1. leht 1-st

Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamine?

Postitatud: 08.11.2017 23:57 30
Postitas BmwE61EST
On kellelgi juhiseid, kus asub ja kuidas vahetada?

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitatud: 09.11.2017 07:14 48
Postitas jargo
Üldiselt paras nikerdamine!
ei teagi,miks see hooldust vajav jubin sellise koha peale topitud on!
Esimest korda tehes,kulub sul selleks kuni pool päeva ja oht midagi ära lõhkuda on suur.

Lihtsalt torude eemaldamine on paras teema,kui ei tea,mis ja kuidas lahti käib!
Mõistlik on varuda kohe ka uued torud.Vanad on haprad ja purunevad kergesti.

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitatud: 09.11.2017 10:09 19
Postitas BmwE61EST
No sel juhul ma ei hakka torkima. Sõidan edasi vanaga.

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitatud: 09.11.2017 14:06 35
Postitas Mart_L
BmwE61EST kirjutas:No sel juhul ma ei hakka torkima. Sõidan edasi vanaga.
Ja ühel heal miinuskraadidega päeval kapotialune õli täis teeääres istuda on parem ? :mrgreen:

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitatud: 09.11.2017 17:38 15
Postitas BmwE61EST
See on kõigest tuulutusklapp. Ega sealtkaudu õli ei ringle.

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitatud: 09.11.2017 17:43 51
Postitas BmwE61EST
Mart_L kirjutas:
BmwE61EST kirjutas:No sel juhul ma ei hakka torkima. Sõidan edasi vanaga.
Ja ühel heal miinuskraadidega päeval kapotialune õli täis teeääres istuda on parem ? :mrgreen:

Räägid oma kogemusest või väljamõeldud põhjus, et mis juhtub?

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitatud: 09.11.2017 18:10 45
Postitas jargo
Täpselt nii see jutubki!
Karteri tuulutuse mõte ongi juhtida ülearune tekkinud rõhk sisselaskesse.
Seni imetakse rõhk sisselaskesse,kuni mootoris hakkab vaakum tekkima,siis tõmmatakse klapp kinni ja lõpetatakse imemine-surumine.

ehk kui süsteem kinni jäätub,siis lükatakse üleliigne rõhk suvalistest kohtadest välja! Ehk nõrgematest kohtadest.Klapikambri kaane tihend,mõni nõrgem voolik jne.
Kui tuulutuse membraan ei sulge,siis imeb jalle mootori sisselaskes olev hõrendus kogu mootori seest vaakumisse. see ka jälle jama. Esimese hooga imetakse õlimõõturi varda tagasivoolust õli kollektorisse!
Järgneb suurem suitsemine summutist!
Kui membraan on lihtsalt katki,siis samamoodi ei suleta õigel ajal õhuvoolu ja lisaks imetakse värsket mõõtmata õhku silindrisse,mille tagajärjel tekivad erinevad MISFIRE probleemid.

pikk jutt ja võibolla keeruliselt seletatud,kuid vajalik see vidin on ja kindlasti ppeab ka töökorras olema!

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitatud: 09.11.2017 18:32 37
Postitas BmwE61EST
Põhjus, miks üldse tekkis küsimus karterituulutusklapi vahetamise kohta: viewtopic.php?f=5&t=276655" onclick="window.open(this.href);return false;

Pole 100% kindel, et pöörete kõikumise põhjus on karterituulutusklapp, aga soovitati alustada selle vahetamisest.

Ok. Keegi nõus selle töö ette võtma Tartus? Mul vajalikud tööriistad puuduvad.

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitatud: 09.11.2017 23:49 41
Postitas BmwE61EST
Kas keegi Tartus oleks nõus ära vahetama? Tasu kokkuleppel.

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitatud: 20.11.2017 17:09 24
Postitas ErkiPyss
jargo kirjutas:Täpselt nii see jutubki!
Karteri tuulutuse mõte ongi juhtida ülearune tekkinud rõhk sisselaskesse.
Seni imetakse rõhk sisselaskesse,kuni mootoris hakkab vaakum tekkima,siis tõmmatakse klapp kinni ja lõpetatakse imemine-surumine.

ehk kui süsteem kinni jäätub,siis lükatakse üleliigne rõhk suvalistest kohtadest välja! Ehk nõrgematest kohtadest.Klapikambri kaane tihend,mõni nõrgem voolik jne.
Kui tuulutuse membraan ei sulge,siis imeb jalle mootori sisselaskes olev hõrendus kogu mootori seest vaakumisse. see ka jälle jama. Esimese hooga imetakse õlimõõturi varda tagasivoolust õli kollektorisse!
Järgneb suurem suitsemine summutist!
Kui membraan on lihtsalt katki,siis samamoodi ei suleta õigel ajal õhuvoolu ja lisaks imetakse värsket mõõtmata õhku silindrisse,mille tagajärjel tekivad erinevad MISFIRE probleemid.

pikk jutt ja võibolla keeruliselt seletatud,kuid vajalik see vidin on ja kindlasti ppeab ka töökorras olema!
Nõustun eespool kirjeldatuga ning lisaksin enda kogemuse peetis tuulutusklapiga. Lugu järgmine: Talv ca -15C ja ehk ka natuke peale. Hommikul autot käivitades, mootor purterdas mis jube, suri isegi paar korda välja, korduval käivitamisel sai mootori käima ja lastud ca 2 - 3 min enne sõidu alustamist tühikäigul soojeneda. Sõitma hakates autol jõudu vähe, hakkas korralikult pöördeid loopima, tossama (paks tihe valge toss), ca 200 m sõidu järel suri masin välja. Taaskäivitades ei võtnud isegi starterit ringi. Hilisemal kontrollil (sleppis vabakäigul töökotta), selgus, et oli klapp jääs/umbes/pikalt vahetamata, seetõttu oli silindrid triiki õli täis imenud, niiet mootor manuaalseltki ringi ei käinud. Minul kusagilt tihendite vahelt miskit välja ei pressinud, eelnevalt olid mõningad pöörete kõikumisega seonduvad probleemid, aga ei miskit hullu.
Soovitaksin kindlasti torustik ja klapp kontrollida/vahetada samuti tasuks üle vaadata tühikäigu mootor, mis kipub teinekord tahma tõttu erinevas asendis kinni kiiluma (samuti käidud rada :).

Re: Bmw e46 2,5 125kw bensuka karterituulutusklapi vahetamin

Postitatud: 20.11.2017 20:17 47
Postitas BmwE61EST
Vahetati ära tuulutusklapp koos juurdekuuluvate voolikutega. Probleem endiselt püsib. Külma mootoriga käivitub poolest pöördest ja pöördeid ei kõiguta. Pöördeid kõigutab ainult sooja mootoriga. Aga käivitub ka soojalt poolest pöördest. Nüüd tehti uus diagnost ja näitas õhulugeja viga. Tellisin uue õhulugeja ära ja kui kätte saan, panen külge ja siis on näha, kas muutub midagi paremaks või mitte.