Velje ET muutmine.

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Arti
Huviline
Postitusi: 898
Liitunud: 17.06.2004 14:14 15
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Velje ET muutmine.

Postitus Postitas Arti »

Võibolla natuke rumal küsimus, aga kas mingit moodi on võimalik velge rohkem sissepoole saada või on ainuke tee siis koopaid laiemaks teha. Küsin kuna ei tahaks praegustest velgedest loobuda, aga kui natuke rohkem rahvast peal siis kehvema tee peal käib rehv vastu koopaäärt.
ruut
Klubiliige EKBK
Postitusi: 538
Liitunud: 03.09.2004 09:55 48
Asukoht: tln-harju

Postitus Postitas ruut »

Peaksid ikkagi veljed ära vahetama. Pikemas perspektiivis hakkab vale offset ka laagritele hävitavalt mõjuma.
e10 & e21 & e24 & e30 & R
Kasutaja avatar
Serka
Huviline
Postitusi: 574
Liitunud: 22.02.2006 21:52 40
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Serka »

veerenni 56 on selline firma nagu vihur auto ja nemad peaks sellise asjaga hakkama saama,et treivad velgedel vähe maha.Aga oled siis kindel et nad ei hakka vastu käima peale treimist.
Arti
Huviline
Postitusi: 898
Liitunud: 17.06.2004 14:14 15
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Postitus Postitas Arti »

Ma hakkasin mõtlema et jätaks veljed rahule ja teeks hoopis koopaääred laiemaks. Kuskilt olen näinud et venitatakse lihtsalt kooped laiemaks ilma et hakkaks uusi koopaääri külge keevitama. Kas Eestis selline asi on üldse mõeldav? Laiemaks oleks vaja saada max. 5-10mm.
Arti
Huviline
Postitusi: 898
Liitunud: 17.06.2004 14:14 15
Asukoht: Jüri
Kontakt:

Postitus Postitas Arti »

Pikemas perspektiivis hakkab vale offset ka laagritele hävitavalt mõjuma
Mismoodi see küll võimalik on? Pigem peaks liiga lai rehv laagreid hävitama.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8259
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Arti kirjutas:
Pikemas perspektiivis hakkab vale offset ka laagritele hävitavalt mõjuma
Mismoodi see küll võimalik on? Pigem peaks liiga lai rehv laagreid hävitama.
Miks? Kui ratta toetuspunkt jääb samale kohale, kus ta planeeritud on, siis ei teki kangiefekti. Vale ET nihutab ratta toetuspunkti teise kohta.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
laskarpoiss
Huviline
Postitusi: 240
Liitunud: 04.08.2004 17:57 29
Asukoht: Helsingi / Rapla

Postitus Postitas laskarpoiss »

priitv8 kirjutas:
Arti kirjutas:
Pikemas perspektiivis hakkab vale offset ka laagritele hävitavalt mõjuma
Mismoodi see küll võimalik on? Pigem peaks liiga lai rehv laagreid hävitama.
Miks? Kui ratta toetuspunkt jääb samale kohale, kus ta planeeritud on, siis ei teki kangiefekti. Vale ET nihutab ratta toetuspunkti teise kohta.

Väga õige vastus, se kui lai rehv on see mõjutab laagreid väga minimaalselt aga vale ET on sildade surm.
BMW E36 325 LSD 1996a / BMW E61 530xd 2006a / BMW E46 Compact 316it 2004a / VAZ 21013 1980a.
Savukoll
Huviline
Postitusi: 67
Liitunud: 26.12.2011 20:49 24

Re: Velje ET muutmine.

Postitus Postitas Savukoll »

Elustan vana teema ja küsiks uuesti et kas keegi on lasknud offsetti "juurde" treida? Oleks vaja u 5mm maha võtta, siis jääks veel koonuseni veidi ruumi
ooDDoo
Huviline
Postitusi: 5349
Liitunud: 01.11.2007 12:01 11

Re: Velje ET muutmine.

Postitus Postitas ooDDoo »

Sellist asja ei treita maha. see on umbes sama nagu pidurivioolikud läbi lõigata.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega
Kasutaja avatar
toivoku
Huviline
Postitusi: 12043
Liitunud: 04.02.2003 23:56 20
Peamine sõiduk: 524td
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Velje ET muutmine.

Postitus Postitas toivoku »

mõnusad hiromandid selle laagrite surmaga, 10aastat sõitnud 30mm flantsidega 3-4a sõitnud 40mm flantsidega ja pole häda miskit. Aga vbla on mul võluautod :D tean mitmeid veel kes sõidavad 20+mm flantsidega ja kellelgi pole need laagrid umbes ylehomme katki läinud.
524td, 750il , e12 520(m52b28), e21 315(m10turbo), E30 325i coupe, e39 530d, audi allroadc5 , e36 2,5 cabrio :) Kui midagi vaja siis 58344541
Kasutaja avatar
jargo
Huviline
Postitusi: 6099
Liitunud: 20.07.2007 11:43 01
Peamine sõiduk: bmw 330ci
Asukoht: Linnamäe tee 10,Keila
Kontakt:

Re: Velje ET muutmine.

Postitus Postitas jargo »

Ise mõtlesin ka selle teema peale.
kuidas siis näiteks e34 all suurema ET-ga velg rattalaagreid ei lõhu,kui see sama ratas näiteks e36 all lõhkuma hakkaks?
ei usu,et e36 rattalaager oluliselt nõrgem on,kui e34-l? võibolla on ka? samas e34 kõvasti raskem.
330ci 6k man
e36 Z3 3,1 NA 300+whp:Best ET 11,60@190 kmh
Kasutaja avatar
m2x
Huviline
Postitusi: 626
Liitunud: 11.04.2012 18:18 41
Peamine sõiduk: E39 530d Touring
Asukoht: Neli ratast õhus...

Re: Velje ET muutmine.

Postitus Postitas m2x »

Eks see sõltub natuke sellest ka, kuidas laager geomeetriliselt seespool toetatud on, vb on natuke laiem või istub rummu sees väljapool või midaiganes. Võibolla polegi mingit vahet.
Samas nõustun toivoku'ga, tavaliselt juhtub see, et juba väsinud laager saab lihtsalt juhuse tahtel peale flantsi lisamist otsa ja sellest need jutud tulevadki. Vahetage enne laagrid ära, pange siis flants otsa ja ilmselt poleks probleemi. A kesse ennetavat remonti ikka teeb onju...
Vasta