e 30, e32, e34 kilomeetri hind...

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

e 30, e32, e34 kilomeetri hind...

Postitus Postitas Charly »

oleks vaja abi inimestelt, kellel on olnud pikemaid( väh 1 aasta) kogemusi antud mudelitega. Vaatluse alla peaks võtme 1990 +/- vähekene mudelid.
Eesmärgiks on välja selgitada, kui suureks erinevate mudelite ülalpidamiskulud lähevad aasta lõikes. Eriti hea oleks, kui sõna võtaks inimene, kes on kõiki kolme omanud. Suurepärane oleks, kui võtaksite vaevaks lisada ka mõned kommentaarid (mis puudused/häiris, mis positiivset, ning mis on eripärast). Kindlasti ei sooviks ülevaateid sellistest autodest, mis on juba ostes laibad olnud, ning kuhu on mega hunniks raha alla metud hiljem.

Asi võiks välja näha nii.
auto : ...................
väljalaskeaasta : .......................
orjent läbisõit ostes: ..........................
läbisõit aastas: ............................
keskmine kütusekulu linnas ja trassil :...........................
Mida aasta jookul vahetasid: .............................
palju kulus orjent. varuosadele ning hooldusele (va pesulad jms):....................
Mis olid kuluartiklid (varuosad) ..mõningad hinnad välja tuua:..................

Omaniku kommentaarid.
Mida oli positiivset, mis eriti muljet avaldas : ........................
Mis häiris, ning mis võiks teisiti olla: ..............................
Mis oli autol märkimisväärset eripärast ( näiteks superjuhitavus, väga vaikne salong jne): .........................
+ veel mingid kommentaarid.................

kas oleks keegi siin üldse huvitatud sellist pisikest ülevaadet tegema, kui jah, siis ilmselt oleks sellest ka tulevastele autoostjatele kasu.

Tänud ette ning ootan vastuseid õhinaga.
PS Kindlasti ei oota sellliseid kommentaare, et a´la BMW meestel on pohhui, kui palju auto peale kulub jne....
Pigem on eesmärk võimalikud bmw ostjad unistustest maa peale tuua, ning aidata selgitada, millisest mudelist jõud üle käiks.
Seda vähem näeme tänavatel alafinantseeritusest põhjustatud laibastubud olekus näiteks 750-e ja 535-si.....kuna omanikud pole osanud jooksvaid kulusi hinnata.
Viimati muutis Charly, 10.02.2004 15:01 35, muudetud 1 kord kokku.
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

Martti vast oskab vastata, tal kõik kolm olnud.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

kindlasti on äärmiselt oodatud kommentaarid ka iga üksiku mudeli omanikelt....including you, Tarmo
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: e 30, e32, e34 kilomeetri hind...

Postitus Postitas Lauri_L »

OK, panen siia oma 5st e30 kerega masinast ühe, kuna see kõige lähemal aastale 1990. Aga samas ütlen kohe, et auto olukord ei olene mitte ainult aastaarvust!!!

auto : 320i (pilt avataril ja lugeja autode all)
väljalaskeaasta : 1988
orjent läbisõit ostes: ees 215 000 (ei ütleks et mootor väsinud oleks, seega orig. läbisõit väga palju suurem olla ei tohiks)
läbisõit aastas: kuna auto lumega seisab (liiga madal), siis läbisõit kuus 3000km
keskmine kütusekulu linnas ja trassil : viisakalt sõites linnas 8,5 trassil 7,5; vähem viisakalt sõites linnas 10 (mitte üle), trassil 8,5-9. Küttekulu võetud kevadel ja suvel ning sügise soojematel ilmadel.
Mida aasta jookul vahetasid: õlid-filtrid-kummid ,lambipirnid
, muud midagi, kuna auto sai ostetud väga kallilt ja eelmine omanik oli autot hästi hoidnud. Vahetatud sai esimene kapotimärk (UMst 219eek oli vist)
palju kulus orjent. varuosadele ning hooldusele (va pesulad jms):õlid ja filtrid vahetasin ise, kummid koos balanseerimisega 200.-
Mis olid kuluartiklid (varuosad) ..mõningad hinnad välja tuua
Veel siis lisatud 4 el akent ja el luuk. Aknad sain igorilt sauelt, esimesed 1200 eek ja tagumised 1400 eek, el luugi materjal siimult sauelt ja 300eek. Asjade installimine läks 2000eek ja töö tegi patrik. lisaks veel sai muretsetud sisse esimene käetugi 400eek ja paigaldasin ise. Veel sai muretsetud kenwoodi mp3/cd stereo - uus raadi autoturult 3500.-, paigaldasin ise. Vana käigukanginupp sai vahetatud mugavama nahast nupu vastu 250eek.
Omaniku kommentaarid.
e30 iseenesest hea auto, ainult nööki ja vatti palju, kui ostad kehvas olukorras auto, seepärast otsustasingi heas korras auto kasuks (oli küll kallis, kuid on ära tasunud).
Mida oli positiivset, mis eriti muljet avaldas : e30 liialt palju kokku puutunud, ei oskagi midagi kiita laita selle auto juures - mootor peaks kindlasti 6 sil olema, 4 sil 8 klappi jätab võrri mulje ja küttekulu on ka natuke liiast. Antud auto juures polnud ostes midagi kritiseerida, vahest nõudis harjumist see, et tegemist oli madala ja jäiga vedrustusega autoga. Orig vedru on e30 iseenesest suht mugav, minu jaoks aga liig pehme. Mis häiris, ning mis võiks teisiti olla: häiris seest osaliselt kleepsudega rikutud armatuur, kuid need vead kadusid ruttu :P Veel häiris auto juures selline hea asi, et auto kunagi juppideks lahti kakutud ning täielikult sisse konserveeritud, et vältida võimalikku roostet. auto sisepõhja on tehtud miskise tõrvataolise plögaga, mis kippus päikesepaistel oleva auto põhja küljest tilkuma (ka välispõhi oli kohati sellega töödeldud)
Mis oli autol märkimisväärset eripärast Auto madala ning jäiga vedrustuse tõttu tõesti väga hästi juhitav, minu jaoks suur pluss. Võrreldes varasemate e30 kogemustega auto ka millegipärast salongis väga vaikne. Märkimisväärne on ka autosse pandud täisnahksisu (ka tagaiste), mida ma olen vaid üksikutel sellistel mudelitel näinud.
+ veel mingid kommentaarid...
Samas omasin ka kunagi teist e30 kerega 320i-d aastast 88, mis sai soetatud tänu odavale hinnale, see aga oli petlik. Kohe hakkas minema raha uutele amortidele, vedrudele, probleemid mootoriga, läksin remondimehega alt, tagutalapuksid tahtsid vahetust saada jne. Asi lõppes sellega et auto läks mahamüümisele... Seega moraal, ostes kontrolli autot põhjalikult, alati ei mängi aastaarv tähtsat rolli auto korrasolekus ja
tee selgeks, milleks sul üldse autot vaja. e30 peamiselt ikka 2 inimese auto. Taga kitsas ja autole ka palju tervislikum, kui vähem inimesi sees, ülerahvastatult väsib jube ruttu, kui vaja pereautot, siis ikka juba vast e34. E30 puhul ka olen tähele pannud, et kui on palju talvesõitu ning sõitmist kehvadel teedel, siis porilapakad tiibade äärtel hädavajalikud, vastasel juhul saab auto ruttu rikutud - nõrk koht.

NB! esimesena kirjeldatud auto võib saada uue omaniku (seoses enda uute plaanidega), auto ilus, orienteeruvaks hinnaks 40k +/-5k (ei lange)!
bizarrini
Huviline
Postitusi: 49
Liitunud: 30.09.2003 11:44 07
Asukoht: Tartu

Re: e 30, e32, e34 kilomeetri hind...

Postitus Postitas bizarrini »

Eks neid e30-neid ole ilmselt paljudel, aga kuivõrd olen kuludel üsna täpselt silma peal hoidnud, siis kriban siia ka. Hoiatuseks veel niipalju, et omanikuks oldud tegelikult alla aasta, täpsemalt siis 9 kuud.

Auto: bmw 316i (M40), e30, kupee

VA: 1988

läbisõit ostes: circa 200 000km

läbisõit 9 kuuga: circa 35 000km

keskmine kulu: olen arvet pidanud viimase 18 000km kohta, linna ja maantee kulu üle eraldi arvestust ei pea. 18 125 km läbimiseks on kulunud 1316.5 liitrit bensiini, mis teeb keskmiseks kuluks 7.26 l/100km.
Sisaldab kohapeal soojendamisi, pisikesi rallimisi jne. Objektiivsuse huvides pean siiski ütlema, et vähemalt 75% kilometraazhist on läbitud maanteel.

Mida olen 9 kuu jooksul vahetanud: summuti tagumine pütt (~1400), parempoolne esimene pidurisupport (~1200), antenn, õhufilter, kütusefilter, õhulõdvik, klapikambri tuulutusvoolik, õlid ja muud vedelikud, kus võimalik (va käimakast), esiamordid (ei mäleta hinda kahjuks, ei pidanud veel arvet siis).

Orienteeruv kulu varuosadele ning hooldusele: Ülesmärgitud kulu on 5100 + siis teadmata hinnaga amordid. Eks ilmselt mõned tööd on veel jäänud üles märkimata, nii et ta sinna 7 ja 8 tuhande vahele võiks jääda see reaalne kulu.

Positiivset: Juhitavus!! Endise teenelise audi 100 juhina olin harjunud ikka hoopis muuga. 8 klapi kohta on ka kütusekulu suht ok. Minu jaoks oluline, kuna läbisõit pole väike ja palk pole suur. Positiivse külje pealt tooks ära ka käitumise talveoludes, sellega seoses tuleks ära mainida mõnus soojendussüsteem.

Kehvad küljed autol: No kõigepealt on see juhiiste natuke näruvõitu. Lammutustes kõigil täpselt samasugused :P. Tagasilla reduktor kah undab pisut, aga esialgu kannatab ära :(. Salong nigiseb ja nagiseb ka omajagu, garaazhi olemasolu puudumisel ei ole külmades oludes suurt viitsimist ka sellega tegeleda. Oma lühikese omanikuks olemise ajal pole rohkem tõsisemaid probleeme tekkinud.
[/quote]
Kasutaja avatar
Charly
Huviline
Postitusi: 509
Liitunud: 08.01.2004 10:27 00
Asukoht: Tallinn, Kristiine

Postitus Postitas Charly »

Kas keegi viitsiks ka e32 kohta kribada....võrrelge e30-ga....hetkel ei suuda otsustada, ega eelarvet kalkuleerida.
ex-Audi A2, ex-Fleetwood, ex-GT4, ex-944
525 ´94 & Hybrid ´08
56 201 649
Vasta