1. leht 2-st

Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 00:41 35
Postitas agoy
Pani mind mõtlema selline jutt, kus räägitakse et nii ees kui ka taga peavad nelikveoga masinal omela sama mustriga rehvid.
Kas keegi suudab selle ära seletada?
Ja samas ka rehvi laius.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 08:12 40
Postitas hunt112
laiusest küll ei tea midagi aga kõrgusest ja mustrist küll kuna vahekast hakkab kannatama selle arvelt hakkas lihtsalt pooma... ehk ehtne näide ees on 65 rehv taga nt 55 siis kui sõita nt 60km h siis esirattad peaksid kiiremini käima või siis tagumised aeglasemini ... nii olen mina aru saanud vähemalt. aga kuna rehvid on erinevad siis kannatab selle arvelt vahekast. ja on ka juhuseid olnud kus veojõukontroll hakkab lolli mängima isegi 1 vale rehvi pärast

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 08:31 50
Postitas IguanaDuet
Väga hea teema algatus, isegi pakub selline info huvi. Nii palju kui olen ma neti-st uurinud siis tõesti laius väga rolli ei mängi kuid kõrgus peab kohe kindlasti sama olema. Mustri erinevus saab olla seinast seina. Mina igastahes kavatsen ühesugused rehvid ikka kevadeks alla saada :D

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 09:37 49
Postitas Russel
Kas mitte rehvi kõrgus pole protsent rehvi laiusest?

Edit..

http://www.reifendirekt.co.ee/Reifenbezeichnung.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 10:52 40
Postitas Tauri_J
esija tagurattad peavad olema sama diameetriga/kõrgusega, see ongi kogu lugu

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 11:19 41
Postitas Sokrates
Just just! Rehvi markeering peab sama olema. Ringi ümbermõõt mängib siin rolli, 2*pii*r. Kui üks või kaks ratast käivad erinevalt ringi siis ka abs loeb, et mingi hälve on ja lükkab haldexi sisse. Ehk hakkab vahekasti peetima. Olenevalt vahekastist ja masinast lubab tootja ajutiselt kasutada teist ratast. Endal teine masin xc ja seal tean, et maks speed 80 ja vahemaa 50 km mis lubatud läbida teises mõõdus rehviga. Väga lihtsalt võib mehhaniline rike tekkida.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 12:04 38
Postitas agoy
Teema alguses on kirjas laiuse ja mustri erinevus. Kõrgusest ei küsinud ma midagi.

Kui keegi ei tea, siis rehvi kõrgust näitab kaldkriipsu taga olev arv, mis on vastav protsent kaldkriipsu ees (laius) olevast arvust.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 12:10 11
Postitas eero
Bemmil pole haldexit.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 12:16 04
Postitas Donald
Laius on juba tehasest erinev ju. Rataste ümbermõõt peab sama olema.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 12:18 53
Postitas agoy
Et siis ikka muster ja laius on suva, ainult loeb ratta kõrgus jah?

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 12:32 48
Postitas Tauri_J
laius ei mõjuta midagi kui nüüd 2x laiem rehv ei ole :roll:

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 12:41 40
Postitas fiziks
aga mis siis kui on 2 korda laiem? :lol:

kui laius ei mõjuta midagi siis ta ei mõjuta midagi, olgu või 150 korda. (loomulikult see tegelikult ei ole tõsi, et laius kohe üldse mitte midagi ei mõjuta, kuid antud kontekstis võib nii öelda vast küll).

aga teema kui selline on jah päris hea, just selles mõttes, et polegi niimoodi ise selle asja peale kunagi mõelnud. pole muidugi kunagi 4-veolist olnud ka :D samas neid on ju erinevaid, mõned veavad jäigalt koguaeg mõlema teljega, aga paljud ju regullivad seal pidevalt ise ja jagavad seda vedu...kas selliste puhul enam see väga täpne ratta diameeter ka nii suurt rolli mängib?

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 13:43 17
Postitas eero
Kui välja arvata vana E30ix, siis on keskdiffer bemmidel lahtine. 4wd E30-l hakkavad tõepoolest eriläbimõõduga rehvid ees-taga rasket elu põhjustama kui kettad difris pidevast libisemisest üle kuumenevad.
Uuemate kui E30 keskdifrit rehvid ei koti. Vähemalt E46, E53. Ma pole huvi tundnud, mis xDrive-ga keskülekandes täpselt toimub, aga need peaks tavatingimustes olema üldse tagaveolised, seega ka ei koti. Parandage kui eksin.

Iseasi, kuidas DSC käituma hakkab, kellel selline on.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 14:03 30
Postitas Silwer
eero kirjutas:Ma pole huvi tundnud, mis xDrive-ga keskülekandes täpselt toimub, aga need peaks tavatingimustes olema üldse tagaveolised, seega ka ei koti. Parandage kui eksin.
Ma siis parandan. Ei ole tavatingimustes tagaveolised. Siin failis on täpsemalt juttu xDrive süsteemist ja selle käitumisest erinevates oludes: http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1274460146" onclick="window.open(this.href);return false;

Aga jah, ka xDrive süsteemiga autol peavad olema esi ja tagateljel rattad sama diameetriga (seda siis kea reaalselt, mitte vaid markeeringu järgi). Laius võib erinev olla. Erineva diameetriga rehve kasutades hakkab vahekast kuluma. Õli sisse tekivad metalliosakesed, õli kvaliteet langeb ja siis juba tulevad kolksud ning muud anomaaliad.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 14:26 24
Postitas eero
OK.
Ma olen sellega päri, et ka lahtise difri puhul ei maksa panna erineva diameetriga rehve eri telgedele, sest muidugi, mis liigub see kulub. Planetaarmehanism siis antud juhul. Aga põhimõtteliselt see otseselt ei lõhu midagi.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 15:19 20
Postitas arnis
Võivad olla erinevad, aga tulemus läheb koormustel alati kõige nõrgema lüli kaudu minema.
Seega, kui ees on üks muster ja taga teine laius, siis vastavalt teekattele, hakkab
libisema kõige madalama haarduvusega.
Kaks kitsa rehvi teeksid jää peal head tööd, pastlad halba.
Asfaldil on pastlad kõvemini kinni, kuid kitsad hakkavad vilistama.
Iseenesest on müüt tõene, kuid seda siis pingelistes tingimustes.

225/55/16 ja 205/60/16 on ümbermõõdult samad, laius aga veidi erinev.
Panna taha tiba laiemad ei ole vast tänavatel sõitmisel mingi probleem.
Mõte on aga mittepraktiline, kuna rehve tuleks kohtadega vahetada.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 15:35 19
Postitas Silwer
Ehh, milleks filosofeerida? Paljudel nelikveolistel BMW'del on juba originaalis ees ja taga erineva laiusega rehvid. Küll on aga mõõdud valitud sellised, et diameeter oleks sama.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 15:39 23
Postitas agoy
arnis kirjutas: blablabla... hakkab libisema ...blablabla
Tegelt kui autol ju libisema hakkab, siis niikuinii kumbki telg käitub ju oma moodi. Kiirendades kandub rohkem raskust tagasillale ja aeglustades rohkem raskust esisillale. Niiet mida siis ikkagi erinev muster mõjutada saab?

arnis kirjutas: 225/55/16 ja 205/60/16 on ümbermõõdult samad, laius aga veidi erinev.
Panna taha tiba laiemad ei ole vast tänavatel sõitmisel mingi probleem.
Mõte on aga mittepraktiline, kuna rehve tuleks kohtadega vahetada.
Ei saand sellest ebapraktilisuse mõttest aru.
Kuna enamus masinaid mis sõidavad on ühe silla veolised, seega kasutatud rehvi turul on rehve saada pigem paarikaupa. Seega on just praktilisem, kui saab ette ja taha erinevaid laiusi ja mustreid, millega õige kõrgus kombineerida.


Ja silwer, küsimus on pigem selles, et olen kuulnud igasuguseid jutte, et ei tohi, aga keegi ei oska ühtegi põhjust leida ;)

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 17:39 32
Postitas agoy
Et siis tahad öelda, et mingil mudelil ei tohi kasutada erinevaid rehve?

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 17:51 42
Postitas agoy
Ei ole ühegi nelikveolise auto kasutusjuhendit käepärast.
Samas minuarust ei ole foorum ka selle jaoks, sealt teada saada, et kobi siit minema ja parem loe juhendit.

Teema oli sellejaoks tehtud, kuna tahtsin leida mingit loogilist põhjendust, MIKS ei tohi ees ja taga olla erinevate mustritega rehvid ning miks nad peavad olema ühe laiused. Või siis nende väidete ümber lükkamist ka kindlate seletuste põhjal.
Need on lihtsalt need väited, mida ma olen kuulnud rääkimas osad nelikveoliste masinate omanikud.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 17:56 34
Postitas eero
See et lihtsalt erinevat laiust kasutada ei tohi on täiesti loll jutt. Nt x5-tel on juba tehasest rehvid ees ja taga erineva laiusega esimestest mudelitest kuni tänapäevani. Aga nii, et ratta diameeter on sama.

Erineva mustri jutt võib olla selles kontekstis, et muster ühel teljel rohkem kulunud kui teisel.
Nt mina sõitsin viimase suve nii, et ees olid tutikad 9mm mustriga rehvid, taga 4mm mustriga. Midagi ei saanud aru, et oleks teisiti olnu. 10tkm sõitsin. Aga mul on preface X53 st lahtise difriga.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 18:28 09
Postitas agoy
Kunole:
Võid olla omaarust nii vägev mees, aga sellised asjad mind ei eruta.
Ja su NB! kohta...keegi polegi väitnud et sa oleks nii kirjutanud.

Aga teema kohta... ei saanud nüüd hästi aru. Su jutt pigem seletab seda, miks ei või olla erineva kõrgusega rattaid ju?



eero:
See teine lõik on ka seotud pigem ratta kõrguse erinevus. Teadupärast peaks tehas ette nägema ka mingi eksimus protsendi (siinkohal tõesti igal autol võib erinev olla ja kuno mõte raamatust järgi vaadata väga asjakohane).

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 20:08 26
Postitas hunt112
kasutada võib aga kas ka rahakott vastu peab... endal oli 4x4 masinaga sama keiss oli all 2 madalamat rehvi ja siis hakkas abs igast anomaaliaid tekitama... aga ikka yldjuhul 4x4 masinal kindlam ikka 4 yhesugust rehvi siis on kõige kindlam...

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 22:49 17
Postitas agoy
Kuno_T kirjutas:
Su jutt pigem seletab seda, miks ei või olla erineva kõrgusega rattaid ju?
Oled lõpuks peaaegu õigesti õigesti aru saanud. Mina kirjutasin, et X-drive puhul veereraadiused peaksid olema samad. See veidi sõltub koormusest, rehvirõhust, kulumisest jne.
Kuid küsimus ei olnud ratta kõrguses!
hunt112 kirjutas:aga ikka yldjuhul 4x4 masinal kindlam ikka 4 yhesugust rehvi siis on kõige kindlam
Aga miks selline väide? MIKS ma pean kõik ühesugused panema? MIKS, MIKS, MIKS?
See on samahea väide, et kasuta alati kondoomi, siis on kindlam :lol:

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 23:17 59
Postitas Riivo
...sest neliveduline auto pole Belaruss traktor millele käivad eri suurusega rattad ja nelivedu säilib...veeremiskiirus peab neljaveol olema ühesugune see siis jäigema veo puhul...sest nii on inseneride poolt välja mõeldud...täpsematele küsimustele saad vastuse BMW Welt-ist :P

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 23:24 21
Postitas agoy
Ja kordan jälle, et juttu ei ole ratta kõrgusest!

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 07.01.2014 23:44 59
Postitas Sokrates
Jah, võid kasutada erineva laiusega rehve. Ei või kasutada erineva diameetriga rehve. Selline kokkuvõte :mrgreen:

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 08.01.2014 03:23 23
Postitas hunt112
yhesõnaga kasutada võite kõike mida tahate :D ärge oma siledate rehvidega kedagi surnuks sõitke ja 2 hoidke oma4wd vahekasti :D

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 09.01.2014 17:36 53
Postitas MartenL
X-Drive tõrgeteta töö tagamiseks ei tohi rataste ümbermõõdud erineda rohkem kui 1%.

See mis te teete on teie oma valik. Tehas annab ette nii ja kogu lugu.

Üldiselt on teema juba olemas.

viewtopic.php?f=5&t=180597&hilit=+xdrive" onclick="window.open(this.href);return false;

Specification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/km Difference
225/35-19 79mm 320mm 640mm 2011mm 497 0.0%
255/30-19 76mm 318mm 636mm 1997mm 501 -0.7%

Ehk siis eri laiusega sama tootja rehvidel on juba uuena vahe 0,7% ehk mänguruum on väga väike.

Re: Nelikveoga masina rehvide müüt

Postitatud: 09.01.2014 18:02 16
Postitas agoy
See teema mis olemas on räägib ka jälle rataste kõrgusest. Mina aga kordan jälle ma ei tea mitmes kord, et küsimus on müüdis, et mustri ja laiuse erinevus.

Inimesed, õppige ometi lugema!!