M52/M54 keermed maas plokis

Üldised arutelud ning näpunäited

Moderaatorid: MargusA, Kert, Ander, Caspar, Henri.

teet82
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1753
Liitunud: 16.03.2010 20:33 15
Asukoht: võru

Postitus 05.10.2018 07:34 03

Ei leidnud siit teemat selle kohta, seega teen uue.
Endal ka see probleem käes nüüd, et plokikaant ei saa tagasi kinni keerata, keermed annavad järgi alumiiniumi sees. Sain keerata vaid 40Nm ja 90 kraadi kui 8. polt keeras ilma erilise vastupanuta tühja. Kui teha veel teine 90 kraadi pööramine, siis käiks enamus tühja võib-olla. Netist võib leida juttu, et enne kaane eemaldamist oleks pidanud poldid lõdvaks laskma ja proovima uuesti pingutada keermete testimiseks.

Aga mis on kõige parem lahendus taastamiseks ja kas tuleks teha kõik 14 auku?
Võimalikud variandid, mis leidnud olen:
1. TimeSert - Seda soovitab vist ka BMW ise, aga nõuab kalleid eritööriistu pluss puksid ise.
2. Helicoil - tundub kahtlane, samas mõned kiidavad.
3. Kuskil välismaal keegi väidetavalt keermestab lihtsalt M11 peale ja kasutab mingeid MB polte, M12 ei pidavat enam läbi mahtuma plokikaane august. Mõned laitsid seda, sest väidetavalt kui M10 keere on maas, siis pidavat jääma liiga suur auk täiusliku M11 keerme tegemiseks.
4. Otsida teine plokk ja proovida maas kaas kinni pingutada, enne pole mõtet auto peale tõsta.

Mõtteid?
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!

einar
Huviline
 
Postitusi: 1307
Liitunud: 08.06.2004 12:54 03
Asukoht: tartu

Postitus 05.10.2018 08:06 54

Youtube testide järgi on time-sert ja big-sert on peajagu helicoidest üle.


Lihtne paigalduskomplekt maksab u 100 eurot. Tollega saab tegutseda kui plokk laua peal. Auto peal sellega veidi kehv tegeleda.


Oleks endal ka vaja ühe ploki keermed taastada.

Ehk peaks lihtsama kompekti ostma?
Tel 5015578.

paradiisivares
Huviline
 
Postitusi: 333
Liitunud: 06.05.2008 18:21 46
Peamine sõiduk: 750 ila

Postitus 05.10.2018 09:47 07

See ise keermestamine vaevalt mingit head tulemust annab. Alumiinium on piisavalt vana ja piisavalt pehme, et mitte pidama jääda. Ilmselt oleks toimiv lahendus timesert, bigsert on tavaliselt järgmine samm peale timeserti.
there is no replacement for displacement

BumBum
Huviline
 
Postitusi: 759
Liitunud: 20.08.2014 20:05 22
Asukoht: Norra
Peamine sõiduk: BMW X5 3.0d

Postitus 05.10.2018 20:44 13

Mine mõne treiali jutule ja lase sinna pronksist puks(time-sert) sisse keerata ja mure lahendatud.

teet82
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1753
Liitunud: 16.03.2010 20:33 15
Asukoht: võru

Postitus 06.10.2018 07:49 06

Auto siis viidi kuskile teise töökotta, kus mingit moodi taastatakse need keermed, tehakse mootor auto peal arvatavasti. Kuna tegemist on X5-ga, siis kindlasti ei saa see mugav olema, tagumistele poltidele on ligipääs kehv. Ja plaaniti vist teha ainult väljalaskepoolne rivi, mis pidavat ennem järele andma, nii see ka tegelikult tundus. Igal juhul sai kokku lepitud, et nad keeravad ka kaane ise kinni, nende tehtud keermed ikkagi :D
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!

teet82
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1753
Liitunud: 16.03.2010 20:33 15
Asukoht: võru

Postitus 11.10.2018 20:07 36

Auto tagasi minu juures. Kuigi oli kokkulepe, et keermed taastanud töökoda keerab ise ka kaane kinni, siis mingil põhjusel nad nüüd keeldusid sellest. Ja jutt nagu ikka, et äkki oli jahutusvedelik aukude põhjas, vale võti, kes töö alustas see lõpetab jne.. Huvitav, et Võru üks suurimaid töökodasid pole kuulnud nendest M52/M54 probleemidest.
Aga üks küsimus ka pingutamise kohta: Tehasejuhend ütleb lihtsalt, et 40Nm ja 2x90 kraadi. Samas uute poltide ja tihenditega on tihti kaasas keerulisem juhend, näiteks tuleb peale esimest 90 kraadi uuesti poldid lahti keerata ja seejärel otsast peale. Mõnikord jääb segaseks see jutt seal, et kas tuleb keerata ühekaupa lahti ja kohe uuesti tagasi sama polt 40Nm või kõik korraga lahti.. Kuidas keegi aru on saanud sellest ja kuidas siis õige on?
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!

testivoitja
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 2065
Liitunud: 30.11.2005 21:35 24
Asukoht: Helsinki
Peamine sõiduk: BMW X5 E53

Postitus 11.10.2018 22:33 20

M52 ARP poldid panin, siis andsid ka keermed 70Nm juures juba saba. Kasutasin helicoile ja 115Nm võtsid kõik ilusti vastu.

ooDDoo
Huviline
 
Postitusi: 4503
Liitunud: 01.11.2007 13:01 11
Asukoht: Tallinn/lasnamäe
Peamine sõiduk: BMW;VAG;PSA

Postitus 12.10.2018 07:37 24

Tean ühte m52 mootorit millel on kolmele poldile pandud tuimalt fooliumi kiht poldile otsa ja kaas on kinni venitatud. Minuteada sõidab see mootor siiani ilma probleemideta juba mitu aastat.
Oskan suhelda e31-e92 mudelitega

zaddam
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 200
Liitunud: 03.05.2009 23:28 12
Asukoht: tallinn
Peamine sõiduk: BMW X5 e53 3.0d

Postitus 15.10.2018 16:46 39

Ligipääs ei tohiks küll probleem olla, peaks saama ilusti ligi. Pildil M57 mootor, aga vast erilist vahet pole.
Pilt

Millega muidu keermed taastati siis?

teet82
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1753
Liitunud: 16.03.2010 20:33 15
Asukoht: võru

Postitus 15.10.2018 17:03 15

Keermed nüüdseks taastatud ja kannatas ilusti kinni keerata. Tehti siis ainult 7 polti väljalaske poolel, tundusid olevat TimeSert puksid või midagi analoogset. Töö tegi Roopa Auto Võrus ja küsis vist natuke üle 100EUR, täpsemalt teab auto omanik.
Selle ligipääsu koha pealt mõtlesin, et otse puurida pole eriti ruumi neid tagumisi auke, vähemalt M54 puhul. Kere ise jääb ette, kliimatorud jne.. Aga kõige suurem õudus selle mootori juures X5 peal oli katalüsaatorite plokikaane külge keeramine, lihtsalt ei näe midagi ja ei ulatu poltideni, ei alt ega ülevalt. Maha sai kaas tiritud koos katalüsaatoritega, lihtsalt ei saanud pimesi lahti neid roostes mutreid, ennem andis võti üle.
Kui tundun ülbe, siis on mul lihtsalt halb tuju kellegi kolmanda pärast, ära võta isiklikult!


Mine Üldine tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole