1. leht 6-st

Sinu auto ei käivitu? Mis teha?

Postitatud: 22.03.2007 18:25 08
Postitas patrik
.

Postitatud: 22.03.2007 19:25 33
Postitas Tiit525
Kas keegi tõi tühja aku ja tühja paagiga auto remonti? Või käis keegi lihtsalt väga lolle küsimusi esitamas ,et teema nii karmilt üles võtsid? :lol: :lol: :lol:

Postitatud: 22.03.2007 21:10 33
Postitas Tarmo
väga õpetlik lugu.
Loodan et sul on nüüd vähem kõnesid lollide küsimustega.

:oops: Mitte et ma ise poleks sulle helistanud suht väljaspool tööaega ja lollide küsimustega. :oops:

Postitatud: 22.03.2007 21:26 39
Postitas iisak
Kusjuures see ajab mõnikord täitsa vihale,kui järjepidevalt tuuakse auto töökotta praktiliselt tühja paagiga.Krt,kes selle kinni maksab,kui ma vahepeal pean kankuga pensukasse jooksma,sest bensiin sai otsa.
Kas tõesti on nii raske enne auto remonti toomist 10 liitrit sisse kallata? :evil: :evil:

Postitatud: 22.03.2007 22:15 54
Postitas Kalmer K.
Väga hea :)

Postitatud: 23.03.2007 06:59 51
Postitas truumu
Lisaks juurde, et sädeme kontrollimisel peab juhtmel/poolil küünal otsas olema
Muidu võib aju või komuka sisse kärsatada
Samuti ei tohi maha võtta küünlajuhet töötaval mootoril, et kontrollida mittetöötavat silindrit
Parem võta lahti pihusti pistik

Postitatud: 23.03.2007 10:18 00
Postitas Tarmo_K
Õpetlik.

Ise olen oma masina truumu juurde viinud puksiiriga. Auto oli käes olnud miski lühikest aega alles. Mõtlesime naisega, et käime poes ära ja siis bena võtma, kuna kompu näitas, et miski 47km saab veel sõita. Hakkas jukerdama jne, paanika,puksiir järele ja töökotta....jah oh seda häbi, kui tuli välja, et bensiin oli otsa saanud :oops:

Postitatud: 24.03.2007 01:38 49
Postitas kristo78
mul sama lugu...viisin tühja aku ja bensiinita auto patriku juurde :oops: piinlik,aga tuli välja et on pöörde anduri viga ja probleem sai lahendatud ilma vere valamiseta

Postitatud: 24.03.2007 09:37 52
Postitas patrik
.

Postitatud: 24.03.2007 10:17 03
Postitas Viljar
Ma usun, et selle teema võiks kleepsuga panna.
Äkki Truumu lisab ka veel midagi ilusat ja edaspidi, hoian selle teemal silma peal, ning kustutan üleliigse mula.

Postitatud: 04.04.2007 21:53 38
Postitas vanaisa
Mitte et Patriku info poleks tõene aga siiski on ka diislil omad probleemid ja seal pole sädemega pistmist.
1. Jätame kõrvale aku ja starteri probleemid - need on bensukaga ühised aga selle erinevusega et diisel vajab reeglina suuemat käivitusvoolu ja seetõttu ka veid teistsugust akut. Loomulikult annab Patrik nõu kellel hing kripeldab.
2. Pihustitest tulenev: Esmane tunnus mittekorras pihustitest on peale käivitust mootori ebaühtlane töö (kõik silindrid ei tööta võrdselt) ja selle ajal sinine, diiselkütte lõhnaline suits. Kindlasti ka suurenenud kütuse kulu, võimsuse kadu ja sooja mootori puhul ka must suits.
3. Pumbast tulenev: Sissepritse nurga erinevus on eristatav kõrvaga selliselt, et liialt varane sissepritse tekitab terava helina (kõlks mootoris tühikäigul) ja kuskiltmaalt hakkab mootori tööle hakkamine vastu töötama startrerile. Selline tunne nagu tahaks mootor tagurpidi käima minna. Samas varasem kütte sissepritse tuleb kasuks suurtel pööretel sõites. Liialt hiline sissepritse jätab helinas tuima mulje, pidev sinine ving taga ja tuntav võimsuse kadu. Samuti oluliselt suurem küttekulu. Kuskiltmaalt mootor lihtsalt enam ei käivitugi. Kulunud pumba üheks suht eritunnuseks on kui starteriga mootor ei käivitu aga pukseerides küll. Lihtsalt suurematel pööretel plunsrid siiski suudavad pihustitesse kütet suruda.
4. Eelsüüte küünlad: mida külmem väljas, seda tuntavamad on küünla vead. Osaliselt tunnused samad mis pihustite rikete korral aga selle erinevusega, et mootori käivitudes hakkavad kõik silindrid tööle võrdselt, vaid käivituse hetkel mõningase puterdamine. Mida kulunum mootor ja külmem välistemperatuur, seda suurem osatähtsus eelsüüte küünalde tööl, kuna kokkusurutud õhk lihtsalt ei kuumene kütte süttimiseks vajaliku temperatuurini.

Lisan siia tähelepanekuid mida tasuks jälgida enne kui asuda mootorit seadistama ja vigu otsima.

Tihti ummistub kütusefilter tihedamalt kui seda võiks eeldada. Esmane tunnus pikalt suurtel pööretel sõites võimsus kaob või mootor jääb hingest kinni.

Enne kui asuda pihusteid kontrollima tasuks meenutada millal sai vahetatud mootori õhufiltrit. Diisel on väga tundlik õhu puudulikkuses.

Peale etteandevoolikute vahetamist, remonti, kütuse paagis lõppemist jne satub pumba peasse õhku. Selle väljutamiseks on lihtsaim tee mõni pihustisse minev küttetoru lahti ühendada mis võimaldab starterit andes pumbal kerge vaevaga õhk välja pumbata.

Talvel regulaarselt pooliku paagiga sõites võib paagis kondenseerunud vesii väga ruttu filtri ummistada - seda lihtsalt ei usuta.

Ei tahaks bensiinimootorit maha teha aga diislite mittekäivitumist esineb oluliselt harvem. Enamasti annavad vead ennast aegsasti märku ja neid õigeaegselt kõrvaldades on üllatused enamasti välistatud.

Postitatud: 04.04.2007 21:53 54
Postitas vanaisa
SRY, arvuti teeb trikke ja 2. postitus kuukub kustutamisele

Postitatud: 04.04.2007 22:10 25
Postitas guardvv
tänud vanaisa ... väga asjalikud sooitused!

Postitatud: 05.04.2007 06:52 41
Postitas truumu
Üks eilne laip tuletas ühe probleemi veel meelde
Kui bemmiga kaua penskaristiilis sõita ja/või vahemaad lühikesed võib tekkida oht, et mootor käivitamisel "tõmbab toorest täis" ehk siis pritsib küünlad märjaks
Tulemuseks-auto ei käivitu(isegi ei luba mitte)
Jääb mulje, nagu poleks sädet
Sellisel juhul tuleb panna akule võimas laadija külge, eemaldada bensupumba relee või kaitse ja käiata gaasipedaal põhjas niikaua kuni hakkab lubama
Võib ka küünlad välja keerata ja kuivatada(parim vahend on gaasiga leeklamp)
Siis benarelee tagasi ja gaasiga mängides käima meelitada
Loomulikult peab kõigepealt kontrollima, kas säde ikka on
Süütepool välja, küünal otsa ja küünla keermeosa massi(juhtmega näiteks)

Sellist probleemi olen kohanud ainult M50 ja M52 mootoritel

PS
Väntvõlli anduri korrasolekut(kuum teema) saab kontrollida ka tahhoka järgi
Kui liigub, on andur korras

Postitatud: 13.04.2007 13:53 49
Postitas puruvana
Mul on 320-nel nii ,et hommikuti oli väga kaua vaja käivitada ja täna üldse ei käivitunud :( . Päeval käivitus paremini ja sooja mootoriga üldse väga normaalselt ,kuid täna ei saanudki käima . Kas viga võib olla lambdas ,kuna selle peab niikuinii vahetama .

Ja ma pole kindel ,et töökojas veale jalule saavad mehaanikud ,kuna auto ei lähe käima peale pikemat seismist . Aku on uus .

Postitatud: 13.04.2007 19:35 00
Postitas truumu
Kas viga võib olla lambdas
Ei või

Aga jätame need kleepsuga teemad puhtaks, et hädalised ei peaks kümmet lehte läbi lappama

Postitatud: 14.04.2007 06:52 19
Postitas truumu
Lugedes kasutaja"525touring" teemat turgates üks asi veel meelde seoses küünalde puhastamisega

Parim viis küünlaid puhastada on need välja vahetada

Kui siiski tekib selline seis, et see ei ole võimalik, tuleb kasutada järgmist meetodit:
Küünlad CarbCleaneriga puhtaks, suruõhuga kuivaks ja gaasipõletiga läbi kuumutada

Mitte mingil juhul ei tohi kasutada teras- või vaskharja
Nimelt jätavad need soojuskoonusele metalli triibud mis ideaalselt elektrit juhivad
Tulemuseks see, et lahtist sädet ei teki
Samuti ei tohi kasutada veneaegset liivapritsi, mis vigastab soojuskoonust
Alguses on hea, kuid krobelisele pinnale hakkab kogunema tahm, mis ära ei põle ja asi päris kiiresti veel hullem...

Küünla defekteerimisel tuleb vaadata, et soojuskoonusel ei oleks musti triipe(ülelöögi jälg) või punast värvi kirmetist(pliid sisaldava bensiini jäljed)
Üritan lähiajal ka pildiraamatu valmis teha :D

Pildid: http://www.truumu.pri.ee

Postitatud: 15.04.2007 08:48 47
Postitas Trionic
Tiit525 kirjutas:Kas keegi tõi tühja aku ja tühja paagiga auto remonti? Või käis keegi lihtsalt väga lolle küsimusi esitamas ,et teema nii karmilt üles võtsid? :lol: :lol: :lol:
täiesti igapäevane,et masin tuleb diagnostikasse,aga kütus saab enne tõstukini jõudmist otsa(või töö käigus).Käivitada ei saa ka enam,sest aku on surnud.Mõni tegelane keeldub oma käivitustakistuse saladusi avaldamast.Sellest pole mõtet rääkida,et tihti pead kaevuma läbi prügi ja sodi,et juhikohale maabuda jne.

Postitatud: 13.06.2007 06:38 05
Postitas truumu
Väike üllatus peale eilset bensufiltri vahetust oma "uuel" autol:
Pilt

Auto ise toodetud dets.95.a.
Käivitumine(eriti soojalt) oli tuntavalt raskendatud
Minu kopsud ei suutnud seda filtrit läbi puhuda

Postitatud: 28.07.2007 21:11 55
Postitas truumu
Vett täis jagajakaas
Pilt

Nagu füüsikast teada, juhib vesi elektrit...
Süütepinge on kuni 25000 V

Postitatud: 16.11.2007 08:44 21
Postitas karauul
kui auto ei taha külmaga hästi minna siis kuda saab aru kas asi on akus või millegis muus. st kas on võimalik kuidagi aku seisukorda kindlaks teha?

Postitatud: 16.11.2007 20:10 36
Postitas truumu
Meil aku test ja laadimise kontroll 100.-
Kasutame Bosch akutestrit:

Pilt

Postitatud: 16.11.2007 20:33 01
Postitas karauul
truumu kirjutas:Meil aku test ja laadimise kontroll 100.-
Kasutame Bosch akutestrit:

Pilt
kas tühjenenud akule peab kindlalt laadija taha panema või piisab mingist pikemast sõidust :oops:

Postitatud: 18.11.2007 07:03 00
Postitas truumu
Kui laadimine on korras, piisab pikemast sõidust

Postitatud: 18.11.2007 14:41 31
Postitas karauul
kui iga päev teha linnavahel 2-3km tööle-tagasi sõite siis järelikult see kurnab akut? eriti veel, et auto on diisel, mis tahaks head akut.

Postitatud: 18.11.2007 20:41 20
Postitas Andrez
truumu kirjutas:Kui laadimine on korras, piisab pikemast sõidust
Maestro ära solvu, kuid julgen vastu vaielda. Vanemad mehed kes akudega tegelevad ütlevad, et Eesti on liiga väike, et üht akut täis laadida. Samuti üks väike copy-paste ühe autotootja ametlikust remondimanualist
The vehicle's generator can never charge the battery to 100%. To achieve a full charge, the battery must be charged with a higher voltage than normal. In good conditions, today's vehicles can charge to 90-95%. Full charging can only be accomplished with a battery charger during a long period of time (20-30 hours) and with low current (8-10% of the battery capacity in Ah)

A battery's storage ability is called its capacity and is given in Ampere hours (Ah). The value states how much current the battery can supply during 20 hours at +25 °C with a final voltage of 10.5 Volt. A 140 Ah battery can supply 7 Amperes for 20 hours. The battery capacity is given on the battery label.

Postitatud: 18.11.2007 22:05 55
Postitas truumu
Kui aku ja genekas hea, piisab ka pikemast sõidust
Kui mitte, ei aita ka järellaadimine
Oleneb paljudest asjadest...

Postitatud: 18.11.2007 22:53 30
Postitas Indrek_M
Nüüd ma ei teagi ... kas nüüd vastu talve võtta mõnel õhtul aku tuppa ja visata paarikümneks tunniks Einhelli 5A (suht lahja) laadija taha või pigem sõita rahus edasi ja loota, et genekas laeb. Üldiselt laadimine on korras, aku vanust ja seisukorda ei tea, sõidud on enamuses 20...30-minutilised.

Postitatud: 18.11.2007 23:13 22
Postitas Indrek_M
diislijoodik kirjutas:Laadid korra ära, sõidad mõned otsad ja oled jälle samas olukorras.
Mis olukorras? Mure selles ongi, et olukord on teadmata :)

Postitatud: 19.11.2007 07:27 38
Postitas truumu
Indrek_M kirjutas:
diislijoodik kirjutas:Laadid korra ära, sõidad mõned otsad ja oled jälle samas olukorras.
Mis olukorras? Mure selles ongi, et olukord on teadmata :)

Aga miks Sa meilt läbi ei tule? :D