M57 turborõhuga probleem!

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
raiks1
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 14.03.2011 23:02 05

M57 turborõhuga probleem!

Postitus Postitas raiks1 »

Kiirelt kogu teema ülevaade!

Autol (530da 142kw) läks sõidu ajal turbo laiali.Tükke kuskile ei lennanud,kuid võllil tekkis selline lõtk,et turbo takerdus ja väljalaskegaaside jõul see enam ringi ei käinud!
Ehk turbo oli kasutuskõblmatu ja vajasin uut.

Saigi Turbobaltikust uus turbo soetatud.Tegemist taastatud turboga.Päritolu Leedu või Läti.

Panin uue turbo peale,kuid siis tekkisid mingid anomaaliad. nimelt on turbo rõhk suurem,kui võiks.
Kohal tuksudes 700 pöörde juures on juba ca 0,1 bari rõhku.
2000 rpm-i juures on juba 0,4 bari rõhku rohkem kui soovituslik!(soovituslik võetud ISTA-st). Kui korralikult kiirendada,siis tõuseb rõhk ca 1,35bar või veidi peale ja auto läheb Limp Mode-i
Peale seda ei liigu enam üldse.
Mõnda aega seisab,siis toimib uuesti,kuni ühe korra jälle korralikult kiirendada.
Veateateid ette ei viska.
Vaakumsolenoid tundub töökorras ja ka voolikud panin uued. Kui auto käima panna siis tõmmatakse vaakumiga geomeetriat liigutav varras sisse ja siis hakkabki juba turbo puhuma.Ehk kohal tuksudes 0,1 bari.
Teisel samasugusel autol,mis sõbral on,on kohal tuksudes rõhk kolles veidi üle atmosfääri rõhu! Minul kõvasti rohkem.

Guuglist otsides leidsin küll vasteid,et turbot saab reguleerida,varda pikkuse muutmisega,samas on turbol ka garantii ja vastavad reguleerimise kohad kollase ja punase värviga plommitud. Eeldan,et need on ikka taastatud ja ka paika reguleeritud.

Kas oleks midagi võimalik veel iseseisvalt testida,proovida,või mis saaks veel asjaga seotud olla!?
Kasutada saan ISTA-t,Autoqom-i ja pääsen ligi ka lihtsamatele töökojas oleale tehnikale.

Kuidas üldse geomeetrilist turbot juhitakse.Solenoidklapp on minu arust lihtsalt on-off tüüpi klapp!
kuidas näiteks geomeetriat poole peal hoida? Mingi impulsiga?
autoqom-is geomeetriat liigutades liigub see ilusti.Küll aga jah kaks varianti.Kas kinni või lahti!

Vana turboga liikus masin normaalselt ja enne tubro purunemist probleeme polnud.
Ka praeguse turboga on mootori hääl ilus,seega et midagi mootorist läbi oleks jooksnud ma ei usuks.


Ideedele avatud!
bmw 530d touring
Kasutaja avatar
teet82
Huviline
Postitusi: 1945
Liitunud: 16.03.2010 19:33 15
Asukoht: võru

Re: M57 turborõhuga probleem!

Postitus Postitas teet82 »

Kui pole juba kontrollitud, siis võiks vaadata, kas rõhuandur ise segast ei pane. Ehk siis seisva mootoriga süüde sees peaks näitama atmosfäärirõhku. Järgmisena võiks prooviks vaakumvooliku üldse ära võtta turbo küljest. Kui enam ei lähe ülerõhku, siis peaks viga olema turbo juhtimise poole peal, ja kui läheb, siis turbo "raua" või varda pikkuse probleem.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: M57 turborõhuga probleem!

Postitus Postitas martinlink »

Firma kodulehelt uurides väidetakse, et komplektne turbo lastakse läbi geomeetria reguleerimispingilt. Samas kõlab kirjelduste järgi, nagu oleks väike stopperkruvi liiga välja keeratud, mistõttu geomeetria on rohkem kinni kui peaks ja tehakse ka tühikäigul rõhku.

Aktuaatorvarras võib kusjuures piisavalt paigas olla et täisgaasil väga suurt ülerõhku ei teki ja probleem on ainult tühikäigu ümber, kui aktuaator stopperkruvi vastu puutub.

Solenoidi kontrollitakse PWM signaaliga ja võimalikud on kõik aktiveerituse astmed, ehk mitte ainult 0 või 100%.

Kõige rohkem infot annab logimine, kus on näha, mis vahemikes täpselt see "möödalask" esineb, ja sellest sõltuvalt siis asja vajadusel reguleerida (sh. tarkvaraga, kui mehaaniliselt paika ei saa). Samas kui vile uus on siis saab äkki mingi garantii-protsessi läbi üle kontrollida ja vajadusel ära vahetada.
Kasutaja avatar
raiks1
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 14.03.2011 23:02 05

Re: M57 turborõhuga probleem!

Postitus Postitas raiks1 »

Seisva mootoriga näitab atmosfääri rõhku.
Kohe kui käima panna ja vaakum tekib hakkab turbo ka puhuma. Proovisin ka ilma vaakumvoolikuta.
Turbo geomeetria jääb algasendisse ja rõhku ei teki. Täitsa vabalthingav.Põõrdeid andes tekib sisselaskesse isegi kerge hõrendus. Kohapeal proovides.
Ehk loogika ütleb,et geomeetria ise töötab.
Peab ju nii olema,et varras vaakumiga sisse tõmmatud,siis on labad max koormatud ja turbo töötab täiel koormusel.Kui vaakum tagant ära võtta,siis laseb labad lahti ja turbiini eriti ei keerutata.
Tundub,et selles osas on asi korras.

Teen mõned või videod,siis saab korra veel vaadata.

Ülerõhk tundub,et on ka täiskoormusel.


Tänud vastanuile.
bmw 530d touring
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: M57 turborõhuga probleem!

Postitus Postitas martinlink »

Mina hästi nende hiina sisudega taastatud turbodesse ei usu, vabalt võib paigast ära olla nii stopperkruvi kui ka aktuaator.

Üks hea ja lihtne viis stopperkruvi asendi kohta "esmane diagnoos" saada on selline:
1) Ühenda turbole vaakum otse peale, ehk bypass'i solenoid.
2) Hoia pöördeid 1400 juures ja vaata reaalset rõhku.
3) Nüüd ühenda vaakum täitsa lahti ja samamoodi 1400 pööret ja vaata rõhku.

Lahuta suuremast väiksem. Saadud number peab enam-vähem paigas kruviga jääma vahemikku 80-250mbar, kusjuures mida lähemal 250-le, seda erksam asi on, samas seda suurem on ka vasturõhk ja seda suurem on tühikäigul rõhk.
Minu turbol jääb see number 160 ringi, kerib hästi erksalt ja tühikäigul on umbes 20mbar üle atmosfäärirõhu.

Aktuaatorvarda saab katsetamise teel väga edukalt paika, kui stopperkruvi paigas on.

Ehk on abiks ;)
Kasutaja avatar
raiks1
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 14.03.2011 23:02 05

Re: M57 turborõhuga probleem!

Postitus Postitas raiks1 »

Tegin testi.Kohal seistes.
Vaakumvoolik turbo küljes ja 1400 rpm-i. 1300mbar
Ilma vaakumvoolikuta 1400 rpm-i. 995-1000 mbar

Ehk vahe ca 300mbar

Nagu ma aru saan,siis on vajalik ikka aktuaatorkruvi reguleerimine,mitte varda pikkus!?.
Küsisin ka Turbobaltikust järele.
Ütlesid,et turbo peaks paigas olema,kuid reguleerida võib.Garantii pidi alles jääma.
Alternatiiviks pakuti ka seda,et too turbo tagasi ja lasevad taastamistehases üle kontrollida.
Küsimusele,kas selliseid järelreguleerimisi on ka enne ette tulnud siis keerutati veidi ja öeldi umbmääraselt,et eriti mitte!

Ühesõnaga proovin reguleerida siis esialgu selliselt,et vahe oleks 250mbar kandis.

Tänud!
bmw 530d touring
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: M57 turborõhuga probleem!

Postitus Postitas martinlink »

Kui testi tulemusi vaadata siis ikkagi sopperkruvi praegu liiga lühike, ehk just seda vaja pikemaks keerata. Aktuaatorit säti alles siis kui stopper paigas.
Kasutaja avatar
raiks1
Huviline
Postitusi: 41
Liitunud: 14.03.2011 23:02 05

Re: M57 turborõhuga probleem!

Postitus Postitas raiks1 »

Keerasingi seda stopperkruvi väljapoole ja asi korras.
väga hull sellega ikka nikerdada.Ligipääs peaaegu olematu.Lisaks veel reguleerimine,kui mootor korraks soojaks lastud. Ei taha käsi mitte vahele toppida.
Hetkel saigi tegelikult seda stopperit niipalju edasi liigutatud,et soovituslik rõhk oleks enamvähem sama mis tegelik.
Ilmselt saaks ka paremini ja võimsamaks,kuid see ei olnud eesmärk.
Hetkel ei suitse ja liigub piisavalt hästi.

Tänud kõigile abistajatele.
bmw 530d touring
Kasutaja avatar
martinlink
Huviline
Postitusi: 713
Liitunud: 08.09.2014 09:42 09
Peamine sõiduk: E60 535d 210kW
Asukoht: Tallinn

Re: M57 turborõhuga probleem!

Postitus Postitas martinlink »

Eks ta ole tüütu jah, mul autoteemas sama probleem dokumenteeritud, päris mitu korda seal surkides kõrvetada saanud, pluss mul pole masin tehaseseadetes mistõttu lõplik seadistus tuli üldse tarkvaras teha :)

Hea, et korda sai!
Vasta