m30 mootori klapivahe ?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
inc13

m30 mootori klapivahe ?

Postitus Postitas inc13 »

millised peavad olema m30 mootoril klapivahed?
Auto on 735 e32
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

0,25 mm külma mootoriga
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
inc13

Postitus Postitas inc13 »

Aare kirjutas:0,25 mm külma mootoriga
sisse ja väljalaskel mõlemal 0,25 mm :?:
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

Ma ei tea kust sa selle 0.25 võtsid venekeelne manual kui ka haynes ytleb 0.30 sisse ja väljalase külmal mootoril...
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Schricki võlliga on igatahes nõutud 0,25. Kuna Klapivahe on selleks, et kompenseerida kuumenemisega kaasnevat klapi pikenemist, siis võib eeldada, et see vahe töötab ka tavalise võlliga.....
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Minu kogemus kahe peetud M30-ga on see, et 0,30 (mis tegelikkuses kipub pigem 0,35-0,40 välja kukkuma), et suurema vahega kipub see
mootor üsna häälekas olema, eriti veel kulunupoolse nukkvõlliga, nookurite tiksumine läheb valjuks.

Seal lehel on töö aeg 1-2 tundi - kui tööriiete selgapanemist ja enda pesemist mitte sisse arvata, siis on see suht kiire töö - enda autol läks alla tunni - mingi radika ära kiskumisega pole mõtet vaevelda (et pääseks ringi keerama) - selleks tuleb tagaratas üles tõsta ning teise käiguga (nt) ringi keerata. Saab ilusti ära teha ning pole vaja neid vanu voolikuid jms ilmaasjata käppida...
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Eerik_K
Huviline
Postitusi: 415
Liitunud: 22.10.2002 12:00 02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Eerik_K »

Mina olen lihtsalt käik sees autot tõukanud ja jälginud nuka liikumist, vahe paika pannes hea ikka 0,35 ülekäia, kui vahele läheb siis uuesti regull kui ei lähe siis OK.

Aare räägi sellist asja, kas on võimalik see õlituslatt ka maha võtta ilma suurema lahtivõtmisetta? Ma endal kahtlustan et otsast on õlilati augud paska täis.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

See latt on kinni kahe kuuese õõnsa poldiga. Pärast tuleb ainult vaadata, et ühendus tihe jääb-so toru poldiaukude kohast vähe õgvendada ning uued tihendseivid panna.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Vasta