Ar360 kasti turbiini probleem P0741

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Ar360 kasti turbiini probleem P0741

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

Tere

Oli korras kast, mis töötas täitsa ilusti, kuid tundus et turbiin on omadega väsinud. Iseenesest vahetas käike ilusti ja sõitis ilusti, aga turbiin polnud enam nagu esimeses nooruses. Külmast peast nagu libistas liiga palju, aeglustades käis mingi kiuks läbi ja õli kaotas väga kiiresti oma punase värvi.
Sai nõuks võetud turbiin välja vahetada. Asemele läks endale teada olevalt väga heas korras turbiin.
Vana turbiini eemaldades aga juhtus selline jant, et kast läks tõsuki peal olles ilma turbiinita tasakaalust välja ja kukkus ca meetri kõrguselt maha. Põhi paugu sai tagumise padja kronstein, mis ka veidi kõverdus. Veidi majandamist ja kast uuesti tõstukile, ning uus turbiin külge. Uus filter ja õli sisse.
Proovisõitu tehes ei tundunud asi nagu päris õige olema. Iseenesest sõitis sujuvalt, aga kurvis tuli lukk maha. Kiirendades ei hoidnud pöördeid 3k peal, vaid hoopis 4k peal(diisel ja parim väände vahemik).
Kuna oli aeg hiline, siis sõitsin Tallinna ära. Mida rohkem ma sõitsin seda rohkem hakkas turbiin libisema. Kokku jõudsin vast sõita mingi 100km kui sai otsus võetud, et vist sain turbiiniga üle, see auto läheb otse garaši tagasi, sest viimane sõit kodupoole(ca 30km) hoidsin pöidlaid pihus et üldse kohale jõuaks.
Sai kätte võetud vana turbiin ja siis see hõbenoolde taastamisele viidud. 250€ hiljem turbiin käes. Öeldi, et turbiin oli taastatav, siduriketas sees kulunud üle normi, et oligi aeg vahetada.
Turbiin külge, uus õli, filter ja sõitma. Algselt oli veel hullem olukord kui enne. Vedu ei tulnud taha ja mingi hetk vahetas käigu pauguga. 3-4 käivitusega kadus probleem ära. Eeldan, et kast oli ennast seadistanud õhtale läinud turbiini järgi. Igastahes suht siva oli kõik jälle oki bro. Sain paar päeva sõita kui hakkas ilmnema, et nagu libiseb liiga palju. Kui kõvasti pastelt anda, siis võttis vedu taha suht ilusti, aga madalate pöörete juures oli liikumine ikka üsna vaevaline.(a'la 2k rpm pealt mõistlikult kiirendada).
Kastis vateateid polnud ja mingil põhjusel hangus diagnostika seade paari minutilisel live data vaatlusel(ilmselt seadme viga, mul on hetkel mingi kasjakk sellega, on juhtunud ka teiste autodega).
Täna sai maale tagasi sõidetud ja õnneks lõi ka mootori tule põlema. Mootori aju ütles "käigukasti probleem- lase peatselt kast üle vaadata". Kasti aiiu sisenedes aga "P0741 Torque converter clutch circuit performance or stuck off -present"
Vaatasin veidi veebis ringi. Viidatakse katkisele turbiinile, aga viga võivad põhjustada ka rikknenud tihendid, mis õli surve maha lasevad.
Teist korda turbiini vahetama hakates panin tähele, et kui kasti poldid lahti tegin, siis oli käigukast ennast juba ca 1cm võrra mootorist eemale lükanud. Kas võis juhtuda, et midagi jäi pinge alla ja nüüd surus midagi kastis puruks? Turbiini panin küll enne kasti külge ja siis alles hooratta külge, aga kas äkki kasti paigaldamise käigus tuli turbiin võlli otsast ära ja läks kogemata toore jõuga valesti tagasi ja võis kidagi puruks suruda, või on seal midagi mis kasti maha kukkumise tõttu paigast nihkus või katki läks?

Loo moraal- "ära näpi asja, mis pole katki!"
Süda on BMW.
aronz12
Huviline
Postitusi: 1065
Liitunud: 06.12.2008 11:15 06
Asukoht: Pärnu

Re: Ar360 kasti turbiini probleem P0741

Postitus Postitas aronz12 »

Aut kast peab minema vabalt lõpuni vastu mootorit. Kui vähe poldiga jõuga kinni tõmbad läheb suure tõenäosusega õli pump katki.
TEL 57703395
Kaupo_K
Huviline
Postitusi: 1074
Liitunud: 29.12.2009 18:25 45
Peamine sõiduk: 530D
Asukoht: Ravila

Re: Ar360 kasti turbiini probleem P0741

Postitus Postitas Kaupo_K »

Eks midagi võis seal haiget saada küll, aga kui õlipump ikka puruks oleks, siis poleks see auto ka kohapealt ära liikunud. Kui käike paugutab, siis reeglina hüdraulika ploki viga.
Kasutaja avatar
WhoIsTheMaster
Huviline
Postitusi: 330
Liitunud: 23.09.2014 15:22 56
Peamine sõiduk: E61 535d/530xd
Telefon: 53917831
Asukoht: Keila/Tallinn
Kontakt:

Re: Ar360 kasti turbiini probleem P0741

Postitus Postitas WhoIsTheMaster »

nii, nüüd selline info...
Autodata andmetel on õlikogus 4L mis sellesse kasti läheb.
Minul õnnestus sinna viimasel turbiini vahetusel 5 panna, oleks ehk isegi rohkemgi proovinud panna, kui kanku tühjaks poleks saanud. See norm õlitaseme piir peaks siis täituma, kui täitekorgi avast hakkab töötava mootoriga tagasi tulema. Esimese turbiini vahetuse korral panin 4 sisse, sest mul olid 1L kanistrid.
Igastahes, täna hakkasin omal vana kasti osandama ja kuna ma jäin üsna kiirelt jänni, siis hakkasin mõned päevad varem leitud manuali lehitsema. Leidsin aga, et manualis on kirjas, et õlikogus täiesti tühja kasti puhul 8,5L.
https://www.scribd.com/doc/114065478/Bm ... air-Manual" onclick="window.open(this.href);return false; Lk 3.
Et jahm.. hõbenool annab tõenäoliselt suht kuiva turbiini üle, 3,5L jäb puudu, siis on nagu kehvasti küll.
Kas võis hoopis juhtuda, et lihtsalt liiga vähe õli sai pandud ja seetõttu tõmbas õhuga pooleks ja surve polnud piisav? :O Samas see ei seleta, miks sõidupealt laba anda, asi nagu hästi haakuma hakkas.
Kusjuures nüüd viimane ots garaaši sõites, kui õli oli soe, siis liikus üsna viisakalt, kui täna hommikul maha jahtunud õliga käigu sisse panin et garaaši sõita, siis ilma gaasi andmata seisis auto, käik sees, kohapeal. Ja seda nii esimese kui ka tagumise puhul.

EDIT: Tuletasin omal veidi meelde enda tegevust esimese turbiini vahetuse käigus ja mulle meenus, et mul hakkas õli tagasi tulema. Kuid see võis pete olla. Nimelt kasutan kodustes tingimustes omal käsipumpa, et õli panna, ja see võis lihtsalt kuidagi mööda voolikut täitmise aeg tagasi tulla ja põhjustas eelarvamuse, et kast ajab nivoo taseme täitumise tõttu õli välja. fu**
Süda on BMW.
Vasta