E28 535 nukkvõll?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

E28 535 nukkvõll?

Postitus Postitas E28 »

kas keegi oskab öelda palju on originaal nyka kraadid.mul on siin valida kahe nuka vahel üks on sisselaskega 284 ja väljalaskega 280 teine on sisselaskega 300 ja väljalaskega 300.kas sellel teisel peab ka kolbe vahetama,on keegi kursis asjaga?kas selle tänavasõidu spordiga mingit tuntavat effekti ka on.hinnavahe pole suur aga see täissport nukk eeldab ka vedrude vahetust ja väljalaske kallale minekut vist.olge head inimesed ja rääkige midagi huvitavat selle teema kohta :D
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: E28 535 nukkvõll?

Postitus Postitas Aare »

E28 kirjutas:kas keegi oskab öelda palju on originaal nyka kraadid.mul on siin valida kahe nuka vahel üks on sisselaskega 284 ja väljalaskega 280 teine on sisselaskega 300 ja väljalaskega 300.kas sellel teisel peab ka kolbe vahetama,on keegi kursis asjaga?kas selle tänavasõidu spordiga mingit tuntavat effekti ka on.hinnavahe pole suur aga see täissport nukk eeldab ka vedrude vahetust ja väljalaske kallale minekut vist.olge head inimesed ja rääkige midagi huvitavat selle teema kohta :D
Originaal on 264/264.
284 on sul nähtavasti Schricki uuema M30 tänavavõll, kui sa plokikaant ei freesi, siis pole kolbe puutuda tarvis. Kui freesid, siis tuleb teha reguleeritav ketiratas ning teha kohad väljalaskeklappidele kuskil 1,5 mm.

284 Scricki kasulik powerband on vahemikus 2000-6000 rpm. MInu autol
on sama võll peal ning rõõmsalt liigutama hakkab auto alates 4000 pöördest.

300 ei ole mõtet tänavamootorisse panna :!: Esiteks on selle poweband
vahemikus, mida sa kasutada ei saa või mida on ebamugav kasutada.
300 kraadi band on vahemikus 4000-7000 rpm. Tavalise kasti, seeriapritse ja kodusel viisil ehitatud mootoriga halveneb auto kiirendus läbi käikude ja tippvõimsus jääb piiraja tõttu kasutamata.

Konkreetsel mootoril on võimsuse tõusu takistavaks teguriks hoopis suure silindrimahu tõttu liigväiksed klapid. Soovitan algatuseks soetada
E34 kaas ning 284 võll.

Paljas võlli vahetus ei anna midagi juurde. Samuti käi ringiga mööda igasugu "portijatest", kuna enamik neist ei tea, kuidas bmw mootorit teha.
Portide lihtsalt suuremakskäiamine ei anna midagi peale madalatel pööretel puterdamise.

Edit: mõlemad nukad eeldavad kõvasid topeltvedrusid. E34 seeria topeltvedrud ei kõlba :!:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

vedrud ostaks samuti schrickist (jäigemad nagu).kas tõesti siis E28 plokikaanest ei saa asja?palju see E34 kaan maksta võib (umb).kui ma juba E28 kaanele jäigemad vedrud panen,kas sellest siis ei piisa?mis E28 kaanel veel halvasti tehtud on siis peale selle,et topelt vedrud puuduvad?mis kaan su M535-l peal on siis to Aare?kas oleks targem ka uued nookurid panna ja palju need maksta võivad ja mitu raha reguleeritav nukaratas maksab?selle 300 ja 300 nuka mõtte ma kustutan siis peast ära.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kahe kaane potentsiaali vahest annab kõige parema ettekujutuse see, et katiga E28 535 andis 185 hp, katiga E34 535 aga 211 hp. Vahe on suuremates sisselaskeklappides ja sellest johtuvalt ka teistes kanalites ja sisselaskekollektoris. Mina tegin selle lolli vea, et ma seda eelmine kevad ei teadnud ning seepärast läks peale algupärane (küll moditud) E28 kaan.
Tegin kodus arvutused voolavuse kohta ning see 1 mm suurem klapimõõt tähendab ca 5% voolavuse vahet muid asju muutmata.

Reguleeritava ratta saab väga lihtsasti olemasolevast teha. Vaja on freespink koos pöördlauaga ning 6 mm sõrmfreesid.

Kasutatud E34 kaane ostsin mina Sauelt (ilma nukata) 1500 kr eest. Hind ka seepärast hea, et ostsin sealt juppe hea hunniku. Pärast tuleb Kavoris survetamas käia. Endal on plaanis suvel teha endale ka see survetamise abinõu ning edaspidi saab minu poole ka tulla.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

kas sa ostsid kaane koos sisselaske kollektoriga.nii et kõige parem tulemus oleks kui panna E34 plokikaan siina siis juba tänavasõidu sportnukk ilma uute vedrudeta?kas neil pihustid on samad?kelle juures seda nuka ratast teha saab?palju umbkaudselt pärast sellist väikest projekti hobuseid peaks juurde kargama?pärast kaane tegemist peaks tulema ka sport kivi.mis oleks kõige parem ülekanne sellele mootorile.hetkel 3.15 ja see oleks nagu veits laisk.ja plokikaant siis lihvida ei tohi?
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Sa ära ülekannet muutma hakka, paned mingi 4.xx ja siis nagu 1ne käik kaotab oma otstarbe.
Muide kas mitte e28 535e-l pole teised kolvid ja madalamad pöörded, mitte ainult kat?
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

kuna mul vedeleb 3.46 differ siis polnudki plaanis mingit 4.xx diffrit panna,kahjuks ei oska nende kolbide kohta ka midagi öelda.ma arvan,et Aare peaks seda värki kindlasti teadma.äkki oskab keegi veel öelda midagi nukkade kohta,et kas 280,284 nukal on kindlasti kolbidele väiksed pesad klappide jaoks teha?ja kas reguleeritav nukaratas on väga tähtis?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kui Sul 3.15 sild on, siis ma ei imesta, et ei kiirenda. Nüüd tähelepanelikumalt lugedes tuli välja, et sul oli enne automaatkast - sellel jah ongi 3.15 sild. Tavalise kastiga on 3.25. Panna kannataks ka 3.45. Üle selle läheb tavamootori puhul mõttetuks.

Oluline selle mootori puhul on, et oleks LSD ja asi töötaks. Libedates kohtades tekib muidu probleeme :cool:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Sorry et läbukana mängin a kuidas kontrollida kas lsd funkab normaalselt?
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

ag kas keegi oskab öelda midagi sellest ,et kui palju sekundit kaotsi läheb selle 3.15 diffriga (0-100km/h).lugesin kuskil netist,et kui vahetada3.46-3.64 diffri vastu,siis võidab 0-100km/h 0,5 sekundit
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Kõige lihtsam on sättida üks ratas libedale (nt teepeenrale) ja teise asfaldile. Kui gaas põhjas rattad ringi lasta, siis peab must jutt ka asfaldile jääma. Kui keegi kõrvalt vaatab, siis peab asfaltipoolne ratas käima ühtlaselt ringi, kui käib pool tiiru ja teine kraabib, siis on juba kusna.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Tom
Huviline
Postitusi: 742
Liitunud: 03.01.2003 15:28 41
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tom »

Selge eks ma siis prooving kui suvekad alla saab, ei taha just paar kuud vanadelt talvekatelt naelu välja lennutada.
rajko
Huviline
Postitusi: 508
Liitunud: 29.05.2003 18:39 12

Postitus Postitas rajko »

Läheb teemast mööda aga bensiinipumpa vahetades märkasin, et tagasillast tulevad mingid juhtmed välja, huvitav mis andmeid sealt küll mõõta on?
Kasutaja avatar
Priit Peljo
Huviline
Postitusi: 325
Liitunud: 30.05.2003 16:36 32
Asukoht: Tallinn. 5179063. Priit

Postitus Postitas Priit Peljo »

km/h
Vasta