E30 tahhomeeter ei näita elumärke..

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
R3
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 20.04.2005 23:45 13
Asukoht: Tallinn

E30 tahhomeeter ei näita elumärke..

Postitus Postitas R3 »

Lugu siis järgmine.. 85' E30 320i tahhomeeter ei liigu grammigi mitte mingis asendis, ei mingil temperatuuril ega mingi ilmaga.

Võtsin kogu kellade ploki maha, tegin lahti, kõik paistab nagu ok olevat.
Klemmidel erilist oksüdatsiooni ei täheldanud, pistik näib normaalne..
Näpuga osutile vajutades liigub küll (seega vedru ja rootor või mis iganes seal ka poleks, paistab et toimib)

Samuti ei tööta ka tahhomeetri kõrval too mootori temperatuuri näidik, ega ka see pisike mingi atribuut (ei mäleta mida see näitab) tahho alumises ääres.
Kaitsmed peaks kõik ok olemas

Otsingus leidsin siin juttu mingitest akudest mis seal olema peaks, ehk keegi räägiks lähemalt..
Või on äkki kellelgi sarnane jama olnud..
Kasutaja avatar
R3
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 20.04.2005 23:45 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas R3 »

Ei ole kellelgi siis sarnast probleemi olnud ?
Aga ehk siis keegi annaks nõu, kuidas veale jälile jõuda..
Voltmeetriga juhtmeid läbi proovima kuidagi ?
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Postitus Postitas ruut »

akud on AA suurusega, 2 tk trükiplaadile joodetud. need tuleb vahetada. täpsemalt otsi netist. märksõnadeks näiteks: e30 si board.
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Kasutaja avatar
R3
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 20.04.2005 23:45 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas R3 »

peavad need olema mingi spetsiifilise pinge ja mahuga ?
või võtan suvalised odavaimad mis ma leian..

EDIT:
tegelikult ma eriti ei mõista ikka :D
nagu ma aru saan siis see peaks olema seotud tolle service indicatoriga, mis ütleb millal õlivahetust teha jms..
kas tahhomeetri töö üleüldse sellest sõltub ??
Kasutaja avatar
R3
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 20.04.2005 23:45 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas R3 »

Ise küsin ise vastan..
Netis ringi kolades selgus, et siiski erinevatel bmw omanikel on ka peale akude suremist kadunud ka järjest tahho ja temp..

Aga see küsimus, kas need peavad mingid kindlat tüüpi akud olema, jäi ikka..
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

Võta plokk lahti ja see trükiplaat välja. Siis jooksuga mõnesse elektroonikaga tegelevasse firmasse kus sulle uued akud asemele joodetakse.
Ise ostsin ka netist leitud pildi järgi omale uued ja hiljem selgus, et seal olid väiksemad. Igavene jama oli. :)
Kasutaja avatar
R3
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 20.04.2005 23:45 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas R3 »

väiksemad mõõdult ? a'la AAA mitte AA
või väiksemad mahult või voltide poolest ?

erilist probleemi ise jootmisega vist poleks muidu..
ja kuhu sellega muidu jooksma peaks ? tevalosse näiteks ?
Kasutaja avatar
draggo
Huviline
Postitusi: 854
Liitunud: 08.09.2003 13:33 48
Asukoht: Tar2
Kontakt:

Postitus Postitas draggo »

Oeh, võta välja ja vaata millised seal on. Siis muretse omale täpselt sellised ja jooda külge. Mina pole elektroonikaspets ja sellepärast pöördusin firmasse(nime ei mäleta) mis tegeleb elektroonika remontimisega.
Kasutaja avatar
R3
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 20.04.2005 23:45 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas R3 »

njah ma kardan et sellised nagu seal on küljes, selliseid pole kuskilt saada..

netist lugesin et mingid Vartad on seal standardis, aga sellise koodiga akusi enam ei toodetagi..

eks ma kisun täna ploki maha ja siis vaatan kas ja mis seal on..
Kasutaja avatar
R3
Huviline
Postitusi: 25
Liitunud: 20.04.2005 23:45 13
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas R3 »

nonii..
sai siis SI board maha kistud ja seda asja uuritud..
seis oli halb, vanad akud (samuti vist mitte originaalid, oli näha jootmisjälgi) olid välja jooksnud ja mõningad jubinad seal olid veel jootest lahti murdunud jms..

lisaks sellele avastasin (inimene õpib kogu elu vms :D) et aku otste külge tina jootes ei jää..

igatahes viskasin kellad praegu masinasse tagasi, pühapäeval peaksin kogu ploki uue saama, siis vist jätab nurka praeguse..
Kasutaja avatar
Jaanus_P
Huviline
Postitusi: 3102
Liitunud: 05.08.2004 18:42 53
Asukoht: Tallinn/Mustvee
Kontakt:

Postitus Postitas Jaanus_P »

ega tina ei taha sinna akude otsa niisama jääda jah. ise olen happega neid otsi põletanud, et saaks joota. hetkel mõtlen, et millest tehti saltserit...... üks komponent on tšink, aga see teine... kas oli nüüd väävelhape? igatahes tuli selle happega neid klemme puhastada.
E34 520iT 09.06a.- 09.09a. E38 740 09.09a. - 08.10a. E36 323 08.10a. - 11.10a. E39 523 11.10a. - 03.11a. 2 korda a***, E34 520iT 08.11a. - 04.12a. Seat Toledo 04.12a. - 12.14a. Seat Leon 12.14a.
bigiwigi
Huviline
Postitusi: 10
Liitunud: 14.08.2004 22:37 04
Asukoht: Tartumaa

Postitus Postitas bigiwigi »

kas siis sama teema on ka sel juhul kui spidokas elumärke ei näita?Et need samad akud vaja ymber vahetada?
BMW325i
Huviline
Postitusi: 30
Liitunud: 10.04.2005 22:49 55
Asukoht: Võru

Postitus Postitas BMW325i »

ise selle SI plaadi jootmise läbi teinud...2 AA tüüpi akut, saltseriga otsad üle, kinni ja akud olemas...vanad akud olid vartad mingid aga ise panin suvalised näitajad olid suuremad kui vartadel.. va volt(1,2v) siis puhastad jootekolvi otsa korralikult ära ja sutsutad kahtlased jooted kergelt üle ja peaks toimima küll....akudest sõltub küll tahho, tempi ja ökonomaiseri töö. kui akud on tühjad siis tegi mul ökonomaiser peale süüte välja keeramist ühe pisikese hüppe.

edu!!
penapump :S
Vasta