2. leht 6-st

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 06.01.2015 16:28 55
Postitas RaikoK
Võiks ju profiilipildi järgi nähagi,et tegemist Imrel e91 faceliftiga ehk n47 mootor kindlasti

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 06.01.2015 17:16 21
Postitas Raemees
:arrow: :?:

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 06.01.2015 17:34 20
Postitas ImreR
Mul tekkisid hoopis sellised küsimused antud teema kohta nüüd:
1. kui palju on Eestis juhtumeid(keegi äkki midagi kuulnud, mul puudub igasugune info näiteks),
2. kas mõni mehaanik on võtnud lahti laiali läinud mootori, ennetava remondi teinud või midagi sarnast(oleks hea teada, kas ja millised on olnud defektsed osad),
3. kas keegi teab garantii korras vahetatud mootorite juhtumeid Eestis(kuna nii vähe on infot, siis äkki on UM ka peale garantii aega mõne ära teinud)?

Re: N47 diisel, HOIATUS!

Postitatud: 03.02.2015 14:18 40
Postitas Hendrik
Mina lasin just nädalapäevad tagasi enda autol selle vea kõrvaldada. Vahetusse läksid PUMA järgi ketid ja hammasrattad koos juurde kuuluvaga+ ülejäänu, mis kulunud oli + korraline hooldus.
Minu E91 320d on valmistatud 2008/06, läbisõit 198000 km, automaatkast. Hooldused-paberid korras. Esimene omanik hooldas manuaali järgi, mina olen viimased 60000 km vahetanud õli korra aastas või iga 10-15000 km järel. Tehase soovitatud materjalidega loomulikult.

Põhjuseid, miks selle ketivahetuse-asja ette võtsin, oli kaks: 1) olin ka ise UK foorumitest sellest probleemist palju lugenud ja 2) tuttava N47 mootoril kett just purunes (120d, läbisõit 220000 km), kusjuures mingit KLÕBINAT enne kuulda ei olnud.

Lasin aasta tagasi UM-is auto üles tõsta ja alt õlivanni juurest kuulates oli õrna sahinat kuulda. Niisama salongi või auto kõrval seistes polnud kuulda mitte midagi imelikku. Praeguseks oli sahinat (ja eriti külmadel hommikutel ka vaevukuuldavat tiksu) õrnalt kuulda ka siis, kui auto juhipoolse küljega seina või mõne muu suure objekti kõrvale oli pargitud. UM-i mehhaanikult probleemi sageduse kohta küsides vastas ta, et kui pool aastat tagasi pidas ta seda pseudoprobleemiks, siis enam mitte. UM-i hinnapakkumine probleemi kõrvaldamiseks jäi 3000 euro kanti, garantii autol läbi ja goodwilli saamine Eestis lootusetu, seega otsustasin soodsamaid variante otsida ja läksin BMAutosse, kus see töö just ka tehtud sai. Tänud neile veelkord! Nemad on sama tööd ka varem teinud. Samuti loomulikult ka UM. Vaatamata sellele, et auto kõrval seistes 1500 rpm juures peale kerge sahina nagu midagi eriti kuulda ei olnud, oli minu autol õlipumba kett täiesti välja veninud, tallad läbi ja ega ülejäänuga ka palju paremini polnud.

Kuna olen selle kohta üksjagu uurinud ja lugenud, siis levitan nüüd natuke ka kuulujutte, mida selle kohta internetiavarustes räägitakse. Niipalju kui mina lugenud olen, purunevad need N47 ketid ikka enamasti suure läbisõidu juures. Mõnel juhul lihtsalt sümptomid avalduvad juba varem ja kuna vea avaldumise koguhulk on suur, siis satub sinna ka neid, mis juba 30000 juures läinud.

Probleemi ei põhjusta mitte kehvad materjalid või defektsed osad, vaid projekteerimisviga, täpsemalt liiga teravate hammastega hammasrattad, mis venitavad ketti. See omakorda kulutab taldasid ja kett venib veelgi enam ning kett hakkab sahisema. Kui seda viga ei kõrvaldata, on lõpptulemuseks alati kaks varianti - kett kas puruneb või hüppab üle. Mõlemal juhul on vaja arvestada mootorivahetuse või vähemalt samaväärse kuluga. Paraku ei oska ükski mehaanik või diagnostik öelda, kui kaua probleemse mootoriga on võimalik sõita. Selles mõttes on võrdlus tiksuva kellapommiga asjakohane. Kui viga saab PUMA järgi kõrvaldatud, siis rohkem seda ei esine, kuna vahetatud detailid on teistsuguse disainiga.

Eriti tõsiselt tuleks sellesse probleemi kuulu järgi suhtuda manuaalkastiga ja peamiselt linnas sõitvate masinate puhul. Tavaliselt puruneb kett enne plagisema hakkamist, seega sümptomeid otsides tuleks püüda kuulata pigem sahisevat kui plagisevat häält. Kui auto üles tõsta, siis on mootori salongipoolsest otsast juhipoolt kuulates peaks olema selge, kas probleem eksisteerib või mitte.

Kui panna võrrandisse kütusekulu, dünaamika, hoolduskulud, mugavus ja töökindlus, siis minu jaoks on E91 väga hea auto ja N47 tegelikult ka hea mootor. Seepärast otsustasin lasta auto korda teha ja sellega edasi sõita.

Lühidalt lõppu ka vastused Imrele.
1. Kui palju on Eestis juhtumeid (keegi äkki midagi kuulnud, mul puudub igasugune info näiteks) Milliseid juhtumeid täpsemalt silmas pead? - Keti purunemist? Kui nii, siis mina tean isiklikult ühte juhtumit ja remonditöökodadest olen kuulnud teistest.
2. Kas mõni mehaanik on võtnud lahti laiali läinud mootori, ennetava remondi teinud või midagi sarnast (oleks hea teada, kas ja millised on olnud defektsed osad). Usutavasti kõik BMW-sid prioriteetsena hooldavad asutused on probleemiga hästi kursis ja ka kokku puutunud, vähemasti UM ja BMAuto korduvalt. MY 2008 puhul on defektsed osad on kõik hammasrattad ja ketid, alates (kui mälu ei peta, siis) maist 2009 sai mingi ratas korda, aga see kõik on PUMA-s kirjas. Minu puhul vähemasti peegeldas PUMA reaalsust.
3. Kas keegi teab garantii korras vahetatud mootorite juhtumeid Eestis (kuna nii vähe on infot, siis äkki on UM ka peale garantii aega mõne ära teinud)? Garantii kohta ei tea, aga muu kohta käib vastus eelmisele küsimusele.

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 03.02.2015 18:34 17
Postitas ImreR
Okei, see vastus juba annab mingi valguse asjale. Samas tekib nüüd uus küsimus(lisaks neile, mis Kuno just esitas): kas sa kuulsid ise ka seda nö. sahinat või seda mainis sulle mehaanik? See tähendab siis seda, et kui ma ise ei kuule ja lähen ennetavalt kontrolli, siis nemad arvatavasti ju kindlasti kuulevad? :roll:
Kulumine oli siis sinu mootoril kõigil neil detailidel, mis vigased peaksid olema? Õlipumbast on ka kuskil juttu olnud(või siis tema ketist)? Pole ise nagu märganud.
Eks ta ärevust tekitav on. Samas mul oli siin eelmine aasta mootoril külmalt kiirendades imelik kõrvaline heli(ei olnud seotud ketiga). Lasin auto üle kontrollida UM-is ja siis mulle öeldi, et kõrvalised helid puuduvad ja ketiajamiga pole ka veel mitte mingisuguseid probleeme. Kuidas nad seda kindlaks tegid ja kas üldse saab seda nii kindlalt väita? :D Õnneks mul siin peale korralike hooldusi, õigeaegselt vahetatud õlisi ja ilmselt ka korraliku talve kütust saades on see kõrvaline heli ammu kadunud, jäigi sinna eelmisesse talve kui auto oli äsja saksast tulnud.

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 03.02.2015 18:44 26
Postitas RaikoK
Mis maksma läks see pull siis ?

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 03.02.2015 19:22 59
Postitas Raemees
Kuno_T kirjutas:Kas väntvõll läks ka vahetusse? Kas töö teostamiseks võeti plokikaas maha või jäi peale?

Mis nad sealt plokikaane alt otsima peaks? lihtsalt huvipärast.

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 04.02.2015 12:15 50
Postitas Ander
Kui keeruline sellele ketile on ligi pääseda,et kindlaks teha kui väljaveninud see on ? Huvipärast võiks ju vaadata ...
Kas piisaks ka ainult keti vahetusest ? Loen siit välja,et kett venib välja aga hammakad ei purune vms.
See,et kett võib 200k km pärast uuesti välja venida ei ole piisav põhjus,et seal kõik see ketimajandus välja vahetada.
Mäletan,et mu V8-l oli ka õlipumbakett välja veninud ja seda näiteks andis pingutada :roll:

Postitatud: 04.02.2015 12:43 58
Postitas Tauri_V
Ketile ligipääs on põhimõtteliselt samavõrdne selle vahetusega

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 22.02.2015 11:43 46
Postitas Henri.
Usun, et siit paljud räägivad ka soome keelt. Üks suhteliselt detailne jutt ka üle lahe (autoks 123d):
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=248542" onclick="window.open(this.href);return false;

Teisel pool lahte on nähtavasti goodwilli siiski võimalik saada:
Työarvio on 23h ja BMW korvaa Goodwillinä osat, itse maksan työt (a´102,47€/h)

Kuuleman mukaan BMW maksaa osat alle 4- vuotta ja alle 150tkm oleviin autoihin, joten hopihopi omianne tarkistamaan mikäli sattuu sama vaivaamaan.
ja PUMA-st siis selline väljavõte:
Complaint
Sound of friction drag on the engine from about 1500 rpm, which is visible from the inside.
The noise can be perceived in area of the gearbox housing and the oil pan.

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 22.02.2015 18:28 39
Postitas ImreR
Ma täpsemalt ei tea ja ei saa tänu sellele ka rääkida, aga kuulsin et Eestis alustati tehase aktsioonidega. Kui see nii on, siis on võimalik siin riigis ka mingit abi saada esindusest vin-i alusel. Minu autole igatahes ei laienenud, mul uuem moto ja sellega ei pidavat probleeme olema tehase arvates... Kellel on need enne 2009 aastat toodetud autod, siis tasub äkki uurida esindusest?

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 22.02.2015 19:25 01
Postitas Henri.
Kui nüüd reaalselt tehase väited kõrvale jätta, siis kas nt. 2013a N47D20 F10 võib ka sama probleemiga vaevelda?

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 22.02.2015 20:38 37
Postitas oo7
Mis seis uuema N20 mootoriga on ?

Milline "N" mootor siis kõige vastupidavam võiks olla ?

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 22.02.2015 22:35 11
Postitas sigaelmar
Milline üldse viimane pommikindel BMW mootor on? M52?

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 22.02.2015 23:28 18
Postitas RaikoK
M54 ja minuarust ka M57 ja pole N57ga ka mingeid suuremaid jamasid kuulnud

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 22.02.2015 23:52 42
Postitas oo7
Viimane pommikindel 4 silindrine kindlasti M43 ja 6 silindriga äkki M54. :(

N mootoreid uurides, siis kas N53 ei omagi Valvetronic-ut, samas on sellel jällegi otsepritse nagu wikipedias kirjas
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N53" onclick="window.open(this.href);return false;


Mis selle mootori ketiajam endast kujutab ? Kas otsepritse pihustitega on mingeid probleeme ? :roll:

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 23.02.2015 08:41 22
Postitas sigaelmar
RaikoK kirjutas:M54 ja minuarust ka M57 ja pole N57ga ka mingeid suuremaid jamasid kuulnud
M57 kõige pommikindlam variant on vist vana 135kW manuaalkastiga E39 peal?

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 23.02.2015 11:40 37
Postitas arnis
M57 142kW-ne on sisult sama.
Ja sedasama mootorit kasutati ka E46 ja E38 peal.
Ka 120kW-ne variant on sisult sama, kuid on märgatavalt
igavam.

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 23.02.2015 12:07 23
Postitas RaikoK
E60 peal olev M57 on ka ju suhteliselt töökindel ikkagi tegelikult, pöördsiibrite jama on odavalt eemaldatav ( facelifti mingi mudelitel polegi vist küljes neid üldse ) ,turbod peavad ilusti vastu,kettidega pole mingeid jamasid jne. Papsil 270k sõitnud 173kw M57 ja ainult turbo on 210 pealt vahetatud ja genekas remonditud,muud pole kapoti all vahetatud. Endal siis N53 ning ajalugu vaadates siis 150k läbisõidu jooksul on ühekorra garantii korras pihustid vahetatud ja ühekorra garantiiväliselt,lisaks siis 2-3x küünlad ja 2x kõrgsurvepump :D Otsepritsega mudugi tühikäigul kapott lahti teha meenutab diisli häält natuke,mis on päris naljakas :D

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 23.02.2015 17:20 32
Postitas Rist0
M57 ketid just väga hästi küll ei kesta,seda just nendel 173kw mootoritel ja ka vanematel lendavad!

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 23.02.2015 22:28 14
Postitas sigaelmar
Kettidest ma küll ei tea aga M57 on veel E60 peal probleemideks sisse ja väljalaskekollektor, termostaadid, väntvõlli rihmaratas. Neid probleeme pole vist manuaalkastiga 135kW E39'l ühtegi, sellepärast küsisingi kas selline auto on kõige pommikindlam variant M57'st.

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 24.02.2015 12:16 25
Postitas teet82
rustisan kirjutas:M57 ketid just väga hästi küll ei kesta,seda just nendel 173kw mootoritel ja ka vanematel lendavad!

See on õige jutt, tuttavatel on seda juhtunud ja ka välismaistest foorumitest olen lugenud, et väga palju kette on lennanud 173kW mootoritel, läbisõit umbes 250000km. Tavaliselt pidavat ka nukkvõllid pooleks lööma ja kuna need maksavad umbes 600EUR/tk., siis igal juhul tuleks odavam ennetavalt ketid ära vahetada.
oo7 kirjutas:Kas otsepritse pihustitega on mingeid probleeme ?
See otsesissepritse on ise probleem mõnes mõttes. Räägitakse, et sisselase ja ka klappide pinnad pidavat ära tahmama, sest bensiin ei pese neid enam. Samas diislid ju töötavad kõik samamoodi :?

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 24.02.2015 13:58 45
Postitas redline
m57 uuematel see ketiprobleem vastab tõele, puruneb alumine kett. Lisaks lähevad nukkvõllid, nookurid, ketitallad jne. Üldkokkuvõttes väga kulukas. 535d mida viimati tegin olid peal nn toruvõllid, need ei läinud katki, aga läksid kõveraks.

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 24.02.2015 21:53 18
Postitas Ander
Et siis jõuame ikka selleni,et pole see ainult N47 midagi nii õnnetu vaid kett on ikka kuluosa mida tuleb vahetada nagu rihmagi :roll:

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 24.02.2015 21:54 21
Postitas RaikoK
ja tundub see ketiteema ple ainult bmwde teema, tean mingitel volkaritel oli sama teema ja hondadel samuti

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 24.02.2015 22:44 00
Postitas Tauri_J
Ander kirjutas:Et siis jõuame ikka selleni,et pole see ainult N47 midagi nii õnnetu vaid kett on ikka kuluosa mida tuleb vahetada nagu rihmagi :roll:
Asuks ta mootori ees ei oleks väga hullugi.

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 24.02.2015 22:55 26
Postitas teet82
Hiljuti just tuli kuskil jutuks, et tehased ei teeni uue auto müügil eriti palju kasumit, põhiline raha tuleb hiljem hoolduse ja remondi arvelt. Äkki siis nimelt on need ketid tagumisse otsa pandud, et töötunde ikka rohkem tuleks. Või on mingi muu põhjendus sellel, ka teised automargid on seda teed läinud mingil põhjusel.

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 24.02.2015 23:27 50
Postitas oo7
Tauri_J kirjutas:
Ander kirjutas:Et siis jõuame ikka selleni,et pole see ainult N47 midagi nii õnnetu vaid kett on ikka kuluosa mida tuleb vahetada nagu rihmagi :roll:
Asuks ta mootori ees ei oleks väga hullugi.
Väntvõll tuleb ka uus panna enne 2009 autodel. See nagu väga kuluosa pole :roll:

Ajal mil BMW mootoritel tuli rihma vahetada oli see paigutatud nii, et selle vahetamisega saab isegi kortermaja ees hakkama

Lisaks on keti katkemised juhtunud ka väga väikeste läbisõitude juures, võib lugeda omanike nuttu video kommentaaridest:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Näitab ketiajamit lahtivõetuna ka

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 24.02.2015 23:42 43
Postitas Tauri_J
Sealt video kommentaaridest võib lugeda, et osades riikides "recall" juba toimub.

Googeldades leiab ka erinevate maade bmw foorumitest, et asi oleks nagu vaikselt liikuma hakanud.

Re: N47 jne diisel, HOIATUS!

Postitatud: 24.02.2015 23:57 38
Postitas Ander
Mu lause mõte oli pigem see,et tänapäeval ei tähenda ketiga mootor enam seda,et see igavesti kestab.
Ma ei tea kas õieti nüüd lugesin aga väntvõll vahetusse kuna ei saa eraldi hammakat vahetada.Ehk siis väntvõllil endal pole ju midagi viga ja see küljesolev hammasratas ka ära ei kuku ega tükkideks ei lähe.
Samas kui see hammakas on keti välja venitanud 200k km jooksul siis ma sellepärast niiväga ei muretseks,et kohe ka uue ketiga sama teeb.Ehk siis kuna ise max 20k km sõidan aastas siis 10 aastapärast jälle see mure päevakorras.
Seda siis juhul kui ise peaks selle ära vahetama ja autot näiteks 5 aastat veel pidama.
Need ketid jne kuluosad saab ju Kuno toodud hindade järgi arvutades 300€ umbes kätte.
Eks kõik oleneb kui pedant keegi on ja kas peab vajalikuks selle väntvõlli vahetust.