Jahutussüsteemis surve

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
ErR
Huviline
Postitusi: 55
Liitunud: 11.07.2003 10:51 57
Asukoht: Tallinn

Jahutussüsteemis surve

Postitus Postitas ErR »

Kas on normaalne, et jahutussüsteemis tekib surve, kui kork paisupaagile tihedalt peale on keeratud? Ma jätsin korgi lõdvalt peale, et rõhku ei tekiks ja sõitsin nii ilma probleemideta, kuid ülevaatusel, kui 3000 p/min peal heitgaase sooja mootoriga kontrolliti, siis jooksis jahutusvedelik lõpuks kolinal paisupaagi korgi vahelt maha :(.

Kuidas üldse saab jahutussüsteemi katlakivist ja roostest puhtaks, kas võib äkki panna jahutusvedeliku hulka katlakivi eemaldit, sõita natuke ringi ja lasta vana vedelik välja?

Mootor: M30 2.8
England
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 29.11.2003 12:10 20
Asukoht: Jevropa

Postitus Postitas England »

ja sa ei ole ainuke kel see probleem. mul küll mootoriks m20. niipea kui keeran ühe vooliku nii kinni et lihtsam oleks läbi ussim...ni pugeda, siis hakkab kusagilt mujalt immitsema. esimese hooga viskas vooliku otse radiaatori pealt minema, nüüd vahelduva eduga nagu teisest otsast(mootoripoolsest) imbub ja pritsib mootorile. välimus tõesti mootoril nagu katlakiviga kaetud. kusjuures probleem tekib siis kui linnas ummikutes või foori taga liigselt seista. maanteel probleeme pole. varsti võin hakata tühju jahutusvedelike pudeleid müüma.
FCUK Deutschland
Anti_E34
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 07.02.2004 19:53 57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Anti_E34 »

See on normaalne, kui soojast peast jahutussüsteemi surve tekib. Peabki tekkima, muidu poleks korralikku tsirkulatsiooni. Paisupaagi kork ongi korralikult kinni keeramiseks. Füüsikast ju teada, et suurema rõhu korral keemistemperatuur kõrgem. Samas kas temperatuurinäitikut oled vaadanud? Ega mootor üle kuumene? Keema minemise korral põhjusi mitmeid termoklapp kinni, ventika termosidur läbi või veepump läbi.
England
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 29.11.2003 12:10 20
Asukoht: Jevropa

Postitus Postitas England »

temp. näidiku seier hakkab tiksuma (kohati liigub) kui vedelik on juba vähenenud. pikema sirge peal läheb keskmisse asendisse tagasi. ja ummikus seistes taas kaldub paremale(punase tsooni poole).

survega peaks ikkagi üleliigne paisunud vedelik väljuma sellest torust(voolikust) mis paisupaagist väljub põhja alla. mind huvitab kas saab probleem olla ainult voolikutes ja klambrites, need aga paistavad küllaltki uued olema.
FCUK Deutschland
Anti_E34
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 07.02.2004 19:53 57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Anti_E34 »

Järelikult sul termosidur või termostaat läbi, kui vesi juba keema läheb ummikus. Niimoodi sõites läheb veel plokikaas kõveraks. Lõdvikuid viskab lahti just sel põhjusel, et vesi keema läheb. Esmajärjekorras kontrolli ära odavam jupp, termostaat võta pane se potti ja pliidile. Vaata kas avaneb vastavalt termostaadile kirjutatud temperatuurile. Kui avaneb siis vaata kas ventilaator hakkab kiremini tööle, kui seier tsipa üle keskmise joone läheb 1-2mm on ok.
Anti_E34
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 07.02.2004 19:53 57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Anti_E34 »

Juhul, kui vent ka siis rahulikult ringi käib pead vahetama termosiduri.
Kasutaja avatar
urki
Huviline
Postitusi: 283
Liitunud: 23.04.2004 09:13 49
Asukoht: järvamaa
Kontakt:

Postitus Postitas urki »

Minul oli selline kala......
Veepump oli õhtal, vett ringi ei ajanud, radikasse kuum vesi ei jõudnud, radikas ei soojenenud (piisavalt). Radikas külm- termosidur ei rakendunud.....
Mina aga..... vesi oli juba keemis temperatuuril pistsin käe tiivikusse, mis seejärel seiskus. Loogiline ju, et sidur!?!?!? Nii ma siis puurisin sidurist augud läbi ja poldid sisse, sellega keerasin ventika siduri p...e. Katsuge radika sioojenemist ka nii ülalt kui alt, ja kuulake kas pump katkub, ja kuidas toimib tagasivool. Õpige siis minu vigadest--- minul on õppetund käes. :(
Kes hommikuti külas käib, see asjatult ei longi!
Kasutaja avatar
Tarmo
Huviline
Postitusi: 8450
Liitunud: 02.10.2002 16:52 21
Peamine sõiduk: BMW G11 740XD
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Tarmo »

samas võib olla probleem paisupaagi korgis.
Sellel pidavat olema ka mingisugused õhutusavad, kui need umbes siis tekib ka liig suur surve sisse.
Proovi mõnda teist korki sinna paisupaagi peale ja siis ka need ülejäänud soovitused.
Omatud BMW tüüpi sõidukid : E30 318, E30 325i, E30 325i, E34 530i, E34 524td, E39 530dT, E46 328Ci, E30 324td, e34 525tds, e36 316i, E39 530dT, E38 730d, E65 730d, G11 740XD, E36 328i cabrio, E46 316ti, E82 120d coupe, E88 120d cabrio
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

Mootori jahutussüsteemi normaalne rõhk on 0,6 at ja paisupaagi kork hakkab üleliigset rõhku välja andma 0,9 at peal. (selle rõhu juures on voolik ikka päris kõva) Muide vahetage ära termostaat enamusel avaneb see 91 c juures pange 80c termostaat sisse siiis ei ole ohtu et mootor ülekuumeneb, kuna laseb varem suure ringi lahti ja survet ka ei teki niipalju süsteemi. (äraproovitud nipp)
marx
Huviline
Postitusi: 202
Liitunud: 02.10.2003 10:49 36
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas marx »

erinevad BMW-d millega olen kokku puutunud, hoiavad suhteliselt stabiilset jahutusvedeliku temp.-i Ja üks isend kõigutas seda nii et kui andsid natuke okast siis temp. tõusis ja kui andsid järgi, temp. alanes. Sai otsitud viga igalt poolt ja lõpuks leidsin vea sealt, kust ma seda leida ei tahtnud. Plokikaan kõver, hea et katki polnud. Nii et proovi, kas temp. kõigub vastavalt mootori koormamisele.
England
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 29.11.2003 12:10 20
Asukoht: Jevropa

Postitus Postitas England »

probleem ei ole seotud gaasi vajutamise ja pööretega. kus termostaadil see avanemistemp. näidatud on. ma ei tea mis mul all on. korgi mahavõtmise mõttest ei saa ma aru, sest on seal paagis juba avaus liigse vee väljavooluks ja ka korgi all mingi klapp(iseenesest see võib umbes tõesti olla, paagist väljuv voolik igatahes mitte), mis peaks seda rõhku reguleerima. ja seier liigub aint mõned millimeetrid, mitte punasesse.
FCUK Deutschland
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

To England: Sa oled asjadest ikka täitsa vale ettekujutuse endale loonud. UUri asja enne kui sõna võtad.
England
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 29.11.2003 12:10 20
Asukoht: Jevropa

Postitus Postitas England »

Ailer, mida ma seal ette kujutan? seda et vedelik kaob ja see avaldub pritsmetena mootoril, seda et seier liigub ummikutes, seda et pagass on jahutusvedeliku pudeleid täis? probleem täiesti eksisteerib. ja olen arusaanud et vedeliku kadu on tagajärg mitte põhjus.

uurinud olen niipalju kui väliselt võimalik (puhastand korgi, voolikud, ja klambreid pingutanud vastavalt vajadusele), midagi kapitaalselt lahti lõhkumata, kuna pole kohta kus remontida tänavapeal. nädalavahetusel üritan oma jõu ja vanemate autojuhtide nõuga asja korda saada.
FCUK Deutschland
England
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 29.11.2003 12:10 20
Asukoht: Jevropa

Postitus Postitas England »

igaljuhul tänan abi eest, kes seda pakkusid.
FCUK Deutschland
Kasutaja avatar
Bitbull
Huviline
Postitusi: 118
Liitunud: 28.04.2004 22:30 11
Peamine sõiduk: E53
Telefon: 56996028
Asukoht: Pärnu, Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Bitbull »

England kirjutas:igaljuhul tänan abi eest, kes seda pakkusid.
Muide ikkagi kahtlus jääb ploki kaane juurde, selles võib olla mikropragu ja õiges kohas olles, kaob sul vedelik kenasti ära, ja asemele imeb gaasi! Samuti plokikaane tihend pole hermeetiline! Mul on olnud selline kogemus kolme eelmise Bemmiga ja viimane sai selle paugu eelmiselt külmalt talvelt kui 32 kraadiga sai ringi silgatud! Kiired temperatuurimuutused ei ole kaane elule kasuks.
England
Huviline
Postitusi: 101
Liitunud: 29.11.2003 12:10 20
Asukoht: Jevropa

Postitus Postitas England »

vaatasin et see teema tõusis jälle üles. endal lahenes praegu probleem termostaadi läbikeetmisega. eks mustus raskendas klappide korrektset töötamist. nüüd on temperatuurinäidik pidevalt allapoole normi (kesktaset). kuna leidsin riiulist veel ühe 80'kraadi termostaadi, siis kel vaja andku teada. võetud 82 aasta 520'i pealt. samas probleemi alge pole kadunud, nüüd siis ummikus läheb temp.seier keskele, vähemalt ei lähe üle. rohkem ei olnud aega asju uurida, sest sai termostaadikambri kinnituspoldid puruks keeratud ja pool päeva kulus nende välja puurimisele.

ja samas tekkis küsimus. kus kohas ventilaatori sidur asub? ja kas ventikas peabki lihtsalt pöörlema ilma võllita kui teda seistes liigutada.
FCUK Deutschland
Kasutaja avatar
Ailer
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 01.10.2003 13:38 37
Asukoht: Lõunamaa

Postitus Postitas Ailer »

ega ta niisama lihtsalt ikka ringi ei tohi käia. Ringi ajades paeb tiivik ikka suht raskelt liikuma. Aga ma olen kuskilt foorumist lugenud, et keegi puuris augu kuhugi sidurisse ja rani mingit öli täis ja asi pidi töötama laitmatult. Kasuta otsingut ja uuri. Aga minu autol on seier koguaeg keskel kas seda on siis palju vä?
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

England kirjutas: samas tekkis küsimus. kus kohas ventilaatori sidur asub? ja kas ventikas peabki lihtsalt pöörlema ilma võllita kui teda seistes liigutada.
Tiivik ise ongi selle siduri küljes 4 M6 poldiga, kui ma ei eksi. Ja kui ta sul lihtsalt käib, siis järelikult termosidur õhtal. Ja mis puutub igagustesse puurimistesse jaa täitmistesse, siis iskilkiult arvan et kõik on suht hädavariandid. Ja see, mis puutub siduri täitmisse, siis kusagilt nagu mäletan, et ei toiminud :? Ja jäigalt vedama pannes hakkab ta sul ilget vihinat tegema (ka proovitud), mis isegi maanteesõidul sisse kostab...
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4222
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Aare540 ää nüüd jama ka aja :)
Võta sidur maha siis seal on bimetall kõrvakeste taga kinni, painuta kõrvad ülesse ja võta bimetall ilma painutamata välja, tõmba tift välja ja pressi paksemat õli sisse süstlaga palju mahub. Asi kokku tagasi ja proovi siis.
Minul hakkas tööle , kas just 100 % aga 90 kindlasti. Asi toimib vaid juhul kui siduri laagrites loksu ei ole , kui on hangi uus.
NB! radika soojenedes bimetall kaardub ja surub tifti sissepoole ja sidur hakkab võtma. vaata et bimetalli tagasi ei pane valetpidi. Proovi välgumihkliga kuumutada siis saad aru.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
leix
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 05.03.2004 10:43 44

Postitus Postitas leix »

mul sama jama
termostaadi ja termosiduri olen juba ära vahetanud aga ikkagi sooja mootoriga ikkagi kohapeal käiates kipub kuumaks minema
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4222
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Lase mootor kohapeal kuumax nii, et seier läheb üle poole ja hoia kapott kinni , kui kuum on käes võta kapott lahti ja paxemast materjalist töökindad kätte ja soovitavalt mingi kaltsuhunnik ka pihku ja kui vent teeb tugevat vuhinat siis ta töötab ja viga on plokikaanes või pumbas või nii edasi . Kui ei vuhise ürita kaltsutombuga ettevaatlikult tiivikut peatada ja kui see kergelt õnnestub on ikkagi sidur kööga. Minul läks seistes vesi keema ja peale siduri remonti hoiab seistes ilusti osutit keskel ja keema ei lähe. Sidur hoiab hetkel niipalju peal , et käega on võimalik kinni hakata aga suht valusalt. Ennemalt võisin ka palja käega tiiviku peatada.
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
leix
Huviline
Postitusi: 15
Liitunud: 05.03.2004 10:43 44

Postitus Postitas leix »

ploki kaan ja pump said siis ära vahetatud kui mul auto tuli...mõned kuud tagasi...
Kasutaja avatar
tony
Huviline
Postitusi: 13
Liitunud: 16.04.2004 14:12 47
Asukoht: Tallinn

ventika sidur e36

Postitus Postitas tony »

Väga hea ,et täpselt minu teema üles võetud on. Mul täpselt sama kamm, et kuumeneb ummikutes üles ja viskab vedeliku välja. Heh eile viskas ülevaatuspunktis terve põranda täis. Vaja oleks ka kiirelt see ventika sidur soetada ja vahetada, sest ventikas vuhama küll ei hakka. Kust selist asja saaks soodsalt? ja kas ise vahetamine on keeruline?
tänud
Kasutaja avatar
AARE540
Huviline - moderaator
Postitusi: 11703
Liitunud: 31.01.2004 21:43 11
Peamine sõiduk: Scania 500R '24 Mercedes-Benz E350 '15 BMW 540i'94
Telefon: 53311120
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas AARE540 »

Cardo, see mis ma rääkisin (täitmine), ei ole kahjuks minu kogemus, olen lihtsalt nii kuulnud, aga kui vale info siis >>>me bad :( Omal oli kokkupuude nässus laagriga, kolises ja logises teine...
hotwing
Huviline
Postitusi: 256
Liitunud: 20.10.2003 00:43 52

Postitus Postitas hotwing »

Ventika (või siduri) vahetamine ei tohiks keeruline olla, kui suudad kuidagi veepumpa või sellega seotud rihmaratast paigal hoida. Venti hoiab peal 32 mm VASAKU KÄE KEERMEGA mutter. S.t. keerata tuleb auto nina poolt vaadates PÄRIPÄEVA. Propelleri siduri küljest eraldamine ei tohiks siis enam probleem olla.

edit: Lahti tuleb muidugi päripäeva keerata.
Kasutaja avatar
markem
Huviline
Postitusi: 22
Liitunud: 13.11.2002 19:28 52
Asukoht: Viimsi

Postitus Postitas markem »

teeks siis ehk minu probleemi kah selgeks...
asi siis selles et mootor nüüd hakand üle kuumenema. kolm aastat tagasi sai vahetatud lekkiv radikas, termostaat ja termosidur. pärast seda temp koguaja millimeetri võrra keskjoonest allpool.
nüüd vahetasin termostaadi uuesti ära... see suht kerge ja odav töö aga mootor ikka kuumeneb üle. sidur vähemalt minu arvates peab... lugu aga siuke et radikas läheb kole aeglaselt soojaks... seepärast arvasingi et see termostaat jälle õhtul. ja sel juhul ju termosidur ei saa kuumust et haakuda!? küsimus siis siuke et kas võin vaatama hakata uut veepumpa?? loll lugu see et kui ei eksi siis vend just vahetas selle ära mul kui ma ära olin.
ootan eksperthinnanguid asjast :)
kui vastus on veepumbas siis ootan privasse pakkumisi :)
bmw 316i '93 (e36)
bmw 316i '89 (e30)
Vasta