1. leht 1-st

Nivooamordid vs gaasiamordid

Postitatud: 09.11.2007 21:26 14
Postitas Genne
Minu autol on mingi jama tagumiste amortidega, tagumik on liiga jäik. Nii jäik, et on ära peksnud ühe ülemise kinnituse. Amordid ise korras, seega:
1. Kas ostaks uued hüdroakud ( 2x 3000 kr.) ja auto kestab kuni järgmise nivoo süsteemi veani.
2. Paigaldan tavalised gaasikad koos ülemiste kinnitustega ( 2x1700 kr.)Ja rahu maapeal
Kumb oleks tehniliselt mõttekam?

Re: Nivooamordid vs gaasiamordid

Postitatud: 10.11.2007 08:45 14
Postitas Indrek_M
Genne kirjutas:Kumb oleks tehniliselt mõttekam?
Tehniliselt mõttekam oleks loomulikult ära remontida originaalsüsteem. Rahaliselt ... oma rahakoti sisu oskad sa ise kõige paremini hinnata :)
Mina remondiks originaali.

e 32

Postitatud: 10.11.2007 09:31 53
Postitas velts1
vedrud vaja ka vahetada

Postitatud: 10.11.2007 11:18 13
Postitas Provokaator
Minu väide võib olla ka väär, aga kunagi otsad andnud nivookad vahetatud tavaliste gaasidega tundus ekstreemsemates oludes auto tagaosa stabiilsem. Loomulikult tuli ka vedrud vahetada.

Postitatud: 10.11.2007 13:17 38
Postitas Genne
Kui väidate, et tuleb ka vedrud vahetada...siis on ikka tobe olukord küll, sest 4 kuud tagasi panin just mõlemad tagavedrud uued :( Huvitav on see, et amorditest näitas, et AMORDID on korras, midagi 80%.
Paistab, et olukorra muudaks lihtsamaks alguses kogu nivoosüsteemi kontroll. Kas mingi teine koht peale UM-i sellega hakkama saaks? :?

Postitatud: 10.11.2007 13:21 32
Postitas Indrek_M
Genne kirjutas:Kui väidate, et tuleb ka vedrud vahetada...siis on ikka tobe olukord küll, sest 4 kuud tagasi panin just mõlemad tagavedrud uued :( Huvitav on see, et amorditest näitas, et AMORDID on korras, midagi 80%.
Paistab, et olukorra muudaks lihtsamaks alguses kogu nivoosüsteemi kontroll. Kas mingi teine koht peale UM-i sellega hakkama saaks? :?
Amorditest näitab põhimõtteliselt vedru korrasolekut. Minu eelmisel BMW-l olid esiamordid testi järgi mõlemad 75%, tegelikkuses sõitsin nagu ameeriklasega ja alt ära võttes kukkusid mõlemal amordil pulgad kolksuga sisse.

Postitatud: 10.11.2007 18:58 57
Postitas Genne
Kuigi näiteks minu puhul näitas amorditest ilusti katkise esiamordi ära ( oli mingi alla 50 %).

Postitatud: 10.11.2007 19:05 23
Postitas Genne
Aga siiski, kus saaks nivoosüsteemi testida peale UM-i. Olen ise Paides. Vaevalt, et suvalised õlid asjast läbi hammustavad :?

Postitatud: 10.11.2007 22:31 03
Postitas nemps
Ma otsisin oma e34 touringule hüdroakusid ja uurisin kasutatuid, siis üks müüja ütles et ostis omale uued sachsi hüdroakud ala 1500EEki tk. Ütles et peab ainult Sachsi varuosakoodi teadma, mul sai see teema hetkel külmutatud aga sooviks ise ka seda asja edasi uurida.

Postitatud: 13.11.2007 02:02 21
Postitas Genne
nemps kirjutas:Ma otsisin oma e34 touringule hüdroakusid ja uurisin kasutatuid, siis üks müüja ütles et ostis omale uued sachsi hüdroakud ala 1500EEki tk. Ütles et peab ainult Sachsi varuosakoodi teadma, mul sai see teema hetkel külmutatud aga sooviks ise ka seda asja edasi uurida.
Uuri ja anna avalikusele teada.

Postitatud: 20.11.2007 20:30 01
Postitas Genne
Olen nüüd paar päeva uurinud hüdroakude hindu, huvitav huvitav, kõige odavamalt saaks Venemaalt, a-la 1050 eeki tk. Kuid kuidas kätte toimetamisega on, asuvad Moskvas :D :D

UM-i pole julgenud veel helistada, laoseisus neid pole.

Ma lihtsalt mõtlen, kirjalikult.... :lol: :shock:

Postitatud: 21.11.2007 00:35 55
Postitas nemps
Inimene kes mulle sellist juttu telefoni teel rääkis oli kasutaja alary tel.5077617. Omal häbi natuke uurida pidin temalt kasutatud hüdroakud ostma aga ei jõudnud ega jõudnud kunagi Tartusse ja nii ta läkski jäidki ostmata, vabandused veel tagantjärgi. Aga kui ise välja uurid anna mulle ka teada tahaks omale ka ikka uued hüdroakud muretseda. UMi hind minu autole oli vist 2800.- tk, vähemalt suurusjärk uurisin kuskil kevadel.

Postitatud: 21.11.2007 08:36 47
Postitas Marko S
Hüdroaku,ehk nivooamort ? :oops:
Kui sellest juttu,siis ma enda autole uurisin Um'ist. 9400.- oli tk :?

Postitatud: 21.11.2007 08:57 09
Postitas Genne
Marko S kirjutas:Hüdroaku,ehk nivooamort ? :oops:
Kui sellest juttu,siis ma enda autole uurisin Um'ist. 9400.- oli tk :?
Ei, hüdroaku on umbes 20 cm. suurune balloon auto all (kummalegi nivooamordile üks).

Postitatud: 21.11.2007 09:04 27
Postitas Andres

Postitatud: 21.11.2007 09:14 04
Postitas Marko S
Genne kirjutas:
Marko S kirjutas:Hüdroaku,ehk nivooamort ? :oops:
Kui sellest juttu,siis ma enda autole uurisin Um'ist. 9400.- oli tk :?
Ei, hüdroaku on umbes 20 cm. suurune balloon auto all (kummalegi nivooamordile üks).

Jaa jaa,nüüd ma tean mida te mõtlete :)
Sorry,panin pusse veidi :oops:

Postitatud: 22.11.2007 23:31 29
Postitas ravic
Lugesin teemat, aga oskab keegi öelda täpselt mida seal ära peab vahetama asendamaks nivooamorte tavalistega. Enda e34 525tds touring`ul nivooamordid lekivad kergelt ja peale käivitamist kostub vastikut kiunuvat heli kuskilt tagasilla juures, mis kaob alles peale poolt tundi sõitu :? Plaan oleks kogu see kupatus tavaliste vastu vahetada. Ahjaa kuidagi väga jäik tundub kah, pole varem touringut omanud aga liiga raputab kuidagi :roll:

Postitatud: 23.11.2007 06:46 19
Postitas Genne
ravic kirjutas:Lugesin teemat, aga oskab keegi öelda täpselt mida seal ära peab vahetama asendamaks nivooamorte tavalistega. Enda e34 525tds touring`ul nivooamordid lekivad kergelt ja peale käivitamist kostub vastikut kiunuvat heli kuskilt tagasilla juures, mis kaob alles peale poolt tundi sõitu :? Plaan oleks kogu see kupatus tavaliste vastu vahetada. Ahjaa kuidagi väga jäik tundub kah, pole varem touringut omanud aga liiga raputab kuidagi :roll:
Päris paljudel on amort veits õline, peaasi et eest topsikust otsa ei saaks. Kui kole jäik, siis ilmselt ka rõhuakud õhtal :? .

Aga eile avastasin, et kõrguse regulaator oli pandud asendisse, kus mingit lisarõhku akudesse ei lastud (ehk siis oli kõige madalamasse asendisse lastud). Nagu natuke tagumikku kergitasin töötava mootriga, oli selle natukese vedrustuse töö täiesti NULL :shock: :shock: . Sellist jäikust polnud peale kartide kuskil näinud.

Seega sain kinnitust rahakoti huvist rõhuakude hindade suhtes.
Kas keegi oskaks soovitada, kust saaks soodsalt kahte akut (soovitavalt uut) osta ?

Postitatud: 20.12.2007 10:34 08
Postitas Genne
Ise vastan: Eestis saab hüdroakusid soodsalt 1550.- tk sellisest kohast nagu http://teeme.ee/

Postitatud: 20.12.2007 22:31 36
Postitas nemps
Kas said oma probleemid lahendatud ?
Kuskilt lugesin et kui süsteem lahti võtta, siis juhul kui hüdroaku õliaugust midagi sisse pistes on tunda et membraan on vastas ehk terve on hüdroaku ok ja vahetama ei pea. Kas see on nii kontrollitav ? Enne uute akude ostmist sooviks veenduda et probleem on akudes, aga süsteemi niisama ka lahti ei taha kiskuda kuna sees suht värske chf11s UMist hinnaga mingi üle 200 EEGu liiter.

Postitatud: 21.12.2007 00:29 07
Postitas Genne
http://bmwe32.masscom.net/
Vaata siit vastust. Mina lugesin välja, et peale akude vahetust ei läinud tal paremaks see "põrkav" sõitmine. Mõtlen veel kõige üle järele.
Teine asi on muidugi see, et kui suur erinevus on nivoo ja tavalisega sõites, et kas pehmuse ja sujuvuse vahe on ikka seda kõike väärt?

Postitatud: 21.12.2007 00:29 52
Postitas Genne
..ja seal jebib midagi nivooamortide klappidega... :?

Re: Nivooamordid vs gaasiamordid

Postitatud: 22.12.2007 23:00 05
Postitas Aare
Indrek_M kirjutas:
Genne kirjutas:Kumb oleks tehniliselt mõttekam?
Tehniliselt mõttekam oleks loomulikult ära remontida originaalsüsteem. Rahaliselt ... oma rahakoti sisu oskad sa ise kõige paremini hinnata :)
Mina remondiks originaali.
Need originaal nivoosüsteemid on meie kuumaastikul rahakoti surm. Rahaliselt mõistlikum oleks panna tavalised. Olen kuulnud kommentaare, kes on teinud, et auto juhitavus muutus paremuse suunas.

Postitatud: 24.12.2007 13:46 40
Postitas Genne
Igastahes mõtlesin ja kaalusin....ja panin alla tavalised amordid, kogu kupatusega.
On ikka teine asi kohe :D :D sõita.

Seega ühed korras nivookad üle... :idea:

Postitatud: 24.12.2007 17:38 39
Postitas tramtram
Genne kirjutas:Igastahes mõtlesin ja kaalusin....ja panin alla tavalised amordid, kogu kupatusega.
On ikka teine asi kohe :D :D sõita.

Seega ühed korras nivookad üle... :idea:
Mis mõttes 'teine asi kohe' ? Kas raputab vähem, või sõiduomadused, ratas maas kinni paremini?

Postitatud: 24.12.2007 22:24 44
Postitas joffe
tramtram kirjutas:
Mis mõttes 'teine asi kohe' ? Kas raputab vähem, või sõiduomadused, ratas maas kinni paremini?
Kui teema algataja esimest postitust veel korra loed, saad aru, mida ta mõtleb. :?

Postitatud: 16.02.2008 11:06 42
Postitas touringmeez
Minu isendil alla ka nivooamordid ja ütleme niiet töötavad ilusti.Mul palju sõitmist täis koormaga ja ilus vaadata kuidas auto tagumik on pidevalt ühes asendis ja mingit hüppamist või midagi taolist küll ei tähelda.Tükk maad mugavam on sõita kui näiteks samaajastu audi 100 avandiga.