1. leht 1-st

Nagin.

Postitatud: 08.10.2005 03:43 16
Postitas draggo
Umbes poole nädala jagu on autos eksisteerinud ja järjest valjemaks läinud mingi nagin. Tunduks nagu armatuurlauas paremal ja vasakul pool. Rohkem kõrvalistuja pool. Algas väga vaikselt ja arvasin, et midagi on ukse sahtlis mis teeb häält. Täna sai aga Viljandis käidud ja nagin on ikka päris vali. Auto on E34 ja suhteliselt vaikne olnud siiamaani ja see häirib tõsiselt. Koputasin ka vastu armatuurlauda aga ei avastanud midagi.
Paar nädalat tagasi sai tehtud väike tagant otsa sõit. Kapott ja stange liikusid umbes sendi võrra taha poole. Kõik tõmmati tagasi sirgeks. Äkki selle käigus põrutas midagi lahti?
On kellelgi olnud kogemusi? Kelle poole murega pöörduda?

Postitatud: 10.10.2005 10:09 37
Postitas Tarmo
vaata kapotialla.
Seal akna ääres on need plastikud, kust toimub õhusissevõtt.
Need peaks olema kinni mingite tüüblitega, aga äkki selle otsasõidu käigus sul need sealt katki läinud või lihtsalt ära kadunud siis need plastikud hakkavad tuulega päris head kolinat seal tegema.

See on üks võimalikest variantidest

Postitatud: 10.10.2005 10:12 28
Postitas draggo
Tuulega ei tee. Teeb aukudest läbi sõites. Ja teeb sellist heli nagu rohutirts või kilk. :) Sellist kõrge toonilist. Ja nagu mõlemal pool.

Postitatud: 10.10.2005 10:23 04
Postitas Tom
Panid laksu, tõmmati sirgeks ja nüüd on kere pehme. August läbi sõites liigub nina üles ja siis kere ja armatuuri kokkupuutepinnad hõõruvad üksteise vastu ja nagisevad.

See on kõige mustem tsenaarium aga väga tõenäoline, kahjuks.

Postitatud: 10.10.2005 10:27 30
Postitas Relk
Tom kirjutas:Panid laksu, tõmmati sirgeks ja nüüd on kere pehme. August läbi sõites liigub nina üles ja siis kere ja armatuuri kokkupuutepinnad hõõruvad üksteise vastu ja nagisevad.

See on kõige mustem tsenaarium aga väga tõenäoline, kahjuks.
No kui kapott ja stange ainult sent liikusid, siis vaevalt et kere pehme. See ei jõudnud ju kereni väljagi.

Postitatud: 10.10.2005 13:42 45
Postitas draggo
Mõned pildid matsust.
http://img169.imageshack.us/my.php?imag ... 1786xn.jpg
http://img397.imageshack.us/my.php?imag ... 1917wc.jpg
http://img197.imageshack.us/my.php?imag ... 1926sj.jpg
Nagu näha on ei olnud tegemist just eriti märkimisväärse kokkupõrkega. Kapott liikus veidi tahapoole ja samuit ka stange. Muud nagu polnudki. See nigin-nagin hakkas ka nädal peale sirgeks tõmbamist. Arvan, et pole omavahel seotud.

Postitatud: 10.10.2005 13:55 15
Postitas Tom
Mida sul seal tõmmati? Kui kerevenitus pinki pandi siis nad võisid selle vaesekese pehmeks TÕMMATA.
Kandev kere hakkab põhimõtteliselt suht kohe peale suunatuld pihta, ja sealt jookseb plekk ilusti aknanurka välja. Ja kui ma ei eksi on stange selle küljes kinni (väga võimalik, et amortie peal, siis ei tohiks midagi eriti juhtuda).
Samas kas sul auto on pealtvaatest sirge, st. kas nina on otse ees? Pildi järgi sa panid selle laksu paremasse nurka...

Pilt
Kandevkere on siis selline.

Postitatud: 10.10.2005 14:00 32
Postitas draggo
Mats tuli suhteliselt otse see kandle osa, mis seal tilbendab ei püsinud juba enne õnnetust korralikult kinni. Hakkasime koos liikuma ristilt ja eimene pani järsult plokki. Nii ma talle siis otsa porutasin. Hoog oli üliväike - ei saa ju eriti hoogu nii kiirelt ülesse. :)
Tõmmati kapotti hingedest ja stanget poltidest.
Imelik on veel see, et vahel nagu polekski seda naginat. Teine hetk on jälle nii valjult, et üle maki kuulda.

PS: Seda pilti ei näe. :(

Postitatud: 10.10.2005 14:31 05
Postitas Tom
Siit peaks pilti nägema

Muidu kui kere pehme on siis nagiseb keerates ja aukudest läbi sõites.

Postitatud: 10.10.2005 14:38 53
Postitas draggo
Keerates ei nagise. Vähemalt pole täheldanud.
Vaatasin, et auto tundub ka igati sirge olevat.
Kolmapäeval läheb veits remonti (üks rooliots õhtal) - eks siis kurdan ka seda muret.

Postitatud: 10.10.2005 17:44 06
Postitas priitv8
Tom kirjutas:(väga võimalik, et amortie peal, siis ei tohiks midagi eriti juhtuda).
E34 stange on amortidel, kuid nende energianeelamise võime on kuni 4km/h kokkupõrkeni (pos.14).
Edasi deformeeruvad spetsiaalsed karbikud, kuni 15km/h kokkupõrkeni (pos.13).
Sealt edasi deformeerub juba kandevkere.
RealOEM pilt

Postitatud: 10.10.2005 17:56 57
Postitas draggo
15 km/h küll mõne sekundiga sisse ei saanud. :)
Muidugi ei saa välistada ju et ennegi matsu saanud.

Postitatud: 10.10.2005 18:10 29
Postitas Eerik_K
Üks asi võib veel olla, mul ka tobedalt nagises ei saanud aru...
Vaata need konksud mille taha kapott lukustub või kuidas seletada..
Seal vasakul ja paremal kapoti nurgas see klamber plastik rulliga, õlita mingi tavotise asjaga. Ma mökerasin sinna pisut kahuri määret.

Postitatud: 10.10.2005 18:44 23
Postitas draggo
See võib reaalne olla kuna kapott oli cm jagu tahapoole liikunud siis võib sealt midagi viltu olla eriti arvestades, et enne libises kapott ilusti ette lahti, peale avariid aga enam mitte.

Postitatud: 14.10.2005 02:20 52
Postitas draggo
Proovisin nüüd nii, et kui ukse kinni lõin siis tegi seda sama naginat. Tõstsin kapotti ülesse ja lõin ukse uuesti kinni - naginat polnud. Kapott kinni ja uks kinni - ja nagin taas tagasi. Seega on probleem nendes hingedes.
Millega neid määrida?

Postitatud: 14.10.2005 08:47 40
Postitas Tarmo
vaata mingisugust paksemat määret.
Tavott või nagu Eerik mainis kahurimääre(ma küll ei tea mis see on.)

Ise lasin mingisugust spray jama sinna vahele , aga see ei olnud mingi tavaline silikoon ega WD40 vaid mingi jamps mis välja tulles selliseks paksuks möginaks muutus.

Kahjuks ei saa vaadata mis see on kuna kasutasin äia oma.

Postitatud: 14.10.2005 20:23 14
Postitas H_Margus
Tarmo, see mida sa kasutasid... julgen arvata, et tegemist valge määrdega.
See vee- ja kuumakindel (160 C ) mõeldud just hingede, laagrite, vedrude ja mehhanismide määrimiseks.
Tagab pikaajalise määrimise ja kaitse.

Terv.marks ;)

Postitatud: 15.10.2005 16:28 19
Postitas AARE540
Omal ka vahelduva eduga naguseb seal paremas ees nurgas, jubedalt häirib küll, aga vähemalt sain nagina allika teada- kapoti nurk käis tõesti naginaga kergelt vastu neid plastikuid, eks põhjsu on vast minu pilli vedrude jäikuses, mis Eesti ''laudsiledate'' teedega kokku ei sobi hästi... :roll:

Postitatud: 16.10.2005 19:13 00
Postitas draggo
marks kirjutas:Tarmo, see mida sa kasutasid... julgen arvata, et tegemist valge määrdega.
See vee- ja kuumakindel (160 C ) mõeldud just hingede, laagrite, vedrude ja mehhanismide määrimiseks.
Tagab pikaajalise määrimise ja kaitse.

Terv.marks ;)
Mis selle asja nimi siis on? Ja kuhu ma seda täpselt määrin - kas sinna rullikutele või nendele raudadele kuhu need rullikud jooksevad?

Postitatud: 17.10.2005 11:42 06
Postitas Eerik_K
Mökerda kõik kokku loomulikult mõistlikuse piires...

Postitatud: 17.10.2005 18:44 03
Postitas H_Margus
draggo kirjutas:
marks kirjutas:Tarmo, see mida sa kasutasid... julgen arvata, et tegemist valge määrdega.
See vee- ja kuumakindel (160 C ) mõeldud just hingede, laagrite, vedrude ja mehhanismide määrimiseks.
Tagab pikaajalise määrimise ja kaitse.

Terv.marks ;)
Mis selle asja nimi siis on? Ja kuhu ma seda täpselt määrin - kas sinna rullikutele või nendele raudadele kuhu need rullikud jooksevad?
VALGE MÄÄRE ongi tootjaks MOTIP
saadaval kõigis hästivarustatud... :lol:

Terv.marks ;)

Postitatud: 17.10.2005 19:05 19
Postitas MairoG
Väga hea määre on, võin julgelt kinnitada - olen ka ise selle kasutaja. Mul juba igalpool liikuvate osade vahele see pihustatud. Ja kallis pole see kaa :roll: mitte.

Postitatud: 18.10.2005 12:54 24
Postitas draggo
Tänan taas kõiki foorumlasi, kes nõu andsid! Valge määre töötab ideaalselt ja nüüd taas auto kõvasti vaiksem. :D
Tekkis aga küsimus, et kuhu veel võiks seda määret lasta, et abiks oleks? Puksid, uksehinged jne???

Postitatud: 18.10.2005 14:29 58
Postitas Tarmo
uksehinged võid kohe kindlasti üle käia sellega.

Aga mis pukse sa silmas pead?

Postitatud: 18.10.2005 15:55 34
Postitas draggo
Puksid lipsasid kogemata teksti sisse. :oops:
Üldse, mida peaks sellega üle laskma? Vedrud? Midagi veel?