1. leht 1-st

Mootoriketi kontroll?

Postitatud: 22.10.2017 19:42 41
Postitas kiire-lauri
Kuna siin paljudel uuematel bmwdel see probleem siis kuidas seda vaadata?
Klapikambrikaan tuleb maha võtta siis juba kett näha. Esinduses sind sinna ligi ei lasta ja kui saad siis kuidas olla pädev? Tavaliselt öeldakse ,et vaja vahetada ja läheb kõik uus aga vb hoopis pinguti läbi ja ei suru talda piisavalt tugevalt?

Re: Mootoriketi kontroll?

Postitatud: 22.10.2017 20:31 17
Postitas j.j.
Aga vahetagi siis kõigepealt pinguti ära ja kui paremaks ei lähe, siis kett ja tallad. Nagunii on vaja kõik korraga teha. ;)

Re: Mootoriketi kontroll?

Postitatud: 30.10.2017 17:33 21
Postitas joosep
Mis mootorist jutt käib? Üldjuhul on nii et veninud kett on kord pingul kord lõdva. Selle tuvastamiseks on vaja ketile juurde pääseda, keerad võtmega mootorit ringi (õigetpidi) ja samal ajal kontrollid mingi konksu või kruvika otsaga keti pingsust. Enne kui midagi lahti arutad tasuks kuulata töötavat mootorit, kulunud/veninud kett teeb häält.

Re: Mootoriketi kontroll?

Postitatud: 31.10.2017 21:21 07
Postitas kiire-lauri
Kuna kuskil videosid ja õpetusi pole, siis ma arvan see ketivahetus selline natuke liialdatud teema. Kindlalt on mootoreid ,kus see aktuaalsem. Käega või konksuga võib rattal ketti vaadata. Mitte kuskil töökojas kohe tuhandeid hakata välja andma. Rääkisin ühe mehega ,kes neid töid teostab ja pidi kuidagi pinguti järgi vaadatama palju see välja tulnud. Samas kui tallad normaalsed ja kett hammasratastel ei liigu siis ju hästi? Kes ütleb,et pinguti nüüd 1cm väljas ja kett läbi?
Pole probleemi ühegi firmaga või isikuga, lihtsalt koguaeg vahetatakse kette ,aga kui läbi siis nad ikkagi on?
Endal oli ka kunagi e90 320i ja öeldi ,et kett nii läbi kuidas üldse veel sõidab? Seisin kõrval ja polnud midagi kuulda isegi käivitusel.

Re: Mootoriketi kontroll?

Postitatud: 01.11.2017 11:37 05
Postitas joosep
Sa ei saanud vist hästi aru mida ma öelda tahtsin. Nimelt kui kett on veninud siis ta ei istu hambas nii nagu peab (kord on pingul, kord mitte, pinguti ei pinguta lõpmatuseni) ja seda asja saab käsitsi selgeks teha. Mehaaniliste rikete jaoks on vaja mõistust, mitte udupeeneid abivahendeid.

Re: Mootoriketi kontroll?

Postitatud: 01.11.2017 11:41 13
Postitas joosep
e90 320i on N46 motoga ja minu eelnev jutt on just N46 mootori kogemusest. Häält tõepoolest ei teinud ka minu mootor.

Re: Mootoriketi kontroll?

Postitatud: 01.11.2017 12:06 38
Postitas Jaakk
Minu 2007 aasta 318i ehk seesama N46 mootor ja sai ka just kett, pinguti, tallad, tihendid vahetatud.
Läbisõitu peaks olema umbes 180K km, Eestis kogu see aeg olnud ja samamoodi tegi kett külmalt käivitades juba päris koledat häält.
Tartus ekspert autohoolduses öeldi, et see külmalt käivitades keti laperdamine ongi ilmselge sümptom, et kett väga kulunud ja siis umbes 5 sekundit peale käivitamist pingutab ära- go figure out.
Igaljuhul kinnitati ka seda, et sellel mootoril klapid pähe ei käi reeglina kuna kett kulub lihtsalt nõnda ära, et viskab hamba võrra üle ja mootor jääb lihtsalt seisma, mina sellega riskida ei tahtnud ja lasksin kogu eelmainitu vahetada ja nüüd vaikus majas.
Ma enda autodest siin teemasid ei ole kirjutanud aga saan täitsa omast kogemusest öelda, et E90 N46 -l on neid asju mis vajanud vahetamist ikka omajagu, kuigi näiliselt täiesti korras auto:
geneka sidur, tagumiste veovõllide ABS võrud mädanesid ära, ABS andur sellega koos, ABS plokk, ketivahetus koos kõige sinna juurde kuuluvaga, Vanose tihendid, klapikambri kaane tihendi komplekt, karteri tihend, käigukasti dyn. õlivahetus (koos KK põhjaga), esipiduri supportite kolvid (loomulikult kettad + klotsid), tihendid (kuigi pid. õli vahetatud nii nagu vaja)

Re: Mootoriketi kontroll?

Postitatud: 01.11.2017 13:01 50
Postitas joosep
Jaakk kirjutas:Minu 2007 aasta 318i ehk seesama N46 mootor ja sai ka just kett, pinguti, tallad, tihendid vahetatud.
Läbisõitu peaks olema umbes 180K km, Eestis kogu see aeg olnud ja samamoodi tegi kett külmalt käivitades juba päris koledat häält.
Tartus ekspert autohoolduses öeldi, et see külmalt käivitades keti laperdamine ongi ilmselge sümptom, et kett väga kulunud ja siis umbes 5 sekundit peale käivitamist pingutab ära- go figure out.
Igaljuhul kinnitati ka seda, et sellel mootoril klapid pähe ei käi reeglina kuna kett kulub lihtsalt nõnda ära, et viskab hamba võrra üle ja mootor jääb lihtsalt seisma, mina sellega riskida ei tahtnud ja lasksin kogu eelmainitu vahetada ja nüüd vaikus majas.
Ma enda autodest siin teemasid ei ole kirjutanud aga saan täitsa omast kogemusest öelda, et E90 N46 -l on neid asju mis vajanud vahetamist ikka omajagu, kuigi näiliselt täiesti korras auto:
geneka sidur, tagumiste veovõllide ABS võrud mädanesid ära, ABS andur sellega koos, ABS plokk, ketivahetus koos kõige sinna juurde kuuluvaga, Vanose tihendid, klapikambri kaane tihendi komplekt, karteri tihend, käigukasti dyn. õlivahetus (koos KK põhjaga), esipiduri supportite kolvid (loomulikult kettad + klotsid), tihendid (kuigi pid. õli vahetatud nii nagu vaja)
Mul samad asjad tehtud enamvähem, lisaks klapisääre tihendid. N46 keti komplekt maksab u 100€ ja vahetamine on ka ülimalt lihtne. Mina küll ei näe põhjust et mitte vahetada ja kuhugi teeäärde jääda kõige ebasobivamal hetkel.