: Pigem siis juba selleks lülitada ennem kurvi madalam käik
misasi see käiguga pidurdamine siis on ?
See et ennem kurvi vaja hoogu veidike maha tõmmata ja siis jälle sealt hea hooga välja sõita,no ma ei tea kunagi sai rallikrossi niimodi mõni aeg sõidetud,asfaldil või tänaval ei tea kuida asi käitub.
ma võin nüüd rämedalt eksida, aga käiguga pidurdamise mõte minu mälu järgi see ongi, et sa pidurdad mootoriga.. st vahetad madalamale käigule ja lased sidurit aeglaselt üles.. ehk siis nagu "tõmbaks" aeglasemaks sind.. või siis lased lihtsalt gaasi lahti ja ei lahuta sidurit ära.
I had a life once. Then I bought a BMW
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Ma ütlen selle kohta nii, et vähemalt mõne korra on käiguga pidurdamine mul aidanud teisele asjale otsa libisemist vältida... Ei tasu muidugi arvata, et praktiseerin sellist sõidustiili, mis seda soodustab. Vahel lihtsalt on olnud vaja seda kasutada. Ja kui olete talvel nats silmi/kõrvu lahti hoidnud, siis suht palju soovitatakse kasutada just käiguga pidurdamist...
acid
Huviline
Postitusi: 233
Liitunud: 17.06.2004 23:29 01

Postitus Postitas acid »

ei see on käiguga pidurdamise nimetagem kas või protsess mitte mõte või eesmärk.
Ah mis sest ikka arutada nagunii on igal ühel omad sõiduvõtted ja lõppude lõpuks oleneb ja ka autost ja teekattest kus ja millal oleks otstarbekas käiguga pidurdada ja kuidas seda teha.Isiklikult linnaliikluses eelistan ise pidurdada siiski piduriga.
Mägilane
Huviline
Postitusi: 123
Liitunud: 19.05.2005 23:24 38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Mägilane »

Üljuhul ma arvan, et kui seda teha koos pduriga st. pidurdada nii käigu kui piduriga on tulem see et saad saad kiiremini ja ohutumalt pidama eriti kui on vaja just kiiresti pidama saada. Nii pidurdades on rataste blokeerumisvõimalus väiksem ja ei kurna ka mootorit nii palju ;)
BMW touring
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Loomulikult parima tulemuse annab see mõlemad koos ikkagi, aga no ma miskipärast ei usu, et kui maanteel 90km/h tunnikiirusel on vaja hakata hoogu maha võtma, et esimene asi käib käik laksti välja ja kohe pidurit tallama, tavaliselt on ju kõigepealt ikka mootoriga pidurdamine, kellel kui palju, on erinev, aga mingil määral ikka :)
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8276
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

See kah veel, et kui samal ajal ka käiguga pidurdada, siis tänu mootori kõrgematele pööretele ja suletud seguklapile on sisselaskes kõva vaakum ja pidurivõimendi töötab ka tunduvalt paremini.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Vasta