Sinu auto ei käivitu? Mis teha?

Üldised arutelud ning näpunäited

Moderaatorid: MargusA, Kert, Ander, Caspar, Henri.

patrik
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3785
Liitunud: 19.01.2003 21:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kukermiidi 11 Tallinn

Postitus 22.03.2007 19:25 08

.
Viimati muutis patrik, 07.01.2017 00:57 49, muudetud 4 korda kokku.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520

Tiit525
Kasutaja avatar
Klubiliige
 
Postitusi: 431
Liitunud: 07.11.2006 01:10 11
Asukoht: Rakke, Alajärvi
Peamine sõiduk: BMW X5 3,0D
Telefon: 358401771916

Postitus 22.03.2007 20:25 33

Kas keegi tõi tühja aku ja tühja paagiga auto remonti? Või käis keegi lihtsalt väga lolle küsimusi esitamas ,et teema nii karmilt üles võtsid? :lol: :lol: :lol:
ei taha teist autot
gsm +358401771916

Tarmo
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 7324
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Asukoht: Tallinn
Peamine sõiduk: BMW E65 730d

Postitus 22.03.2007 22:10 33

väga õpetlik lugu.
Loodan et sul on nüüd vähem kõnesid lollide küsimustega.

:oops: Mitte et ma ise poleks sulle helistanud suht väljaspool tööaega ja lollide küsimustega. :oops:
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d

iisak
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1702
Liitunud: 31.08.2006 19:04 49
Asukoht: Kadaka tee 187c, Tallinn

Postitus 22.03.2007 22:26 39

Kusjuures see ajab mõnikord täitsa vihale,kui järjepidevalt tuuakse auto töökotta praktiliselt tühja paagiga.Krt,kes selle kinni maksab,kui ma vahepeal pean kankuga pensukasse jooksma,sest bensiin sai otsa.
Kas tõesti on nii raske enne auto remonti toomist 10 liitrit sisse kallata? :evil: :evil:
......................Ja mulda kukkus suust, kui 1000-aastane tüdruk naeris.....................

Kalmer K.
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1081
Liitunud: 10.03.2004 23:54 18
Asukoht: Võrumaa

Postitus 22.03.2007 23:15 54

Väga hea :)

truumu
 

Postitus 23.03.2007 07:59 51

Lisaks juurde, et sädeme kontrollimisel peab juhtmel/poolil küünal otsas olema
Muidu võib aju või komuka sisse kärsatada
Samuti ei tohi maha võtta küünlajuhet töötaval mootoril, et kontrollida mittetöötavat silindrit
Parem võta lahti pihusti pistik

Tarmo_K
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 167
Liitunud: 02.08.2006 11:57 48
Asukoht: Tallinn

Postitus 23.03.2007 11:18 00

Õpetlik.

Ise olen oma masina truumu juurde viinud puksiiriga. Auto oli käes olnud miski lühikest aega alles. Mõtlesime naisega, et käime poes ära ja siis bena võtma, kuna kompu näitas, et miski 47km saab veel sõita. Hakkas jukerdama jne, paanika,puksiir järele ja töökotta....jah oh seda häbi, kui tuli välja, et bensiin oli otsa saanud :oops:
Endine BMW omanik

kristo78
Huviline
 
Postitusi: 24
Liitunud: 16.03.2007 21:50 08

Postitus 24.03.2007 02:38 49

mul sama lugu...viisin tühja aku ja bensiinita auto patriku juurde :oops: piinlik,aga tuli välja et on pöörde anduri viga ja probleem sai lahendatud ilma vere valamiseta
mul on mašaasi istmed 525i

patrik
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 3785
Liitunud: 19.01.2003 21:29 39
Asukoht: BMW diagnstika, Kukermiidi 11 Tallinn

Postitus 24.03.2007 10:37 52

.
Viimati muutis patrik, 18.03.2013 18:10 07, muudetud 1 kord kokku.
Ära saada mulle sõnumit, helista! Tel:5028520

Viljar
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 5046
Liitunud: 02.01.2004 22:25 37
Asukoht: Tallinn-Harjumaa

Postitus 24.03.2007 11:17 03

Ma usun, et selle teema võiks kleepsuga panna.
Äkki Truumu lisab ka veel midagi ilusat ja edaspidi, hoian selle teemal silma peal, ning kustutan üleliigse mula.

vanaisa
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus 04.04.2007 21:53 38

Mitte et Patriku info poleks tõene aga siiski on ka diislil omad probleemid ja seal pole sädemega pistmist.
1. Jätame kõrvale aku ja starteri probleemid - need on bensukaga ühised aga selle erinevusega et diisel vajab reeglina suuemat käivitusvoolu ja seetõttu ka veid teistsugust akut. Loomulikult annab Patrik nõu kellel hing kripeldab.
2. Pihustitest tulenev: Esmane tunnus mittekorras pihustitest on peale käivitust mootori ebaühtlane töö (kõik silindrid ei tööta võrdselt) ja selle ajal sinine, diiselkütte lõhnaline suits. Kindlasti ka suurenenud kütuse kulu, võimsuse kadu ja sooja mootori puhul ka must suits.
3. Pumbast tulenev: Sissepritse nurga erinevus on eristatav kõrvaga selliselt, et liialt varane sissepritse tekitab terava helina (kõlks mootoris tühikäigul) ja kuskiltmaalt hakkab mootori tööle hakkamine vastu töötama startrerile. Selline tunne nagu tahaks mootor tagurpidi käima minna. Samas varasem kütte sissepritse tuleb kasuks suurtel pööretel sõites. Liialt hiline sissepritse jätab helinas tuima mulje, pidev sinine ving taga ja tuntav võimsuse kadu. Samuti oluliselt suurem küttekulu. Kuskiltmaalt mootor lihtsalt enam ei käivitugi. Kulunud pumba üheks suht eritunnuseks on kui starteriga mootor ei käivitu aga pukseerides küll. Lihtsalt suurematel pööretel plunsrid siiski suudavad pihustitesse kütet suruda.
4. Eelsüüte küünlad: mida külmem väljas, seda tuntavamad on küünla vead. Osaliselt tunnused samad mis pihustite rikete korral aga selle erinevusega, et mootori käivitudes hakkavad kõik silindrid tööle võrdselt, vaid käivituse hetkel mõningase puterdamine. Mida kulunum mootor ja külmem välistemperatuur, seda suurem osatähtsus eelsüüte küünalde tööl, kuna kokkusurutud õhk lihtsalt ei kuumene kütte süttimiseks vajaliku temperatuurini.

Lisan siia tähelepanekuid mida tasuks jälgida enne kui asuda mootorit seadistama ja vigu otsima.

Tihti ummistub kütusefilter tihedamalt kui seda võiks eeldada. Esmane tunnus pikalt suurtel pööretel sõites võimsus kaob või mootor jääb hingest kinni.

Enne kui asuda pihusteid kontrollima tasuks meenutada millal sai vahetatud mootori õhufiltrit. Diisel on väga tundlik õhu puudulikkuses.

Peale etteandevoolikute vahetamist, remonti, kütuse paagis lõppemist jne satub pumba peasse õhku. Selle väljutamiseks on lihtsaim tee mõni pihustisse minev küttetoru lahti ühendada mis võimaldab starterit andes pumbal kerge vaevaga õhk välja pumbata.

Talvel regulaarselt pooliku paagiga sõites võib paagis kondenseerunud vesii väga ruttu filtri ummistada - seda lihtsalt ei usuta.

Ei tahaks bensiinimootorit maha teha aga diislite mittekäivitumist esineb oluliselt harvem. Enamasti annavad vead ennast aegsasti märku ja neid õigeaegselt kõrvaldades on üllatused enamasti välistatud.
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto

vanaisa
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 325
Liitunud: 07.10.2004 06:37 02
Asukoht: K.-Nõmme

Postitus 04.04.2007 21:53 54

SRY, arvuti teeb trikke ja 2. postitus kuukub kustutamisele
BMW 525 tds TOURING, pikkadeks reisideks sobivaim auto

guardvv
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 185
Liitunud: 10.06.2005 22:12 31
Asukoht: Emajõe city

Postitus 04.04.2007 22:10 25

tänud vanaisa ... väga asjalikud sooitused!
Diesel see on power mis liigub ka antarktikas!

truumu
 

Postitus 05.04.2007 06:52 41

Üks eilne laip tuletas ühe probleemi veel meelde
Kui bemmiga kaua penskaristiilis sõita ja/või vahemaad lühikesed võib tekkida oht, et mootor käivitamisel "tõmbab toorest täis" ehk siis pritsib küünlad märjaks
Tulemuseks-auto ei käivitu(isegi ei luba mitte)
Jääb mulje, nagu poleks sädet
Sellisel juhul tuleb panna akule võimas laadija külge, eemaldada bensupumba relee või kaitse ja käiata gaasipedaal põhjas niikaua kuni hakkab lubama
Võib ka küünlad välja keerata ja kuivatada(parim vahend on gaasiga leeklamp)
Siis benarelee tagasi ja gaasiga mängides käima meelitada
Loomulikult peab kõigepealt kontrollima, kas säde ikka on
Süütepool välja, küünal otsa ja küünla keermeosa massi(juhtmega näiteks)

Sellist probleemi olen kohanud ainult M50 ja M52 mootoritel

PS
Väntvõlli anduri korrasolekut(kuum teema) saab kontrollida ka tahhoka järgi
Kui liigub, on andur korras

puruvana
Huviline
 
Postitusi: 68
Liitunud: 23.03.2007 15:23 26

Postitus 13.04.2007 13:53 49

Mul on 320-nel nii ,et hommikuti oli väga kaua vaja käivitada ja täna üldse ei käivitunud :( . Päeval käivitus paremini ja sooja mootoriga üldse väga normaalselt ,kuid täna ei saanudki käima . Kas viga võib olla lambdas ,kuna selle peab niikuinii vahetama .

Ja ma pole kindel ,et töökojas veale jalule saavad mehaanikud ,kuna auto ei lähe käima peale pikemat seismist . Aku on uus .

truumu
 

Postitus 13.04.2007 19:35 00

Kas viga võib olla lambdas

Ei või

Aga jätame need kleepsuga teemad puhtaks, et hädalised ei peaks kümmet lehte läbi lappama

truumu
 

Postitus 14.04.2007 06:52 19

Lugedes kasutaja"525touring" teemat turgates üks asi veel meelde seoses küünalde puhastamisega

Parim viis küünlaid puhastada on need välja vahetada

Kui siiski tekib selline seis, et see ei ole võimalik, tuleb kasutada järgmist meetodit:
Küünlad CarbCleaneriga puhtaks, suruõhuga kuivaks ja gaasipõletiga läbi kuumutada

Mitte mingil juhul ei tohi kasutada teras- või vaskharja
Nimelt jätavad need soojuskoonusele metalli triibud mis ideaalselt elektrit juhivad
Tulemuseks see, et lahtist sädet ei teki
Samuti ei tohi kasutada veneaegset liivapritsi, mis vigastab soojuskoonust
Alguses on hea, kuid krobelisele pinnale hakkab kogunema tahm, mis ära ei põle ja asi päris kiiresti veel hullem...

Küünla defekteerimisel tuleb vaadata, et soojuskoonusel ei oleks musti triipe(ülelöögi jälg) või punast värvi kirmetist(pliid sisaldava bensiini jäljed)
Üritan lähiajal ka pildiraamatu valmis teha :D

Pildid: http://www.truumu.pri.ee
Viimati muutis truumu, 15.04.2007 20:36 59, muudetud 1 kord kokku.

Trionic
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 1106
Liitunud: 18.11.2005 21:30 31
Asukoht: Tallinn

Postitus 15.04.2007 08:48 47

Tiit525 kirjutas:Kas keegi tõi tühja aku ja tühja paagiga auto remonti? Või käis keegi lihtsalt väga lolle küsimusi esitamas ,et teema nii karmilt üles võtsid? :lol: :lol: :lol:


täiesti igapäevane,et masin tuleb diagnostikasse,aga kütus saab enne tõstukini jõudmist otsa(või töö käigus).Käivitada ei saa ka enam,sest aku on surnud.Mõni tegelane keeldub oma käivitustakistuse saladusi avaldamast.Sellest pole mõtet rääkida,et tihti pead kaevuma läbi prügi ja sodi,et juhikohale maabuda jne.

truumu
 

Postitus 13.06.2007 06:38 05

Väike üllatus peale eilset bensufiltri vahetust oma "uuel" autol:
Pilt

Auto ise toodetud dets.95.a.
Käivitumine(eriti soojalt) oli tuntavalt raskendatud
Minu kopsud ei suutnud seda filtrit läbi puhuda

truumu
 

Postitus 28.07.2007 21:11 55

Vett täis jagajakaas
Pilt

Nagu füüsikast teada, juhib vesi elektrit...
Süütepinge on kuni 25000 V

karauul
Huviline
 
Postitusi: 33
Liitunud: 15.11.2007 13:32 24

Postitus 16.11.2007 09:44 21

kui auto ei taha külmaga hästi minna siis kuda saab aru kas asi on akus või millegis muus. st kas on võimalik kuidagi aku seisukorda kindlaks teha?

truumu
 

Postitus 16.11.2007 21:10 36

Meil aku test ja laadimise kontroll 100.-
Kasutame Bosch akutestrit:

Pilt

karauul
Huviline
 
Postitusi: 33
Liitunud: 15.11.2007 13:32 24

Postitus 16.11.2007 21:33 01

truumu kirjutas:Meil aku test ja laadimise kontroll 100.-
Kasutame Bosch akutestrit:

Pilt


kas tühjenenud akule peab kindlalt laadija taha panema või piisab mingist pikemast sõidust :oops:

truumu
 

Postitus 18.11.2007 08:03 00

Kui laadimine on korras, piisab pikemast sõidust

karauul
Huviline
 
Postitusi: 33
Liitunud: 15.11.2007 13:32 24

Postitus 18.11.2007 15:41 31

kui iga päev teha linnavahel 2-3km tööle-tagasi sõite siis järelikult see kurnab akut? eriti veel, et auto on diisel, mis tahaks head akut.

Andrez
Kasutaja avatar
Huviline
 
Postitusi: 820
Liitunud: 19.02.2007 00:22 17
Asukoht: Tallinna lähiümbrus

Postitus 18.11.2007 21:41 20

truumu kirjutas:Kui laadimine on korras, piisab pikemast sõidust


Maestro ära solvu, kuid julgen vastu vaielda. Vanemad mehed kes akudega tegelevad ütlevad, et Eesti on liiga väike, et üht akut täis laadida. Samuti üks väike copy-paste ühe autotootja ametlikust remondimanualist

The vehicle's generator can never charge the battery to 100%. To achieve a full charge, the battery must be charged with a higher voltage than normal. In good conditions, today's vehicles can charge to 90-95%. Full charging can only be accomplished with a battery charger during a long period of time (20-30 hours) and with low current (8-10% of the battery capacity in Ah)

A battery's storage ability is called its capacity and is given in Ampere hours (Ah). The value states how much current the battery can supply during 20 hours at +25 °C with a final voltage of 10.5 Volt. A 140 Ah battery can supply 7 Amperes for 20 hours. The battery capacity is given on the battery label.

truumu
 

Postitus 18.11.2007 23:05 55

Kui aku ja genekas hea, piisab ka pikemast sõidust
Kui mitte, ei aita ka järellaadimine
Oleneb paljudest asjadest...

Indrek_M
Huviline
 
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus 18.11.2007 23:53 30

Nüüd ma ei teagi ... kas nüüd vastu talve võtta mõnel õhtul aku tuppa ja visata paarikümneks tunniks Einhelli 5A (suht lahja) laadija taha või pigem sõita rahus edasi ja loota, et genekas laeb. Üldiselt laadimine on korras, aku vanust ja seisukorda ei tea, sõidud on enamuses 20...30-minutilised.
Indrek

Indrek_M
Huviline
 
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus 19.11.2007 00:13 22

diislijoodik kirjutas:Laadid korra ära, sõidad mõned otsad ja oled jälle samas olukorras.

Mis olukorras? Mure selles ongi, et olukord on teadmata :)
Indrek

truumu
 

Postitus 19.11.2007 08:27 38

Indrek_M kirjutas:
diislijoodik kirjutas:Laadid korra ära, sõidad mõned otsad ja oled jälle samas olukorras.

Mis olukorras? Mure selles ongi, et olukord on teadmata :)



Aga miks Sa meilt läbi ei tule? :D

Järgmine

Mine Üldine tehniline

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole