Surveastme tõstmine M10 mootoril ?
- antennipea
- Huviline
- Postitusi: 41
- Liitunud: 14.06.2004 12:17 40
- Asukoht: Tallinn
Surveastme tõstmine M10 mootoril ?
Alustuseks siis paar sõna sellest mis mootor ja kuidas: Plokk on 1979.aasta 1.8L (selle mootori surveaste peaks olema 8,3)
Ja kaaneks tuleb selline: Valunumber on 1262180 (kui see ikka on valunumber, ma leidsin selle numbri nukvõlliketiratta alt )
Panin selle kaane sinna plokki otsa ja mõõtsin põlemiskambri mahu ära:
Põlemiskambri maht: 54 cm3
Ühe silindri töömaht on 441.5 cm3
Surveaste siis 441.5 + 54 : 54=9.17
Lõpuks siis küsimus: Kas võib seda surveastet tõsta veel ja kui palju seda teha võiks? Kuidas see Mootorile mõjub?
Ja kaaneks tuleb selline: Valunumber on 1262180 (kui see ikka on valunumber, ma leidsin selle numbri nukvõlliketiratta alt )
Panin selle kaane sinna plokki otsa ja mõõtsin põlemiskambri mahu ära:
Põlemiskambri maht: 54 cm3
Ühe silindri töömaht on 441.5 cm3
Surveaste siis 441.5 + 54 : 54=9.17
Lõpuks siis küsimus: Kas võib seda surveastet tõsta veel ja kui palju seda teha võiks? Kuidas see Mootorile mõjub?
Re: Surveastme tõstmine M10 mootoril ?
Surveaste on Sul valesti arvutatud - ei arvesta mahtu, mis tekib plokikaane tihendi paksuse tõttu. Arvan et tegelik on ca 8,8.
Numbrite väljapritsimiseks on Sul andmeid vähe. Universaalset numbrit pole, sõltub toitesüsteemist ja süütesüsteemist (ja nurgast).
Tänavasõituks väga kõrgele ei ole mõtet ajada, sest siis muutub mootori sisekadu kõrgema kompressiooni tõttu suuremaks kui lisanduvast efektiivsusest saadav lisavõimsus.
Stock eelsüütenurgada kannatab (98 bensiin) kuskil sedasi (surveaste)
-karpa+kontaktidega süüde - ca 10
-karpa+transistorsüüde, jetronic+transistorsüüde 10 ja 11 vahele
-Motronic (digitaalsüüde) 11-12
Sõltub tugevasti segu täpsusest ja süüteenergiast. Pluss soovitav panna 6potise mootori 80-kraadine termostaat. Freesimise järel tekivad põlemiskambrisse teravad servad - kui pole tegu tihendiga kokkupuutuva servada, tuleb viiliga ümardada - need hakkavad muidu hõõguma ja soodustavad detonatsiooni.
Minu autol on surveaste kuskil 11,0 kandis - 95ga sõita enam ei saa. Vaja ka korras starter ja korralik (vähemalt 500A vooluga) aku normaalseks käivitamiseks - kompressioon on mul ca 15 Arvan, et asja sõidetavus on puhtalt Motronicu täpsuse teene - tavaline mehhaaniline jagaja on ebatäpsem.
Numbrite väljapritsimiseks on Sul andmeid vähe. Universaalset numbrit pole, sõltub toitesüsteemist ja süütesüsteemist (ja nurgast).
Tänavasõituks väga kõrgele ei ole mõtet ajada, sest siis muutub mootori sisekadu kõrgema kompressiooni tõttu suuremaks kui lisanduvast efektiivsusest saadav lisavõimsus.
Stock eelsüütenurgada kannatab (98 bensiin) kuskil sedasi (surveaste)
-karpa+kontaktidega süüde - ca 10
-karpa+transistorsüüde, jetronic+transistorsüüde 10 ja 11 vahele
-Motronic (digitaalsüüde) 11-12
Sõltub tugevasti segu täpsusest ja süüteenergiast. Pluss soovitav panna 6potise mootori 80-kraadine termostaat. Freesimise järel tekivad põlemiskambrisse teravad servad - kui pole tegu tihendiga kokkupuutuva servada, tuleb viiliga ümardada - need hakkavad muidu hõõguma ja soodustavad detonatsiooni.
Minu autol on surveaste kuskil 11,0 kandis - 95ga sõita enam ei saa. Vaja ka korras starter ja korralik (vähemalt 500A vooluga) aku normaalseks käivitamiseks - kompressioon on mul ca 15 Arvan, et asja sõidetavus on puhtalt Motronicu täpsuse teene - tavaline mehhaaniline jagaja on ebatäpsem.
BMW M535i 1985; BMW 3.0S 1973;
BMW 318iS 1990
BMW 318iS 1990
- antennipea
- Huviline
- Postitusi: 41
- Liitunud: 14.06.2004 12:17 40
- Asukoht: Tallinn
Re: Surveastme tõstmine M10 mootoril ?
Mina pole seda ise arvutanud,pärit siis andmed siit: http://www.bmwe21.net/pre81.htm (kuigi need andmed tunduvad ebavajalikud,sest plokikaan ei ole see mis sinna tehases peale pandi.Aare kirjutas:Surveaste on Sul valesti arvutatud - ei arvesta mahtu, mis tekib plokikaane tihendi paksuse tõttu. Arvan et tegelik on ca 8,8
Plaanis on mul kaant maha lihvida 1.5mm.
Arvestama peab veel seda et põlemiskamber pole ringikujuline.
Niisis kui silindri raadius on 4.45cm siis saame silindripõhja pindalaks 4.45 x 4.45 x 3.14=62.18 cm2
Kui vaadata pilti siis silma järgi peaks olema põlemiskambiri pindala kuskil 1/4 võrra väiksema sillindiri omast,nii siis 62.18 : 4 x 3=46.6 cm2
Mahalihvitava osa ruumala siis 46.6 x 0.15=7cm3
Põlemiskambri mahuks(algne maht on mõõdetud nii,et plokkil on kaan koos tihendiga peal ja kolb ülemises surnudseisus mahuks tuli siis 54cm3 ) 54 - 7=47cm3
Ja surveastmeks 441.5 + 47 : 47=10.4
Selline surveaste peaks siis karpa ja transistorsüütega sõitetav olema. küsimus veel siis palju selline jamamine üldse juurde annab.
- antennipea
- Huviline
- Postitusi: 41
- Liitunud: 14.06.2004 12:17 40
- Asukoht: Tallinn
Ei ehita aga natsa paremini võiks auto juu ikka liikuda kui stockis.Riho kirjutas:mis sa ehitad nüüd mingit sport autot või misss?????
Tavaline tänavasõidu omal võetaxe maha 1-1,2mm mitte rohkem
Nii ma seda tegingi.Cardo kirjutas:mahu väljaarvutamiseks on lihtsam süstlast õli silindrisse lasta küünlaavast kui mootor koos on ja saad kuubikutes teada mahu.
- antennipea
- Huviline
- Postitusi: 41
- Liitunud: 14.06.2004 12:17 40
- Asukoht: Tallinn