3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Üldised arutelud ning näpunäited
Kasutaja avatar
Silver_S
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 12.07.2004 20:46 22
Asukoht: hps/tln
Kontakt:

Postitus Postitas Silver_S »

Vahetasin enda autol selle EGR termostaadi ära lõpuks.
Maanteesõidul on temperatuuriks 85* varem umbes sama ilmaga (+2*)sõites oli temp 82*. Seega muutus oli õige väike.
Samas ei ole temp siiski päris see mis ta peaks olema, kui isu jälle magusa maitse järgi, siis vahetan ka mootori termostaadi.
BMW 530d -01 142kw Pilt
Kasutaja avatar
Annely
Klubiliige - admin
Postitusi: 1828
Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Annely »

mis ajaga termostaat selle 88C-ni jõudma peaks?
Mul ka muidu temp. seier kella 12 peal, aga paar korda olen nüüd tähele pannud, et seisab kella 11 peal... teeks siis loomkatse, aga kaua ma pean mootorit käiama, et varjatud menüüst adekvaatse tulemuse saaksin? Kõige mõistlikum ikka maanteele minna?
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Elli kirjutas:mis ajaga termostaat selle 88C-ni jõudma peaks?
Mul ka muidu temp. seier kella 12 peal, aga paar korda olen nüüd tähele pannud, et seisab kella 11 peal... teeks siis loomkatse, aga kaua ma pean mootorit käiama, et varjatud menüüst adekvaatse tulemuse saaksin? Kõige mõistlikum ikka maanteele minna?
No 10 minutiga maksimaalselt. Loomkatse on lihtne teha ... kui mootor on 88C vms siis maanteel tuksis termostaadiga langeb temperatuur.
Indrek
Kasutaja avatar
Annely
Klubiliige - admin
Postitusi: 1828
Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Annely »

näiteks pikal trassil TRT-TLN on siseõhk AUTO reziimis ja sisetemperatuuriks seatud 24C, aga kuumaks autos ei lähe... pigem on klaasi kohal jahe ja käed hakkavad roolil külmetama... kas see on tuksis termostaadist? või olen ma lihtsalt loll ja ei oska soojendust õigesti seadistada?
Raivo
Huviline
Postitusi: 3609
Liitunud: 01.10.2002 10:58 38
Peamine sõiduk: BMW 530D
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Raivo »

See termostaadi "kala" on siis põhiliselt 3.0 ja 2.5d R6 mootoritel?
Kas tavaline R4 2.0 110 ja 120kw pole sellist tüüpviga?
Ning mis see hullumeelne hind nende eest on?
530d
Kasutaja avatar
Annely
Klubiliige - admin
Postitusi: 1828
Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Annely »

täna tegin siis loomkatse, sõitsin 25km maanteel, tulemus - termostaat näitab varjatud menüüs 75C. Arvestades Truumu väidet, et katkine termostaat suurendab kütusekulu 50%, ent mul on kulu normaalne (maanteel 6,5L/100km), siis on lootust, et viga on EGR-termostaadis?
kaupo.k
Huviline
Postitusi: 449
Liitunud: 08.12.2007 17:40 41

Postitus Postitas kaupo.k »

Minu autol (530d 142kw) näitas varjatud menüüs samuti 72c. Vahetasin EGR termostaadi ja temperatuur tõusis 85C-ni. (Tunduvalt kiiremini kui varem.) UM is arvati,et normaalne,aga süda jäi endal kripeldama ning vahetasin ka selle. Nüüd siis temperatuur 93C. :D
Kasutaja avatar
Arvo T
Huviline
Postitusi: 271
Liitunud: 25.11.2003 23:05 52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Arvo T »

Elli kirjutas:täna tegin siis loomkatse, sõitsin 25km maanteel, tulemus - termostaat näitab varjatud menüüs 75C. Arvestades Truumu väidet, et katkine termostaat suurendab kütusekulu 50%, ent mul on kulu normaalne (maanteel 6,5L/100km), siis on lootust, et viga on EGR-termostaadis?
kütusekulu tõepoolest langeb.enne termostaadi vahetust(eile maale minnes) näitas mnt. 6.3l/100km.Täna tagasi tulles aga 5,3l/100 km.
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

kuna mina selle teema algatasin, siis kirjutan ka lahendusest enda auto puhul.
Nüüdseks on vahetatud nii mootori kui ka EGR termostaat ja mootori temperatuurid hoopis teisest puust. Linnasõidul sain isegi 99 kraadi ette, aga maanteel näitas varjatud menüü eile stabiilselt 92 kraadi. Seega nüüd kõik normis. EGR termostaat oli täiesti avatud asendis. Mootori termostaat oli suletud. Aga kuna kraadiklaasi polnud hetkel käepärast, siis loomkatse teen paari päeva pärast.
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

Loomkatsed tehtud. Mootori termostaat avanes ca 81-82 kraadi juures, kuigi peaks avanema 88 kraadi juures. 88 kraadi juures oli termostaat avanud end juba 5 mm. Seega oli läbi nii EGR kui ka mootori termostaat.
pikk100
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 05.06.2006 23:15 33
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pikk100 »

uurisin realoem-i ja kas ma sain õigesti aru , et manuaal kastiga EGR termostaat puudub?
530dT ´99
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

Jarlo kirjutas:Loomkatsed tehtud. Mootori termostaat avanes ca 81-82 kraadi juures, kuigi peaks avanema 88 kraadi juures. 88 kraadi juures oli termostaat avanud end juba 5 mm. Seega oli läbi nii EGR kui ka mootori termostaat.
millega temperatuuri mõõdeti? kalibreeritud seade ikka...
Kasutaja avatar
Arvo T
Huviline
Postitusi: 271
Liitunud: 25.11.2003 23:05 52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Arvo T »

pikk100 kirjutas:uurisin realoem-i ja kas ma sain õigesti aru , et manuaal kastiga EGR termostaat puudub?
esimese otsa m57 mootoritel puudub see tõepoolest,ka automaatidel.
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8271
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Arvo T kirjutas:
pikk100 kirjutas:uurisin realoem-i ja kas ma sain õigesti aru , et manuaal kastiga EGR termostaat puudub?
esimese otsa m57 mootoritel puudub see tõepoolest,ka automaatidel.
Ja lõpus puudus ta manuaalidel ikkagi.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Arvo T
Huviline
Postitusi: 271
Liitunud: 25.11.2003 23:05 52
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Arvo T »

priitv8 kirjutas:
Arvo T kirjutas:
pikk100 kirjutas:uurisin realoem-i ja kas ma sain õigesti aru , et manuaal kastiga EGR termostaat puudub?
esimese otsa m57 mootoritel puudub see tõepoolest,ka automaatidel.
Ja lõpus puudus ta manuaalidel ikkagi.
ühesõnaga Euro2 mudelitel puudub EGR ja ka need tangensiaalkanali klapid?
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8271
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Arvo T kirjutas:ühesõnaga Euro2 mudelitel puudub EGR ja ka need tangensiaalkanali klapid?
jep
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

aise kirjutas: millega temperatuuri mõõdeti? kalibreeritud seade ikka...
Ei midagi nii peent... Tegin keedupotis paar katset ja mõõtsin tavalise vedeliku kraadimiseks mõeldud kraadiklaasiga. Seega need tulemused ei pretendeeri mõõtmistäpsuse etaloniks. Katsetatud sai lihtsalt huvi pärast...uued termostaadid ju nagunii juba külge kruvitud.
guido500
Huviline
Postitusi: 322
Liitunud: 24.03.2006 16:18 30

Postitus Postitas guido500 »

Tere!

Kuna see siin väga asjalik ja informatiivne teema, kirjutan enda mure ka siia. Kõige pealt mõned küsimused. Kui teil see varjatud menüü näitab temperatuuriks 75C...82C kas kellade tempi näidik on samas asendis kui näiteks 88C...95C puhul? Mis temperatuuri vahemikus armatuuri jahutusvedeliku näidik seal nn. "kella 12" on?

Minul siis selline mure et kui sõites gaasi vähemaks võtta, või suisa näiteks vabahooga (tühikäigupööretel) kadaka mäest alla sõites, langeb temp näidik mõned millimeetrid allapoole "kella 12". Hiljem ca 2-3min pärast läheb normaalgaasiga sõites jälle tikkpüstisesse asendisse tagasi. Kas võib olla termostaadi viga? Soojaks läheb auto normaalselt ca 5-7min sõitu. Maanteel ka temp ilusti kell 12 asendis.

Autoks E36 325tdsA, viimase tüübi M51 mootoreid siis 06.1998a, ega sellel mingid EGR termostaate pole või mis? Tänud vastuste eest :)
bemar, bemar, über alles! :)
Kasutaja avatar
Annely
Klubiliige - admin
Postitusi: 1828
Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Annely »

täna sai siis EGR-termostaat ära vahetatud ja voila! Korras :cool: esimese sõiduga temp 93C. Nii et minu auto puhul kehtis Valdeku loogika.

Ent koos termostaadi vahetusega kerkis esile uus häda (loodus tühja kohta ju ei salli), nimelt oli vahetuse ajal jahutusvedelikku välja voolanud, kompu pistis loomulikult kisama. Sai siis vedelikku juurde valatud, aga kompu endiselt kisab. Mis tal nüüd häda? Eks homme vaja remondionu juurest läbi sõita...
pikk100
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 05.06.2006 23:15 33
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pikk100 »

Sai ka enda autol lastud termostaat ära vaheteda UMis , nüüd temp 87C.
530dT ´99
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

Annely kirjutas:täna sai siis EGR-termostaat ära vahetatud ja voila! Korras :cool: esimese sõiduga temp 93C. Nii et minu auto puhul kehtis Valdeku loogika.

Ent koos termostaadi vahetusega kerkis esile uus häda (loodus tühja kohta ju ei salli), nimelt oli vahetuse ajal jahutusvedelikku välja voolanud, kompu pistis loomulikult kisama. Sai siis vedelikku juurde valatud, aga kompu endiselt kisab. Mis tal nüüd häda? Eks homme vaja remondionu juurest läbi sõita...
juurde valamine peaks toimuma külma mootoriga, kuna siis näed õiget taset, soojalt paisub jahutusvedelik ja maksimaalne tase võib vabalt olla alla miinimumi reaalselt
Kasutaja avatar
Annely
Klubiliige - admin
Postitusi: 1828
Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Annely »

pikk100 kirjutas:Sai ka enda autol lastud termostaat ära vaheteda UMis , nüüd temp 87C.
87C on ju endiselt vähe? Eelmiste postituste põhjal on norm temp alates 88C.
E39 pärnu
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 24.12.2007 16:24 43

Postitus Postitas E39 pärnu »

Mina sain sooja mootoriga varjatud kompust 90 kraadi vastuse. Nii et 530 diisel norm vee temp 90 kraadi ma arvan.
Kasutaja avatar
raul123
Huviline
Postitusi: 347
Liitunud: 14.01.2006 21:21 55
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas raul123 »

guido500 kirjutas:Tere!

Kuna see siin väga asjalik ja informatiivne teema, kirjutan enda mure ka siia. Kõige pealt mõned küsimused. Kui teil see varjatud menüü näitab temperatuuriks 75C...82C kas kellade tempi näidik on samas asendis kui näiteks 88C...95C puhul? Mis temperatuuri vahemikus armatuuri jahutusvedeliku näidik seal nn. "kella 12" on?
seier on keskel päris pikalt. Räägitakse 90*C kuni 115*C. Minul 75*C juba keskel ja püsib seal kuni 99*C, kuumemaks pole saanud.
E39 pärnu
Huviline
Postitusi: 117
Liitunud: 24.12.2007 16:24 43

Postitus Postitas E39 pärnu »

Seier oli keskel täpselt kui varjatud kompu näitas 90 kraadi.
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

e46 M57 on temperatuuri seier keskel juba ca 70 kraadise mootori temperatuuriga, mis ei ole ju kaugeltki veel õige töötemperatuur. Seega seieri asendist ei saa järeldada tegelikku temperatuuri.
pikk100
Huviline
Postitusi: 70
Liitunud: 05.06.2006 23:15 33
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas pikk100 »

Annely kirjutas:
pikk100 kirjutas:Sai ka enda autol lastud termostaat ära vaheteda UMis , nüüd temp 87C.
87C on ju endiselt vähe? Eelmiste postituste põhjal on norm temp alates 88C.
ei ksinud ka neilt UMis , mis kraadiga termostaadi nad paigaldasid, aga 87C on lagi
530dT ´99
Kasutaja avatar
Annely
Klubiliige - admin
Postitusi: 1828
Liitunud: 24.10.2007 16:32 01
Peamine sõiduk: BMW
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Annely »

pikk100 kirjutas:ei küsinud ka neilt UMis , mis kraadiga termostaadi nad paigaldasid, aga 87C on lagi
Siis vaja ka mootori termostaat ära vahetada. Kallim lõbu kui EGR, aga vajalik... 90C peaks ikka välja andma.
Rain.
Klubiliige - admin
Postitusi: 6403
Liitunud: 17.11.2005 16:20 10
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas Rain. »

Küll vana teema, aga küsimus järgmine. Mis oleks E60/E61 kere peal oleva M57TU2D30 170kW jahutusvedeliku normaalne töötemperatuur linnas. Täna täheldasin, et temp jõudis juba 97 kraadini kui koju jõudsin. Lugedes siin teiste teemasid, kus normaalseks temperatuuriks peetakse 90-91 kraadi, siis kas peaksin muret tundma või mitte. Maanteel pole veel tempi jõudnud jälgida, aga senimaani on auto käitunud väga viisakalt ka nii lühikesi otsi sõites või päris pikki otsi trassil.
Kasutaja avatar
redline
Huviline
Postitusi: 2181
Liitunud: 08.02.2006 19:04 31
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: 3,0d (M57) normaalne jahutusvedeliku temperatuur

Postitus Postitas redline »

e60 puhul toimub sundjahutus kliimavendiga. Kui kliima töötab normaalselt, siis ilmselt ülekuumenemist ei tohiks karta.
56792145
Vasta