M30 B34 õlisurve?

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

M30 B34 õlisurve?

Postitus Postitas E28 »

sai siis mingi kodukootud õlirõhumõõtjaga õlirõhku mõõdetud ja see oli 0.5 umb 800rpm juures. on see normaalne? kiskusin kaane maha ja sealt midagi ilusat küll ei leidnud, nookurid olid ikka tõsiselt kulunud samuti ka nukk. vot nüüd mõtlen, et see oli äkki õlitustoru viga (seibide vahelt lasi veits läbi) või oli probleem surves.mõned nookurid olid rohkem kulunud kui tesied,kuid neid oli segamisi,sest kui oleks ainult viimase püti omad siis oleks arvatavasti õlisurve viga,aga kuna ka neid eriti peetis nookureid oli igas nurgas mõni siis ..... HELP!
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

ja äkki on kellelgi korralik kell millega saaks mõõta õlisurvet,sest pärast nuka installeerimist ei tahaks eriti sõita kui õlitus tõesti kehvaks jääb.
Kasutaja avatar
hzd
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 12.11.2003 16:36 36
Asukoht: keskeestikiirteed
Kontakt:

tere

Postitus Postitas hzd »

mul sama viga algul vaatasime et nukk kahest kohast kulunud aga pärast nuka vahetust on nüüd uue nukaga veel hullem, selline lõgin on taga et jube täna vaatame õli surve üle siis on mingi **** kuskil ikkagivahel et ta ei jõua enam sinna ülesse pumbata

Autoks on ainult 320i 85

Oliver
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

Uue nukaga tuleb panna ka uued nookurid või minimaalselt väga heas korras kasutatud nookurid. Suure tõusuga uus nukk+kulunud nookurid=nuka vahetus 30 000 km pärast. Samamoodi tuleb korda teha õlitustoru, panna uued vasktihendid ning jälgida, et õlitusauk õõnespoldis jääks toru sisemusega kohakuti (so pikisuunas).

Normaalne õlirõhk korras M30 mootoril on vahemikus 1,0 (kuuma tühikäik) kuni 5,0 (külma kõrged pöörded). Vaadata tasuks ka õli-üldiselt suurendab kuuma mootori õlirõhku kõrgema kuuma viskoossusindeksiga õli - 10w-40 asemel nt 10w-50. Olen seda ise ka kulunupoolses mootoris kasutanud (suvel palavaga hakkas foori taga õlirõhu tuli vilkuma) - pärast õli vahetamist ei õnnestunud enam seda põlema saada. Seda muidugi ei ole mõtet mingisse väga sitasesse ja kulunud mootorisse panna. Firma on Q8 ning müügil on nt Koduextras - 107 eek liitrine ja 400 eek neljane nõu.

Manomeetri saad vabalt ise ka teha, neid peaks ka poes müüdama.

Ahjaa-nii väike leke nagu toru seibide vahel eriti õlirõhku ei mõjuta. M30-l
on meeletu tootlikkusega õlipump - erinevalt näiteks Opeli-pasast :cool:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

Kas sul Aare on mingit priboori millega saaks mõõta õlirõhku,päris kahju oleks kui sööks uue nuka ära :( kui panna sisse 5w40 siis läheks see surve veel kehvemaks vist.põhiprobleem oli ikka selles,et hommikuti põles tuli mingi 3-4seki.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

E28 kirjutas:Kas sul Aare on mingit priboori millega saaks mõõta õlirõhku,päris kahju oleks kui sööks uue nuka ära :( kui panna sisse 5w40 siis läheks see surve veel kehvemaks vist.põhiprobleem oli ikka selles,et hommikuti põles tuli mingi 3-4seki.
Mul on see priboor auto küljes kohe ning kogu aeg näitab :cool:
Seepärast teangi sõna võtta, kuipalju mis õliga surve on. Mina ostsin selle Järvelt autotarbest ning treial tegi 150 kr eest üleminekustutsi kaane ka õlirõhu hoiatustule anduri vahele.

Eraldi priboori järgi pole vajadust seni olnud.

Kui Sul surve soojast peast pööretega ikka vähemalt 3-4 tuleb, siis ei söö midagi, nukk pole ju surveõlitusega nagu saaled. Aga uue nukaga ei maksa kulunud nookureid jätta (tavaliselt on lagiseva nuka nookurid ka lohku kulunud) ning õlitustoru tuleb korda teha. Natuke kulunud nookuritaldu saab teemantkäia peal natuke sirgemaks aidata. Mina nii tegin ja 20 000 kmga pole isegi kulumisjälgi nukal, astmetest rääkimata.

Kui mootor praegu pööretega ikka 4 välja annab soojast, siis ei maksa pabistada - tuleb osta õli, mis on kuumalt paksem - so tagumine viskoossusindeks on suurem.

Esimene number nt 10W-40 näitab viskoossust -18 kraadi juures (Winter)
Teine +100 juures. Sind huvitab see teine. Nii on 50 kuumalt paksem 40st ning 60 50-st.

Kulunud mootorile pannakse mineraal 20W-50 - so selleks, et suure õlikuluga liiga kalliks ei läheks. Tema kvaliteet näiteks piiroludes on kahtlane - arvestades et 5 liitrit 100 krooni on. See on mõeldud sellistele mosse-taolistele autodele. Tema miinus on see, et külmalt käivitades on 20 liiga paks ja see muutub kuskil -20 kandis juba süldiks-ehk mittepumbatavaks.

Korras mootorile pannakse sünt - 5W-50, 10W-50, 10W-60 jne. Sündi erinevus on parem kvaliteet ning see, et kõlbab korraga -30 ja +40 kraadise ilmaga.

Ühesõnaga - kui sul olemasoleva 10w-40ga annab kuumalt vähemalt 3 bar välja, siis pane kallim õli. See likvideerib selle vilkumise ära. Minul ei langenud ka 100 kraadini aetud õliga (mul on õlitemp kell ka) mitte kunagi alla 1,2 bar.

Täitsa sõbraliku hinnaga on 10W-50, mida kasutavad turboautod, maksab ca 100 kr liiter. Need Mobili 0W-60 ja muud eksootikad maksavad rõõmsasti ning nii vana auto mootor kulutab seda.

Arvesta - M30 mootor tehti ajal kui sünteetikat ei tuntud ning seetõttu on ta suurte tolerantsidega ja hõredam - ehk sünti kulub tuntavalt rohkem kui mineraali. Mul on kompressioon 15 kandis, kuid õlikulu 2 liitrit vahetuse kohta.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

ma pean sulle ikka mõned õlled välja tegema,sest alati kui abi vaja aitad sa välja :D eks ma üritan mõõta seda survet,siis kui kaane peale saan.aga ole sa tänatud Aare.
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

E28 kirjutas:ma pean sulle ikka mõned õlled välja tegema,sest alati kui abi vaja aitad sa välja :D eks ma üritan mõõta seda survet,siis kui kaane peale saan.aga ole sa tänatud Aare.
Manomeetrist niipalju, et kui kella ennast vaja on, siis suht head, kuid odavad manomeetrid on müügil Vana-Narva maanteel Kepstomis (selle Estoplasti torni vastas) - stutsi teeb iga hea lukksepp kasvõi vanast andurist ning voolikuks kõlbab tavaline bensuvoolik ka (kannatab paberite järgi 10 bar). Üldse on seal väga lai valik vene tööriistu ja igasugu puure-teri, suht hea kvaliteet ja hind. Ostsin sealt tavalise keevitusmaski 95 krooniga :shock: , samasugune maksab AGA-s nt 600.
Ma käin sealt vindilõikajaid vms ostmas - need on paremad kui hiina omad, kuid odavamad kõvasti Stokkerist.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

külmalt sai mõõdetud õlisurvet,näitas üle 3 bari.on see piisav?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

E28 kirjutas:külmalt sai mõõdetud õlisurvet,näitas üle 3 bari.on see piisav?
Mis pööretel see "üle 3" on?

Külma õliga näitab tühikäigul 3 ja pööret andes 5.

Remondiraamat ütleb, et korras töösooja mootori õlisurve peab olema tühikäigul vähemalt 1 ning 5000 pöörde juures vähemalt 4.

NB! See tühikäigu tule vilkumine tuleb tihti ka madalatest tühikäigupööretest, mida omakorda võib põhjustada kulunud nukk :!:
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
E28
Huviline
Postitusi: 816
Liitunud: 09.05.2003 00:08 07

Postitus Postitas E28 »

nukk on nüüd uus installeeritud,kuid tuluke ikka vilgub vahest.ma kardan,et sul võib õli suhtes õigus olla,tuleks otsustada 10w50 kasuks.soojast peast pole veel mõõtnud,kuid külmast peast pööretega 5 ära.huvitav kas pumbal on mingi klapp peetis et ta survet üleval ei hoia?
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Aare »

E28 kirjutas:nukk on nüüd uus installeeritud,kuid tuluke ikka vilgub vahest.ma kardan,et sul võib õli suhtes õigus olla,tuleks otsustada 10w50 kasuks.soojast peast pole veel mõõtnud,kuid külmast peast pööretega 5 ära.huvitav kas pumbal on mingi klapp peetis et ta survet üleval ei hoia?
Mootor on lihtsalt kulunud.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Vasta