1. leht 1-st

m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 00:07 53
Postitas viieline
Tere!
Voibolla on tulevikus plaan ette võtta kerge mootoriprojekt ja turbotada ära 2.5 liitrine kone m50 141kw non vanos. Nagu ma aru olen saanud siis see peaks olema kõige parem mootor selleks ? Kere hetkel veel eiteagi.
Igaljuhul segane on strokeri teema kas see jutt on õige, et paigaldatakse 2.8 väntvõll ja freesitakse plokki pealt maha, et käik tuleks lühem ? Muidu väntvõlli pikkus sama ?
Või mis on selle asja mõte üldse ? Et 2.5 mootori plokikaan on parem ? Kolvid suuremad ?
Või oleks mõttekam siis juba mõni uuem 3.0i mootor vaadata selle projekti jaosk ?

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 06:40 21
Postitas vare271
Stroker ja turbokas on kaks eri asja.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 06:58 27
Postitas viieline
Nii ? Tore et aru said, mis edasi ?

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 10:38 37
Postitas lynx
Kui sul pole A,B JA C-gi veel selge, siis ei maksa ju kohe keskkooli emakeele küpsuseksamit sooritama tormata?!
Sarnane lugu tundub ka siin teemas ambitsiooniks olema ..missa arvad, mitu lehekülge ja mitu tundi kuluks kellelgi hakkajal, et sulle mootor ja selle tööpõhimõte ja eripärad selgeks teha.

Ärge hakake jalgratast taas leiutama, vaid viige oma ideed ja asjad mõne asjatundja juurde, kes teile selle asja valmis ehitab.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 11:09 38
Postitas oo7
2.8 väntvõll ja freesitakse plokki pealt maha, et käik tuleks lühem ? Muidu väntvõlli pikkus sama ?

Väntvõlli pikkus jah s.t see läheb sinna mootorisse, aga TÕUS mitte. Sealt see suurem töömaht tulebki ju, seega käik ei tule mitte lühem vaid pikem !

Stroker mootori ehituse kohta leiab kõvasti infot inglise keeles. Pole M50 teemasse ise sügavalt süvenenud, kuid M20-st oleme küll pm kõikvõimalikud variandid valmsi ehitanud ja selle sama väntvõlli m20b25 sisse toppinud

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 11:29 53
Postitas aronz12
Teema algataja peaks koigepealt selgeks tegema mida tahab. Turbo mootor ja stroker ei käi kokku ja kui see sellist asja juba ei tea siis pole ju millestki rääkida üldse.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 12:46 10
Postitas reizor
aronz12 kirjutas:Teema algataja peaks koigepealt selgeks tegema mida tahab. Turbo mootor ja stroker ei käi kokku ja kui see sellist asja juba ei tea siis pole ju millestki rääkida üldse.
Miks stroker ja turbo ei käi kokku ?

Kas stroker pole mitte väntvõlli käiguga mootori töömahu suurendamine. See ei tähenda, et see peaks automaatselt kõrge surveastmega olema. On olemas erinevaid kolvi/kepsu kombosid, millega saad madala surveastmega stokeri ehitada, mis on sobilik turbotamiseks. Sisuliselt kui teemaalgajata paneb enda 2.5 mootorisse 2.8 väntvõlli,treib/freesib 2.8 kolbe madalamaks või leiab mõne kepsu/kolvi kombo, millega tuleb madalam surveaste. Siis on ta enda mootorit "strokinud" ja lisaks saanud turbotamiseks soodsa surveastme.

Või siis olen ma lihtsalt antud mõistest valesti aru saanud.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 13:03 58
Postitas aronz12
Pole strokeri asjaga eriti kursis aga olin aru saanud, et nende mootoritega käib nn "kaasas" ka kõrge surveaste.
Pole nagu kuulnud ka et keegi oleks stroker mootorit turbotanud. Aga vb saab siis ka nii teha.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 13:47 51
Postitas Madis.
aronz12 kirjutas:Pole nagu kuulnud ka et keegi oleks stroker mootorit turbotanud.
https://foorum.e30.ee/teema/13552-318is ... 0-soonikx/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://foorum.e30.ee/teema/10030-320i- ... s-soonikx/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 19:43 17
Postitas viieline
lynx kirjutas:Kui sul pole A,B JA C-gi veel selge, siis ei maksa ju kohe keskkooli emakeele küpsuseksamit sooritama tormata?!
Sarnane lugu tundub ka siin teemas ambitsiooniks olema ..missa arvad, mitu lehekülge ja mitu tundi kuluks kellelgi hakkajal, et sulle mootor ja selle tööpõhimõte ja eripärad selgeks teha.

Ärge hakake jalgratast taas leiutama, vaid viige oma ideed ja asjad mõne asjatundja juurde, kes teile selle asja valmis ehitab.
ma arvan, et mul on mootoriehitus rohkem selgem kui sa suudad seda olla oma parimates päevades.

Aga tänud kaasmõtlejatele. Oligi soov teada saada kas see võntvõll istub raamsaalede peale ja kas muud asjad sobivad. Nagu kasutaja rezor ütles siis uskuge või mitte aga surveastet saab muuta kolbi modides kasvõi, oleneb kui palju seal materjali muidugi on...

Küsimus polegi selles, et kuidas seda tehakse vaid pigem miks seda tehakse :D
Kas on 2.5 mootoril suuremad kolvid või miks on see vajalik. Kergem oleks ju kohe 2.8 mootor vahele tõsta.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 21:47 47
Postitas einar
Issand, sa näed aga ei mürista.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 22:09 55
Postitas botzor
einar kirjutas:Issand, sa näed aga ei mürista.
:mrgreen:

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 22:14 24
Postitas viieline
Okei. Ehk eelis on siis suurem surveaste, kolvikäik. Sama teeks ju välja kui 2.8 kaant madalamaks lasta ?

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 22:21 54
Postitas MargusA
Ahh pane parem koonusfilter ja elu läheb edasi....

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 22:24 23
Postitas viieline
sorri et küsin võid lukku panna siis teema kui ei kõlba rääkida

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 23:25 22
Postitas lynx
Ma ju rääkisin ..see võtab liiga palju aega ja närvi jne, et strokeri ja mootori ehitust nõnda nullist sulle lahti seletama hakata ...vii sinna, kus teatakse, mida tehakse

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 14.12.2016 23:35 06
Postitas viieline
Ma tahan teada mis vahe on m50 ja m52 mootoril.
Mind ei nühi strokeri ehitus

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 15.12.2016 00:14 06
Postitas toivoku
viieline kirjutas:Ma tahan teada mis vahe on m50 ja m52 mootoril.
Mind ei nühi strokeri ehitus
ühel alu plokk teisel malm plokk.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 24.12.2016 09:26 10
Postitas ooDDoo
Turbomootoritel lastakse surveastet madalamaks.. strokeril reeglina kõrgemaks. seetõttu tuleb alguses ära otsustada kumma suuna võtad.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 24.12.2016 09:48 57
Postitas einar
Mina tegin enda viimase strookeri suht madala surveastmega.
10.5 umbes arvutuslikuks surveastmeks.

Kubatuur 2992cc

Nii et ei pea olema strooker tingimata ülikõrge surveastmega.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 24.12.2016 10:26 22
Postitas ooDDoo
Turbokal võiks veidi vähem olla?

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 24.12.2016 13:14 58
Postitas jass161
Kui 0.5-0.8 bar sõidad siis 10.5 on veel piir aga kui "päris" rõhku näitad, siis 8.5:1 on ideaalne. Aga sellega peab ka arvestama, et kuni turbo rõhku pole taga, siis madalat pole ka jõudu madala cr-ga.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 25.12.2016 11:45 04
Postitas redline
10.5cr sobib ka edukalt turbotamiseks. Lihtsalt tuleb valida õige kütus e85 näol. Sellise surveastmega võimalik teha neljakohalise numbriga hp.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 23.01.2017 12:28 40
Postitas M!ku
Ainuke strokeri teema mis silma jäi..
Siiani ainult kuulnud jutte,et m50b25 NV mootorile pannakse m57d30 väntvõll, m3-me kolvid ja 2.0kepsud? siit ka küsimus kas selline combo on võimalik ja on üldse reaalselt tehtud? V on ainult külajutud? :D
Ja nagu eelnevast jutust aru saan siis stroker ja turbo ei sobi kokku? Aga samas kui kasutada stroker mootori puhul ka kõrgsurve turbot? Või miks just madalsurve kompot peab olema?

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 23.01.2017 13:16 44
Postitas einar
M3me kolvid ei istu kaheliitrise kepsu otsa...


M3mel 21mm kolvisõrm
kaheliitrisel 22mm Kolvisõrm.


Muidu komplekt oleks huvitav.

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 23.01.2017 13:47 48
Postitas M!ku
Aga millise mootori kepsudel on samas mõõdus sõrm? Ja kas d30-ne vänt üldse istub m50-ne plokki?

Re: m50 strokeri ehitus

Postitatud: 24.01.2017 09:37 53
Postitas lynx
lased paigaldada 21mm-se auguga sõrmepuksid