lambdaanduri näit

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
karmo
Huviline
Postitusi: 1358
Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46

lambdaanduri näit

Postitus Postitas karmo »

Ülevaatusel mõõdetakse ka lambda anduri näitu. Kas mingi arvulise näidu peale võib kindel olla,et andur töötab korralikult? Autol mõõdeti siis lambda näiduks nii tühikäigul kui kõrgendatud pööretel 0,867. Co on ka jõhkralt paigast ära tühikäigul 8,1 ja pööretel 5,3, CH näi tühikäigul 578 ja pööretel 403. Kuna diagnosti võimalust ei ole siis palun arvamust,kas lambda vahetusest võib abi olla,kuna öeldi,et segu nagu liiga "toores"?
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4354
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: lambdaanduri näit

Postitus Postitas PeeterA »

tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4354
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: lambdaanduri näit

Postitus Postitas PeeterA »

TÜV heitgaasi mõõteseadme lambda näit oli see ilmselt :D
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4354
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: lambdaanduri näit

Postitus Postitas PeeterA »

Nojah, aga mingitmoodi need gaasianalüsaatorid seal ülevaatuspunktides selle väärtuse ikkagi arvutavad.
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
PeeterA
Huviline
Postitusi: 4354
Liitunud: 26.07.2007 10:10 36
Telefon: 51949859
Asukoht: BMW diagnostika Haapsalus
Kontakt:

Re: lambdaanduri näit

Postitus Postitas PeeterA »

Vigane lambdaandur on lihtsalt üks võimalik rikkeallikas, miks heitgaasitestis põruti.
Läbu või mitte, aga seda paraku aktsepteerivad liiklusjärelvalve organismid :mrgreen:
tel. 51 949 859
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

lambdaanduri näit

Postitus Postitas teet82 »

karmo kirjutas:Kuna diagnosti võimalust ei ole siis palun arvamust,kas lambda vahetusest võib abi olla,kuna öeldi,et segu nagu liiga "toores"?
Kui diagnostika võimalust pole, siis mingi testri/multimeetri vast ikka leiab. Selle ühendad õigesti lambda anduri juhtmete külge ja vaatad mida see näitab. Kui lambda andur kinnitab rikast segu ehk signaal püsib 1V lähedal, siis on andur tõenäoliselt korras ja viga mujal pritsesüsteemis. Kui signaal püsib 0V lähedal, ehk lambda andur väidab segu lahja olevat, siis paneb ta segast ja tuleb vahetada.
See jutt kehtib siis kõige tavalisema pritsesüsteemi kohta, konkreetse auto andmeid ju pole :?
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
tarmo23
Huviline
Postitusi: 280
Liitunud: 11.02.2011 15:53 52

Re: lambdaanduri näit

Postitus Postitas tarmo23 »

Kõige parem oleks veneaegne seieriga tester, plussi ja miinuse lambda voolu juhtmete külge ja sooja mootoriga peab hakkam tühikäigul kõikuma 0,1-1,0 volti.
Ja muidugi tasub ära mõõta küttekeha takistus.
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: lambdaanduri näit

Postitus Postitas fiziks »

ei ole see seier nii hea midagi, eeldusel et lambdasond on korras, kõigub see näit ikka päris mitu korda sekundis, kas analoogtestri seier jõuab seda kõikumist siin järgi teha sinu arvates?

kui kõige paremast rääkida siis tuleks seda andurit mõõta ossiga, aga seda muidugi väga paljudel seppadel kuskil laua nurgal ei vedele :D

teet82 välja pakutud variant on kõige õigem asi mida sellise probleemi puhul teha. mingit täpset mõõtmist pole nagunii isegi mitte mõtet üritada teha sellele andurile koduste/primitiivsete vahenditega...ja otseselt pole vaja ka, vaid nagu teet kirjeldas, kontrollida lihtsalt kas asi põhimõtteliselt töötab või mitte.


mitte ükski ülevaatus ei mõõda teil lambda anduri näitu. anduri näit on kiirelt kõikuv pinge. lambda väärtus, mida ülevaatuse masin mõõdab ja näitab on suhtarv, mis peab olema kuskilt 1 ümbruses.
Kasutaja avatar
azlka
Huviline
Postitusi: 201
Liitunud: 10.02.2009 11:16 46
Peamine sõiduk: bmw e39 530d AT
Asukoht: Tartu

Re: lambdaanduri näit

Postitus Postitas azlka »

Vaheta katolüsaator ära.
karmo
Huviline
Postitusi: 1358
Liitunud: 19.12.2008 16:59 40
Peamine sõiduk: BMW 328i e46,BMW 320iT 46

Re: lambdaanduri näit

Postitus Postitas karmo »

tänud abi eest,tänu Teie õpetusõnadele sai vigane lambda kiirelt tuvastatud :D
Kasutaja avatar
Digimok
Huviline
Postitusi: 670
Liitunud: 02.10.2009 20:07 30
Peamine sõiduk: MB S500 W221
Telefon: 56791348
Asukoht: Elva

Re: lambdaanduri näit

Postitus Postitas Digimok »

Hapnikuandurid (lambdaandurid) on vajalikud heitgaaside jääkhapnikusisalduse mõõtmiseks. Signaal on vajalik küttesegu reguleerimise kontrollimiseks. Lambda ehk liigõhuteguri väärtus peab olema 0.97-1.03, siiski on mootor võimsus kõige suurem kui lambda on 0.9. Hapnikuandureid on kolme tüüpi: tsirkoonium, titaanium ja lineaarsed hapnikuandurid. Kui tegu on Bosch süsteemiga siis lambdaandur signaal kõigub 0-1V, kui Siemens siis 0-5V. Lambdanduri tööd saab kontrollida ostsilloskoobiga, kus graafikul on näha signaali kõikumist. Töökorras lambda anduti graafik on laineline ,kuid mitte korras sirge, ehk, siis signaal on keskel ning küttesegu ei reguleerita ja mootori ajus antakse mootorisegu reguleerimiseks keskväärtus, tavaliselt 0.45V seda tsirkooniumanduri puhul, mis on tehasest pandud või on vanade näitude keskmine. Bosch andur on tsirkooniumandur ja Siemensi oma Titaan ning tööpõhimõttelt on nad erinevad.
BMW History:
e36 325i 91; e34 530i 88; e34 530i 88; e36 316i 92; e36 318i 92; e53 x5 3.0i 02; e36 318i 92; e36 328iA 95; e36 325iA 94
fiziks
Huviline
Postitusi: 1177
Liitunud: 09.04.2005 18:11 06
Asukoht: Tallinn

Re: lambdaanduri näit

Postitus Postitas fiziks »

pikk jutt, aga kogu vajalik info oli juba tegelikult olemas ju?!

signaal ei ole vajalik mitte segu reguleerimise kontrollimiseks, vaid (täppis)reguleerimise enese jaoks.
samuti, reaalselt ei kõigu signaal ilmselt mitte kunagi päris konkreetselt 0'st 1 voldini, vaid see on vahemik kuhu sisse signaali väärtus peaks jääma. siit jälle teatud mõttes valeinfo mõnele tüübile, kes võibolla ise mõõta üritab omal seda andurit. kui ei mõõda sealt välja 1v väärtuses kõikumist siis kindlasti ei ole andur veel tuksis.

samuti on vale info see, et kui signaal on "keskel" siis küttesegu ei reguleerita. reguleerimine toimub nii ehk naa ja peamiselt teiste andurite väärtuste põhjal. probleem rikkis anduri puhul väljendub hoopis selle kaudu, et väärtus on lihtsalt vale (keskel või mitte keskel, vahet pole) ehk ei vasta tegelikule. arvuti aga ei saa kuidagi teada, et andur vale signaali näitab ja võtab seda tõepähe ning justnimelt REGULEERIB endiselt segu ka anduri näidu järgi, kuid loomulikult saab segu siis kokkuvõttes mitteoptimaalne!
Vasta