1. leht 1-st

Ukse lukustusmehanism jäätub

Postitatud: 19.02.2004 21:52 25
Postitas Muhv
Mingi aeg tagasi kurtis üks X5-e mees siin oma muret. Lukk jäätub ära nii, et ust sulgeda pole võimalik - üritad kinni lüüa, tuleb kätte tagasi. Nentisime kõik, et näe kurinahk on jah vahel nii, aga targemaks ei saanud. Nüüd eile helistab sõber viha täis, et tema viib kohe oma vast soetatud 525t poodi tagasi - uksed ei püsi kinni ja auto alt kostub hirmsat kolinat. Kuna tema autovalikus olin ka ise pisut süüdi, tundsin end puudutatuna ja üritasin nõuga pisut abiks olla. Sillakolina arvatav põhjus selgus pea - ilmselt olid miskid jäätükid valesse kohta endale pesa teinud. Uste kohta ei osanud midagi tarka kosta. No nii ja lähen mina õhtul meie vanast valgest üht asja tooma ja ... sama jama - ei saa enam ust kinni. See keel või konks liigub ilusti, kuid tagasiteel ei jää lukustus asendisse. Peale 15min soojendamist ja mässamist sain ukse kinni. See kõik viis mind mõttele, et koguks kõik need juhtumid kokku ja saadaks kurja kirja klubi poolt baierimeestele - teevad soojal maal oma sarasid ja siis nii moe pärast käivad ühtlase külmaga Ivalos neid pisut testimas. Tõelises Eesti kliimas, kus vett ja jääd korraga sajab ja külmumistsükleid on rohkem kui päevi aastas, nende toodetav kraam lihtsalt ei tööta. Ja nad jätkavad visalt sama vigase mehanismi tootmist juba pea paarkümmend aastat. Soojalt soovitaks neil oma uudismudeleid meie maale testima tulla ;)

Ühesõnaga, praeguseks on antud sümptomid uuematest masinatest vähemalt ühel X5-l 200? ja 525 2003

Minu mõlemal kaaral sama jama.


Kui keegi on suutnud antud probleemi korralikult lahendada - andku teada.

Postitatud: 19.02.2004 21:55 13
Postitas patrik
vähem tuleb pesta, või siis iga kord korralikult kuivatada ( nt öö soojas garaashis)

Postitatud: 19.02.2004 22:09 52
Postitas Muhv
Räägi seda inimesele, kes on auto eest 1,2 milj. või 700 000.- maksnud ja käib ülikonnaga tööl. Elementaarne, et auto käib nädalas kaks korda pesus. Minu vanakesed käivad keskelt läbi 1-2 nädala tagant (käsipesu) ja ei midagi paremat.

Postitatud: 19.02.2004 22:15 24
Postitas Lauri_L
hmn.... minul vana e30 ja alati on piisanud korralikust lukustusmehhanismi määrimisest. Vahest pärast pesu on küll mehhanism raskemalt käinud aga ukse taha pole kordagi jäänud ja sellist asja et uks kinni ei lähe pole ka oma armsamaga veel juhtunud...
Aga soe ruum pärast pesu kindlasti aitab hädasid vältida.
:D kas siis uuematel vankritel hoitakse määrde pealt kokku?

Postitatud: 19.02.2004 23:00 45
Postitas patrik
määre pestakse lihtsalt maha

Postitatud: 20.02.2004 10:47 17
Postitas Martin_R
Teema juurde tagasi - mul on olnud see häda kõikide E30 kerega autodega. Kusjuures vahet pole kas on hiljuti pestud või mitte - lihtsalt kui temperatuur langes alla mingi x kraadi, enam uksed kinni ei jäänud.

Samuti olen täheldanud sama häda E34 ja E32 kerel. Ainus, millega pole kunagi jamanud on E36. Ilmselt on see pigem juhus, sest ma ei usu, et süsteemidel mingit vahet on.

Ei ole kunagi lahti lammutanud seda süsteemi, kuid see "keegi" (mingi traadist hoovake ilmselt) kes käsib lukukeelel lukustuda jäätub kuidagi kinni ja ongi kööga. Teine võimalus, nagu Mazda 6-el, on see, et mingi kummiseibike või tihend muutub külmaga liiga kõvaks ja ei lase hoovakestel enam vabalt liikuda.

Teadjamad mehed võiks konkreetsemalt rääkida.

Olen kunagi vihaga (hilinemas eksamile) ust nii kaua kinni peksnud, kuni ta lõpuks lahti põrus ja lukustus). Irooniline on see, et peale Ford Focuse ja Mazda6 pole ma seda probleemi ühelgi teisel autol näinud.

Postitatud: 20.02.2004 11:03 14
Postitas priitv8
Mul E34 sama, kuid ainult juhiuksel. Siiani on aidanud WD40 kui "Water Displacement". Oma peaga süüdistan seda meest, kes mu valgele autole rohelise juhiukse pani, et jättis äkki sees mingi niiskustõkke vms. panemata, sest see uks on ka ainuke, millel klaasi alla-üles kerides ukse seest klaasi peale veetilgad kerkivad.
Veel võib kahtlustada, et kuna juhiuks on ilmselt 4 korda rohkem tsüklit saanud kui kõik ülejäänud, siis on selle lukustuskeelekese vedru lihtsalt väsinum. Seda konstruid on siin sõnadesse raske panna, kuid ukse lukku vaadates on väljast näha et üks keeleke jääb allasendisse ja see luku pöörlev sektor, mis peab posti küljes olevat vastaspoolt haarama, lihtsalt ei fikseeru.

Priit

Postitatud: 20.02.2004 11:24 31
Postitas waltz
minu E34 sama jama juhi uksel, probleemi tekitaja on minul see luku mootor mis on niiskust saanud ja siis nüüd külmadega jäätub. ja vahest olen isegi rooli taha kinni jäänud. tavaliselt olen hakkama saanud nii: et koputan (mõistliku jõuga) ukse lingi alla, siis ilmselt põrub seal see kinni jäätund osa lahti ja hakkab tööle.

Postitatud: 20.02.2004 12:00 10
Postitas Raiki
minu e34 teeb seda ainult siis kui pesta :P

Postitatud: 20.02.2004 12:25 20
Postitas Raivo
Mu esimesel E30'nel kunagi oli see häda, aga siiski üliharva. Ning siis vist aitas üldjuhul, kui ust paar korda kinni "prõmmida".
Ja seda kah ainult hommikuti.

E36'l seda viga pole täheldanud, samuti ka teisel E30'l. Ainuke mis viimasel jamanud on, on see, et ukselukk kippus ära jäätuma, ning tee või tina, aga uksest sisse ei saa. Ainult keeva veega sai lahti.
Peale seda lasin ja kallasin ukse lukku ning luku ülevalt akna vahel kõikvõimalikke silikoone ja õlisid sisse. Ning viisin 12h Prisma parklasse kuivama.
Peale seda pole antud probleemi enam esinenud (3x üle vasaku õla).

urjuhh! :(

Postitatud: 20.02.2004 13:19 11
Postitas olger
nojah... olen mina oma kunagise e28 ümber päris mitu korda vinni puhhi ringrada tatsanud ja asjatult sisse üritanud saada, aga vot seda ei küll olnud, et uksed kinni ei lähe...

nüüd on siis minu silmad selle ka ära näinud. eelmisel nädalal avasin naisele hommikul parklas elegantselt e32 kõrvaistuja ukse, aitasin autosse ja .... sulgesin ukse ilmselt bmw'de peajumala arvates ebasobivalt. ühesõnaga sain ikka mitu korda harjutada. lõppes asi ikka eduga. :)

peale lähemat vaatlust ja nikerdamist julgen arvata, et vähemalt minu puhul on asi mitte niivõrd bmw'de ustesse projekteeritud liig nõrgas vedrus, vaid ikkagi selles, et see universaalne rasvollus, mida kõik autod mittenähtavatest kohtadest tehasest välja sõites täis on, minetab oma kasulikud omadused ja muutub ajapikku - nagu rasv ikka - tahkemaks. linki ja sulgurkonksu liigutades sain aru, et ta liigub tegelikult uskumatult vabalt ja vedru surve on täitsa kenasti tunda, AGA just pisut enne seda asendit, kus konks suletud ukse puhul (aastaid ja kilomeetreid) seisab, käib ta tihkelt - ilmselt on määre endale tolmust ja mudast "küüru" selga kasvatanud. ukse kinnilöömise hetkel, kui kere küljes olev teljeke peab tihendite vastuseisu hetkeks maha surudes vastu sulgurkonksu lööma ja selle õigesse asendisse kukutama, piisab sellest tihkest kohast ja sulgurkonks ei kuku teljekese taha.
katsetan esimesel võimalusel meetodit - roostesurmaga puhtaks ja värske vedel määre peale. tulemustest annan teada.

olger

Postitatud: 20.02.2004 14:07 38
Postitas janar
E34 - uksed ei tule pärast temperatuuri järsku langust lukust lahti (isegi seestpoolt ei saa nuppu üles tirida) ja juhiuks ei lähe pärast lahtisaamist kinni (kõvasti ei prõmmi, vaid lasen uksenupu vahelt õli sisse, lõgistan seesmise ukselingiga - lõpuks olen ikka kinni saanud).


Kui on stabiilselt külm, siis ei ole eriti probleeme, aga just on siis, kui sulale järgneb -10 vms

Postitatud: 20.02.2004 15:45 13
Postitas Tarmo
Minu e34 uksed käivad küll laitmatult.
Ühe tagumise uksega olid probleemid kui - kraadid olid.
Tundus et keskluku mootor ei jõudnud nuppu ülesse lükata. Aga kui seest käega aitasid siis ka ei tulnud.

Viimast korda kui pesulas käisin, läksin peale seda prisma parklasse ja lasin kõik tihendid paksult silikooniga kokku. Keerasin ustel nupud ära ja mööda seda nupu traati lasin ka silikooni sisse. Tookord oli väljas -13
Hommikul ei olnud mingit probleemi autosse sisenemisel ega väljumisel.
Ja ka tagumine uks töötab siiamaani.

ptui, ptui, ptui

Postitatud: 22.02.2004 11:41 15
Postitas marxxx
Millist määret/silikooni kõige parem kasutada oleks, kas mingeid pihustitega või seda kodumaist plastmassist õli pudeli sees olevat kraami? :roll:
(E34 sama probleem kõrvalistuja ukselukuga- ei tule lahti)

Postitatud: 22.02.2004 18:38 10
Postitas nakke
Ja ega lukusula ei ole määre. Luku mehanism tuleks lahti võtta, puhtaks pesta ja korralikult taavetit täis panna.

Postitatud: 22.02.2004 18:52 51
Postitas hanno
Sama jama juhiuksega.
Aga peale pesulat tuleb varuda tunnike, auto prisma maa-alusesse parklasse jätta ja poodidesse kolama minna.

Postitatud: 23.02.2004 02:32 20
Postitas meph
mul e36'ga oli täpselt sama jama. lahendus on lihtne... uks pulkadeks, lukumehhanism küljest ära ja sulpsti õli sisse :)

Lasin ise enda autol selle ära teha masina tänava autoparanduses, peale seda ei ole kordagi olnud jama enam, et uks kinni ei läheks. enne õlis leotamist oli pea iga hommik miinuskraadidel 30min soojendamist ennem kui liikuma sai.

Postitatud: 23.02.2004 12:57 25
Postitas bemari
Peaagu alati aitab lukkude määrimine ja seda tuleks teha ikka 4-5 korda aastas. Peale pesu kindlasti korralikult kõik ära kuivatada, vajadusel ka määrida.
Minu kogemused ütlevad, et parim määre on VALVOLINE HIGH PRESSURE LUBRICATE. Peale selle kasutamist hakkavad uksed ka kergemalt sulguma ja avanema- proovitud asi.
Proovige ja te ei kahetse :cool:

Postitatud: 23.02.2004 14:46 18
Postitas Markii7
Iga asi tahab hooldust ja norm. käsitlemist makstu ta mil või 10 kilo.

Postitatud: 23.02.2004 15:47 18
Postitas Muhv
Markii7 kirjutas:Iga asi tahab hooldust ja norm. käsitlemist makstu ta mil või 10 kilo.
Selisel juhul tuleks vastavad hooldusjuhenid/kohustus anda ka teenindusraamatus - seal seda paraku pole.

Postitatud: 23.02.2004 18:54 00
Postitas Anti
Mul vana E34-ga oli korra, et ei tulnud tagauksed lahti -20 kraadiga. Aga siis kui auto oli lõpuks soojaks läinud siis käisid ilusti kinni ka.
Praeguse masinaga pole ühtegi külmumisprobleemi olnud (ptüi-ptüi-ptüi)