Elektrilise lisasoojendi remont

Üldised arutelud ning näpunäited
Vasta
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

Ma nüüd ei saa päris täpselt aru - mõlemal juhul lõpetab seade töölepingu. Või kus need soojenduselementi lülitavad transistorid asuvad?
Kõlab nagu valik on kas 4,5keek või võimalik kapotialune tulekahju? Ma eelistaks vist transistorite kärssamist kogu kupatuse põlema minemisele.
Realoem-is "surfates" jäi mulje, et selline lahendus on ainult E46 diislite puhul.
Indrek
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

diislijoodik kirjutas:Tee selgeks, mis on milleks. Kaitse nüüd seadmes küll selleks ei tohiks olla, et seade pöördumatult ja nagu näha ka põhjuseta lõplikult ära rikutaks.
Minu arusaamist mööda kaitsmete eesmärk ei ole mingit seadet elus hoida vaid tulekahjut vältida lühise, ülekuumenemise vms seadme rikke korral.
Indrek
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

diislijoodik kirjutas:Ja nagu mainisin, ülekuumenemise eest saaks teda kaitsta palju intelligentsemalt andes temperatuurisignaali juhtelektroonikale, mis siis kütte maha tõmbaks.
Ei vaidle selles osas üldse vastu.
Indrek
Indrek_M
Huviline
Postitusi: 3449
Liitunud: 31.08.2004 12:58 12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Indrek_M »

diislijoodik kirjutas:Viisakam lihtne lahendus oleks ta skeemi modida nii, et panna sinna mingi ca 115Cel bimetall, mis ka ennistuma oleks võimeline ja tõmbaks transside juhtpinge maha vms-t. Kuid arusaamatuks jääb see, miks tehas on sigatsenud?. Ma ei usu, et nad seal nii lollid on, et ei tea, mida kuidas teha tuleks (rikutud on kindlalt Head Inseneritava).
Mul tekib küsimus, et mis üleüldse põhjustab kaitsme rakendumise. Kui see on mingi pöördumatu probleem näiteks tuksis elektroonika poolt küttekehale peale antava liigse küttepinge näol, siis pole ennistuvast bimetallist mitte mingit kasu.
Tõenäoliselt ongi see elektroonika ise kaitsme rakendumise põhjustaja ja ju siis BMW insenerid leiavad, et pooltuksis elektroonikal on ohutum lasta surra.
Indrek
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

no aga kui sul 1 selline seade mida sa praegu lahkad... vaata viska uued transid peale... asenda kaitsmed bi-metalliga ja vaata mis saab. Kui sa suudad selle aparaadi korda teha ja selle hind jääb alla 4,5k eesti raha, siis saad sa endale ühe hea portsu kliente tulevikus

aga kuna ise seda agrekaati lahti kiskunud pole, siis natuke pildi materjali juurde lisades ei oleks indrekuga äkki vaidlust tekkinud... sest kui elektroonikast ülearu palju ei jaga, siis on keeruline järge vedada ja täpselt aru saada mis, kes , kus ja miks.

aga miks sellel toite ahelal ei ole kaitset? ei peagi olema?

1 mõte veel... äkki aitaks töötavatel nendel vidinatel 115C kaitse välja vahetada kohe näiteks 125C kaitsme vastu? palju see 10c ikka muudab asja hullemaks...ja kui 115C termokaitsme eksimine on +-9% siis 125C oleks see juba märgatavalt kaugemal sellest kriitilisest piirist ja võimalik, et sellega saaks asja upgradeda nii, et seda hiljem ei olegi vaja välja vahetada
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

ma helistan tuttavale ELFAsse ja uurin palju need "BUZ100A" maksavad... saad äkki siis enda vana kohe äragi remonditud... aga vaadates BUZ91A hinda siis ma pakun, et kuskil 50.- krooni ringis võiks selle asja hind olla :)
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

täna elfa kinni... püüan uue nädala alguses küsida... nii kui nii endal asja ka sinna. aga kataloogid seda detaili ei näidanud üldse... igaljuhul uurib veel asja
Kasutaja avatar
Jarlo
Huviline
Postitusi: 851
Liitunud: 24.05.2004 09:02 18
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Jarlo »

asjaosalised, kas olete selles vallas targemaks saanud?
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

see trans oli elfas 185 eeki... aga seda enam tellida ei saa... tellida saab aga analoogi ja maksab 65 eeki

sorry et varem ei jõudnud vastata... suurte külmadega igasugu jamasid tekkinud vahepeal ja vaja neid siis lahendada:)
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

postitan analoog transi margi ka siia teistele isetegijatele

selleks on: IRF1010N
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

kas selle IRF1010 trandi koormus taluvus ei olnud mitte 85A? jäi nagu selline number meelde et 55V 85A

ja see BUZ100A oli 50V ja 65A
Viimati muutis hollow, 11.01.2008 17:05 03, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

diislijoodik kirjutas:Vaatasin korraks selle soojendi välisahelate skeemi- sinna tuli kaitsmeplokist lisaks 0,75mm2 juhe, mille ees oli 30A kaitse!
mõista mõista kumb ennem maha põlem kas 30A kaitse või 0,75mm2 juhe :lol: :lol: :lol:
Kasutaja avatar
hollow
Huviline
Postitusi: 1913
Liitunud: 02.08.2004 13:54 58
Peamine sõiduk: 520d xDrive

Postitus Postitas hollow »

kuuno... kui äkki on pista pilte kogu protsessist siia... samuti huvitaks mis selle kogu operatsiooni hind sulle maksma läks, et vana uuesti töökorda saada?
Kasutaja avatar
Alvaro
Huviline
Postitusi: 1854
Liitunud: 21.09.2006 13:19 52
Peamine sõiduk: BMW X5 e70 35d
Telefon: 358445150389
Asukoht: Vantaa-Jõgeva-Loksa
Kontakt:

Re: Elektrilise lisasoojendi remont

Postitus Postitas Alvaro »

Enda autol samuti hetkel peal olev ei toimi. Sai täna uuritud kas oleks kellelgi müüa siis pakkumine tuli kuid 135kw mootirga auto pealt ning OEM nr on erinevad mis BMWfans annab ja mis müüja ütles. Nimelt müüdaval osal on nr peal 64126904668 ja BMWfans-i järgi peaks see olema 64129145439.

Minu küsimus seineb ainult selle, kas tegu on sama asjaga?

Enda auto 150kw.
e34 520 91a*e36 316 94a*e36 320 93a*e34 525tdsa 92a*e34 525 90a*e36 320 93a*e34 525 92a*e39 523 96a*e39 528 97a*e46 328 98a*e30 316i 90a*e46 330d 03a*e60 520d 08a*e36 318i 96a*e30 324d 85a
Kasutaja avatar
Raemees
Huviline
Postitusi: 747
Liitunud: 07.09.2009 12:30 36
Peamine sõiduk: Subaru Forester´15
Asukoht: Rae v, Harjumaa

Re: Elektrilise lisasoojendi remont

Postitus Postitas Raemees »

Kus see asub ja millest järeldate et ei toimi?
Lahjematel E46 diislitel see ka peal? 2001 ja uuemad-
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Elektrilise lisasoojendi remont

Postitus Postitas Tauri_J »

Raemees kirjutas:Kus see asub ja millest järeldate et ei toimi?
Lahjematel E46 diislitel see ka peal? 2001 ja uuemad-
Asub kapoti all üleval vasakus nurgas , eest vaadates. Kui pöörded kõiguvad koguaeg on see läbi, ehk ta lülitab ennast koguaeg sisse ja välja.

See peal 2.0 ja 3.0 disladel. Soojemate maade omadel neid ei tohiks olla.
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Re: Elektrilise lisasoojendi remont

Postitus Postitas martinr112 »

Need termokaitsmed on seal pigem transistori rikke puhul ülekuumenemise vältimiseks.
Tavaliselt Mosfettidel on kombeks lühisesse põleda, sellisel juhul aitab ainult jõuahela katkestamine.
Kuna sellised termokaitsmed on kallid, mis suudavad nii suurt voolu lahti kommuteerida, siis on mindud lühistamise teed, mis peaks vooluringi hetkega katkestama.
Tehase jaoks nagunii maha kantud see blokk kui Mosfet rikneb.

Mis juhtub kui Mosfet lühisesse läheb? Ahi hakkab kontrollimatult kütma, aurustab kogu jahutusvedeliku kuni sulab ise käkiks vms. Ükski sulavkaitse seda ei peata, kuna vool ei kasva üle nominaalse töövoolu.
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Re: Elektrilise lisasoojendi remont

Postitus Postitas martinr112 »

Ma ei väitnudki, et see hästi tehtud lahendus on. Ohutuse mõttes ei tohiks neid siiski eemaldada. Kõige parem oleks ilmselt panna katkestav bimetall, mille töövool on piisav antud ahelasse.
Ise ennistuv see olla ei tohiks, muidu jääb ikkagi rikke puhul tsükliliselt kütma ja imeb aku tühjaks.
Kasutaja avatar
martinr112
Huviline
Postitusi: 324
Liitunud: 29.01.2008 21:25 18
Asukoht: Tallinn/Viljandimaa

Re: Elektrilise lisasoojendi remont

Postitus Postitas martinr112 »

Ju siis on harrastatud "sendisäästu" sest 50A relee raha eest võib osta peotäie 100A Mosfette.
avicii
Huviline
Postitusi: 224
Liitunud: 09.02.2012 11:39 59
Peamine sõiduk: 530d
Asukoht: siinseal

Re: Elektrilise lisasoojendi remont

Postitus Postitas avicii »

Kuno_T kirjutas:Volkari 1,9 diislil on ka analoogiline küte, kuid lahendatud 3 hõõgküünla-laadse asjandusega, mida lülitatakse mootori juhtploki poolt üle 2 relee (1 relee lülitab 1, teine 2) ja kogu lugu. Ei mingeid bimetalle, MOSFETe, liigset elektoonikat. Kusjuures põlema on läinud just M57 mootoriga bemmid juhi poolt mootoriruumist.
Ega volkari lahendus töökindlam pole. Tean mitut juhust, kus see releerisu on sulama läinud. Googles on piisavalt pilte sellest, kus kapotialune on just sellest releest põlema läinud.
Näiteks - http://images.forum-auto.com/mesimages/843046/golf.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
MuiduMees
Huviline
Postitusi: 1444
Liitunud: 13.01.2006 19:11 29
Asukoht: tartu-jõgeva

Re:

Postitus Postitas MuiduMees »

hollow kirjutas:
diislijoodik kirjutas:Vaatasin korraks selle soojendi välisahelate skeemi- sinna tuli kaitsmeplokist lisaks 0,75mm2 juhe, mille ees oli 30A kaitse!
mõista mõista kumb ennem maha põlem kas 30A kaitse või 0,75mm2 juhe :lol: :lol: :lol:
Kas keegi oskab öelda, kus asub antud kaitse?
2000 a. 320d, e46
smi
Huviline
Postitusi: 59
Liitunud: 23.12.2008 22:46 50
Peamine sõiduk: BMW e46 320D
Asukoht: Tallinn

Re: Elektrilise lisasoojendi remont

Postitus Postitas smi »

Kui diagnostika öeldi, et see lisasoojendi andis veateate/ei tööta, siis mis variandi tänasel päeval reaalsed on et asi hea oleks? Osta uus UM-is 300+ euri? Osta mõni kasutatud romulast või ebayst? Kakkuda see ise lahti ja uurida mis teha annab?
Kui oluline selle seadme töö üldse on?
Kasutaja avatar
Tauri_J
Huviline
Postitusi: 3533
Liitunud: 30.10.2011 08:45 55
Asukoht: Tartu

Re: Elektrilise lisasoojendi remont

Postitus Postitas Tauri_J »

asi, viska see minema sealt vahelt ja mõtle diiselwebasto peale parem.
Vasta