1. leht 1-st

Väntvõlli liugpindade visuaalne hindamine

Postitatud: 12.09.2017 17:58 35
Postitas raiks1
Mootoriks m54b30.
tegmine mootorile kolvirõngaste vahetust ja selle käigus tuli ilmsiks et ka kepsusaaled on kulunud.
enne kui uued saaled sisse paneme,oleks hea,kui keegi suudaks hinnata piltide põhjal,või kirjelduse järgi,kas on vaja ka vänta lihvida.
kuna vända maha võtmine on veel lisaks üksjagu tööd,siis enne ei hakkaks asjaga tegelema,kui oleks kindel,et see on vajalik.
Pinnast niipalju.

näpuga üle tõmmates karedust tunda ei ole. Küll on aga näha jälgi kulunud saaledest!
ehk visuaalsel vaatlusel on näha sooni,mida näpu(küünega) üle tömmates tunda ei ole!

Kui komplekteerida uute korraliku saaledega,siis kui pikk võiks mootori eluiga olla?
10000km? 30000km?
Oleks vaja veel masinat mõned aastad kasutada.
vända lihvimine maksab 25€ kael(Tõukur)
kõik üle käies 325€ +KM
Siis,lisaks veel vaja rem mõõdus saalesi!

Originaalmõõdus saaled juba ostetud!
Tõukurisse hindamisele viimiseks on vaja ikka vänt maha võtta! Võimalusel seda ei teeks!

Saale oli selline:
Pilt
Pilt



Vända kael(kõige hullem) oli selline:
Pilt

Muidu peaks vist peegelsile see liugpind olema!

Re: Väntvõlli liugpindade visuaalne hindamine

Postitatud: 12.09.2017 22:22 29
Postitas Rainer.K
Miks neid kaelu visuaalselt peab hindama kui võiks mikromeetriga mõõta?
Aga kui saaled olemas siis 4mm laiune riba piirlõtku paksusega vahele ja poldid ettenähtud jõuga kinni.
Kui liigub vabalt on lõtk liiga suur.
Kui käib raskelt on lõtk normi piires.

Re: Väntvõlli liugpindade visuaalne hindamine

Postitatud: 13.09.2017 11:11 10
Postitas raiks1
Mikromeetriga pinnakaredust vist mõõta ei saa.
saab mõõta kaela läbimõõtu.
Võibolla olen valesti aru saanud!

ehk,kui kaelal on soon,siis ju kaela läbimõõt ei muutu. Küsimus oleks tegelikult,kas sellised sooned kaelal on normaalsed või vajaks lihvi.

Kaela läbimööt muutuks ju alles siis kui need sooned(soon) sealt välja lihvida!

ehk,kokkuvõttes ei tohiks need sooned väga halvasti mõjuda,kui üldmõõt jääb lubatud piiridesse!
Jäävadki õlisoonteks :)

Asjakohast arutelu jääks siia teemasse ikka veel ootama.
Äkki keegi veel kunagi sama küsimuse ees!

Re: Väntvõlli liugpindade visuaalne hindamine

Postitatud: 13.09.2017 11:18 17
Postitas Volum
Pilt

Re: Väntvõlli liugpindade visuaalne hindamine

Postitatud: 13.09.2017 19:51 55
Postitas eero
Pildi pealt silma järgi hinnates võiksid samad saaled ka veel rahulikult edasi sõita. Üldiselt ikka, kui saalesid vahetada, kui tahta, et jälle järgmised 300tkm seda puutuma ei peaks, siis ainult lihvitud vänt ja remontmõõdus saaled. Töötanud kaeltele uute panekuga on uued enam-vähem esimese (ma ilmselt liialdan, aga) 1000 pöördega samasugused, kui vanad. Minu arvates mingit mõtet sellel küll ei ole. Need küsimuse all olnud 10-30tkm sõidaks vähemalt selle pildi järgi vanadega ka edasi. Ma pakun, et julgelt rohkem.

Re: Väntvõlli liugpindade visuaalne hindamine

Postitatud: 14.09.2017 09:28 11
Postitas Rainer.K
Raud vastu rauda ei sõida kuigi kaugele.
Vähemalt mina näen pildilt et saalel on alumiinikiht osaliselt maha kulunud ja vändakaelal hakanud tekkima metalli nakkumine saalega, millele vihjavad augukesed pinnal.
Ringitõmbamisest on päästnud vaid hea õli ja väiksem koormus.
Kuna kaelal jooni sees ei paista, siis eeldusel et lõtk jääb lubatu piiresse käib see veel kaua kasutades autot liiklemiseks mitte spordi tegemiseks.