Nivooamordid vs gaasiamordid

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Nivooamordid vs gaasiamordid

Postitus Postitas Genne »

Minu autol on mingi jama tagumiste amortidega, tagumik on liiga jäik. Nii jäik, et on ära peksnud ühe ülemise kinnituse. Amordid ise korras, seega:
1. Kas ostaks uued hüdroakud ( 2x 3000 kr.) ja auto kestab kuni järgmise nivoo süsteemi veani.
2. Paigaldan tavalised gaasikad koos ülemiste kinnitustega ( 2x1700 kr.)Ja rahu maapeal
Kumb oleks tehniliselt mõttekam?
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Re: Nivooamordid vs gaasiamordid

Postitus Postitas Indrek_M »

Genne kirjutas:Kumb oleks tehniliselt mõttekam?
Tehniliselt mõttekam oleks loomulikult ära remontida originaalsüsteem. Rahaliselt ... oma rahakoti sisu oskad sa ise kõige paremini hinnata :)
Mina remondiks originaali.
Indrek
velts1
Huviline
Postitusi: 156
Liitunud: 17.04.2006 22:19 47

e 32

Postitus Postitas velts1 »

vedrud vaja ka vahetada
Provokaator
Huviline
Postitusi: 187
Liitunud: 30.12.2006 16:08 00
Peamine sõiduk: ZX14R

Postitus Postitas Provokaator »

Minu väide võib olla ka väär, aga kunagi otsad andnud nivookad vahetatud tavaliste gaasidega tundus ekstreemsemates oludes auto tagaosa stabiilsem. Loomulikult tuli ka vedrud vahetada.
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Kui väidate, et tuleb ka vedrud vahetada...siis on ikka tobe olukord küll, sest 4 kuud tagasi panin just mõlemad tagavedrud uued :( Huvitav on see, et amorditest näitas, et AMORDID on korras, midagi 80%.
Paistab, et olukorra muudaks lihtsamaks alguses kogu nivoosüsteemi kontroll. Kas mingi teine koht peale UM-i sellega hakkama saaks? :?
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Genne kirjutas:Kui väidate, et tuleb ka vedrud vahetada...siis on ikka tobe olukord küll, sest 4 kuud tagasi panin just mõlemad tagavedrud uued :( Huvitav on see, et amorditest näitas, et AMORDID on korras, midagi 80%.
Paistab, et olukorra muudaks lihtsamaks alguses kogu nivoosüsteemi kontroll. Kas mingi teine koht peale UM-i sellega hakkama saaks? :?
Amorditest näitab põhimõtteliselt vedru korrasolekut. Minu eelmisel BMW-l olid esiamordid testi järgi mõlemad 75%, tegelikkuses sõitsin nagu ameeriklasega ja alt ära võttes kukkusid mõlemal amordil pulgad kolksuga sisse.
Indrek
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Kuigi näiteks minu puhul näitas amorditest ilusti katkise esiamordi ära ( oli mingi alla 50 %).
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Aga siiski, kus saaks nivoosüsteemi testida peale UM-i. Olen ise Paides. Vaevalt, et suvalised õlid asjast läbi hammustavad :?
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Kasutaja avatar
nemps
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 05.04.2006 17:29 07
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas nemps »

Ma otsisin oma e34 touringule hüdroakusid ja uurisin kasutatuid, siis üks müüja ütles et ostis omale uued sachsi hüdroakud ala 1500EEki tk. Ütles et peab ainult Sachsi varuosakoodi teadma, mul sai see teema hetkel külmutatud aga sooviks ise ka seda asja edasi uurida.
BMW E34 525i touring
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

nemps kirjutas:Ma otsisin oma e34 touringule hüdroakusid ja uurisin kasutatuid, siis üks müüja ütles et ostis omale uued sachsi hüdroakud ala 1500EEki tk. Ütles et peab ainult Sachsi varuosakoodi teadma, mul sai see teema hetkel külmutatud aga sooviks ise ka seda asja edasi uurida.
Uuri ja anna avalikusele teada.
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Olen nüüd paar päeva uurinud hüdroakude hindu, huvitav huvitav, kõige odavamalt saaks Venemaalt, a-la 1050 eeki tk. Kuid kuidas kätte toimetamisega on, asuvad Moskvas :D :D

UM-i pole julgenud veel helistada, laoseisus neid pole.

Ma lihtsalt mõtlen, kirjalikult.... :lol: :shock:
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Kasutaja avatar
nemps
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 05.04.2006 17:29 07
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas nemps »

Inimene kes mulle sellist juttu telefoni teel rääkis oli kasutaja alary tel.5077617. Omal häbi natuke uurida pidin temalt kasutatud hüdroakud ostma aga ei jõudnud ega jõudnud kunagi Tartusse ja nii ta läkski jäidki ostmata, vabandused veel tagantjärgi. Aga kui ise välja uurid anna mulle ka teada tahaks omale ka ikka uued hüdroakud muretseda. UMi hind minu autole oli vist 2800.- tk, vähemalt suurusjärk uurisin kuskil kevadel.
BMW E34 525i touring
Kasutaja avatar
Marko S
Huviline
Postitusi: 3549
Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
Peamine sõiduk: E39 530d
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Marko S »

Hüdroaku,ehk nivooamort ? :oops:
Kui sellest juttu,siis ma enda autole uurisin Um'ist. 9400.- oli tk :?
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Marko S kirjutas:Hüdroaku,ehk nivooamort ? :oops:
Kui sellest juttu,siis ma enda autole uurisin Um'ist. 9400.- oli tk :?
Ei, hüdroaku on umbes 20 cm. suurune balloon auto all (kummalegi nivooamordile üks).
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Andres
Huviline
Postitusi: 284
Liitunud: 20.09.2005 16:01 47
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andres »

Kasutaja avatar
Marko S
Huviline
Postitusi: 3549
Liitunud: 11.10.2005 19:02 22
Peamine sõiduk: E39 530d
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Marko S »

Genne kirjutas:
Marko S kirjutas:Hüdroaku,ehk nivooamort ? :oops:
Kui sellest juttu,siis ma enda autole uurisin Um'ist. 9400.- oli tk :?
Ei, hüdroaku on umbes 20 cm. suurune balloon auto all (kummalegi nivooamordile üks).

Jaa jaa,nüüd ma tean mida te mõtlete :)
Sorry,panin pusse veidi :oops:
ravic
Huviline
Postitusi: 29
Liitunud: 15.05.2007 21:51 32
Asukoht: Elva linn
Kontakt:

Postitus Postitas ravic »

Lugesin teemat, aga oskab keegi öelda täpselt mida seal ära peab vahetama asendamaks nivooamorte tavalistega. Enda e34 525tds touring`ul nivooamordid lekivad kergelt ja peale käivitamist kostub vastikut kiunuvat heli kuskilt tagasilla juures, mis kaob alles peale poolt tundi sõitu :? Plaan oleks kogu see kupatus tavaliste vastu vahetada. Ahjaa kuidagi väga jäik tundub kah, pole varem touringut omanud aga liiga raputab kuidagi :roll:
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

ravic kirjutas:Lugesin teemat, aga oskab keegi öelda täpselt mida seal ära peab vahetama asendamaks nivooamorte tavalistega. Enda e34 525tds touring`ul nivooamordid lekivad kergelt ja peale käivitamist kostub vastikut kiunuvat heli kuskilt tagasilla juures, mis kaob alles peale poolt tundi sõitu :? Plaan oleks kogu see kupatus tavaliste vastu vahetada. Ahjaa kuidagi väga jäik tundub kah, pole varem touringut omanud aga liiga raputab kuidagi :roll:
Päris paljudel on amort veits õline, peaasi et eest topsikust otsa ei saaks. Kui kole jäik, siis ilmselt ka rõhuakud õhtal :? .

Aga eile avastasin, et kõrguse regulaator oli pandud asendisse, kus mingit lisarõhku akudesse ei lastud (ehk siis oli kõige madalamasse asendisse lastud). Nagu natuke tagumikku kergitasin töötava mootriga, oli selle natukese vedrustuse töö täiesti NULL :shock: :shock: . Sellist jäikust polnud peale kartide kuskil näinud.

Seega sain kinnitust rahakoti huvist rõhuakude hindade suhtes.
Kas keegi oskaks soovitada, kust saaks soodsalt kahte akut (soovitavalt uut) osta ?
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Ise vastan: Eestis saab hüdroakusid soodsalt 1550.- tk sellisest kohast nagu http://teeme.ee/
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Kasutaja avatar
nemps
Huviline
Postitusi: 327
Liitunud: 05.04.2006 17:29 07
Asukoht: Jõgeva

Postitus Postitas nemps »

Kas said oma probleemid lahendatud ?
Kuskilt lugesin et kui süsteem lahti võtta, siis juhul kui hüdroaku õliaugust midagi sisse pistes on tunda et membraan on vastas ehk terve on hüdroaku ok ja vahetama ei pea. Kas see on nii kontrollitav ? Enne uute akude ostmist sooviks veenduda et probleem on akudes, aga süsteemi niisama ka lahti ei taha kiskuda kuna sees suht värske chf11s UMist hinnaga mingi üle 200 EEGu liiter.
BMW E34 525i touring
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

http://bmwe32.masscom.net/
Vaata siit vastust. Mina lugesin välja, et peale akude vahetust ei läinud tal paremaks see "põrkav" sõitmine. Mõtlen veel kõige üle järele.
Teine asi on muidugi see, et kui suur erinevus on nivoo ja tavalisega sõites, et kas pehmuse ja sujuvuse vahe on ikka seda kõike väärt?
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

..ja seal jebib midagi nivooamortide klappidega... :?
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
Kasutaja avatar
Aare
Huviline
Postitusi: 2907
Liitunud: 24.12.2002 11:18 44
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Nivooamordid vs gaasiamordid

Postitus Postitas Aare »

Indrek_M kirjutas:
Genne kirjutas:Kumb oleks tehniliselt mõttekam?
Tehniliselt mõttekam oleks loomulikult ära remontida originaalsüsteem. Rahaliselt ... oma rahakoti sisu oskad sa ise kõige paremini hinnata :)
Mina remondiks originaali.
Need originaal nivoosüsteemid on meie kuumaastikul rahakoti surm. Rahaliselt mõistlikum oleks panna tavalised. Olen kuulnud kommentaare, kes on teinud, et auto juhitavus muutus paremuse suunas.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
Kasutaja avatar
Genne
Huviline
Postitusi: 767
Liitunud: 10.06.2007 02:27 33
Asukoht: Järvamaa

Postitus Postitas Genne »

Igastahes mõtlesin ja kaalusin....ja panin alla tavalised amordid, kogu kupatusega.
On ikka teine asi kohe :D :D sõita.

Seega ühed korras nivookad üle... :idea:
Räägi tõtt või vähemalt ära valeta.;
E34 94a. 2,5 TDSA Touring
tramtram
Huviline
Postitusi: 655
Liitunud: 15.09.2007 14:40 24

Postitus Postitas tramtram »

Genne kirjutas:Igastahes mõtlesin ja kaalusin....ja panin alla tavalised amordid, kogu kupatusega.
On ikka teine asi kohe :D :D sõita.

Seega ühed korras nivookad üle... :idea:
Mis mõttes 'teine asi kohe' ? Kas raputab vähem, või sõiduomadused, ratas maas kinni paremini?
joffe
Huviline
Postitusi: 1990
Liitunud: 01.11.2005 19:53 22
Peamine sõiduk: E61-2007-525D
Telefon: 56623817
Asukoht: Valga

Postitus Postitas joffe »

tramtram kirjutas:
Mis mõttes 'teine asi kohe' ? Kas raputab vähem, või sõiduomadused, ratas maas kinni paremini?
Kui teema algataja esimest postitust veel korra loed, saad aru, mida ta mõtleb. :?
Kasutaja avatar
touringmeez
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 04.06.2007 21:00 13
Asukoht: viljandi/tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas touringmeez »

Minu isendil alla ka nivooamordid ja ütleme niiet töötavad ilusti.Mul palju sõitmist täis koormaga ja ilus vaadata kuidas auto tagumik on pidevalt ühes asendis ja mingit hüppamist või midagi taolist küll ei tähelda.Tükk maad mugavam on sõita kui näiteks samaajastu audi 100 avandiga.
E34 525i touring.
Vasta