Jahutusvedelik

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Ühesõnaga etüleenglükoolil baseeruvad jahutusvedelikud. Ei idane ega mädane ning heade määrimisomadustega (jahutusveepump) :D Avastasin sellise asja enda jaoks töötades suurte konditsioneerisüsteemidega, kus kasutatakse sama "jahutusvedelikku", igati bro.

Ainuke asi ,mis ajas naerma...

...pärast 86a toodetud autodel peab kasutama...

nii krdi naiivne on sellist asja lugeda ja siis veel uskuda ka. Keemia on aus ja tõepoolest soovitan kasutada, aga tootja (või kes iganes) võiks kirjutada, et pärast XX aastal toodetud autodel võiks või oleks soovitatav kasutada sellist ja sellist asja ning taga veel, et mis ta paremaks teeb ja miks hea on.
Kasutaja avatar
Cardo
Huviline
Postitusi: 4224
Liitunud: 27.12.2002 00:08 12
Asukoht: Jüri

Postitus Postitas Cardo »

Ja arvatavasti nn tehas arvestas sellega, et alla 86a autosid enam ei eksisteerigi, mis ime siis sellel aastal mootoritega toimus :D
E28:2,0, E28:2,5, E28:3,0; F21
Kasutaja avatar
priitv8
Huviline
Postitusi: 8277
Liitunud: 04.02.2004 10:59 34
Asukoht: city

Postitus Postitas priitv8 »

Ma kasutan siiani sinist ja seda selle pärast, et BMW ise ei ole punast ühelegi mootorile lubanud.
Põhjendus on lihtne: sinise jahutusomadused (ehk siis soojusmahtuvus?) on paremad kui punase.
Priit
540iX 240kW/450Nm, aga ikka pooled silindrid puudu!
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

priitv8 kirjutas:Ma kasutan siiani sinist ja seda selle pärast, et BMW ise ei ole punast ühelegi mootorile lubanud.
Põhjendus on lihtne: sinise jahutusomadused (ehk siis soojusmahtuvus?) on paremad kui punase.
mina sõidan punasega... üle 94C pole läinud
Kasutaja avatar
Lauri_L
Klubiliige
Postitusi: 961
Liitunud: 24.01.2003 19:43 33
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Postitus Postitas Lauri_L »

Kas mitte ka needsamused glükooli baasil jahutusvedelikud pole punased? Ise vähemalt ainult seda värvi olen neil kohanud.

VW ja Audi vedelikega pole ma küll kursis :roll: , mis värvi nad on ja mida endast kujutavad?

Kui keegi oskaks tuua välja glükooli baasil jahutusvedeliku, sinise jahutusvedeliku omadused (ka soojusmahutavus) võrreldes nt veega, siis oleks küll tänulik - saaks omajagu ehk targemaks.

Ja kui veel kõrvale kalduda, siis Renault poolt jahutussüsteemi pandav jahutusvedelik on neoonkollane (nagu vildikas või filmidest ufonautide kehavedelik :lol: ) - on kellelgi selle sodiga kokkupuuteid?
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

diislijoodik kirjutas:
aise kirjutas:
priitv8 kirjutas:Ma kasutan siiani sinist ja seda selle pärast, et BMW ise ei ole punast ühelegi mootorile lubanud.
Põhjendus on lihtne: sinise jahutusomadused (ehk siis soojusmahtuvus?) on paremad kui punase.
mina sõidan punasega... üle 94C pole läinud
Punasega tuleb NSR agentuuri andmetel olla ettevaatlik, kuna selle lisandid on silikaadi baasil ja aja jooksul settib neist abrasiivne hõljum (pumba tihend :!: ). Lisaks on Audi ja VW konternil palju probleeme autom kastide soojusvahetitega- arvatavasti pole silikaadi baasil inhibiitorid nii kauakestvad, kui lubatakse või lõpetavad nad oma kaitsvad omadused järsku ja jama ongi platsis. Milleks ratsida seal, kus pole erilist mõtet ja oht on suur :?: Aga ok, kellelgi usku ma muuta ei kavatse, iga1 teab, mida ta oma plekkpruuti topib. Vaba maa.
kuna kella märk tulki ette siis vahetan selle uue vastu ära, mis 4a välbaga on. muidu kast on manuaal ja seal soojusvahetit pole.
Kasutaja avatar
aise
Huviline
Postitusi: 2296
Liitunud: 28.02.2006 11:15 25
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas aise »

diislijoodik kirjutas:
aise kirjutas:kuna kella märk tulki ette siis vahetan selle uue vastu ära, mis 4a välbaga on. muidu kast on manuaal ja seal soojusvahetit pole.
Ära siis unusta pidurivedelikku vahetamast (vahetusvälp 2a).
ikka-ikka ja roolivõimu õli sai just vahetatud koos kopsikuga.
Kasutaja avatar
touringmeez
Huviline
Postitusi: 174
Liitunud: 04.06.2007 21:00 13
Asukoht: viljandi/tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas touringmeez »

Punasega tuleb NSR agentuuri andmetel olla ettevaatlik, kuna selle lisandid on silikaadi baasil ja aja jooksul settib neist abrasiivne hõljum (pumba tihend :!: ). Lisaks on Audi ja VW konternil palju probleeme autom kastide soojusvahetitega- arvatavasti pole silikaadi baasil inhibiitorid nii kauakestvad, kui lubatakse või lõpetavad nad oma kaitsvad omadused järsku ja jama ongi platsis. Milleks ratsida seal, kus pole erilist mõtet ja oht on suur :?: Aga ok, kellelgi usku ma muuta ei kavatse, iga1 teab, mida ta oma plekkpruuti topib. Vaba maa.
Vaatasin just mis minu bmw sees ja seal tiksub punane Polar ja sellel küll kiri et silikaadi vaba.
E34 525i touring.
bemvee
Huviline
Postitusi: 39
Liitunud: 13.03.2007 14:39 24

Postitus Postitas bemvee »

mis tegema peaks?
auto on 2001.a. 320d ning jahutusvedelikku vähe.. kuid ma ei tea mis marki vedelik seal prääga sees on. tahaks juurde panna aga mida? :roll:
Kasutaja avatar
Cert85
Huviline
Postitusi: 2274
Liitunud: 28.03.2007 17:52 36
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Cert85 »

Kui see teadmata ajast vahetamata, siis soovitaks üldse uus panna.
E36 325i 92; E32 730iA 91(läinud) | E34 525tdsA 95 (läinud)
E46 330Ci 01 (läinud) Ei tasu kõike mu juttu uskuda!
vull
Huviline
Postitusi: 2660
Liitunud: 08.07.2006 05:31 32

Postitus Postitas vull »

ma kallan kohe Polar Standard BS 6580 sisse (-36c). sinist värvi ja mingi "ready to use". sobib?
peal on kirjas, et ei sisalda nitrite, amiine ja fosfaate.
koostis on etüleenglükool, manused(nagu Outlookis kirja manused?:D), vesi
praegu tilgub süsteem tühjaks. õhku oli ka vist üksjagu sees...
kaua muidu asi nimiodi tühjalt võib seista?
ja kui plaanin peale tühjaks laskmist kondi peale panna autole, siis tuleks vist see kondisüsteem veega läbi pesta(vesi sisse ja 5 minti mootor käima), mitte vana puhurikast?
hotwing
Huviline
Postitusi: 256
Liitunud: 20.10.2003 00:43 52

Postitus Postitas hotwing »

vull kirjutas:ma kallan kohe Polar Standard BS 6580 sisse (-36c). sinist värvi ja mingi "ready to use". sobib?
peal on kirjas, et ei sisalda nitrite, amiine ja fosfaate.
koostis on etüleenglükool, manused(nagu Outlookis kirja manused?:D), vesi
Mina panin ka sedasama. Nende kontsentraatidega ei julge jamada, sest siis peaks ma destilleeritud vett sinna lisama - minu piirkonnas on kraanivesi nii lubjane, et kui sellega segaks siis ei kujuta ette mis katlakivi sinna tekkida võib.
Vasta