1. leht 1-st

M57N2 Nukkvõllist

Postitatud: 09.01.2019 17:31 34
Postitas Kry
Tere!

Autoks 530d 173kw

Kett läks puru ning kolvid kohtusid klappidega, 2 nookurit puru ning ühe nukaraami poldi kõveraks löönud ning teise pooleks.
visuaalselt ei ole kolbidel klappidel tõsiseid kahjustusi, kuid kaas läheb nagunii tegemisse.

Oletaks et nukad on kõverad, kui tõenäoline see võiks olla ning kas on seda võimalik ka kuidagi kontrollida, ning kes võiks selleks Tartus suuteline olla?

Bmwfansi järgi võiks sinna ka prefl 160 ja 170kw nukk sobida? Kas sobib?

Kui kellelgi pakkuda nukkasid siis julgelt privaatsõnumisse!

Tänud juba ette!

Re: M57N2 Nukkvõllist

Postitatud: 09.01.2019 19:47 46
Postitas Tauri_V
Olen paaril korral proovinud peale keti purunemist samu nuukvõlle kasutada, kuid tulemusteta-mingites silindrites põhimõtteliselt puudus kompressioon. Ehk siis vähetõenäoline, et nukad ok. Visuaalselt ei eristanud samuti miskit.

Re: M57N2 Nukkvõllist

Postitatud: 09.01.2019 19:59 51
Postitas ladammm
Mis läbisõidu peal kett purunes?

Re: M57N2 Nukkvõllist

Postitatud: 09.01.2019 20:38 40
Postitas Kry
ladammm kirjutas:Mis läbisõidu peal kett purunes?
ei ole õrna aimugi 256k on ees, auto küll üldjoontes väga korralik aga iseasi palju saab läbisõitu uskuda.
Poltide järgi otsakaane ja palju muid asju avasin tõenäoliselt esimesena.

Re: M57N2 Nukkvõllist

Postitatud: 09.01.2019 21:36 04
Postitas teet82
Tauri_V kirjutas:Olen paaril korral proovinud peale keti purunemist samu nuukvõlle kasutada, kuid tulemusteta-mingites silindrites põhimõtteliselt puudus kompressioon.
Nendel "torunukkvõllidel" peaks olema nukk eraldi peale pressitud, mitte ühes tükis võlliga valmistatud. Võimalik, et löögiga pöörab siis ära paigast need nukid võlli suhtes, muud põhjust nagu ei saaks olla kompressiooni kadumisele.

Re: M57N2 Nukkvõllist

Postitatud: 10.01.2019 14:40 03
Postitas Rainer.K
Pigem ikka põhjus selles, et võll ise on ära pandunud ja kuna hüdrotõukurid ei jäta nookurile mingit lõtku piisab juba võlli kõverusest paar sajandikku et klapp jääks painde vastasküljel niipalju avatuks et silindris rõhku ei ole.
Toruvõllil aga on paine väga tõenäoline kui paar laagrikaant on ära liigutanud.
Küsimus on veel selles, et kui laagrikaas on purunenud siis tuleb ka plokikaas vahetada sest need laagrikaaned on koos plokikaanega töödeldud ja teiselt kaanelt võetud asja sobivuse võimalus pole suur.

Re: M57N2 Nukkvõllist

Postitatud: 10.01.2019 19:10 06
Postitas teet82
Rainer.K kirjutas:piisab juba võlli kõverusest paar sajandikku et klapp jääks painde vastasküljel niipalju avatuks et silindris rõhku ei ole.
Jah, see vist pole ka võimatu. Iseenesest saaks indikaatorkellaga kontrollida seda kui huvi peaks olema kellelgi. Aga olen näinud selliseid torunukkvõllidega mootoreid, millel on kiilusoonega rihmaratta koha ära pööranud toru otsas ja ükski märk enam ei kehti. Seega vist pole võimatu, et ka neid nukke võib nihutada seal.
Need laagrikaaned on ametlikult jah koos plokikaanega töödeldud ja kuuluvad komplekti, aga olen neid ise ristanud erinevatel mootoritel ja kindlasti on ka teised sama teinud. Saab ju proovida tühjalt ilma nukkvõllita, et kuidas jääb. Kui mingit astet ei tunne sõrmega seal, siis käib küll :D

Re: M57N2 Nukkvõllist

Postitatud: 17.01.2019 00:05 31
Postitas Kry
Küsimus sai lahendatud,
lasin nukad pinki panna, on kõverad ning kasutuskõlbmatud.
Nukid on iseenesest peale pressitud ning neid oleks vajadusel võimalik paika liigutada, kuid toru enda sirgu ajamine vajaks toetamiseks rakiseid jne ning jalgratast siinkohal pole mõtet leiutada.
Tänud kõigile kaasa mõtlemast!